Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja ik vond het ook best veel hoor! hopelijk zitten er veel bruikbare tussen!

moet zo om 21.00 de otrivelle zetten.

volgens mij heb ik dan vrijdag de tp. hopelijk kunnen we een boel invriezen! als ze teminste nu eens allemaal goed doordelen!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje wat is het voor iedereen toch weer spannend allemaal.

Babeth: wat goed van je zoveel eitjes!! Hopen dat ze allemaal mooi bevrucht worden!!

@ Kaartje: ik mocht de 22e komen voor het testen, maar moet nu maandag al komen,omdat ik overstimulatie heb. En dat is wat ik nu heel erg voel. Ik heb zo'n opgeblazen buik. Ik voel verder niet echt veel, waardoor ik denk: ja ik ben zwanger! Ik ben wel moe en gauw misselijk, maar ja dat kan ook van die overstimulatie komen. En ik had wel gespannen borsten alleen is dat sinds vandaag weer weg. Ik hoop niet dat dat een slecht teken is. Dat het niet betekent dat het nu toch alsnog fout gaat. Ik ben ook zo bang om blij te zijn, terwijl de overstimulatie betekent dat ik zwanger ben en de 2 thuistesten ook duidelijk aan hebben gegeven dat ik zwanger ben! Maar het kan natuurlijk nog alle kanten op!

Om een lang verhaal kort te maken: ik voel van alles en toch ook weer niet, snappie haha...

Oh ja, ik merk wel dat ik gauw geirriteerd ben naar mijn man toe, maar ik weet niet of dat nou is omdat ik zwanger ben of omdat mijn lijf gewoon moe is en pijn doet...

Nou meiden succes en sterkte weer!!!

Geplaatst

@ Jessica, heel veel succes vandaag met de tp!

@ Kaykay, we hebben al even niks van je gehoord, maar waarschijnlijk heb je vandaag ook een mooie tp! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Geplaatst

Hey meiden,

Kon mezelf niet meer inhouden en heb er net een testje (kruidvat) tegen aan gegooid en wat ik al dacht... negatief. Ik zit nu op wd10 en heb 14 dagen geleden de pregnyl gezet (5000eh). Dussssss ik geloof niet dat het positief gaat worden. Afgelopen woensdag en donderdag flinke ongi pijntjes gehad en daarna niets meer. vandaag ook de laatste bolletjes en dan wachten we maar af....

Liefs Jet

Geplaatst

@ Babeth: wat fijn dat het zo goed is gegaan, en ook een goede oogst!! Nu lekker rustig aan en relaxen. En daarna, een mooie tp, gaat goedkomen!

@ Kaartje: wij zaten rechts van de deur. Mijn man en ik zijn beide donker, hij is kaal. Ik had een blauw vestje aan. Had jij toevallig wat kort donkerder haar? En zaten jullie links van ons te wachten? Jullie waren ook zo klaar toch? Ben jij zenuwachtig? Pff ik weet niet hoe we die 2 weken doorkomen zeg!

@ Angelique: heel fijn dat je zoveel eitjes hebt. Maar, pas wel goed op jezelf hoor! En zeker na de punctie. Ik had net zoveel eitjes als jij. Maar overstimulatie ligt echt op de loer hoor! Mijn advies: rust rust en rust, en heel heel heel veel drinken, en niet allleen water. En als je last van je buik hebt, probeer op je rug te slapen. Ik had nl die overstimulatie, was er goed ziek van. Maar hey, bij jou komt het gewoon goed hoor!!!

@ Sandie: het klinkt idd hoopvol! Nog even, en je weet het! We duimen!

@ Jessica: Succes met de terugplaatsing! Voor ons was het de 1e keer, en vond het zo iets aparts en mooi! Hoeveel krijg je er terug? En weet je ook iets over de kwaliteit? Echt leuk dat we idd gelijk op lopen zeg!

@ Jetje: ik zag dat je pas over 8 dagen mag testen? De 28e? Ben je wel 8 dagen te vroeg he? Ach wie weet, komt het toch nog goed hoor!

KAN IEMAND ER MIJ VAN OVERTUIGEN DAT DE EMMY ER NIET KAN UITVALLEN? IK WEET DAT HET NIET KAN, MAAR DAT ONZEKERE GEVOEL, AAAAHHHH!

Fijne zondag allemaal!

Veel liefs Myron

Geplaatst

Ik breek hier nog een keertje in ...hahaha Myron, zal je proberen te overtuigen!

Je bms is ongeveer 1cm dik. Dat moet je zien als een laag boter van 1cm op je boterham.

Daarin duw je middenin 1 of 2 korrels hagelslag, je kunt de boterham rondzwieren etc maar de korrels zouden er NIET tussenuit vallen.

Én dan heb je ook nog een baarmoedermond die alles keurig afsluit.

....succes met wachten! Hopelijk gaat alles positief door, lees een paar berichten terug dat het geluk aan jou kant is gaan staan, dus dat gaat helemaal goedkomen!!!

Geplaatst

@Babeth supper dat alles goed is gegaan en veel eitjes succes met de tp.

@Jessica succes vandaag.

@Sandie succes je mag al testen spannend ik moet nog 5 dagen wachten!!!

@Myron als die vast zit zit die vast heel veel succes gewenst

@Angelique jeetje wat een oogst zeg heel veel succes.

Hier gaat alles goed alleen last van mijn buik en (.)(.) haha zins gister ben wel heel onzeker maar toch wel hoop vol achhhhhhhhhhhhhh

Iedreen die ik niet heb genoemd heel veel succes of sterkte gewenst

liefs jessica

Geplaatst

oh meiden ik moet zeggen ik zie als een blok tegen de punctie op.

merk dat ik er nu echt mee bezig ben want heb er vannacht zelfs over gedroomt.

De eerste punctie weet ik niet zo heel veel van (ik was best van de wereld) maar dat het niet fijn was weet ik nog wel.

Maar ja volhouden maar het moet toch gebeuren.

@ Jetje dat je nu negatief test wil niks zeggen hoor! een vriendin van mij had een dag voor de testdatum getest en die was negatief, dag erna een bloedtest en die was positief! dus ik blijf nog even voor je duimen!

Geplaatst

Angelique, kan het me goed voorstellen dat je er tegenop ziet. Heel veel succes morgen!

Jessica, succes vandaag!

Jetje, hoe herkenbaar... ook ik heb vanmorgen een test gedaan; negatief. Afgelopen dagen het gevoel dat ik ongesteld ga worden, borsten worden ook minder gevoelig, dus dat geeft niet veel hoop.

Maar goed, het blijft dus gewoon afwachten...

Geplaatst

@Myron: jep, ik heb kort donker haar en een man met grijzige stekels ;-). We waren inderdaad zo klaar. Terugplaatsing was zo gepiept.

Ik vind het ook spannend hoor. Merk wel dat ik veel nuchterder ben geworden in vergelijking met vorige poging. Toen was ik echt heel hoopvol, nu sta ik meer met beide benen op de grond. We hopen natuurlijk enorm op een goed resultaat, maar vorige keer was de teleurstelling erg groot, dus je bouwt wat extra reserves in om jezelf te beschermen. Ik doe nu ook acupunctuur en merk dat ik daar ook lekker relaxt van wordt. Dat helpt denk ik ook wel in dit hele proces.

Geplaatst

@Jessica, succes vandaag met je tp!!!

@Angelique, succes morgen met de punctie, ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, wellicht valt het mee meid, toi toi toi!!!

ik hou me vandaag erg gedeisd....flink buikpijn en nog steeds licht bloedverlies....

fijne dag allemaal!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Hanied: hoop voor je dat het meevalt. Je hoort hier op het forum heel wisselende ervaringen. Heb zelf afgelopen woensdag mijn tweede punctie gehad. Viel mij allebei de keren erg mee. Succes!

Geplaatst

Hoi!

Vanavond gaat eindelijk mijn eerste decapeptyl erin. Vind het best wel spannend, 1e ivf-poging. Vanaf nu ga ik dan ook weer lekker actief meeschrijven op het forum!

Ik heb nog een vraagje: is het erg als je de deca een keer een uurtje eerder spuit?

Liefs mob

Geplaatst

@Angelique: Heel veel succes morgen met je punctie. Op naar mooie bevruchtingen.

@Babeth: Mooie score 7 rijpe eicellen. Nu nog wachten tot dinsdag voor het verlossende antwoord. Alvast heel veel succes dinsdag met de TP en hopelijk zitten er nog wat cryo's bij.

@Sandie: Kan me heel goed indenken dat het een beetje dubbel is voor je op het moment. Ik zou het ook niet kunnen geloven als het eindelijk eens positief zou zijn.

Fijn dat je iig morgen al het bevestigende antwoord krijgt. Succes.

@Hanied: Heel veel succes alvast voor dinsdag.

@Mob: Fijn dat je eindelijk van start kunt met je behandeling. Heel veel succes gewenst.

@Myron: Geweldig een superembryo. Hopelijk is het een "plakkertje".

Succes met je wachtweken.

@Jessica: Hoe is je TP verlopen vandaag?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ Angelique en Hanied, ik snap dat jullie tegen de punctie opzien. Laat het maar gewoon over je heen komen en probeer zelf niet te krampachtig te zijn. Het is even op de tanden bijten, maar voor je het weet is het voorbij en mag je lekker bijkomen van alles.

In ieder geval wens ik jullie alvast heel veel succes!

@ Mob, vanavond je eerste spuit. Heel veel succes! En het is niet erg als je 's een uurtje eerder of later spuit. Het wisselt bij mij ook wel 's een beetje.

@ Sandie, positief blijven hoor, je bent nu al zover!

@ Babeth, wat vervelend dat je nog buikpijn en een beetje bloedverlies hebt, maar het is eigenlijk ook nog wel logisch. Als het a.s. dinsdag maar over is!!

@ Jetje en Pien, nog even moed houden hoor, ook al is dat wel moeilijk:-(

Hier vannacht nog flinke hoofdpijn gehad en ik voel de hormonen gewoon door m'n lijf gaan deze keer. Een beetje een raar gevoel (koud en warm over m'n hele huid).

Verder bloed ik ook nog steeds een beetje (al vanaf 6 juni), net als de vorige keer. Het baart me wel een beetje zorgen...

Nou ja, a.s. vrijdag maar afwachten wat het totdan heeft opgeleverd. We zullen zien.

Geplaatst

@Mob....hoop dat je eerste prik is meegevallen, en volgens mij maakt een uurtje verschil niets uit hoor...succes verder.

@Mart, wat vervelend dat je nog steeds zo'n last heb van die hoofdpijnen joh....flink balen want dat kost ook zo enorm veel energie...bah.

@Kaartje, lees dat de terugplaatsing goed gegaan is....fijn om te lezen meid, nu maar afwachten...ga zeker voor je duimen.

(had je trouwens nog niet eerder hier gezien...of je valt me nu pas op omdat we elkaar gister hebben gesproken haha).

@Hanied....ik zie ook zo tegen de punctie op...maar hoelang we er ook over lopen te piekeren of ons dingen in ons hoofd halen...feit is dat het toch moet gebeuren...ik ga het maar proberen op me af te laten komen....vind het alleen heeeeel erg jammer dat ik lees dat in sommige ziekenhuizen dit onder narcose gebeurd>>dat wil ik ook!!

@Babeth, hou je maar lekker rustig meis...je lichaam geeft zelf aan wanneer het wil rusten, dus luister daarna (poe wat een wijze woorden hihi).

Geplaatst

@Tamaar: haha, ik was hier al hoor, maar misschien wat onopvallend? Ik lees veel mee en probeer ook wel berichtjes te plaatsen als ik tijd heb.

Geplaatst

Hey Tamaar, tijdje niks van je gehoord! Hoe gaat het met je? Voel je al wat groeien?

Geplaatst

Hoi Martha,

heb idd even niets van me laten horen....ff dipje gehad.

Het gaat op zich wel goed met me op die vreselijke moeheid na.

Sinds gister heb ik wat lichte (soms zware) krampjes in m'n onderbuik dus er zit wel iets te rommelen.

Aankomende dinsdag heb ik de 1e fm dus ben erg benieuwd wat er te zien is (als er al iets te zien is).

We wachten (on)geduldig af....heb nu trouwens zalf van vsm voor de blauwe plekken en dat werkt supergoed!!....trekt erg snel weg en heb toch maar m'n angst overwonnen en ben in m'n buik gaan prikken...

Prik nu de deca in m'n been (buik doet erg veel pijn) en de gonal in m'n buik want die voel ik bijna niet.

Geplaatst
Hoi!

Vanavond gaat eindelijk mijn eerste decapeptyl erin. Vind het best wel spannend, 1e ivf-poging. Vanaf nu ga ik dan ook weer lekker actief meeschrijven op het forum!

Ik heb nog een vraagje: is het erg als je de deca een keer een uurtje eerder spuit?

Liefs mob

De eerste spuit...., van velen.

ik moet morgen mijn eerste spuit deca zetten voor mijn eerste IVF. wel een dubbel gevoel.

Ik moet nog een beetje in de instructie's duiken. De uitleg is ondertussen al weer een tijdje geleden. Heb jij het lange protocol?

succes joske

Geplaatst

Tamaar,

Kan me voorstellen dat je een dipje had hoor. Het is ook allemaal niet niks. En de moeheid hoort er ook bij.

Fijn dat je nu ook in je buik durft te prikken. Bij mij is het de laatste dagen ook wel wat gevoelig en ben blauwer dan anders. Misschien nu een goede doorbloeding?

Dat zou alleen maar positief zijn.

En een kramperig gevoel onder in je buik, zowel links als rechts is goed hoor...dan gebeurt er zeker wel wat.

Ben benieuwd wat ze dinsdag zullen zien!

Geplaatst
De eerste spuit...., van velen.

ik moet morgen mijn eerste spuit deca zetten voor mijn eerste IVF. wel een dubbel gevoel.

Ik moet nog een beetje in de instructie's duiken. De uitleg is ondertussen al weer een tijdje geleden. Heb jij het lange protocol?

succes joske

Joske, ook heel veel succes morgen met je eerste spuit. Het gaat vast helemaal goedkomen!

Geplaatst

goeiemorgen Dames hier al 1 die loopt te stuiteren door het huis heen!

het zou vast allemaal wel meevallen (vorige keer was het ook te doen) maar de napijn vind ik het ergste.

om 08.00 beginnen ze met de punctie hopelijk is het snel voorbij en zijn we snel weer thuis. ik zou nog even rondstuiteren hier :icon_bounce:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden