Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tja ik weet het niet meer,

ook maar een testje gedaan, en hartstikke positief.

ben nu helemaal in de war....,

liefs joske

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie steun, het helpt me echt.

Joske, ik hoop echt voor jou dat het goed komt. Wat ontzettend rot he, dat je geen enkele garantie hebt. Maar het kan nog alle kanten op. Geloof me, als de miskraam doorzet dan weet je echt wel dat het een miskraam is, dus zolang dat niet het geval is, geef de moed nog niet op!!!

Wij weten nog niet hoe en of we verder gaan. We willen eerst een gesprek met de arts. Hebben we nou echt ontzettend veel pech gehad of is er meer aan de hand? We willen ook graag weten of er nog techieken zijn die onze kansen kunnen vergroten (poollichaampjes onderzoek o.i.d.?) Als we verder gaan dan moeten we het toch zelf betalen dus dan willen we ook naar een goede plek gaan.

Voorlopig zal ik denk ik niet meer met jullie meekletsen. Ik wens jullie allemaal een mooie zwangerschap en bevalling en natuurlijk op de eerste plaats een gezond kindje! Misschien tot ziens bij een ander topic.

Liefs, Anoek

Geplaatst

@ Anoek,

wat een teleurstelling zeg, en heel veel sterkte met het verwerken van dit. Ik hoop dat jullie ook nog doorkunnen.

@ Joske,

Hou vol meis, roze bloedverlies hebben ze me in het ziekenhuis verteld, kan gewoon. Hoeft niks te zeggen. en als je test nog hartstikke positief is het ook goed, toch!

Hier is ook nog een beetje onzekerheid. Ik heb nog steeds bruin verlies. dat is beter dan rood, dat weet ik maar maak me toch zorgen. Gelukkig komt onze verlossingsdag morgenvroeg!!! Duim maar voor me dat alles goed is!!

Heel veel sterkte iedereen die het nodig heeft...

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wil me ook heel voorzichtig bij deze topic aansluiten. Ik weet nu al een aantal dagen dat we zwanger zijn, maar het voelt zo onwerkelijk..... Na onze 2e ivf poging mochten we afgelopen week op donderdag (29 april) testen, we hebben meteen 2 testen achter elkaar aan gedaan en beiden waren meteen positief. Dus zwanger. Ik was blij dat die 2 wachtweken eindelijk voorbij waren, want die waren al spannend..... maar nu we eindelijk een positieve test hebben is het allemaal nog veel spannender!! Het ene moment voel ik van alles en het andere moment voel ik niets..... Vanmorgen deden mijn borsten niet meer pijn, en had ik weer wat "ongesteldheidskrampjes", ook heb ik last van mijn maag en slokdarm. (zuurbraden, alleen heb ik geen oprispingen) Kortom ik wordt er heel onzeker van. Ik wil graag genieten, maar heb al eens een miskraam gehad en daar denk ik soms toch wel even aan terug hoor! Maar het worden 2 enorm spannende weken en dan hebben we 17 mei onze 1e echo.

Ik weet eigenlijk niet of ik in dec. 2010 of jan. 2011 ga bevallen, maar sluit maar toch maar eregns bij aan.

Nou, meiden tot snel maar weer en allemaal veel succes en sterkte!

Groetjes Hanneke

Geplaatst
tja ik weet het niet meer,

ook maar een testje gedaan, en hartstikke positief.

ben nu helemaal in de war....,

liefs joske

Hallo Joske

ik heb jouw verhaal gevolgd, ik vond het zo mooi om te lezen dat je nog net sponmtaan zwanger bent geraakt! maar ik snap je onzekerheid, lijkt me verschrikkelijk.

Ik weet niet hoe ver je bent dat je een echo zou kunnen laten maken maar kun je niet bv. morgen en woensdag bloed laten prikken, dan zie je of er een goede stijging is, dat brengt dan mogelijk al iets meer duidelijkheid?

heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed mag blijven gaan!

Anouk, heel veel stekte meid!!!! ook met het oog op een eventuele nieuwe pogign.

groeten

Babeth

Gast Sannie66
Geplaatst

Kom hier maar lekker meekletsen hoor Hanneke. Zodra je weet wanneer je ongeveer bent uitgerekend, zet je jezelf lekker bij de lijst...

Joske, ik duim voor je hoor. Vind het wel een goed idee van Babeth dat hcg prikken. Wellicht dat je toch al het zh gaat bellen morgen?

Geplaatst
@ nath82,

Ja het is gewoon echt schrikken, maar je kunt er toch niks aan veranderen. Ik hou me gewoon rustig. Maar het is wel heel spannend. hoor

Dus als ik het goed begrijp had jij ook rond 6 weken bloedingen? ook rood bloed? Want ik zie dat je nu 8 weken bent.

Wat goed trouwens om het hartje te horen. Super hoor! ik heb het zelf 1 keer eerder meegemaakt, maar helaas ging het daarna mis. Ik hoop zo dat ik het ook snel te horen krijg. Denk zelf ook dat het 1 is die de bloeding veroorzaakt, en dat de andere nog goed zit.

Hoe was het met jou kwaaltjes tijdens de bloeding? waren die er nog of waren die weg? of minder?

Hey,

Het begon eigenlijk al bij 4 weken en heeft geduurd tot 6 weken. Het was voornamelijk oud bloed en 2 dagen helderrood. De klachtjes varieeerden bij mij enorm. De ene dag meer dan de ander en daar werd ik erg onzeker van.... maar er bleven altijd wel klachten bij mij. Mijn borsten zijn al super pijnlijk sinds de Utrogestan en bleven dat ook. De misselijkheid zwelde na 6 weken eigenlijk heel erg op (na die bloedingen) en lijkt nu iets af te zakken. Heel veel succes...

Geplaatst

Anoek,

Wat ontzettend naar voor je!! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie op een goede plek terecht kunnen....

Joske: Meid wat spannend..... hou je vast aan die positieve test!! Ik had ook een menstruatiegevoel en heb nu nog af en toe krampen in mijn buik. Soms hoort dat er gewoon bij... Heel veel succes en sterkte!!

Welkom Hanneke: klets maar gezellig raak hoor!!

Geplaatst

Hoi dames,

@Joske, jah een hele goede om HCG te laten prikken, dan weet je ongevver zeker hoe of wat

@hanneke, gefeliciteerd, ik snap je angst volkomen, heb ook 3 mk achter de rug en sta daar ook bij stil, de angst he !! Maar toch moet je genieten van nu.

Geplaatst

Anouk denk en duim voor jullie, sterkte met alles !!

Even een vraagje : ik heb sinds gisteren last van mijn linker lies !! Gewoon gevoelig tijdens lopen, soms een zeurderige pijn erin.( als of ik een spier heb verrekt)

Heeft iemand anders hier ook last van of herkend dit ???

Geplaatst

@Anoek, wat een verschrikkelijk nieuws!! Echt balen....en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt!! Ik wens jou en je man heel veel sterkte en hoop voor je dat je nog een nieuwe kans krijgt.

@Joske, ik hoop voor je dat het loos alarm is en je gezellig hier op het wachtbankje blijft zitten!

@Hanneke, van harte gefeliciteerd en welkom!

@Cigdem, niet herkenbaar, ik kan me alleen zo voorstellen dat je er onzeker van wordt......

Hier gaat het verder allemaal goed. Ik heb net al even op een site zitten snuffelen voor een meegroeibh, m'n eigen gaan nu toch wel heel erg strak zitten. Daarnaast blijft het af en toe onrustig in m'n buik (kramperig gevoel) maar omdat ik gaan rood, roze of bruin bloed zie blijf ik er inmiddels aardig rustig door en hou me maar voor dat het met de interne verbouwing te maken heeft.

Wel vraag ik me al een paar dagen wat af.....ik heb diverse hcg waardes voorbij zien komen, heb ook op het speciaal aangelegde topic zitten lezen, maar kom er niet uit. Als ik het goed begrepen heb is een normale hcg waarde na ca. 15 dagen zo 500-700? Ik had op wachtdag 15 een hcg hoger dan 1000 en heb bij de tp 2 emmy's teruggeplaatst gekregen. (Na wachtdag 15 is er geen bloed meer geprikt dus ook geen hcg gemeten) Weet iemand of de hoogte van je hcg iets zegt over hoeveel emmy's er zijn aangeslagen? Of.........zegt ook dit niets en blijft het wachten op de eerste echo?

Liefs Elsy!

Gast Sannie66
Geplaatst

Esly, het 'kan' betekenen dat je in verwachting bent van een tweeling. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Maar heb het vaker op het forum gezien: een hoge Hcg (dus uitgaande van de gemiddelden) kan duiden op een tweeling...

Geplaatst

Wel vraag ik me al een paar dagen wat af.....ik heb diverse hcg waardes voorbij zien komen, heb ook op het speciaal aangelegde topic zitten lezen, maar kom er niet uit. Als ik het goed begrepen heb is een normale hcg waarde na ca. 15 dagen zo 500-700? Ik had op wachtdag 15 een hcg hoger dan 1000 en heb bij de tp 2 emmy's teruggeplaatst gekregen. (Na wachtdag 15 is er geen bloed meer geprikt dus ook geen hcg gemeten) Weet iemand of de hoogte van je hcg iets zegt over hoeveel emmy's er zijn aangeslagen? Of.........zegt ook dit niets en blijft het wachten op de eerste echo?

Liefs Elsy!

Hallo Esly

je hcg waarde wil net altijd iets zeggen, mijn waarde bleef bij iedere meting aan de ondergrens (was overtuigd van een eenling) en ik bleek toch zwanger van onze kanjertjes te zijn...

Andersom zijn er ook dames met hoege waardes en dan is het een eenling, blijft spannend... maar in ieder geval is een mooie waarde al erg prettig.

Van harte gefeliciteerd!! geniet er van

groetjes

Babeth

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 11-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Lisette: 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Joske: 24-12-2010

Jola: 23-12-2010

Esly: 25-12-2010

Simone09: 27-12-2010

Cidgem27: 28-12-2010

Anoek: 28-12-2010

Miranda78: 29-12-2010

Shanna: 31-12-2010

Eerste echo:

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Jola 7-05-2010 11:45

Joske 10-05-2010 10.30

Lisette 10-05-2010

Simone 11-05-2010

Cidgem 12-05-2010

Esly 18-05-2010 16:15

Anoek 18-05-2010

Miranda 19-05-2010

Simone09 11-05-2010 11.00

Tweede echo:

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn)

Sandra 11-05-2010 15.10

Sannie 12-05-2010 09:30

Lonneke 12-05-2010

Leepat 18-5-2010 09:45

Eslief 25-5-2010 16:00

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Sandra 26-05-2010 16.00

Afspraak bij verloskundige:

Lonneke 25-05-2010

Geplaatst

@anoek, ik wens jullie heel erg veel sterkte toe bij dit verdriet eb in jullie beslissingen.

@Joske, meid wat een spanning ik hou mijn vingers gekruist!!

@cigdem , het zou misschien bandenpijn kunnen zijn doordat je baarmoeder wordt opgerekt. OOk heeft het er soms mee te maken dat je dan toch een beetje teveel hebt gedaan en dat je lijf je terugfluit.

Morgen onze 1e echo, ik begin nu wel een beetje nerveus te worden.

we hebben het gisteren wel aan al onze vrienden verteld, we waren namelijk met zijn allen op de camping, dus dat was erg leuk. Veel leuke reacties gehad!!

liefs Chantal

Geplaatst

@Sandra en Babeth, is ook zo...het kunnen er 2 zijn, maar hoeft niet....het blijft spannend! De 18e hebben we onze eerste echo en onze grootste wens is om dan een of twee mooi(e) kloppend(e) hartje(s) te zien, dan zijn we al heel gelukkig. Het belangrijkste vinden we dat het goedgaat met het(de) kindje(s) in mijn buik en hopen met de kerst 1 of 2 mooie gezonde frummels in onze armen te mogen sluiten.

Liefs Esly

Geplaatst

@Chantal en Renate, heel veel plezier morgen met koekeloeren naar jullie kleine spruitjes!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik lees dat er meer mensen zijn die morgen de echo krijgen...ik ook!

ben helemaal zenuwachtig... succes allemaal!

@Esly

Wat heb jij laat een eerste echo zeg, je bent nu 6 weken en over 2 weken pas de echo?

ik ben morgen bijna 7 weken en krijg de echo.

in ieder geval succes,

@ cigdem

die ongi krampjes had ik ook met 5 weken. werd er gek van! Je baarmoeder rekt dan inderdaad op.

Geplaatst

@Sjil, ja duurt lang he?! Vind ik ook hoor......Ik heb 20 april een positieve bloedtest gedaan en mocht een afspraak maken voor de eerste echo over 3 weken en 3 dagen.....dan kwam ik uit op 14 mei, dat is de vrijdag na hemelvaart en wordt er een zondagsdienst gedraaid in het zkh. De eerste mogelijkheid daarna was dinsdag 18 mei......wat betekende dat ik 4 weken moest wachten....gelukkig is daar overmorgen de helft al van om en blijf ondertussen doorgaan met tellen van de dagen.....pfff....ik wou dat het al zover was!

Ik vind het super voor je dat jij morgen al wel mag gluren....heel veel plezier gewenst!

Liefs Esly

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden