Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames wat een goede berichten. voor mij helaas nog even niet. onze derde poging is vandaag afgebroken > te weinig groei. de arts denkt er veel meer uit te kunnen halen dus dat wordt wat voor medio aug. Jammer al dat wachten, maar jeh.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Babeth, het zit er nu vast op! Hoop dat alles goed is gegaan en dat ze mooie rijpe eitjes bij je hebben gevonden.

Hoest met je buik?

Geplaatst

Jeetje myron dat was schrikken Wat mooi zeg een top embryo.

Kaartje wat goed zeg. Op dit moment heb je waarchijnlijk net je tp gehad. Ik lees hoe het is gegaan. Maar wat een fijn gevoel.

Geplaatst
Tjee Babeth, dat ziet er goed uit, zoveel follikels!.

Ja Raba, idd kunnen we bijna gelijk beginnen, spannend he? Begin jij ook op je 21e cyclus dag?

Als het goed is starten we met de gonal (2e menstruatiedag) op 28/29 juni, maar dat hangt van mijn menstuatie af.

hoe komt het dat jij de preciesr datum al wel weet?

Lindada en Sandie:whistling_girl:, wat goed nieuws! mijn schoonzusje had ook overstimulatie toen ze zwanger was met ICSI.

Nu een heerlijk zoontje, wat een wonder is het toch.

liefs joske

Ik heb een lijstje van het umcn gekregen waar de datum van de gonal F op staat. Zo gaat het blijkbaar in jou ziekenhuis weer anders tegen mij is niks gezegd over de 2e dag van ongi dat je dan begint en ik begin pas na mijn ongi. Hoe lang is jou cyclus? die van mij is tussen de 27 en 33 dagen.

misschien heeft het daar mee te maken. Welk ziekenhuis zit jij?

Geplaatst

Marianne@ hopelijk gaat de tijd snel voor je. Veel sterkte met deze slopende weken.

:gekruiste vingers 4:aaaflowersmiley:Ik geef je bloemen om je te steunen

Geplaatst
dames wat een goede berichten. voor mij helaas nog even niet. onze derde poging is vandaag afgebroken > te weinig groei. de arts denkt er veel meer uit te kunnen halen dus dat wordt wat voor medio aug. Jammer al dat wachten, maar jeh.

Hoi Hellen,

Onze derde poging is vorige week ook afgebroken wegens te weinig follikels, hebben jullie ook een wisseling van hormonen gehad?

Wij we we zijn overgegaan van puregon op menopur 300ie. We hebben nu een escape iui gehad. Als dit niet aanslaat mogen we direct door met de volgende poging.

Kijgen jullie ook een escapu iui?

Geplaatst

@ schattie

ja we hebben idd een medicijnwissel gehad, van puregon 100 E naar gonal F 150 E. maar in azm lieten ze me altijd doorspuiten maar dusseldorf zegt gewoon binnen 10 dagen boven de 10mm en anders stoppen we, had 1 follikel van 17 mm en de rest onder de 10. Dus de ene neemt alles op. We zullen in eind aug weer een poging wagen, geen escape iui, het zaad zwemt niet. Dus heeft geen zin, zullen zelf wel klussen maar jeh daar geloof ik na 4 jaar niet meer in. Hij denkt echt dat er meer uit het te halen is, moeten we maar geloven. Nieuwe poging meer hormonen en mogelijk andere. Heb ook altijd lang protocol gehad en nu korte. Tja, ben benieuwd wat het worden gaat

Geplaatst

Voortraject

Joske, 21 juni start Deca, 28 juni start Gonal-F.

Mob, 20 juni start Deca.

Raba, 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Kaartje, 25 juni start Deca, 3 juni start Gonal-F

Wens, 30 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Appel, 18 juni

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Nico, 18 juni 1e fm

Cin, 18 juni 1e fm

Tamaar, 22 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni

Myron, 19 juni

Jessica, 20 juni

Meiske74, 22 juni

Testen

Sandy: 22 juni

Schattie: 24 juni (escape iui)

CenA: 25 juni

Minoes:25 juni testen

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

miss mo: 29 juni

Kaartje: 30 juni

Jessica: 2 juli

Kayka: 2 juli?

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Hi girls!

Alles is goed gegaan bij de terugplaatsing. We hebben nogmaals gevraagd over onze emmy. Normaal gepsproken is het 4-6-8 of 10 cellig. Die van ons ver boven dat. Dus het is een klompje cellen al, en niet meer te tellen. We lopen vooruit, van wat normaal gesproken is. Ze zeiden: jullie hebben echt een top top topembryo! Wauw! Echt goed! 4 juli mogen we testen.

Fijne avond nog allemaal!

Liefs Myron

Geplaatst

Voortraject

Mob, 20 juni start Deca.

Kaartje, 25 juni start Deca, 3 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Appel, 18 juni

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Nico, 18 juni 1e fm

Cin, 18 juni 1e fm

Tamaar, 22 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

TP

Kaartje, 19 juni

Myron, 19 juni

Jessica, 20 juni

Meiske74, 22 juni

Testen

Kaartje: 30 juni

Kaykay: 2 juli?

Geplaatst

Hallo dames

vanochtend om 05.00 uur op, 6.00 in de auto op naar Brussel,

de punctie was om 08.30 uur, ging goed, weliswaar gevoeliger als de vorige keren.

Er waren 11 follikels allen met eicellen maar op het einde van de rit zijn er 7 doorgegaan. Wederom was het verse zaad voldoende en goed genoeg waardoor de Tese wederom niet nodig was en de 7 rietjes van de intake ook nog in de vriezer zitten, dat voelt wel goed! Omdat de afgelopen maanden zo moeilijk waren en zijn was mijn man toch wel een beetje bang dat zijn zaad daar ook onder te lijden heeft zeg maar.

Maar goed, na 2 uur op bed gelegen te hebben, gegeten en weer geplast te hebben mochten we naar huis.

Voel me nog erg moe en mijn buik is gevoelig maar dat komt wel goed, ik doe het rustig aan.

We hebben duidelijk aangegeven dat we voor een tp van van 1 embryootje, we hopen dat er nog een of twee cryootjes ontstaan maar rekenen nergens op!

Dinsdag is de tp, is wel spannend want in Brussel wordt je pas op de ochtend van de tp gebeld óf er een tp is die middag.

Echt ongelofelijk zoveel patienten daar behandeld worder: 300 á 350 per maand!

Myron, jammer dat er niet meer embryootjes zijn ontstaan maar die je terug hebt gekregen die telt wel voor 3!!! super, fijn ook dat je klachten afnemen!

Hellen, wat ontzettend vervelend dat deze poging afgeblazen is, lijkt me ook erg klote hoor, Het is weliswaar voor een goed doel maar toch, ik hoop dat je op de volgende medicatie beter reageert.

Ik had nu ook wederom het korte protocol, vorige keer een stuk of 8 eicellen maar uiteindelijk 1 goede en 1 matige, de embryologe liet weten dat van de overige bevruchte eicellen met horten en stoten ging, zij dacht dat het korte protocol misschien niet zo geschikt was voor mij (10 dagen 225 Menopur gespoten).

Maar toen we na de geboorte van Lars* en Nick* de nieuwe poging gingen bespreken wilde onze arts wel weer het korte protocol, omdat ik vorige ker er ook zwanger mee was geraakt... Ik vond het best eng maar heb me ingesteld dat ik meer moet durven vertrouwen op de artsen, nu heb ik 13 dagen achtereen 225 Menupur gespoten en t-m de 11de dag bleef er 1 follikel domineren, de andere deden wel mee maar niet hard genoeg, nog 2 dagen extra gespoten en ze trokken mooi bij..ze zijn alleen eigenlijk redelijk gelijkmatig gerijpt. We hopen nu ook dat er meer zijn van goede kwaliteit.

Kaartje, jij hebt je waardevolle buit ook weer binnen, heerlijk he!

Nou meiden, we gaan met z´n allen heel hard duimen voor elkaar en de juni en juli bank erg groen kleuren!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hellen wat ontzettend balen, maar waarschijnlijk een goeie keuze om af te breken.

De afgelopen keer in april heb ik m'n poging ook moeten stoppen i.v.m. te weinig groei. Het voelt bij ons goed dat deze keuze is gemaakt.

Niet bij de pakken neer zitten en in augustus maar weer verder zien.

Dan liggen er waarschijnlijk meer follikeltjes voor je klaar.

Bij ons is het natuurlijk ook afwachten hoe het nu komt, maar we gaan toch weer uit van het positieve.

Zet 'm op hè!

Geplaatst

Babeth, alles goedgegaan! Wat super en toch tot nu toe een mooie score. Op naar de tp!

Geplaatst

Myron, zo hé! dat klinkt goed. Een superembryo! En nu maar lekker vasthouden hè!

Geplaatst

Kaartje, hoe is het gegaan? Als het goed is heb jij nu ook een mooi embryootje warm te houden?

Geplaatst

Jessica, succes morgen met de tp, zo mooi symbolisch met vaderdag!!!!

over symbolisch gesproken, gisteren met mijn man zijn nieuwe bril opgehaald, vandaag in de auto pakte ik de koker die erbij hoort, toen zagen we het merk:

Lars Larssen.... vond het zo apart!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi allemaal,

Terugplaatsing ging prima. We gaan nu dus weer de spannende wachtweken in.

@Myron: we hebben dan naast elkaar gezeten in de wachtkamer. Wij hadden de terugplaatsing om 14.00 uur. Vanmorgen nadat ik gebeld was had ik maar heel weinig tijd, dus alleen even snel gekeken of jij toevallig al had gemeld dat je terugplaatsing had en doorgegeven hier dat wij terugplaatsing zouden hebben. Ging dus maar niet in het wilde weg rondvragen in de wachtkamer ;-). Wij zaten eerst naast jullie denk ik en toen het stel voor ons naar binnen ging, zijn mijn man en ik dichter naar de tv toe verhuisd :-).

@Babeth: hopelijk voor jou straks ook weer terugplaatsing van een mooi embryo en als jullie geluk hebben nog wat cryo's.

Ik zal het lijstje weer even aanpassen. Amersfoort adviseert om te testen 14 dagen na de terugplaatsing. Dat is dus 3 juli. Vorige keer wist ik na 13 dagen dat het mislukt was. We gaan hard duimen nu dus.

Geplaatst

Voortraject

Mob, 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Appel, 18 juni

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Nico, 18 juni 1e fm

Cin, 18 juni 1e fm

Tamaar, 22 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

TP

Kaartje, 19 juni

Myron, 19 juni

Jessica, 20 juni

Meiske74, 22 juni

Testen

Kaartje: 3 juli

Geplaatst

hier Maandag een punctie om 08.00.

vanmorgen nog een echo gehad en zit over de 20 eitjes en moet nu ook echt heel rustig aan doen.

Voelde me al een paar dagen wat duizelig en was smorgens enorm misselijk maar dat kwam door de vele eitjes.

Ik zie er best wel weer tegenop maar hopelijk is het dit keer eens een keer raak!

voor de rest van de meiden allemaal heel veel succes!! mijn duimpjes blijven draaien!

Geplaatst

Voortraject

Mob, 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Appel, 18 juni

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Tamaar, 22 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Angelique, 21 juni

TP

Kaartje, 19 juni

Myron, 19 juni

Jessica, 20 juni

Meiske74, 22 juni

Testen

Kaartje: 3 juli

Geplaatst

Hoi Angelique

ik heb je in het lijstje toegevoegd, jeetje 20 follikels, is inderdaad veel hoor!

Gelukkig is de punctie in zicht, pas goed op jezelf!

groetjes

Babeth

Geplaatst
hier Maandag een punctie om 08.00.

vanmorgen nog een echo gehad en zit over de 20 eitjes en moet nu ook echt heel rustig aan doen.

Voelde me al een paar dagen wat duizelig en was smorgens enorm misselijk maar dat kwam door de vele eitjes.

Ik zie er best wel weer tegenop maar hopelijk is het dit keer eens een keer raak!

voor de rest van de meiden allemaal heel veel succes!! mijn duimpjes blijven draaien!

Wow Angelique, dat is een flinke hoeveelheid. Doe je rustig aan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden