Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laila, veel sterkte. Ik hoop dat je snel weer de kracht hebt om door te gaan.

Ik zit nu op dag 6 na de TP maar ik voel niets bijzonders. Is dit slecht nieuws of beginnen de zwangerschapssymptomen pas later?

Groetjes,

Anoek

Geplaatst

Hoi allemaal

Even een positief verhaal voor jullie (wachtende) allemaal

Ik heb zelf niet zo'n best voorgevoel gehad over deze poging.

Veel last van buikpijn en flinke, echt flinke steken in mijn buik. 's nachts werd ik er gewoon wakker van. Het voelde alles behalve goed. Ik had ook geen zwangerschapssymtomen zoals pijnlijke borsten of iets dergelijks. Wel viel het me op dat ik de bollen er moeilijker inkreeg. Met het inbreghulsje ging het in elk geval niet. Met de hand, zeg maar, ging het wel. Ik had ook telkens het gevoel dat ik ongi moest gaan worden. Later in de tweede week begon mijn buik op te zwellen en werd de buikpijn zo hevig dat ik bijna niet meer kon lopen. Elke stap deed erge pijn. Ook 's nachts kon ik me bijna niet omdraaien van de pijn. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat deze poging gelukt zou zijn.

En wat bleek,...

wij zijn gewoon zwanger!!!:bf_new:

Snap ik het of snap jij het? :shocking:

Zo zie je maar weer, je kunt er echt niets van zeggen.

Geef niet op, want alles is nog mogelijk.

Dikke knuffel voor iedereen

:hugs2:

xxxNoa

Geplaatst

Noa, wat een heerlijk bericht, gefeliciteerd!

Maar let je wel goed op jezelf? Een dikke, pijnlijke buik kan wel wijzen op overstimulatie en dat wordt alleen maar erger naarmate je hcg stijgt. Veel drinken en rustig aan (en genieten natuurlijk!).

Geplaatst

Noa, wat geweldig! Super hoor, gefeliciteerd.

Anoek, De een voelt niets, de ander voelt van alles, je kunt er eigenlijk geen kant mee uit. Afwachten dus. Joy1

Geplaatst

Dank je voor je bezorgdheid Laika.

De arts houdt me goed in de gaten.

En inderdaad, als je in de tweede week last krijgt van overstimultiesymtomen, kun je er (bijna) zeker van zijn dat je positief test, dus zwanger bent, omdat je hcg toeneemt. Maar ja, dat wist ik natuurlijk niet.

Ik doe het rustig aan, maar ben nog o zo bang dat deze poging alsnog mis gaat.

Noa

Geplaatst

Hallo,

Hier negatief nieuws, vandaag veel rood bloed verloren.

Het zh gebeld en het enigste wat ik kan doen is afwachten.

Het kan doorzetten of evt overgaan.

volgens de verpleegkundige kan het nog alle kanten op, maar

ik weet het niet hoor.

Ik mocht evt bloed laten prikken, maar ik moest werken.

Evt bel ik morgen even weer of ik alsnog bloed mag laten prikken,

dan heb ik misschien iets meer zekerheid.

Dit is verschrikkelijk, de ene dag heb je een positieve zwangerschapstest

en de andere dag krijg je dit......

Sorry, ik praat alleen over mezelf, maar zit verschrikkelijk in een dip

Geplaatst

NoaNoa: van harte, superfijn voor je! Geniet ervan! @Joy1: er zit dus niets anders op dan gewoon afwachten... ik doe mijn best! :cry2:

Geplaatst

Hermien,

Pfff, nog steeds onzekerheid, wat een drama zeg.

Veel dames hebben hinder van bruin/bloedverlies echt niet leuk.

Eerst ben je dol gelukkig met een positieve test en dan kom je weer in een dip omdat je bruin/bloedverlies hebt.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hermien, Natuurlijk heb je het alleen over jezelf, daar begrijp ik alles van. Het is niet de zwangerschap van een buurvrouw drie hoog achter! Dit treft jezelf. Denk maar goed aan jezelf hoor, ook de ellende blijven spuien. Het is zo gewenst en dan deze onzekerheid. Nogmaals succes. Joy1

Geplaatst
Hallo,

Hier negatief nieuws, vandaag veel rood bloed verloren.

Het zh gebeld en het enigste wat ik kan doen is afwachten.

Het kan doorzetten of evt overgaan.

volgens de verpleegkundige kan het nog alle kanten op, maar

ik weet het niet hoor.

Ik mocht evt bloed laten prikken, maar ik moest werken.

Evt bel ik morgen even weer of ik alsnog bloed mag laten prikken,

dan heb ik misschien iets meer zekerheid.

Dit is verschrikkelijk, de ene dag heb je een positieve zwangerschapstest

en de andere dag krijg je dit......

Sorry, ik praat alleen over mezelf, maar zit verschrikkelijk in een dip

Ow, ik ken het gevoel. drie jaar geleden liep ik met een stralend gezicht waar alles van af te lezen viel. Veel mensen wisten waar we mee bezig waren en toen ze me zagen wisten ze ook dat ik die ochtend een positieve test had. Een dag later voelde ik paniek terwijl ik op mijn werk was. In de toilet zag ik dat mijn paniek niet voor niets was. Helaas bleek het ergste wat ik me kon voorstellen waarheid.. Ik hoop dat het voor jou niet zo ver komt en dat die kleine spruit wil blijven zitten. Het is immers al zover gekomen..

Ben je verdrietig? Dit forum is er toch zeker om elkaar op te vangen en te steunen. Elkaar te laten zien dat niemand alleen is en om voor jezelf je 'ei' kwijt te kunnen.

Heel veel sterkte en laat je even weten hoe het met je gaat?

Knuffel, Mama van Tim

Geplaatst

Joy en mama van tim,

Dankjewel voor jullie opbeurende woorden, doet me echt goed!

Vannacht weinig bloedverlies gehad, maar m'n gevoel voelt niet goed.

Ik heb nog wel steeds de menstruatie klachten, buik en rugpijn.

Ik zei vanmorgen ook al tegen m'n man, als het niet goed is laat

het dan maar gelijk met bakken te gelijk komen, ha ha.

Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Vandaag nog maar even afwachten......

Liefs Hermien

Geplaatst

Hermien,

Als ik jou was zou ik vandaag toch even bloed laten prikken, ws zul je dan over een paar dagen weer moeten laten prikken om te bekijken of het goed stijgt. Succes!

Liefs Pien

Geplaatst

Dames, geen goed nieuws niet. Gisterenavond laat ben ik ongesteld geworden.... Ik had gisterenavond al kramp in mijn buik en was al bang dat het ging gebeuren. Het begon met een beetje, dus ik had nog wel een beetje hoop voor vandaag (was aleen wat oud bloed), maar vanacht heeft het zich in alle hevigheid doorgezet. Baal echt enorm.

Maar goed.. vandaag is het bij ons feest en maken we er een leuke dag van. Morgen vieren we het voor onze vrienden dus dat helpt om even aan wat anders te denken. Vol goede moet gaan we op naar de volgende poging.

Ik zal mezelf dadelijk dus maar rood maken en hopelijk zien jullie mij groen terug op het wachtbankje van mei

Geplaatst

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Mama Ree: TP 03-04 1 cryo, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon:Tp 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 07-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Okki: TP 06-04, testen 21-04

Anouk: TP 09-04, twee emmy's, testen 24-04

Miranda: Tp 11-04 1 emmy, testen 25-04

KrisKras: 10-04 IUI, testen 26-04

Wannabemom: IUI(4) 13-04 , testen 27-04

Joy1; Tp 14 april 2 cryo's, testen 27 april

Schattie: TP 15 april 2 emmy's, testen 29 april

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

Geplaatst

bah doortje

het leek zo goed te gaan

veel sterkte en hopelijk hebben jullie toch nog een leuke dag

met je man zijn verjaardag

Geplaatst

Hermien en Doortje: bah wat naar allemaal. Sterkte. Hermien: ik weet uit ervaring hoe groot de onzekerheid is als het onduidelijk is of alles goed zit. Je hebt zoveel moeite voor die zwangerschap gedaan en dan is de angst om het te verzliezen extra groot... ik hoop dat het goed komt.

Geplaatst

Doortje.......potverdorie! Ik had t je zo gegund. Sterkte meid, misschien is afleiding nu wel heel goed. Maar je moet t ook verwerken, dus niet te ver wegstoppen he?

Dikke knuffel.

Dikke knuffel ook voor jou Hermien! Ik duim voor je dat t goed komt, en goed is. En dat je snel van je onzekerheid af bent. Enne: we zijn hier om elkaar te steunen.

Hier vandaag een baal dag. Gister avond een ietsiepietsie bruine afscheiding, vanochtend gelukkig niet meer. Maar dit is normaal de dag dat mijn ongesteldheid doorbreekt. Oftewel: lekker gespannen vandaag :S

Ik hou nog steeds moed, maar t wordt wel moeilijker. Hopelijk vliegt vandaag om en gaat t gewoon goed...

Liefs,

Angela

Geplaatst
Hermien,

Als ik jou was zou ik vandaag toch even bloed laten prikken, ws zul je dan over een paar dagen weer moeten laten prikken om te bekijken of het goed stijgt. Succes!

Liefs Pien

Nou ik heb het zh gebeld, maar bloedprikken vonden ze niet nodig.

Volgens hun konden ze daar ook niets uit opmaken.

En ik had te vroeg getest, maar als hij nu nog steeds positief is

begrijp ik het probleem niet.

Morgen moet ik weer bellen om te vertellen hoe het gaat, dus

vandaag maar weer afwachten.

Geplaatst

Lala,

Dit is heel goed mogelijk hoor, is misschien raar te horen uit

mijn mond, ha ha.

Maar bruine afscheiding dat is niet zo erg.

Ik hoop dat het een deze dagen gaat stoppen en dat je er

van kunt gaan genieten.

liefs

Doortje,

Vanaf hier een dikke knuffel, en even goed uithuilen kan helpen.

Maar je gaat weer met goede moed verder, lees ik dus veel sterkte

en ook weer veel succes voor de volgende poging!!

Noa noa,

Hoe gaat het met jou vandaag, spannend allemaal.

Toch wel fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Ga voor je duimen

Wish,

Nou, hoe voel jij je, weet je al wat meer!

Spannend he', die dagen

Voor iedereen die hem graag wil ontvangen een hele dikke knuffel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden