Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Angela,

Lees net je bericht...wat ontzettend klote voor jullie zeg!! Blijf geloven in de zin die je zo mooi hebt gecshreven...

Neem je dromen met de dag in

@ Martha,

Vervelend dat je ook zo'n last hebt van blauwe plekken....ik heb laatst zalf van vsm gekocht stoten en vallen heet het....en dat werkt echt supergoed, blauwe plekken trekken snel weg....misschien kan ik je helpen met deze tip?? of misschien ken je de zalf al.

Ik hoop dat er morgen iets te zien is (dat was ook mijn angst) en als ze nog te klein zijn...dan weet je in ieder geval dat ze er zitten.

Ik kreeg tijdens m'n eerste fm eerst op de monitor m'n baarmoeder te zien...dit ging ze ook uitleggen....en ik had zoiets van >>> die ken ik al!! wil m'n eierstokken zien hihi...blijf positief hoor, heel gek maar ik heb er een goed gevoel bij weet niet hoe het komt en slaat misschien nergens op maar zo voelt het.

@ Babeth,

dat is goed nieuws toch dat je hormanale waardes goed zijn...ik ga dus gewoon door met duimen voor je ;o)

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Annejet en Angela, wat een rotnieuws toch!! Het is allemaal zo'n ellende en oneerlijk, maar hopelijk zijn jullie snel aan de beurt. Het is jullie gegund!!

@ Babeth, fijn dat je genoeg afleiding hebt!! Ik snap alleen dat pregnyl verhaal niet zo goed, maar het maakt me wel nieuwsgierig....Ik hoef steeds maar 1 x te spuiten en er wordt niets gecontroleerd...

@ Minoes en Marianne succes!!

Ik heb gisteren FM 3 gehad en krijg maandag de punctie en 1-7 terugplaatsing. Iom de arts gisteren mogen er toch 2 teruggeplaatst worden!! Ik was helemaal blij verrast omdat de vorige arts had gezegd dat ze dat erg afraadde ivm mijn benauwdheidsklachten...

NOg een paar dagen en dan is het zo ver...

Groetjes Cin

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook ik moet me helaas aanmelden bij het lijstje van rode regels. Had woensdag al het gevoel, dat het echt niet gelukt was en vanmorgen toch echt de bevestiging.

Voor alle meiden, waar het ook niet gelukt is, heel veel sterkte en voor alle meiden, die nog op het bankje zitten, bezig zijn met de behandelingen heel veel succes. Blijf voor jullie duimen.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

ahh Marianne

wat een klote bericht, jeetje!!!! Heel veel sterkte hoor.

Overwegen jullie nog een poging ?

heel veel sterkte, ook voor je man /partner natuurlijk!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Joske, 21 juni start Deca, start gonal, 29 juni.

Mob, 20 juni start Deca.

Raba, 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Wens, 30 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Moi, 26 juni

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Sandy: 22 juni

Schattie: 24 juni (escape iui)

CenA: 25 juni

Minoes:25 juni testen

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

miss mo: 29 juni

Kaartje: 30 juni

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Geplaatst

Cin,

wat fijn dat je nu al weet dat maandag de punctie is en dat je er 2 teruggeplaatst mag krijgen, super!!!

de pregnyl heb ik idd. 36 uur voor de eisprong gehad maar op verzoek heb ik nogmaals een eenheid van 5000 gespoten in de hoop dat het een innesteling bevordert. Vorige keer ook gehad, toen raakte ik zwanger dus deze behandeling weer alles hetzelfde als de vorige keer, korte protocol, tp op dag 3 en na de tp nog eenmalig pregnyl.

Maar de Pregnyl mocht alleen als mijn bloedwaarden goed waren, ivm. kans op overstimulatie, vandaar de bloedafname gisteren.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu aan twijfel of het de vorige keer wel echt geholpen heeft hoor, bij deze poging kwamen er er nl. achter dat het de vorige keer niet goed is gegaan, toen hebben ze me dit in het ziekenhuis toegediend, direct na de tp terwijl er dus een week tussen moest tussen de laatste keer.... maar goed, het kan geen kwaad dus netjes de laatste injectie gezet.

Toen ik de spuit weggooide heb ik echt hardop gezegd "dat dit maar de laatste spuit is voor de komende 2 jaar..."

Jeetje ik weet niet wat ik heb, enorme last van mijn rug, rechts onderin, en ik krijg regelmatig een kode rilling over me heen, zit dan gewoon met kippevel, wil niet ziek worden hoor!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Marianne, wat klote meid! heel veel sterkte!

@ Meiske, heb je zelf om de pregnyl gevraagt? ik heb dat de eerste keer niet gekregen misschien ga ik er ook wel om vragen dit keer.

Vandaag de tp en oh wat vind ik het spannend! hopelijk zijn de emmy's goed doorgedeeld! en kunnen er een paar in de vriezer!

Geplaatst

hai Angelique

wij hadden er de vorige keer inderdaad zelf om gevraagd, omdat de vorige keer een succes was waren de woorden van onze arts "never change a winning team", prima dachten wij!

Heel veel succes vandaag met je tp!!! Ik zie dat je naam niet in het lijstje staat, weet je al hoeveel er teruggeplaatst gaan worden?

liefs

Babeth

Geplaatst

Martha

ik ben benieuwd hoe je fm vandaag gegaan is, zelf vond ik he vanaf dat de fm´s gesteart waren snel gaan, ik ben in totaal 4x geweest en nu schrik ik ineens weleens sat ik denk dat ik een afspraak ben vergeten of zo...

succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Meiske ik ga er dan ook eens om vragen elke beetje kans is er 1

Nee hoeveel ze er vandaag terugplaatsen weet ik niet ze hebben me gezegt als dat er van de 5 een paar ingevroren kunnen worden ik er 1 teruggeplaatst ga krijgen en als ze niet kunnen invriezen krijgen we er 2 dus ik vind het enorm spannend.

Ik hoop stiekem dat ze er 1 terugplaatsen en toch nog wat kunnen invriezen dat is dan toch weer een paar extra kansjes erbij (anders ben ik ook zo snel door de pogingen heen)

Vorige keer toen we voor de tp gingen vertelde ze ons dat ze de laatste dag niet goed gedeeld waren dus ik hoop nu echt dat dat wel zo is.

Geplaatst

Net terug van m'n fm en zoals ik al had verwacht is het weer niet echt denderend.

Aan beide kanten zitten er in ieder geval twee grotere en er waren nog een paar kleintjes te zien.

Maar het is nog vroeg werd me gezegd, dus nog moed houden dat er nog wat bijkomt.

Ik heb gevraagd of het met m'n leeftijd te maken kan hebben, maar volgens de ferti-arts kan het nooit zo snel achteruit.

Het heeft er dus echt mee te maken hoeveel er deze keer klaarliggen.

Maar ach, het gaat natuurlijk om de kwaliteit!

Vanmiddag nog even een foto laten maken van m'n rug, want die ligt ook weer 's in de kreukels. Maar hopen dat het niet een hernia is, want dan kan ik deze poging sowieso wel op m'n buik schuiven.

@ Tamaar, ik zal het zalfje even kopen. Misschien helpt het bij mij ook wel zo goed.

@ Babeth, het gaat nu inderdaad wel snel, voor ik het week zit ik ook al weer in m'n ww. Hoe gaat het trouwens met je? Voel je al wat?

@ Annejet, Angela en Marianne, sterkte meiden. Het is altijd een grote teleurstelling.

@ Angelique, heel veel succes vandaag met de tp!

Geplaatst

Joske, 21 juni start Deca, start gonal, 29 juni.

Mob, 20 juni start Deca.

Raba, 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Wens, 30 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm, 28 juni 2e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Moi, 26 juni

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Sandy: 22 juni

Schattie: 24 juni (escape iui)

CenA: 25 juni

Minoes:25 juni testen

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

miss mo: 29 juni

Kaartje: 30 juni

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Geplaatst

Angelique, wat spannend! Heel veel succes!

Marianne, CenA en Annejet, wat ontzettend balen voor jullie... Sterkte!

Mart, toch weer balen dan he?! Maar wie weet hoe goed die kleintjes nog bijkomen! Sterkte met je rug.

Merk dat ik toch (even) wat afstand neem van hier, even weer zien alles op een rij te krijgen zodat we over een poosje weer met een positief gevoel starten met een cryo teruplaatsing.

Woensdag contact gehad met het ziekenhuis. In eerste instantie kon ik pas in augustus terecht. Aangegeven dat ik toch echt wel voor onze vakantie wil weten waar ik aan toe ben wat betreft de cyste (voor zover dat kan tenminste). Nu heb ik volgende week een telefonisch consult en hopelijk kan ik dan snel terecht voor een echo om te kijken of de cyste idd weer kleiner wordt (hoop het zo...).

Meiden, wens jullie allemaal heel veel succes!

Groetjes Pien.

Geplaatst

Hey meiden

cena,annejet,en marianne heel veel sterkte

Mart heel veel succes

Pien denk goed om jezelf je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt

ps wij zijn zwanger!!!

liefs jessica

Geplaatst

Hoi hoi,

@Jessica, GEFELICITEERD!! Super!

@Mart, ik hoop met je mee dat de kleintjes wat mee gaan groeien!

@Babeth, niet ziek worden hoor!

@Marianne, sterkte!

Wat dubbel allemaal hé. De één verdriet en de ander geluk.

Morgen tp... Spannend!

Groetjes, moi

Geplaatst

Hai Pien

inderdaad, je moet je niet verplicht voelen maar je hart volgen en doen waar je je het beste bij voelt!!! Goed van je at je dat trel. consult hetb kunnen regelen, weer iets positiefs toch?!

hou je haaks

Liefs

Babeth

Geplaatst

@Martha, jeetje je rug zeg, wat een ellende, ik hoop dat het meevalt en dat het inderdaad geen hernia is, jeetje. opzich klinkt het aantal follikels toch niet slecht? bij de 2de fm had ik er ook nog bijgekregen. Komt vast wel in order meis!

Je vroeg of ik al wat voelde, zoals bij iedereen gevoelige borsten en mijn eierstokken voel ik n og zeg maar, ben verder de hele dag licht misselijk maar dat komt van de pregnyl van gisteren.

@Moi, ben bij de acupunctuur(arts) geweest, dat vreemde met mijn arm (moeite met buigen en kracht) komt van het bloedprikken gisteren, volgens hem hebben ze een pees geraakt, hersteldwel maar kan wat dagen duren.

Angelique, hoe ging de tp

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Jessica Gefeliciteerd en geniet ervan!

hier tp gehad vandaag ze hebben 2 emmy's teruggeplaatst 1 van 6 cellig en 1 van 8 cellig maar ze zaten nog midden in de delingen dus ze zaten mooi op schema!

Nu maar hopen dat ze blijven zitten,

Ze hebben niks verder ingevroren, maar hopelijk groeien deze 2 of iniedergeval 1 uit tot een mooi wondertje!

Geplaatst

@ Jessica: Gefeliciteerd!!! Super hoor!

@ Mart: succes met je rug en zal voor je duimen voor een aantal mooie grote follikels!

@ Angelique: spannend hoor. Ook 2 terug laten plaatsen! Ik zal voor je duimen.

@ Annejet, CenA, Marianne: sterkte!!!

@ alle andere meiden die ik niet heb genoemd: sterkte, succes en ik duim voor jullie!

Geplaatst
@Martha, jeetje je rug zeg, wat een ellende, ik hoop dat het meevalt en dat het inderdaad geen hernia is, jeetje. opzich klinkt het aantal follikels toch niet slecht? bij de 2de fm had ik er ook nog bijgekregen. Komt vast wel in order meis!

Je vroeg of ik al wat voelde, zoals bij iedereen gevoelige borsten en mijn eierstokken voel ik n og zeg maar, ben verder de hele dag licht misselijk maar dat komt van de pregnyl van gisteren.

Babeth

Oh ja, je spuit pregnyl, dat is ook zo.

Dan is het inderdaad moeilijk te voelen wat waar bij hoort.

Nog even geduld dus...:-(

Ik hoop ook dat het meevalt met m'n rug. Gister kon ik m'n stoel niet eens meer uitkomen, maar gelukkig valt het nu weer wat mee.

De foto was een fluitje van een cent, maar vond het wel wat een raar mens die 'm maakte. Ze zat me helemaal van top tot teen te bekijken toen ik er half in m'n nakie bijstond... Beetje eng wel (hihi)

Wat de aantal follikels betreft hoop ik ook dat er nog wat bijkomt, maar ik hou er wel rekening mee dat het ook niet zo kan zijn.

Ik zit vandaag dan ook best wel even in een dipje:crybaby2:. Het valt me toch weer even flink zwaar op het moment.

Morgen voelt het vast weer anders...;-)

Geplaatst

Joske@ ik heb dat ook de 1ste 2 naalden waren scherp. En de 4 de naald ging echt lastig had echt het gevoel dat ik hem er in moest duwen. Indeed pijnlijk.

Kwa bijwerkingen merk ik ook niet zo veel. Alleen zoals altijd voor de ongi hele gevoelige borsten.

Ik was er wel voor gewaarschuwd door het radboud. Maar toch vervelend is het wel

Cena@ wat onzettend grrrrrrrrr. Veel sterkte.

Marianne@ balen zeg. Had je voorgevoel toch gelijk. Ik had het zo voor je gehoopt.

Moi@ wat fantastisch

Mart en tamaar spannend hopelijk snel de punctie

Annejet@wat onzettend balen zeg.

Meiske@ ik hoop zo voor je dat dit inderdaad de laatste spuit word.

Geplaatst

@Angelique, wat fijn zeg, helemaal goed!!!! op naar de testdatum en sterkte met het wachten!!!

@Sandie, hoe gaat het met je overstimulatie?

@Martha, ieks wat een naar gevoel...je staat er al niet helemaal op je gemak lijkt me, vandag een dipje, klote, maar zoals je schrijft,. morgen vast anders,we slepen elkaar er wel doorheen hier hoor!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Babeth: op zich gaat het redelijk met de OHSS. Heb nog wel een dikke buik, maar naar mijn idee wordt 'ie wel wat minder. Ik heb er wel steeds minder last van, dus daar ben ik wel blij om. Ik moet morgen weer voor controle, bloed en echo. Ik zit nog steeds op het randje van wel/geen opname. Dus ik wacht het morgen weer af.

Ja, morgen 1e echo. Wel voor de OHSS hoor, want de kans is klein dat je iets kan zien vwb de zwangerschap. Maar zou het wel heel fijn vinden om toch weer een kleine bevestiging te krijgen.

Ik heb vandaag zo'n Clearblue test met conceptieindicator gebruikt, gewoon om die bevestiging te krijgen dat het nog goed zit. Ik voel me ook niet zwanger, heb niet echt last van mijn borsten, voel me niet misselijk enzo. Gelukkig maar natuurlijk, maar ik ben maar aan het twijfelen. Ik durf gewoon nog niet zo blij te zijn, omdat ik zo bang dat het toch weer anders gaat, dat het toch fout gaat... Dat maken we al 7 jaar mee en ik ben gewoon bang voor die teleurstelling. Aan de andere kant voelt het wel allemaal goed, eigenlijk vanaf dat we begonnen met deze poging was ik heel relaxt en had ik het idee dat dit het gewoon moet zijn. Maar toch... Misschien als ik het hartje (of de hartjes) heb zien kloppen dat ik me wat geruster voel. Dus nog even volhouden hihi...!

Sterkte met wachten!! Ik duim voor je hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden