Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline ... jeetje ... als je het zo zegt (nog ongeveer 9 weken) ... das echt niet veel he! Succes woensdag in ieder geval, ik hoop dat het goed is!

Silvia .. ik vind je meubeltjes superleuk!! Zo vrolijk, daar hou ik ook altijd van. En je ziet er lekker zwanger uit :)

Joke ... misschien toch even na laten kijken die wang??

Nienke&Patrick ... wat een echt kindje zo al he? Mooie foto hoor, hij ziet er inderdaad heel tevreden uit.

Mijn man voelt de baby ook steeds vaker (niet dat ie altijd zin heeft om "te komen voelen" ... haha). Vindt ie ook zo leuk.

Bij gebrek aan kamertje om af te maken, ben ik nu op zoek geweest naar een gedichtje voor op het geboortekaartje. Heb wel een mooie gevonden ... kijken of dat een blijvertje is en dan binnenkort maar eens naar zo'n drukkerij om een kaartje uit te zoeken. Leuk!

Groetjes allemaal!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Prachtig Patrick!!!

Nienke : pf ben serieus kwaad geweest al ... Mijn schoonmoeder heeft de zona al een aantal weken ,en ik wou liever geen contact maarja , volgens haar kon het echt geen kwaad ! Pf had beter mijn gedacht gedaan ... Mijn schoonpa heeft de zelfde symptomen en mijn schoonma had dit ook toen het begin !!! Ze zegt dit nu vanavond dat mn schoonvader dit ook heeft en dit zo begonnen heeft bij haar ... en dan de reactie van ahja tis dan toch betrapelijk ...!!! Pfff ale zeg verstaan zij nu echt niet dat dit ernstige gevolgen kan hebben voor de baby ?????

Ben zo kwaad!

Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey Joke, maar jij hebt het toch niet? Is gordelroos toch?

Geplaatst

Idd gordelroos! Morgenvroeg naar de dokter .. pieker me suf ! Maar volgens schoonma blijkbaar niks van probleem !

Gast Nienke79
Geplaatst

Nou ik ga voor je duimen Joke, gelukkig kun je snel terecht en hopelijk sluit de dokter het morgen uit!

Lfs, Nienke

Gast Nienke79
Geplaatst

@Joke, en? Wat heeft de huisarts gezegd? Valt het mee?

@Karin, volgens mij hebben jullie een pretecho vandaag. Hopelijk heb je een prachtig beeld!

Lfs, Nienke

Geplaatst

Gisteren eerste zwangerschapsyoga gehad, was erg lekker ontspannen. En leuk 14 van die dikke buiken en heel verschillende verhalen bij elkaar. Een stuk of zes bijna gelijk met mij uitgerekend. De partnerlessen gaan wij denk ik niet allemaal doen maar verder zie ik het wel zitten zo'n sessie elke week. Nic

whoow nieuwe foto en al 27 weken, prachtig plaatje

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik heb nog steeds niets gehoord van mijn "zwanger & fit" dus ik ben benieuwd of dat uberhaupt wat wordt.

Vandaag weer naar de VK geweest (wat gaan die weken snel!). Was een stagiaire bij, aardige meid. Bloeddruk was weer goed 120/75, knul ligt met zijn koppie netjes naar beneden. Al kan hij natuurlijk nog volop draaien.

Ik weet het zo goed als zeker: ik wil thuis bevallen.

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - jongen & meisje

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

27 april: Leejoo, (Tine), controle gyn (bij 27 wk)

28 april: Joke, echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg)

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wk, 2 dg)

06 mei: Annelies, controle vk (bij 29 wk, 5 dg)

12 mei: Nienke, controle VK (bij 30 wk)

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

20 mei: Nienke, 3d pretecho, laatste van het pakket (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

Geplaatst

Ik heb besloten dat ik deze zwangerschap geen cursus ga doen. De vorige keer was heel leuk (samen bevallen) en daarvan is nog wel wat blijven hangen. Op het moment supreme vertelde de gyn precies wat ik moest doen en dat ging prima. Aan de ene kant wel jammer want we hebben er leuke vriendschappen aan overgehouden, maar met mijn conditie zie ik het niet zitten om een avond of 6 buiten de deur te zijn. Ga liever hangen op de bank....

Vandaag voor controle naar het ziekenhuis geweest waar gelijk een groeiecho is gedaan. De heer weegt nu ongeveer 1374 gram en de dame weegt 1435 gram. Ze doen het hartstikke goed en groeien volgens schema. Als het zo doorgaat zijn zo zo rond de geboorte rond de 3000 gram per stuk. Ben blij dat het zo goed gaat.

Over drie weken opnieuw een echo en een controle bij de arts. Dan ben ik alweer 32 weken en nog wat dag.

Verder eigenlijk geen klachten. Vanacht niet goed geslagen maar dat komt niet vaak voor. Draaien gaat niet zo soepel meer met die buik, voel me dan echt een walrus, maar ja, alles voor een goed doel..

groetjes, hoop dat het goed gaat met iedereen,

Caroline

Geplaatst

Nog geen bericht van Joke? Ik hoop echt dat het goed is.

Caroline, fijn om te lezen dat je Samen Bevallen vorige keer leuk vond! Ik heb er zin in.

En helemaal fijn dat de kids het zo goed doen. Wat zijn ze al groot!

Nog niks gehoord over het probleem met onze meubeltjes. Word nu een tikkeltje zenuwachtig ... wil de boel inrichten en ordenen enzo. Maar ja ...

Fijn dat het goed was bij de verlos Nienke. Nu ook per 3 weken zeker? Volgens mij gaat het dan ineens extra snel!

Geplaatst

Nienke wat een gaaf plaatje van jullie baby! Daar zul je wel trots op zijn..

Nic.. dank voor je reactie op ons kamertje. Er moet nog e.e.a. gedaan worden aan de aankleding, hoe en wat daar zijn we nog niet helemaal uit.

Caroline.. ik merk nu wel dat de zwangerschap zwaarder wordt met 2 kindjes! Ik zal blij zijn als ik de 30 weken voorbij ben, want het blijft toch spannend. Fijn dat ze zo goed groeien en al een mooi gewicht hebben..ik hoop dat ze bij mij ook goed groeien. Aanstaande vrijdag moet ik naar de gyn en ik meen me te herinneren dat ik dan ook een groei-echo krijg. Wat was de lengte van de baarmoedermond vandaag?

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo lieve meiden

ik heb al weer wat berchtjes op het forum achtergelaten maar moet zeggen dat ik nu aan het tikken ben de tranen blijven komen.

Ik weet dat ik vandaag 29 weken en 4 dagen zou zijn maar tis weer zo confronterend om hier iets te schrijven.

Ik wil jullie allen laten weten dat ik jullie volg en zeer zeker neit vergeten ben. Ik hoop dat het met Joke toch goed gaat

Caroline, alles gaat gelukkig helemaal goed bij je maar toch ben ik blij als ik een berichtje van je zie.

Wat komen de data van bevallen dichtbij he, ongelofelijk.

Meiden maak jullie niet druk, ook niet over een niet goed geleverd kastje Annelies ,-) komt allemaal wel op z´n pootjes terrecht.

Ik had nog geen pufcursrus of wat dan ook gedaan maar weet nu uit ervaring (helaas) dat je echt oerinstincten hebt en dat je veel hebt aan begeleiding...

geniet, doe rustig aan en ik kom af en toe een kijkje nemen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dag meiden

ik ben naar de dokter geweest dinsdagmorgen en het is een ontsteking van mn tandvlees gepaart met blaasjes enzo in mn mond , gezellig !

Geen Gordelroos !!! Ben enorm tevreden ze ! Dinsdagavond zijn we met mn schoonouders naar de geboortelijst geweest en we hebben het park en bekleding en de hemel gekregen !! Super !! staat hier echt te blinken in de living ! Meiden bedankt voor de bezorgheid en ben enorm tevreden dat het maar een ontsteking in mn mond is . Gisteren heb ik de 2 de les perstechnieken gekregen . Het voelt goed zo dat ze alles zo wat uitleggen . Gisterenavond heb ik nogal een rare beweging gedaan moet blijken ,zag mn kat op straat en wilde me bukken om ze te pakken en halloootjes dat deed pijn !!! geen vlugge bewegingen meer dus , amaai harde buik en heb een onrustige nacht gehad . Deze morgen was alles weer veel beter .

Zalig dat er weer pretecho'tjes enzo zijn geweest ! Is echt genieten en ook steeds een geruststellend gevoel dat alles in orde is !! Wij mogen volgende week woensdag gaan , op mijn man zijn verjaardag !!

Babeth , het doet deugd om nog eens iets te lezen van u , ik versta het enorm dat de traantjes vloeien als je hier komt ... Ik vind het nog steeds verschrikkelijk jammer !! Veel sterkte in het verwerkingsproces . Een rare vraag misschien , misschien vraag ik dit te vroeg maar is zeker niet kwetsend ofzo bedoelt . Maar gaan jullie terug proberen?

Liefs Joke

Geplaatst

Hallo Joke, en anderen

wat fijn om te horen dat het geen gordelroos is, maar pas wel goed op jezelf en je kleintje he!

wij hebben inderdaad weer stappen ondernomen voor een nieuwe poging, ik heb hier een stukje ingekopieerd.

groetjes

Babeth

Hallo lieve meiden,

jeetje vandaag is het al weer 20 april, de afgelopen weken zijn echt voorbij gevlogen!!!

Sinds een week of 2 gaat het gelukkig iets beter met me, dwz. ik ga wat meer naar buiten en ga ook dageijks zeker een uur aan een stuk (alleen) met de hond wandelen.

Vorige week voor het eerst een gesprek (2.5 uur) met de psycholoog gehaad, dat heb ik als zeer emotioneel maar ook als prettig ervaren.

Jeetje wat kwam er veel bovendrijven, het begon echt vanaf het moment waarop we besloten om met de pil te stoppen en vervolgens de stappen in de ziekenhuizen, de enorme onzekerheden, de lange periodes van wachten op uitslagen van oa. chromosomenonderzoeken, de wachttijd voor Brussel tav. het eerste gesprek, de euforie dat er op 24-12-2008 in Brussel wel zaad gevonden werd en de tese niet nodig bleek. Het was heftig allemaal, bij ieder stap voelde ik ook weer echt de emotie van dat moment....ook toen het over de bevalling van onze kanjers ging.

Maar toch kijk ik er met een goed gevoel op terug, volgende week is er weer een afspraak gepland.

Vandaag zijn we weer in Brussel geweest om onze nieuwe behandeling te bespreken.

Het was erg vreemd om die rit weer te maken en daar weer binnen te lopen, zo enorm dubbel, maar eenmaal binnen waren we ook echt sterk en hadden we een goed gevoel (niet verwacht van te voren hoor!)

De arts was vroeg ons wel of we er ook rekening meehoduen dat de poging ook kan misslukken en of we dat wel kunnen handelen... wij hebben daar natuurlijk ook uitvoerig over gesproken maar hoe erg we dat dan ook zullen vinden, voor ons gevoel kan ons momenteel niets ergers overkomen op dit gebied dan wat reeds gebeurd is.

Vooralsnog staan we ingepland voor juni, mochten we dan nog uitstel willen dan kan dat gelukkig. Deze keer wederom het korte protocol.

Ook krijg ik weer een pregnyl-injectie en omdat we er een beter gevoel bij hebben is de tp ook weer op de 3de dag ( 1ste verse pogign was een tp op dag 5 van een balstocyste).

Wat betreft het aantal terug te plaatsen ligt de bal bij ons, volgens Brussel is de kans 20% dat er zich 2 innestelen.... hij begrijpt gelukkig onze gedachtegang maar hij denkt wel dat mocht ik zwanger raken van twee embryos ik wellicht me dagelijks enorm ongerust maak. In ieder geval zal een volgende zwangerschap erg beladen zijn maar hij denkt van een 2-ling dat het dan nog erger zal zijn.... tsja ik snap het wel. Maar we zijn er nog niet uit. Men heeft in ons dossier vermeld dat er 2 teruggplaatst zullen worden maar als we ons voortijdig bedenken dan kan ik ( op zijn laatst) bij de punctie aangeven dat we er 1 teruggeplaatst willen krijgen.

Klinkt misschien vreemd maar ik heb vandaag echt ook tegen de jongens verteld wat we vandaag gingen doen en waarom, tevens vandaag een bedelarmband gekocht met bedeltjes die symbolisch voor onze jongens bedoeld zijn, een elfje , een vlindertje met gekleurde steentjes in de vleugeltjes, een klavertje 4, een mooi hartje, een hobbelpaardje en een blauw pareltje.

Voelt erg goed dat ik hem draag.

liefs

Babeth

Gast Nienke79
Geplaatst

@Babeth, ik had in je topic gezien dat jullie het weer gaan proberen. Ik vind het erg knap, maar ook heel erg begrijpelijk natuurlijk. De wens blijft. Heel veel sterkte en geluk!

@Joke, wat fijn dat je geen gordelroos hebt! Hopelijk geneest die ontsteking snel.

@Annelies, kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt van die meubeltjes die niet kloppen, gewoon stalken! :-P

@Pieneke, thanks. We zijn inderdaad heel erg trots. Jullie kamertje ziet er trouwens erg mooi uiit. Zag de foto's in jullie topic.

@Caroline, wat fijn dat ze zo goed groeien, wat een gelukkig gevoel. Worden dan nog flinke baby's voor een tweeling!

lfs, Nienke

Geplaatst

Babeth ,

Veel succes !!! Dat er zich maar vlug eentje of meerdere innestelen !!

Doet waarschijnlijk wel goed een gesprek met een psycholoog, het is toch iets groots dat verwerkt moet worden he ! Ik wens u echt veel succes en sterkte toe !!

Liefs Joke

Geplaatst

@Babeth: Vind het moedig dat jullie nu doorgaan met behandelingen. Het zal zeker niet meevallen, maar erg mooi om te lezen dat jullie je toch richten op de toekomst zonder jullie jongens te vergeten (hoe zou dat mogelijk zijn?). Vond het erg bijzonder dat we samen uitgerekend tegelijkertijd uitgerekend waren en ben behoorlijk van slag geweest dat de jongens te vroeg zijn geboren. Hoop dat je snel weer zwanger bent en dat het leidt tot een mooie gezonde baby (of baby's).

@Joke: Gelukkig heb je geen gordelroos. Heb het zelf wel eens gehad en werd gek van de jeuk. Maar goed, dat is dus niet aan de hand. Hopelijk zijn je klachten snel voorbij.

@Annelies: Inderdaad de leverancier stalken. Ze zijn natuurlijk wel verplicht om de meubels te leveren waarvoor je betaald hebt.

@Pieneke: Ze groeien inderdaad erg goed. Zag op verschillende fora dat ze wat voor liggen op schema. Goed om te lezen want na 32 weken groeien ze toch minder snel dan gemiddeld en hebben ze dus een kleine reserve. Ik hoop echter dat ze niet elk 4000 gram worden. Dat is ook weer teveel van het goede. Over een paar weken zullen we het weten. Mijn baarmoedermond was overigens nu weer wat korter, zo'n 2,68 cm. Dit was voldoende voor deze termijn en het zal nu niet meer opgemeten worden. Dus alles was ok.

Mijn zoon is aan het huilen, dus ik moet er nu vandoor.

Groeten,

Caroline

Geplaatst

Caroline, fijn dat je baarmoedermond goed was! Toch weer een geruststelling.

Lieve Babeth .. zo fijn om je hier weer even te "zien". Wat je zegt over oerinstincten tijdens de bevalling heb ik al vaker gehoord. Wonderlijk lijkt me dat.

Joke .. yes ... fijn dat het niet ernstig is! Hopelijk voel je je snel weer beter :)

En ik heb vandaag van de babyzaak gehoord. Ze komen zaterdagochtend de goede kast brengen. Echt fijn! Kunnen we zondag alsnog gaan inrichten, ik heb er zin in.

Geplaatst

Gelukkig Annelies, toch goed en snel opgelost, hadden ze de kasten verwisseld? ben benieuwd naar de foto!

Wij zijn het net eens geworden over een leuk kaartje, nog niet definitief maar een hele goed kanshebber.

Nic

Geplaatst

Meiden

Ik wens iedereen alvast een zalig weekend toe!!!

Joke

Geplaatst

Het eerste breisel is klaar! Lekker zacht (polyamide/wol) donkerpaars vestje met slofjes, ik schat zo maatje 62 dus voor komend najaar/winter. Ik heb nog wol over voor een shawltje en een mutsje dus ik ga nog even door, lekker tutten op de bank... Nic

Foto-J6ZIVNNU-D.jpg

Geplaatst

Caroline,

Mijn baarmoedermondlengte was gisteren ook weer goed, vergelijkbaar met 4 weken geleden (4.3). Ik heb over 2 weken de groei-echo.

Liefs Pien

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden