Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zooo, wordt veel geschreven hier zeg. Kan het amper bijhouden ;-)

Maar gelukkig veel goede berichten.

@Angelique: Goed nieuws zeg!! Spannende dagen voor jullie... Heel veel succes!

@Babeth: voor jou zijn de moeilijk wachtweken aangebroken... Heel veel succes om die door te komen! Hopelijk wordt je buikpijn snel minder. Gelukkig geen overstimulatie!

@Cin en Tamaar: dat zijn idd mooie aantallen! Hopelijk komt er een mooi baby-tje uit voort!

Ik heb nu 3 dagen deca geprikt en ik begin het te voelen. Heb altijd vrij snel last van bijwerkingen en dat gaat dus nu al beginnen... Maar ik heb het er voor over!

Heb trouwens nog een vraagje. Hoe doen jullie het met werk rond de punctie/terugplaatsing. Hoe lang zitten jullie in de ziektewet en/of nemen jullie vrije dagen op... Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten en hoe lang ik thuis kom te zitten. En ook m'n baas wil wel een beetje weten waar hij aan toe is...

Meiden, geniet van het heerlijke weer!!

Liefs mob

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Er wordt veel geschreven!

Ik heb gisteren de punctie gehad voor onze eerste ICSI poging.

Morgen tussen 12 en 2 uur horen we of er bevruchting heeft plaats gevonden! En dat is toch wel even spannend!

Ik zal proberen dit forum wat bij te houden, zodat ik er een beetje achter kom wat voor traject iedereen doet en hoe ver jullie zijn!

Groetjes, moi

Geplaatst

hey mob

ik denk dat je na de tp gewoon moet doen wat lukt ik heb gewoon alles weer gedaan.

Babeth heel veel succes tijdens de wacht weken mijn duimen draaien

ik heb nog steeds niet getest nog 2 dagen spannend!!!

Hope hope heel veel sterkte denk goed om je zelf

Tamar en cin wat een eitjes zeg heel veel succes!!!

De rest van de meiden ook heel veel succes en sterkte

liefs jessica

Geplaatst

@Mob: Ik heb zelf vorige keer en ook deze keer vrij weinig last gehad van de punctie. Ik zorg dus dat ik de dag van de punctie en de dag erna vrij ben. Daarna gaat het meestal wel weer. De terugplaatsing is bij mij steeds zonder klachten verlopen, dus ik was alleen op de dag van de terugplaatsing vrij. Misschien dat er ook nog anderen zijn met andere ervaringen.

Geplaatst

ik ben bij alle 2 de punctie's een week vrij geweest dit ook omdat mijn eerste punctie nogal pijnlijk was en ik echt 3 dagen plat op de bank heb gelegen maar nu bij de 2de punctie heb ik haast tot geen last (misschien ligt het er ook wel aan wie de punctie doet)

Ik heb nu ook een week vrij dit ook omdat maandag de punctie was vandaag ik gebeld werd en vrijdag ik de tp heb en even lekker rustig aan kan doen.

Geplaatst

hai dames

@Moi, welkom hier, fijn dat je morgen al hoort of er bevruchting is opgeterden, spannend...

@Angelique, goed nieuws zeg! wie weet bij jou ook nog wat cryootjes..., op naar vrijdag.

Moet zeggen da thet wel fijn is dat je in sommige ziekenhuizen al zo snel bericht krijgt!

@Minoes, knap hoor dat je nog niet getest hebt....weet niet of ik dat zolang kan volhouden...

@Mob, de eerste poging ben ik de dag na de punctie weer gaan werken maar ben die middag wel eerder weggegaan (buikpijn) vervolgens het weekend veel gerust en daarna ging het weer.

De poging van onze jongens had ik vanaf de punctie t.m de testdatum verlof genomen. Nu ben ik dan nog thuis maar had echt niet kunnen gaan werken...

@Hopehope, zo bizar dat ze de inseminaties in het weekend niet uitvoeren, ik vind het zo vreemd... maar goed, met de medicatie zal het wel goed gaan hoor, bij mijn icsi is iedere dag Menopur + Suprefact ter onderdrukking....komt goed en met de medicatie valt het nog wel mee hoor, keep the faith, heel veel succes!!!

Ik heb vandaag weer lekker een behandeling gehad bij de acupunctuur, nu vridag weer een keertje....

Momenteel ben ik er niet zo mee bezig (gelukkig) ik til niets zwaars en neem mijn rust maar verder gaat het goed gelukkig.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een kort bericht om alle wachtende meiden heel veel succes te wensen! Ik zag in het lijstje dat de komende dagen een aantal meiden mogen testen. Super spannend en ook zwaar zeg! Ik duim zo voor jullie!

Heel veel succes en sterkte gewenst!

Liefs, Wens

Geplaatst

Jessica@veel succes

Vanavond al weer mijn 3de spuit. Mijn buik is wel al hard. Reageer nooit zo goed op hormonen.

Meiden die inderdaad snel mogen testen succes.

Sorry meiden al ik iemand vergeet. Er word ook zo veel geschreven.

Geplaatst

Joske, 21 juni start Deca, start gonal, 29 juni.

Mob, 20 juni start Deca.

Raba, 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Wens, 30 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Testen

Sandy: 22 juni

Schattie: 24 juni (escape iui)

CenA: 25 juni

Minoes:25 juni testen

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

miss mo: 29 juni

Kaartje: 30 juni

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Geplaatst

Hier ook de derde spuit deca gezet, maar die van vandaag deed toch zeer!

volgens mij was het puntje van de naald ontzettend bot.

Ik kreeg het naaldje bijna niet door mijn vel. Die andere 2 van gisteren en zo, zat er zo in :dry:.

Mob, mijn baas weer ervan, maar ik moet wel vrije dagen opnemen voor de punctie en de echo's. Ik dacht ergens te lezen dat je voor IVF niet in de ziektewet kan, tenminsten als er geen calamiteiten zijn. Weet iemand of dat juist is?

Het is maar een klein bedrijfje waar ik werk, dat zal misschien ook wel anders zijn.

ik heb helemaal geen bijwerkingen, of zou dat nog komen? Ik had me helelmaal ingesteld op hoofdpijn....., omdat ik daar gauw last van heb, maar ik voel me kip lekker.

Geplaatst

Hier is sinds gisterochtend bloed gespot, helaas... Vanochtend weer bij het afvegen, dus ik heb er maar gelijk een testje tegenaan gegooid, en die bleek negatief, helaas. Dus einde poging 1... Voelt echt klote!

Ik neem maandag contact op met het zh voor het maken van de afspraak voor evaluatiegesprek. Wrs kan ik na de zomervakantie weer door met poging 2, dus in september, net als Jetje.

Geplaatst

@ joske; die deca vond ik ook nooit fijn om te spuiten het is inderdaad net of is de naald enorm bot, mijn gyn zei dat ik even doordat ik de deca zette ik het puntje met een alcohol doekje moest afvegen en het dan wel beter zou gaan,

Ik heb zelf ook wel hoofdpijn gehad van de deca maar niet echt lang,

en ik heb een 0 uren contract dus hoe dat zit met ziektewet na de punctie weet ik niet mijn baas heeft mij na de eerste punctie wel in de ziektewet gezet en dat had ik niet verwacht maar was er wel blij mee!

Bij mijn vriend is het wel anders die moet vrije dagen opnemen, ik vind dat zelf wel gemeen eigelijk dit zijn dingen waar je niks aan kan doen, hij kan nu daarom ook geen 3 weken bouwvak nemen maar 2 weken, maar ja we hebben het er wel voor over alleen is het jammer dat hierover geen wet is vastgesteld.

Geplaatst

Angela,

ook hier wens ik je heel veel sterkte met dit klote bericht!!!! ik hoop dat de evaluatie wel wat sneller kan en alvast heel veel succes met jullie 2de poging

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je wel Babeth!! Jij heel veel sterkte met wachtenbanken! Je gaat 3 juli testen? Ik hoop op goed bericht hoor.. als het iemand gegund is, dan ben jij het wel! Maar ik gun het mezelf en de andere meiden ook hoor ;-).

Geplaatst

Hoi,

Net het resultaat van de punctie gehoord.

Van de 7 zijn er 3 bevrucht!!!

Zaterdag de terugplaatsing...

Succes iedereen!

Groetjes, moi

Geplaatst

Joske, 21 juni start Deca, start gonal, 29 juni.

Mob, 20 juni start Deca.

Raba, 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Wens, 30 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Moi: 26 juni

Testen

Sandy: 22 juni

Schattie: 24 juni (escape iui)

CenA: 25 juni

Minoes:25 juni testen

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

miss mo: 29 juni

Kaartje: 30 juni

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Geplaatst

@Moi: welkom hier en op naar de TP zaterdag.

Weet je al hoeveel je er terug laat plaatsen?

Alvast heel veel succes.

@Jetje en Cena: wat een teleurstelling weer meiden.

Veel sterkte en hopelijk kunnen jullie gauw weer beginnen.

@Minoes en Marianne: Spannend voor jullie morgen. Heel veel succes.

@Annejet: Jij mag zaterdag alweer testen, heel veel succes.

@Sandie: Hoe is het met je? Las op een andere topic dat je 12 juli je eerste echo krijgt, geweldig. Nog spannend of het er 1 of 2 zullen zijn.

@Martha: Morgen je 1 fm. Hoop dat ze lekker aan het groeien zijn.

@Hoe is het met alle andere meiden die in hun wachtweken zitten?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

hallo dames

@Moi, wat fijn dat je die informatie nu al hebt gekregen, toch weer een geruststelling nietwaar? zaterdag de tp, alvast heel veel succes en wie weet wel een cryo erbij?

@Daniella, hier gaat het goed, voel mijn eierstokken zo nu en dan nog en heb af en toe een koude rilling, Ben er eigenlijk niet zo mee bezig, goede afleiding, ons toilet wordt gerenoveerd....

Minoes en Marianne, wat ontzettend spannend!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hallo meiden

ik heb vanochtend iov. Brussel nog bloed laten prikken om te kjken of mijn hormonale waarden goed zijn om extra pregnyl te spuiten en dat is het geval, dus vanavond voor de zekerheid 1x 5000 Pregnyl....

groetjes

Babeth

Geplaatst

@Angela, wat een teleurstelling! Balen zeg... nou ja wie weet zitten we weer samen op het wachtbankje van september, en gaat het dan voor ons wel lukken!!!!

@minoes en marianne, spannend!! Ik hoop op groen nieuws morgen hier!

@alle andere meiden, succes!!

Liefs Jet

Geplaatst

vandaag 2e fm gehad...ze zijn wel al iets gegroeid maar helaas nog te klein.

Zaterdag gaan we voor de 3e fm.

Mart...succes morgen met je 1e fm (wie weet haal je me nu wel in haha)

Geplaatst

Denk het niet Tamaar, want ik voel zelf nog niet zo heel veel moet ik zeggen.

Heb alleen giga blauwe plekken op m'n buik. Vanochtend raakte ik een adertje, waardoor even behoorlijk bloedde. Ik kon gelukkig m'n witte broek net redden:-)

Maar ik begin nu toch echt wel nerveus te worden hoor.

Straks zijn er weer te weinig...pfff

Nou ja, morgenochtend weet ik meer. We zullen zien.

Geplaatst

Heel in de verte zou ik met een loep het vage lijntje nog kunnen zien, maar "het bruin" is begonnen en de krampen ook. Poging 4 is over. In september gaan we weer starten maar nu even rust. Twee miskramen met 10wkn en 7 terugplaatsingen in één jaar is genoeg, nu weer even Annejet zijn en geen prikkussen!

dag meisjes, tot in september

(@Babette, ik duim enorm voor je en kom af en toe nog even kijken hoe het gaat!)

zal voor jullie duimen!

Geplaatst

@Martha, succes morgen!! wie weet wordt je enorm verrast... enne een snelle groei is niet noodzakelijk hoor, dat ze maar mooi rijpen toch?

@Annejet, jeetje zeg, wat een mega teleurstelling!!! Je klinkt ongelofelijk sterk moet ik zeggen maar ik vind het toch wel heftig, ik hoop dat de break jullie goed zal doen!

sterkte en alvast heel veel succes, bedankt voor je lieve steun!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden