Ga naar inhoud

Ik zal me even voorstellen (Mo_Nique)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag kregen we te horen dat de ISCI poging wordt gestaakt, omdat er te weinig follikels zijn. Zou zonde zijn van onze poging om hiermee iets te proberen. Donderdag 8 april hebben we nu een Escape IUI. Niet geprobeerd is altijd mis.

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Monique, ik heb eens gehoord hier op het forum: de droom is zoveel groter dan de ellende... Dat geldt volgens mij zeker voor jou!

Heel veel succes met jullie poging.

Liefs Elke

Geplaatst

Onze 1e ICSI poging is gewoon helemaal game over nu. Zelfs de IUI ging net niet door. Na een uur wachten, ze waren ons vergeten, kregen we te horen dat het zaad te slecht was voor IUI. Waarom kregen we dan toestemming voor Escape IUI afgelopen zondag? Die arts wist van ons gehele dossier. Al zitten er maar een paar goede zaadcellen. Ik heb wel 4 follikels op klappen staan! We hebben maar 1 goed eitje en 1 goed zaadje nodig voor een wonder! Maar helaas.

Ik ga Rotterdam bellen voor een afspraak m.b.t. een evt. volgende poging. Maar de controles wil ik dan niet meer in Lievensberg. Ben het daar helemaal zat!

@Danja

Bedankt! Kan ook boos worden als mensen het hebben over kinderen nemen of zoals net een vrouw al peukend met een pasgeboren baby zie. Zo oneerlijk.

Geplaatst

Hoi Monique en Caroline

Monique, wat heb jij al veel meegemaakt, petje af voor je doorzettingsvermogen!

Caroline, ik hoop voor jullie dat deze poging gaat lukken!

Ik kom ook uit Bergen op Zoom.... Ook aan het behandelen in het EMC. Ik ben niet bezig met IVF net als jullie maar met ovulatie inductie. Binnenkort start ik met poging 6. Ik vind het een erg fijn ziekenhuis. De FM doe ik gewoon in t EMC. Het vertrouwen in Lievensberg is weg, waarschijnlijk dezelfde gynaecoloog waar jullie het over hadden! Dr F.? Maar in het weekend kun je toch ook helemaal niet terecht voor FM in Lievensberg?

Het is wel heftig, om de dag naar Rotterdam, de laatste poging 4 weken moeten spuiten.... reken maar uit dus. Maar de afstand is goed te doen, als je geen file hebt natuurlijk!

Heel veel succes allebei!

Groetjes Alice

Geplaatst

Hoi Alice,

Wat grappig, weer iemand uit Bergen op Zoom! En wat een gedoe lijkt me dat, steeds op en neer.

Ja, er zitten een paar minder prettige gyn. in het Lievensberg maar gelukkig ook een paar aardige. Je kan daar gewoon terecht hoor, in het weekend, moet je wel naar de kraamafdeling boven... is confronterend maar ik kan er goed tegen. Scheelt dat ik al een kind heb denk ik. Ik moest alledrie de keren 4 x voor een FM en bij alle keren zat daar een zondag bij. Maar ondanks dat er een aantal niet zo prettige artsen zitten, vind ik dat toch een stuk handiger dan steeds naar R'dam.

Heel veel succes en we 'spreken' elkaar wel weer!

Caroline

Geplaatst

Ik ben trouwens eigenlijk wel nieuwsgierig naar je ervaringen in het Lievensberg, misschien wil je me een persoonlijk berichtje sturen? Maar als je er niet over wil praten ook goed hoor, wat jij wilt!!

Caroline

Geplaatst

Hey Caroline

Ik ook zeker een gedoe hoor steeds naar Rotterdam, maar we hebben toen besloten naar Rotterdam te gaan, en ik reageer heel slecht op de hormonen, dus blijf ik liever in Rotterdam. Ik hoop dat ik deze keer niet zo lang hoef te spuiten, dan is het maar 2 weken op en neer rijden.... En de kraamafdeling zie ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten, en dan tussen al die zwangere buiken.... Dus ik blijf maar lekker in Rotterdam!

Het is ook alweer even geleden dat ik in Lievensberg ben geweest, dus weet ook niet wie er nu allemaal zitten.

Wanneer gaan gaan jullie weer starten? Poging 3 ICSI toch?

Ik zal je even een privebericht sturen met mijn ervaring!

Groetjes Alice

Geplaatst

Hoi Monique

Wat vervelend voor jullie dat de poging is gestaakt! Echt ***** dat het ook geen escape IUI is geworden. Hebben jullie ook problemen met betrekking tot de zaadkwaliteit, of kan dat soms ineens zo zijn?

Heb je al een nieuwe afspraak? Ik rijd ook altijd heen en weer naar Rotterdam, dan maar wat meer tijd, maar dan weet ik wel dat het goed gebeurt, en steeds op dezelfde manier!

Veel succes!

Groetjes Alice

Geplaatst

Hoi Alice

Leuk nog iemand uit Bergen op Zoom. Jammer dat je ook slechte ervaringen hebt met Lievensberg. Op gynaecologie is het bij mij alleen dr. H en Dr. F die ik echt niet emer hoef te zien. Stukje menselijkheid en motivatie is erg ver te zoeken bij deze heren. Daarnaast betwijfel ik de kundigheid van dr. H.

FM kan wel in het weekend in Lievensberg trouwens. Hebben wij met pasen gehad.

Maar wat een gedoe als je zo vaak op en neer moet rijden naar R'dam. Ligt natuurlijk wel aan het verkeer ook. Maar ik rijd liever langer dan dat ik weer hierheen moet. Ben op dat gebied wel blij dat ik geen baan heb al mis ik het soms wel. Maar tis wel ff makkelijk.

T probleem ligt bij ons beiden. Mijn mans zaad is slecht en ik heb endometriose en cysten. Soms gaan ze vanzelf weg, maar ook al twee keer aan geopereerd.

Ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt. Klinkt stom maar vergeet het steeds. Zo druk momenteel. Heb paar dagen met mijn mans bedrijf meegewerkt in BoZ en met school helpen. Ben helemaal gesloopt nu. Wel goede afleiding.

Leuk in ieder geval dat je ook hier zit. De reden natuurlijk niet. Wat houdt die ovulatie inductie precies in en wat zou een eventuele volgende stap zijn?

Groetjes

Monique

Geplaatst

Heb net Zuider gebeld voor een nieuwe afspraak bij dr. van H.

Wat denk je.... werkt hij per 1 mei in Utrecht.

Daar baal ik dus enorm van. Nu krijgen we dr. V.

Morgenochtend al de afspraak, anders werd het pas eind mei.

Heb geen zin om daar op te gaan zitten wachten.

Wil uiterlijk mei weer opnieuw een poging wagen.

Tjonge, heb je een geweldige arts, gaat hij weg :-(

Geplaatst

Hey Monique,

Ik dacht dat jij ook in het EMC zat? In het zuider ben ik niet bekend. Wel balen dat dat je arts weg is.... Kan het me voorstellen. In het EMC heb je niet echt een vaste arts, maar omdat ik zo vaak kom, voelt het dat ze allemaal mijn vaste arts zijn. haha.

Heb je nu weer een intake gehad? Wanneer kun je starten?

Ik rijd ook liever heeen en weer naar Rotterdam.... Ik werk in Roosendaal, heb een hele lieve baas die me alle ruimte geeft, meestal probeer ik voor mijn werk te gaan, dan begin ik wat later. Dus zo erg vind ik het niet! Mijn slechte ervaring is ook met dr F.... Die denkt dat hij het wiel zelf uitgevonden heeft! Als ik ooit zwanger raak hoop ik niet hem nog eens tegen te komen..... Verder heb ik geen ervaring met gynaecologen in Lievensberg!

Ovulatie inductie in mijn geval, is IUI zonder inseminatie. Mijn eisprong wordt kunstmatig opgewekt. Ik spuit dagelijks menopur (262,5 IE, heel veel voor 1 à 2 eitjes)

Heb de eerste periode om uit te zoeken welke dosis ik nodig heb 7 weken gespoten....pfff!

Als er dan 1 eiblaasje groot genoeg is (tussen 16 en 20 mm) spuit ik ovitrelle, en dan zelf flink klussen...... Dan 2 weken afwachten of ik zwanger ben geraakt.

Het zaad van mijn man is prima, daarom ook geen IUI. In ons geval heeft die 10 cm die ze het verder inbrengen geen meerwaarde. Dit willen ze 9 tot 12 keer doen, en als het dan nog niet gelukt is word het IVF! Dat hopen we natuurlijk niet. Ik vraag me ook af hoeveel ik dan wel niet moet gaan spuiten om meer eitjes te krijgen!

Ik vind het wel jammer dat je verder niet zoveel hoort over ovulatie inductie, zou leuk zijn om ook eens anderen te spreken die remee bezig zijn. IVF is toch een stuk heftiger! Vind ik....

We hopen gewoon dat het binnenkort zal lukken!

Wat gebruik jij voor hormonen eigenlijk?

Ik hoop dat je snel kan starten en dat je succe hebt! Hoe gaat het nu met je zoon eigenlijk? Is die weer helemaal opgeknapt?

Groetjes Alice

Geplaatst

Hoi Alice

Grappig wat je over dr. F zegt. Ik heb nog niemand gesproken die positief over deze arts is. Typisch he! Maar wat een gedoe is die ovulatie inductie zeg. Je schrijft dat IVF erg ingrijpend is, maar dat vind ik van dit toch ook hoor. Moet je eens kijken hoe vaak je al hebt moeten spuiten.

Ik ken me goed voorstellen dat je behoefte hebt aan lotgenoten op dit vlak. Tis toch weer anders he.

Ik loop dus bij het MCRZ/EMC en ga op de poli in het Zuiderziekenhuis. Ik kom zelf uit Rotterdam, dus het heeft voor mij ook wel wat leuks mocht er in R'dam ons kindje worden verwekt.

Ik had nu een andere arts. Heel aardige man. Hij vond het schema wat ik had erg lage doseringen en zei dat dr. v. H erg voorzichtig is. Nu krijg ik andere medicatie en moet ik meer spuiten. Op de echo zag alles er goed uit. Waarschijnlijk zit mijn rechter eierstok verkleefd aan mijn baarmoeder sinds de laatste operatie. Maar dat was nie erg. Je zag al nieuwe eitjes in ontwikkeling, dus hij werkt wel.

Nu wachten op de medicijnen en als ik ga menstrueren mag ik weer bellen en dan hopen dat we meteen weer mogen beginnen. Dan zou ik het spuiten, punktie en terugplaatsing nog voor de drukte in mei hebben. Heb dan een vrijgezellenfeest en bruiloft van vrienden. Ben ceremoniemeester dus wel een gedoe, zeker als ze steeds veranderen.

En de echo's mogen ook in R'dam, dat heeft ook als voordeel dat de gegevens sneller zijn verwerkt. Nu moesten ze alles van mijn verhaal en schema noteren.

De arts vond het raar dat er zogezegd cystes werden gezien of niks terwijl dat dus toch mijn rechter eierstok was en die werkt. Ook vond hij het erg lullig dat de escape IUI werd afgeblazen vanwege de zaadkwaliteit. Het was niet voor niks een escape IUI.

Overigens moest ik hem ook verbeteren. Hij schreef dat dit onze tweede poging werd. Maar het is nog steeds 1e poging, maar 2e stimulatie. Blijft overal goed opletten dus.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Hey Monique

Ja, haha dr F. Ik ken ook niemand die positief is over hem! Ik vind de OI wel meevallen, ik ben al blij dat er eitjes groeien, en dat ik kans heb! Volgens dr F. waren er geen opties meer voor me! Ik reageer gewoon heel slecht, het was alleen de eerste keer dat ik zolang moest spuiten nu is het 17/19 dagen. Alleen de laatste keer weer 4 weken.

Dus een ardige man die nieuwe arts mooi zo. Alleen wel bijna een poging door je neus geboord! Maar waarschijnlijk dus nu geen kans op te weinig follikels omdat je nu een hogere dosiring krijgt! Das positief nieuws toch! Het is idd niet handig als je bezig bent een bruiloft te plannen om een behandeling te ondergaan! Hopen dat je snel gaat menstrueren dan kun je starten, en dan heb je voor de bruiloft de TP al gehad!

Wat moet je gaan spuiten?

Nou spannend!... we houden elkaar op de hoogte....xx

Geplaatst

Gelukkig valt het je mee Alice. Vergeleken met IVF/ICSI moet je best lang spuiten. Tenzij de IVF een lang schema heeft. Als het allemaal maar helpt vind je niet?

Je zou je maar hebben vastgebonden aan dr. F dat er niks meer mogelijk is bij je.... terwijl dat er dus wel is. Zou toch zonde zijn.

Ik hoop dat de medicatie (decapetyl, Gonal F, Menopur en Pregnyl) op tijd worden geleverd en ik toestemming krijg eind deze maand om weer te beginnen. Wat moet jij precies gebruiken?

Hou je taai.

Geplaatst

Ja, als het maar helpt. Vind ik ook! Had me er ook al bijna bij neergelegd hoor.... Je moet echt zelf zo opletten, door vragen enz. om verder te komen! Gelukkig zit ik nu in het EMC. Ik zal binnenkort eens een oproep doen of er meer meiden zijn die OI doen!

Heb je slechte ervaring met levering van hormonen dan? Ik gebruik Menopur, ovitrelle, en pregnyl.

Ik kreeg altijd recept, en dan belde ik en dan was het de volgende dag bij de apotheek! Ik heb trouwens meilust/ tuinwijk. Bij het ziekenhuis heeft die apotheek menopur altijd op voorraad, daar ben ik in het wwekend weleens geweest!

Toi toi toi

Geplaatst

Ja zou het doen als ik jou was een oproepjes. Wie weet zijn er meer die nog geen lotje hebben kunnen vinden. Misschien een tip voor het forum om dat als behandelingsonderwerp te doen naast ivf, icsi, iui e.d,

nee hoor geen problemen met de apotheek. Het ligt aan de arts hoe die wilt dat jij ej medicijnen krijgt. De eerste keer werd alles thuisbezorgd. Maar dta duude 2 weken en vond ik best lang. Die medicijnen kon ik dus helaas weg gooien door een kapotte koelkast vorig jaar.

Vorige maand kreeg ik gewoon een recept waarmee ik naar de apotheek (Oost) ging en een dag later was alles binnen. En nu moest ik de Menopur bij de apotheek halen en wordt de rest morgen bezord. Vandaag lagen er 4 dozen Menopur bij de apotheek, vond ik al veel, maar maandag komen er nog twee dozen. Gelukkig hoeven ze niet in de koelkast. Houden we daar tenminste ook nog plek.

Groetjes

Geplaatst

Vandaag gaan menstrueren en we mochten met een herkansing van de 1e poging beginnen.

De eerste deca is al weer gespoten. Nu hopen dat er deze maand meer gebeurd.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Geplaatst

Hoi Monique,

spannend.... Hoelang is dat die deca? En dan menopur?

Vind ik ook een vorrdeel van menopur, dat het niet in de koelkast moet! Anders ligt die half vol.... Balen van die kapotte koelkast vorig jaar! Heb je toen gewoon nieuwe gekregen? Was dat Gonal-F? Is dat ook zo duur als menopur.

Ik ben vandaag ook begonnen 187,5 IE. Nieuwe methode, eerst deden we afbouwen zodra er iets begon te groeien, nu blijven we dezelfde dosering aanhouden. Ben benieuwd hoop dat dit beter gaat! Zondag eerste echo....

Veel succes!

Ik houd je op de hoogte!

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag is voor de 2e keer onze 1e ICSI poging gestopt wegens weinig follikels waarvan eentje vermoedelijk een cyste is. Hopelijk volgende maand 3e stimulatie met hogere dosis.

Behalve dit contact met mijn ouders verbroken. Zij hebben ongevraagd diverse mensen verteld over onze icsi poging, terwijl we vroegen het stil te houden. Daarnaast zeiden ze dat iedereen het achterlijk vindt dat we hiermee bezig zijn omdat ik bijna 39 wordt en al een zoon van 11,5 jaar heb.......van je familie moet je het maar hebben.

Geplaatst

Hoi Monique

Wat heftig zeg.....Zou ook woest zijn, zeker als je nadrukkelijk hebt gevraagd het stil te houden. Mensen moeten niet oordelen, en zeker niet op leeftijd, en dat je al een zoon hebt moet helemaal niets uitmaken! Ik denk dat er al veel meer aan vooraf is gegaan, anders neem je niet zo'n radicale beslissing! Sterkte hiermee!

Zonde dat er te weinig follikels groeiden! Ik hoop dat 1 ervan geen cyste is! Wat gaat er nu gebeuren? Wachten of de cyste verdwijnt? Hoe hoog was je dosis eigenlijk?

Veel succes hoor meid, uiteindelijk gaat het goed komen hoor! De aanhouder wint!

Ik moet morgen weer voor een echo, de dosis is inmiddels op geschroefd naar 225!

Houd je me op de hoogte?

Liefs Alice

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag is de derde start van ICSI al stop gezet. Er waren te weinig follikels en er zit (dus toch) cyste van 4 x 4 cm. Volgende cyclus weer op cd3 een echo maken en kijken of er dan verbetering is of ....

Gast Sannie66
Geplaatst

Het zit je ook niet echt mee he! Jeetje... hoeveel hormonen spuit je dan? Maximaal? Maar goed, dus eerst moet ook die cyste geslonken zijn, of helemaal weg... weer een maand verder...

• 1 maand later...
Geplaatst

Inmiddels aan de 4e keer voor de 1e ICSI poging begonnen. De cyste was gelukkig verdwenen. Alleen reageer ik totaal niet op de maximale hormoondosis en moesten we weer stoppen. Ik heb bloed moeten laten prikken op AMH, uitslag duurt 4 weken, om te bekijken of ik in de vervroegde overgang bent.

Vandaag hebben we een excape IUI gehad. Daarbij zagen ze bobbeltjes op mijn baarmoedermond. Hoewel het om onschuldige ovula nabothi, soort cysten, zou gaan, werd er toch een uitstrijkje gemaakt voor de zekerheid. Dus dat is ook afwachten. En nu maar hopen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

Geplaatst

Jee Mo_Nique,

Het zit je echt in de verste verte niet mee.

Wat krijg jij allemaal op je bord voorgeschoteld......

Dit zal er emotioneel flink in hakken.

4 weken wachten op de uitslag van je bloed, pffff dat kan er dan ook nog wel bij.

Ik hoop met je mee dat inderdaad de wonderen de wereld nog niet uit zijn!!!

Meid, heel, heel veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden