Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[quote=Raba;159002

Kwa bijwerkingen merk ik ook niet zo veel. Alleen zoals altijd voor de ongi hele gevoelige borsten.

Ik was er wel voor gewaarschuwd door het radboud. Maar toch vervelend is het wel.

oh..., dat wist ik niet, die van mij zijn ook gevoeliger, zelfde gevoel als ik zwanger ben. Als ik ongi wordt heb ik niet dit gevoel.

Ik had het wel gelinkt aan de aanstaande menstruatie, dacht dat die er al aan zat te komen, dus misschien toch nog niet.

ik hoop toch aan komende week mijn menstruatie te krijgen, zodat ik ook aan de gonal kan.

Babeth, moet er een week tussen de pregnyl injectie van de eisprong en de injectie voor het bevorderen van de innesteling zitten? waarom is dat?

Jessica Van harte meid!! wat een heerlijk dat het gelukt is.

liefs joske

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sandie, ik behrijp je voorzichtigheid wel hoor, maar dat je verder niets merkt wil niets zeggen hoor, ik ben zelfs tijdens de zwangerschap niet missleijk geweest, in het begin af en toe een vlaagje maar meer niet, slecht 1 op de 3 heeft er echt last van.,Ik merkte aan het gevole van mijn baarmoeder en ik had trek in hartige dingen , verder luste ik geen koffie meer.

@Joske, ik weet niet precies waarom er een week tussen moest zitten, wellicht vanwege de hoeveelheden? 36 uur voor de punctie 10.000 en gisteren dan 5.000.

Ik weet dat er ook weleens 3x 1500 gespoten wordt na de tp en dan zitten er steeds enkele dagen tussen.

De gedachte achter de pregnyl is om een vroege afbraak van het bms te voorkomen, kan me voorstellen dat je dan ook niet te vroeg moet spuiten...

groetjes

Babeth

Geplaatst

Joske, 21 juni start Deca, start gonal, 29 juni.

Mob, 20 juni start Deca.

Raba, 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Wens, 30 juni start Gonal-F

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm, 28 juni 2e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Moi, 26 juni

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Sandy: 22 juni

Schattie: 24 juni (escape iui)

CenA: 25 juni

Minoes:25 juni testen

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

miss mo: 29 juni

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Kaartje: 3 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Mijn testdatum klopte niet, dus even lijstje aangepast.

@Joske & Babeth: volgens mij doet elk ziekenhuis het weer anders. Ik heb 36 uur voor de punctie 10.000 eenheden pregnyl moeten prikken en vervolgens op de avond van de punctie en de 2e en 4e dag na punctie nog 5000 eenheden (dus om de dag).

Geplaatst

joske@op een ander forum kreeg ik de tip als de naald niet goed door de huid wil kan je het op een andere plek proberen. Ik ga het zeker proberen als ik het weer heb want nu ging die wel goed.

Sandie@hopelijk kan je het hartje snel horen. Zodat je niet meer zo bang hoeft te zijn. De bang heid is logisch.

Minoes@hoe is het met jou al last van zwangerschap kwaaltjes?

Moi: morgen tp. Weet je al de kwaliteit en hoeveel je er terug laat plaatsen?

Geplaatst

ik heb mezelf ook even in het lijstje gezet

Mob, 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

TP

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Moi, 26 juni

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Angelique: 10 juli

Geplaatst

Hoi allemaal,

ben vanmorgen weer naar ziekenhuis geweest geweest voor inmiddels m'n 3e fm.

In 2 dagen tijd zijn er 10 bijgekomen...zit nu dus op 30 in totaal!.

Helaas zijn ze nog steeds te klein...er zitten er 2 a 3 bij die redelijk zijn maar nog niet voldoende.

Morgen moet ik weer terug komen en de Gonal-f moet ik halveren.

verder wens ik iedereen een fijne dag toe.

Geplaatst

wow Tamaar

wat een aantallen!!! ik hoop dat de halvering van de medicatie de andere mooi laat groeien.

@dames....ik zie dat het lijstje iets gewijzigd is...de maand juni is rood gekleurd, nu ben ik niet echt bijgelovig maar zullen we een ander kleurtje nemen, iets positiever?

liefs

Babeth

Geplaatst

@Kaarrtje, wat die pregnyl beterft, inderdaad, weer heel anders, ik heb ook nog niet eerder gehoord dat er meedere malen 5000 gespoten wordt, wel 1500.

Spannend hoor!!!

Geplaatst

@raba, wij weten nog helemaal niks van de kwaliteit en hoeveel er terug geplaatst gaan worden... Dat horen we allemaal vanmiddag.. Dat maakt het allemaal nog wel even spannend!

Groetjes, moi

Geplaatst

Mob, 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

TP

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Moi, 26 juni

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Zo beter Babeth? ;-)

Geplaatst

Mob, 20 juni start Deca.

Uitgangsecho

Wens, 28 juni

FM (Follikelmeting)

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74,19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28juni

TP

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Moi, 26 juni, 1 emmy

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

CenA: 25juni

Marianne: 25juni

Annejet: 26juni

Pien: 27juni

Moi: 10 juli

Geplaatst

Hoi Moi

jij hebt vandaag je tp gehad, is het goed gegaan, hebben ze iets van de kwaliteit gezegd of evt. cryootjes?

Nou pas goed op jullie tweetjes he!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Moi, veel succes de komende wachtweken! Ik duim voor je.

(duim ook voor alle andere meiden die al in de wachtweken zitten hoor!)

@Cin: Ik zie in het lijstje dat jij maandag de punctie hebt. Veel succes en sterkte! Hopelijk valt 't allemaal mee.

@ de meiden die bijna mogen testen: succes deze laatste wachtdagen. Zijn altijd de zwaarste. Ik duim voor een positieve test voor jullie allemaal!

@ de meiden die negatief testen: heel veel sterkte gewenst!

Vandaag hebben ze de medicijnen afgeleverd, voelt al een beetje als een begin. Maandag de uitgangsecho, ben ik toch wel zenuwachtig voor. Hoop zo dat de cyste klein genoeg is en ik woensdag a.s. mag beginnen! Het voelt zo spannend dat ik wellicht bijna mag beginnen. Ik weet, geen garanties.. maar voelt toch wel als een goede kans. Hoop houden mag toch hé.

Maar voor nu, dit weekend eerst eens genieten van het heerlijke zomerweer! Allemaal een goed weekend gewenst!

Liefs, Wens

Geplaatst

Hoi Wens

jij hebt maandag je uitgangsecho, ik hoop dat je mag starten hoor de 30ste!! zal extra spannend zijn zo´n eerste IVF, ik bedoel met prikken enzo.

alvast veel succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nou, ik krijg die glimlach niet meer van mijn gezicht hoor!!

Vanochtend echo gehad ivm OHSS en dat ziet er allemaal goed. Ook mijn bloed was alweer een stuk beter, dus het gaat de goede kant op.

EN we hebben kunnen zien dat het er toch echt 2 zijn!! We krijgen dus een TWEELING!!! Oh ik ben zo blij! Ik durf nu eindelijk wat meer te geloven dat het nu toch echt een keertje goed gaat komen...

Meiden, fijne dag nog! Heerlijk hè dat zonnetje...x

Geplaatst

Hai Sandie

hihi ik weet precies welke glimlach je bedoelt, zo bijzonder!!!!!

van harte, fijn dat het beter gaat met je ohhs, geniet ervan!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi dames

raba ik heb niet veel last van kwaaltjes alleen last van mijn rug en ben nu verkouden hahaha maar at is vast griep.

hey sandie we gaan gelijk op leuk zeg!!!

Ik straal ook van oor tot oor heel raar gevoel allemaal.

Voor de meiden die wachten heeeel veel succes.

voor de meiden die postief getest hebbben gefeliciteerd.

en da meiden die negatief heel veel sterkte

liefs jessica

Geplaatst

@ Sandy; super! geniet er van! 2 beebjes!!

@ Moi we lopen gelijk op he ik moet ook 10 Juli testen! spannend! hoe is jou tp gegaan?

ik heb vannacht slecht geslapen had last van veel steken in mijn buik! hopelijk is het een goed teken ben echt zo bang dat het weer niks zou zijn deze keer, ik weet nu al dat deze 2 weken echt moeilijk gaan zijn..

Geplaatst

@Babeth, ze hebben gisteren aangegeven dat 1 van de drie embryootjes erg mooi was en dat de andere 2 helaas niet goed genoeg waren om in te vriezen... Helaas.

@Wens, hoop dat je woensdag mag beginnen met prikken! En je moet zeker hoop houden hoor!

@Sandie, Van harte meid! Geweldig!

@Angelique, wat leuk dat we gelijk lopen! Inderdaad 10 juli testen (dat is nog ver weg ;) De tp ging goed. Het leek een mooie embryo. En wat was de kwaliteit van jouw embryootje? Heb je één terug geplaatst gekregen?

Groetjes, moi

Geplaatst

Wij hebben een tp gehad van 2 emmy's 1 van 6 cellig en 1 van 8 cellig maar de meneer van het lab zei dat ze net voor de tp weer gedeeld waren dus ik neem aan dat ze dan 12 en 16 cellig zijn??

hoeveelste poging is dit van jou dan?

wij hebben trouwens de tp 4 dagen na de punctie gehad dus ja ik weet eigelijk ook niet zo heel goed of het wel goede emmy's waren..

Geplaatst

Wij hebben de tp ook 4 dagen na de punctie gehad. Het is onze eerste poging... Dus allemaal nog nieuw! Van de drie bevruchte embryo's waren twee niet goed genoeg om in te vriezen (er was sprake van fragmentatie). De embryo die nu terug geplaatst is zag er heel mooi uit en er was al niet meer te zeggen hoeveel cellig het was, omdat het daar al te ver voor was.

Spannend allemaal hé?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden