Jump to content

Ik zal me even voorstellen (Mo_Nique)

Mo_Nique

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Monique en als nieuweling zal ik me even voorstellen hier.

In oktober 1998 werd na een spontane zwangerschap mijn zoon Jeroen geboren via een spoedkeizersnede. De bevalling was een doffe ellende en ook de maanden erna veel tegenslag gehad. Ik heb toen een mailinglist opgericht jaren die GeenRozeWolk heette. Dat was een mailinglist en website omtrent alles wat maar fout kon gaan of tegenviel rondom het krijgen en hebben van een baby. Dit lotgenotencontact deed mij en veel anderen veel goed. Daarnaast deed ik vrijwilligerswerk voor een stichting op het gebied van PMS/PPD/PPP.

April 2000 spontaan zwanger, maar na 13 weken miskraam en curettage

Juni 2002 één IUI poging gehad zonder succes. Juli 2002 spontaan zwanger, maar met 11 weken weer een miskraam en curettage. Een maand later kwam ik in een echtscheiding terecht. Weg droom en ik ben toen ook met GeenRozeWolk gestopt, want dat was te confronterden geworden.

Sinds 1 april 2004 proberen ik zwanger te raken van mijn huidige man. Medio

2006 na ons huwelijk in de medische molen gestapt. Januari 2007 werden er endometriose/cysten weggehaald. Begin 2008 een maagverkleining gehad. Eind 2008 hadden we groen licht, maar mochten op het laatst moment niet starten i.v.m. medicijngebruik. Dat was erg frustrerend.

In 2009 hebben we het traject stil moeten leggen door omstandigheden. Door een kapotte koelkast konden we ook nog eens de medicijnen weg gooien. 31 mei brak mijn zoon zijn bovenbeen door botcysten en was er sprake van kans op botkanker. Toen hebben we de stekker eruit getrokken en alle papieren weg gegooid. We konden niet denken aan een nieuw kind met de kans een ander kind weg te moeten brengen. Gelukkig was het goedaardig en na ruim 3 maanden 24/7 zorg voor mijn zoon die 10 weken vanaf zijn middel met twee benen in het gips lag, konden we weer vooruit denken.

De wens was er nog en in oktober 2009 gingen we terug naar de ivf kliniek, waar de testen grotendeels opnieuw begonnen.

Januari 2010 moesten er weer endometriosecysten weg gehaald worden. Op de controle een maad later was alles goed en we mochten weer terug naar het Maasstad ziekenhuis.

22 maart kregen we groen licht voor ICSI, maar alles moet wel snel gaan gebeuren. Er zit al weer een nieuwe cyste en ze kunnen niet bijven opereren. Ik heb namelijk al 5 buikoperaties in ruim 11 jaar tijd gehad.

Een dag later begon mijn menstruatie al en kregen we meteen toestemming de 1e ICSI poging te starten. Na ruim 3 jaar sukkelen gaat het ineens heel snel.

Omdat ik niet met iedereen hierover wil of kan praten, ben ik blij dat er internet is.

Groetjes

Monique

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei monique,

Jij hebt al heel veel op je bordje gehad. Goed dat je ondanks de tegenslagen in je leven ook anderen gesteund hebt.

Heel veel succes met de komende icsi-poging, hopelijk leverd die een zusje of broertje voor je zoontje op.

Hartelijk dank voor jullie snelle en lieve woorden op mijn verhaal. Internet is een fijn medium voor dit soort dingen.

Niet iedereen in mijn omgeving begrijpt dat ik na 10 jaar nog steeds de wens naar een tweede kindje heb en daar voor wil gaan. Dat zijn vooral mensen die zelf zo 123 hun kindjes eruit floepten. Tis ook een beslissing van niet alleen ik, maar wij. Mijn man is jonger en heeft geen eigen kinderen.

Daarnaast beginnen mensen, zoals bv. mijn ouders, nu ook mijn leeftijd en het leeftijdsverschil te bekritiseren. Erg jammer maar ik heb daar toch lak aan.

Er is niks goed of slecht zolang je er maar bent voor je kinderen en ze liefde geeft. En dat is iets waar je nooit te oud voor bent.

Het is geweldig dat er mogelijkheden zijn om toch zwanger te raken. Als ik dit niet zou proberen, zou ik er eeuwig spijt van hebben en ik wil niet later denken "Had ik maar.....". Niet geschoten blijft altijd mis!

He Monique, ik zie ineens dat je ook in Bergen op Zoom woont! Heb je ook de combi Maasstad/EMC?

Mijn dochter is net 6 geworden en ik weet dat bijna niemand meer verwacht dat we nog steeds bezig zijn voor een tweede, ik ben zelf ook net 41 geworden. Maar het lijkt me geweldig om ze allemaal te kunnen verrassen!

Ik ga je volgen hier!

Caroline

Hoi Monique,

jij draagt een zwaarbeladen rugzak met je mee zeg, ik begrijp heel goed dat de wens er nog steeds is hoor, laat de mensen maar lekker kletsen, je bemoeit je toch ook niet met een ander?

Ik wil je vanaf hier echt onwijs veel geluk toewensen en dat alle ellende toch bekroond mag worden met een 2e wondertje.

Groetjes,

Bianca

Hoi Caroline,

O wat toevallig en herkenbaar! Ik loop inderdaad in Maasstad/EMC.

Er zijn kennissen die me België of Tilburg adviseerde, omdat ze het een gedoe vinden in R'dam met twee lokaties of te afstandelijk personeel. Maar ik kom zelf uit R'dam en vind het wel wat hebben als ons kindje in R'dam wordt verwekt. Daarnaast worden we er super geholpen tot noch toe, dus ik vond het goed.

Ik lees dat je een galblaasoperatie hebt gehad. Die heb ik in 1999 gehad. Erg fijne operatie, maar niet heus.

Maar leuk een lotgenootje in de buurt te hebben.

Groetjes

Monique

Hoi Monique,

Ik ben ook tevreden over de ziekenhuizen hoor, in het EMC is het een beetje lopende bandwerk met de terugplaatsing, maar ja, in het Maasstad zijn ze echt altijd heel aardig en correct. En wat ik handig vind is dat je de echo's gewoon in het Lievensberg kan doen (waar de gyn. weer niet allemaal even geweldig zijn vind ik, maar dat terzijde). Dus je hoeft eigenlijk maar 2 keer naar Rotterdam, is wel te doen. Als je in Tilburg zit, moet je ook voor alle echo's naar Tilburg en aangezien ik alle pogingen 4 x terug moest...

Succes en we spreken elkaar!

Caroline

hoi Caroline

Ach overal wat he! Ik heb hier in Lievensberg een fijne gyn, maar moet 1 april voor fm bij eentje die ik niet mag. Ach als hij zijn werk maar doet.

R'dam is wat omslachtig met die lokaties, maar ja voor het goede doel dan maar he! Mijn man vindt het wel wat verwarrend. Ziet er een beetje tegenop dat hij met de eitjes naar EMC moet. "En waar moet ik dan aftappen en waar plaatsen ze terug?". Ach ach dat komt goed, denk ik dan. Als je t niet weet gewoon vragen toch.

Maar jij moet nu no geen maandje wachten om te beginnen? Is je man nu beter?

Wij hadden dit jaar ff in 6 weken tijd 3 operaties. Ik voor die cysten op 29 januari, mijn man voor een liesbreuk op 26 feb en mijn zoon voor de botcysten op 5 maart. Ik heb afgelopen 2 jaar alleen maar lopen zorgen voor iedereen hier. Dat was de reden voor de pauze bij ons.

Groetjes

Monique

Pfff wat een gedoe! Ik moet zeggen dat wij ook nooit zo vaak bij huisarts en ziekenhuis zijn geweest als de laatste anderhalf jaar... Hij heeft gisteren weer een antibioticakuur gekregen (de derde!) en moet over 2 weken weer terug voor een longfoto. De ontsteking zit er nog maar het gaat een stuk beter met hem (sinds afgelopen zondag pas).

Ik moest een menstruatie ertussen laten zitten maar ga nog een maand langer wachten, omdat we het net niet halen anders voor de meivakantie en dan gaan we een week naar Frankrijk. Daar zijn we erg aan toe, dus die maand langer maakt ook niet uit. Bovendien heb ik eigenlijk nog niet zo'n zin om over een kleine maand weer te moeten gaan prikken, is wel even goed zo.

Ik heb ook een fijne gyn. maar omdat ik elke keer om de dag weer een FM moest (en dat bij 3 pogingen) kreeg ik net wie er was op dat moment en dat was zelden hijzelf. Maar inderdaad, als ze het maar goed doen. Soms waren er wel verschillen, dat de een meer en beter zag dan de ander, maar goed, je hebt het niet voor het kiezen. Laten we hier maar niet gaan roddelen over de artsen, is ook zo lullig... (Ik heb zo'n vermoeden dat we dezelfde hebben trouwens).

Jee weer een kuur. Als het maar over gaat natuurlijk. Misschien is het wel goed een maandje extra te wachten zodat de stoffen ook wat meer uit je mans lichaam zijn verdwenen. Ik weet niet of ab veel invloed heeft op het zaad bij een man.

Lekker naar Frankrijk. Er even tussenuit. Wij hebben de vakantie vorig jaar naar Normandie gewoon door laten gaan. Mijn zoon was toen net uit het gips en zat in een rolstoel. Heel gedoe met dat ding in een klein autootje en en we konden niet doen wat we wilden maar we hebben het super gehad.

Ik ben reuzeblij dat ik nu al kon beginnen. In mei kwam hier reuze slecht uit vanwege de bruiloft van vrienden. Ik ben ceremoniemeester en zag al voor me dat ik begon te janken of weg moest voor een punktie of wat dan ook dan. Dat ene maandje langer wachten had dan ook niks uitgemaakt. Maar dat ik deze week al mocht beginnen had ik niet verwacht.

Wat artsen betreft. Ach het zijn ook maar mensen natuurlijk. Alleen moeten ze beetje menselijker zijn soms en wat meer interesse tonen of dossier lezen. Zou toevallig izjn als we de zelfde gyn hebben. Zitten er geloof ik acht hier.

Aha, dr. H... Die zou ik laatst ook hebben en daar was ik niet zo blij mee en toen werd hij weggeroepen voor een bevalling en had ik eindelijk weer eens dr. G. Heb je testberichtje wel gehad, gaan we daar wel verder want dit is niet zo boeiend voor de rest natuurlijk (sorry anderen).