Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Myron29
Geplaatst

Hi girls!

Jee, wat een snelle reactie! Dank jullie wel! Ik heb wel wat sollicitaties lopen, het was alleen niet echt de bedoeling om zo'n grote zorg aan je hoofd te hebben, terwijl je met de allereerste poging bezig bent. En qua banen, in apotheekland is het heel lastig om een baan te vinden, omdat veel apotheken lijden onder de financiele verliezen. Maar hey, komt vast goed! Ik neem wel een glas roosvicee Jessica, hahahaha! IVF gaat nu toch echt voor, en anders bestaat er nog ww-uitkering.....

@ Jessica: Ik snap dat de emoties hoog oplopen, maargoed, beter eruit, dan erin toch? Het is ook zoooo spannend allemaal. Probeer lekker te relaxen. Chocola eten helpt, hahaha!

@ Martha: Okay, dus snel overgewicht, en opgezette buik en misselijkheid zijn tekenen? Fijn om te weten, thanks! Zaterdag de 1e echo, we zien het wel. En idd wat Jessica zegt, je bent altijd heel attent, wow!

@ Sandie, zal echt voor je duimen, in ieder geval lekker uitrusten vandaag, lekker bankhangen ofoz met een grote pot thee naast je! Ga ik ook doen, zit nl ziek thuis, grrr

@ Kaykay: We houden ons hoofd omhoog!

Lfs Myron

Geplaatst

Hallo Myron

Zoals Martha ook angeeft, je hoeft je niet druk te maken hoor en het komt vaker voor dat een poging doorgaat als afgebroken wordt vanwege teveel follikels.

Ik spuit iedere dag omstreeks 19.00 uur en op de eerste avond na voel ik iedere avond omstreeks 22.30 uur mijn eierstokken, heel apart. Ik maak me niet druk, er zijn tussentijdse echo´s en het is de bedoeling dat er meerdere mooie follikeles groeien.

Wat je werk betreft, flink klote (sorry) maar volg je hart, helaas valt er weinig in het leven te "plannen" en wat je zegt, je maakt aanspraak op de ww.

Komt vast wel goed, vaak op een onverwachts moment of manier die je niet verwacht. T.m oktober ben je onder de pannen....wie weet ben je tegen die tijd dat het afloopt heerlijk zwanger en kun je lekker van je zwangerschap genieten.

maak je niet te druk

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gisteren 2e FM gehad, 4 grote (19/19.5/20/22) en 3 (15), rest nog kleiner. Gisteren laatste keer Menopur gespoten, En vanavond de pregnyl. Morgenochtend 10.45 uur staat manlief op de planning voor de Tese behandeling. Hoop zo dat het een beetje meevalt. En zelf ben ik donderdag om 10.00 aan de beurt voor de punctie. Hoop zo dat er een paar goede eitjes bij zitten. Ga in ieder geval vanavond al richting Eindhoven, want dan is morgenochtend de afstand naar Dusseldorf niet zo heel ver meer en dus ook minder kans op files. En niet al te supervroeg uit bed.

Maar houd jullie wel op de hoogte.

Iedereen heel veel succes !!!

Liefs,

Marianne

Geplaatst

hoi dames,

Ik heb de punctie gehad alles ging goed had co assistent de me een beetje pijn maar het gaat nu goed geen last van buik pijn had ik vorige x wel alles zag er goed uit eitje een zaad dus wachten op tel donderdag spannend!!!

iedereen heel veel sterkte en succes.

veel liefs jessica

Geplaatst

Jessica,

Wat heerlijk dat je dat weer achter de rug hebt! Weet je ook zo ongeveer hoeveel eitjes je had? Hoop op goed nieuws voor donderdag! Rust lekker uit!

Kaykay

Geplaatst

Meiden, de juni maand is lekker actief bezig....

En wat betreft mijn attentheid. Voor jullie geldt hetzelfde hoor:-)

Geplaatst

@marianne, ziet er goed uit hoor!!! wie weet dat die van 15mm ook nog mooi mee gaan doen, volgens ons zkh. krijgen ze van de pregnyl ook nog een boost!

Heel veel succes, je man morgen bij de Tese en jij overmorgen met de punctie!!!!

@Minoe, fijn dat de punctie goed is gegaan, nu duimen op een mooie bevruchting!

groetjes

Babeth

Gast Myron29
Geplaatst

Hoi Babeth!

Dank je wel voor je berichtje. Hoe gaat het met jou? Zit je in de zenuwen, of valt het wel mee? Ik hoop echt voor jou dat alles nu goed gaat, je verdiend het zo...

Qua werk, tja er valt idd maar weinig te plannen. Maar ons gevoel zegt: jammer dan eerst nu ivf, en er 1000% voor gaan. Werk komt wel, anders maar ww. Maar toch, af en toe een baksteen op mijn maag.. Maar wie weet, zijn we straks met z'n allen zwanger, en heeeeerlijk aan het genieten!

Ik zag dat je morgen je eerste fm meting hebt? Ben benieuwd! laat je het even weten?

@ Jessica: fijn dat de punctie achter de rug is, heb je nog last? Enne, hoeveel eitjes waren eruit gehaald. Nou, nu lekker relaxen!

lfs Myron

Geplaatst

Hoi kaykay

Ik heb 1 eitje ik heb behandeling in eigen cyclus umcg is het einige ziekenhuis die dit doet zodoende.

Ik heb gelukkig niet zoveel last als de vorige x doe alles ben vamiddag wezen winkelen gezellig.

En hoest nou met jou?

Iedereen heel veel succes en sterkte gewenst

veel liefs jessica

Geplaatst

Ps babeth dankje voor je reachtie ik hoop ook dat alles nu goed gaat jij ook heel veel succes

myron natuurlijk ook, lezen gaat al zo raar hier haha

Ik heb geen last veel liefs jessica

Geplaatst

@Babeth: Heel veel succes morgen met je 1e fm.

Hoop dat ze lekker aan het groeien zijn.

@Cena en Jetje: Hoe is jullie punctie vandaag verlopen en hoeveel eicellen heeft het opgebracht?

@Minoes: Fijn dat de punctie meegevallen was.

Hopelijk donderdag goed nieuws voor je.

@Wens: Welkom op dit forum en heel veel succes alvast gewenst.

@Pien: Heel veel succes gewenst morgen met je punctie.

Hoop dat je een mooi aantal eicellen zult hebben.

@Marianne: Veel succes morgen met de Tese en donderdag veel succes met je punctie. Ook voor jou hopelijk een mooie opbrengst.

@Alle nieuwkomers heel veel succes gewenst en welkom hier.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ik heb vandaag de echo gehad, maar ik wist niet precies waar het voor was. Er werd mij verteld dat mijn slijmvlies bijna weg was, dat was goed! En er waren geen cystes te zien, joepie! En ik had 10 eiblaasjes/follikels. Dat is het maximum dus ik hoef eerst deze week maar 150 Puregon en bij de 2e echo kijken ze of de hoeveelheid omhoog moet!

Ik kan helaas niet op al jullie verhalen reageren, want ik zit ondertussen ook aan de telefoon met mijn schoonmoeder.

Liefs,

MBM

Geplaatst

ha lieve meiden!!

Vandaag de punctie, het viel me redelijk mee maar was niet geheel pijnloos vooral de 4 verdovingen bij de baarmoedermond..auwie.. Er zijn 22 follikels aangeprikt, dus jullie kunnen je wel voorstellen dat het even duurde. Uiteindelijk zijn er helaas maar 5 goede eicellen die ze kunnen gebruiken. Van de 22 waren ook een heel aantal alleen gevuld met vocht(cyste) Op het "relax/bijkom" kamertje werd het even teveel en viel ik zomaar een paar minuten weg. Gelukkig was ik snel weer bij mocht ik na een uurtje of wat weer lekker naar huis. De verpleegkundigen hadden dit flauwvallen/wegvallen al vaker meegemaakt; een combi van spanning, medicatie en je toch groter houden dan eigenlijk hoeft..

Ben nu echt moe want had vannacht niet veel geslapen van de spanning. Vanavond al beginnen met de utrogestan bolletjes ivm 5000eh pregnyl gespoten.

Morgen bellen of er bevruchting is en hoe laat we donderdag (of vrij?) aanwezig moeten zijn.

@marianne, heel veel succes morgen voor je mannetje en ook uiteraard voor jou!

@CenA, hoe is bij jou de punctie gegaan?

@myron, jeetje dat nieuws komt wel even aan, heftig dat je over een poosje geen werk meer hebt? Heb je ook andere interesses om evt op te solliciteren? Succes!!

Groetjes

Geplaatst

@Jetje, jeetje wat een aantallen zeg!!! en wat akelig dat je even wegviel, gaat het nu wel weer wat? houd je lichaam goed in de gaten hoor ivm. die extra pregnyl, vanwege de hormonenstoot kunnen de lege follokels zich weer gaan vullen met vocht, doe je rustig aan???

@MBM: mooie fm gehad zo te lezen, fijn gevoel nietwaar? op naar de volgende

zo dames, ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben hoe de fm bij mij morgen zal verlopen, ik laat het weten hoor!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth

Ik heb vanavond pas een afspraak om 19.50 uur.

Hopelijk dat die kleinere follikels ook lekker gegroeid zijn in die laatste twee dagen en dat er een punctie datum bekent wordt.

Ik hou je op de hoogte ervan.

En hoe is het met jou? Ben je zenuwachtig voor deze 3de poging?

Ik ben heel zenuwachtig deze 3de keer. Weet niet waar het precies aan ligt, maar het komt vanzelf. Probeer bezig te blijven met alles en nog wat, maar tot nu toe helpt het me nog niet echt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Jetje

Vervelend dat de punctie niet geheel pijnloos is verlopen, maar je hebt hem gelukkig weer achter de rug.

Hopelijk morgen een mooi aantal bevruchtingen voor je.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hai Danielle

wat fijn dat je de fm in de avond hebt (niet met wachten maar ivm. combi op je werk)

Ik ben totaal niet zenuwachtig, zie het ook niet als 3de poging omdat uit onze 2de poging Lars en Nick ontstaan zijn. Deze poging is erg dubbel, testdatum valt nagenoeg gelijk met de uitgerekende datum van mijn jongens maar dat is niet anders helaas....

Nee ben niet nerveus maar ik denk dat het komt omdat ik inmiddels weet dat we zwanger kunnen raken...

Vraag me wel af of ons we ngmaals het geluk mogen meemaken, ondanks het feit dat we onze prachtige jongens hebben verloren zijn zij wel het mooiste geschenk...

beetje lastig te verwoorden maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Ga gauw onze hond uitlaten voordat dadelijk de buien losbreken.....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey babeth heel veel succes morgen

@jetje jeetje wat een verhaal zeg hopelijk gaan we zo gelijk op zou wel tof zijn.

@daniela gelukkig viel het me mee heb een leuke dag gehad vorige x niet ach ja altijd is het anders.

Iedereen heel veel maar dan ook heel veel succes

veel liefs jessica

Geplaatst

schattie wat een domper . Kan me voorstellen dat je baalt maar gelukkig mag je snel weer verder en hoef je niet maanden weer te wachten

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Jetje!

Jee, gaat het nu wel weer een beetje met je? Deed het aanprikken zelf veel pijn? Rust maar lekker uit, hopelijk kan je vannacht goed slapen! En, je hebt in ieder geval 5 eitjes, op naar een goede bevruchting!

Tja, dat ik mijn baan ben verloren is echt KUT, sorry dat ik het zo zeg, maar op dat moment denk je echt: wat nu? Ik wil wel gewoon in de farmaceutische wereld blijven. Ik heb 3 sollicitaties lopen, waarvan ik er bij 2 een goed gevoel heb, we wachten af.

@ alle girls: even een raar vraagje, zouden jullie in een sollicitatiegesprek zeggen dat je een kinderwens hebt, en dat je met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent? Ik ben er nog niet echt over uit.....

Greetz Myron

Geplaatst

vandaag het pakket opgehaald. Gelukkig was ik al voorbereid wat een hoop je mee kreeg. Op aanraden een boodschappen tas mee genomen.

Vandaag ook een huisje in de buurt van nijmegen geboekt. Wat een gedoe echt dagen mee bezig geweest om een betaalbaar huisje te vinden. Maar gelukkig is het gelukt. Het duizelt me helemaal. We gaan 2 weken. De 16 juli t/m 30 juli.

18 juli de eerste fm en hopelijk dan genoeg tijd voor de punctie en tese en terugplaatsen. Zodat we lekker niet anderhalf uur heen en weer moeten rijden maar in plaats daarvan maar een half uur.

Geplaatst

Meiden, ik ben weer boven water hoor! Een beetje dan. Ik voel me moe, moe, en nog eens moe. Niet alleen van de punctie, maar ook van de ontlading daarna en wij moesten nog naar Utrecht. Direct met de auto door dus. Dat was wel heel veel hoor, pfffff... .

Ik moest vanochtend een kalmeringstabletje slikken en volgens mij zit die Lorazepam nog in mijn lijf, ik voel me 'groggy' en wazig. Net alsof ik aan de dope zit, al weet ik niet hoe dat voelt, haha!!

Er zijn 10 follikels aangeprikt en 13 eitjes geoogst en de zwemmers waren in orde. Hubje was vanochtend een kei hoor. Je kunt die afdeling in Utrecht zo zien dat het 1 lange gang is, waarbij er meerdere stellen met hetzelfde doel zitten. Nou, ik was weer als eerste weg hoor. Hubje van mij heeft geen last van faalangst. D'rin met die handel en klaar! Wat een man he. Het scheelt wel een hele boel zorgen hoor. As we speak, liggen ze hopelijk heel knus bij elkaar in het schaaltje. Vrijdagochtend horen we of, en hoeveel bevruchte eitjes er zijn.

Gelukkig is de punctie zelf echt heel erg meegevallen! Ik was zo heel erg opgelucht dat het binnen 5 a 10 minuutjes gepiept was. De verpleegkundige loodste me er heel goed doorheen en de arts was kordaat en snel. Ze vertelde me bij iedere stap wat ze ging doen, en eerlijk gezegd waren alleen de verdovingsprikjes het vervelendst. Bij het eerste prikje leek het wel alsof ik van de stoel vloog, haha!! Kon natuurlijk niet.... dus bij elkaar 4 vervelende momentjes, maar die waren heel snel weer voorbij. Verdoving deed goed z'n werk en het aanprikken van de follies gaf een wat 'doof' gevoel. Maar dat was heel goed te handelen. Maar ik hoop wel dat dit de eerste en tevens laatste keer was! Vrijdag horen we meer, da's dan weer de volgende hobbel.

Fijn te horen dat het bij de rest ook goed is gegaan, en eerlijk gezegd denk ik wel dat een punctie alleen pijnloos verloopt als je onder zeil bent.

Myron, ik denk dat ik in jouw geval niet zou zeggen dat ik met behandelingen bezig ben. Dat is prive en ze eigenlijk mogen dat niet eens vragen. Maar ik snap jouw dilemma wel, want het gaat ten slotte effect hebben op het functioneren en dat je redelijk vaak vrij moet nemen. Toch denk ik wel dat de meeste werkgevers met die info, toch zouden besluiten jou niet aan te nemen en er een andere reden voor geven. Dit ook door de huidige economie. Dus; ik zou het niet zeggen. Maar dat is mijn mening. Niets meeren niets minder. Sterkte hoor!

Geplaatst

@CenA, fijn dat bij jou de punctie goed is gegaan, een mooie score zeg!!! op naar een mooie bevruchting en tp!!

@Myron, ik zou het zeer zeker niet aankaarten, ik zou echt even egoistisch zijn, ik hoop van niet maar je weet niet wanneer het gaat lukken en de kans is groot als ze met je afhaken vanwege mogelijk uitval.....zou lullig zijn als je daarom je baan niet krijgt.

Andere stellen die niet op de medische wereld aangewezen zijn laten toch ook niet weten hard aan een kindje te werken?

Maar goed, dat is mijn mening....

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden