Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas dames, vals alarm.

VAn kwart voor 2 vannacht tot 8 uur vanochtend weeen, op het laatst zelfs om de 5 minuten. Maar toen de verloskundige kwam was er niks geen ontsluiting en zelfs de baarmoedermond was gesloten.

Dit was wel een hele flinke domper! Helemaal omdat ik mijn schoonouders had wakker gebeld om mijn dochter om 6 uur op te halen.

Vandaag maar de hele dag zowat geslapen en dan heb ik morgen weer een afspraak bij de Vk.

Bedankt voor jullie meeleven, ik hou jullie op de hoogte.

liefs Chantal

Geplaatst

Goede morgen dames,

Zo vriend is de deur uit, Joshua ligt verzadigd te slapen, dus heb ik even de tijd om iets van me te laten horen.

Met ons gaat het erg goed. Ik herstel snel en lijkt wel alsof ik nooit ben bevallen (op de hechting na (1).

Heb nu last van erge stuwing, de borst ging goed maar ik heb kloven door te hard zuigen en het vaak aanleggen dus volgens mij kreeg hij te weinig binnen want op een gegeven moment kwam hij om de ander half uur om te eten. Dus Ben begonnen met kolven sinds eergisteren en sinds slaapt hij 3 a 4 uur en komt dan pas om zijn buikje te voeden.

Hij is al aangekomen, intotaal 85 gram en is nog geen week oud. Zijn poepje is ook al mooi groen en wat steviger.

En een zoet ventje, je hoort hem haast niet, alleen voor eten of de vervelende krampjes, wat ook wel mee valt.

Ben ZZOOOO trots, blijf het ook zeggen" ALL IN LOVE white him" !!!

Mijn bevallen ging op zich snel. Maar de aanloop voor ontsluiting was een drama.

Zaterdag 18/12 begon het te rommelen van onderen steken, krampen, gedeelte van de slijmprop verloren, menstruatiekrampen. Savonds en snachts werd het heviger en smorgens en smiddags na het af, wel aanwezig maar te verdragen.

Maandag moest ik nog naar de vk, had ik maar 1 cm ontsluiting, baklen want was al een paar dagen bezig met flinke voorween.

Dit heeft aan gehouden tot dinsdag. Ik had die nacht totaal geen oog dicht gedaan door de weeen die ik had, wist niet waar ik het moest zoeken. Uit eindelijk maar besloten om de vk te bellen die arriveerde maar was nog niks veranderd, nog steeds 1 cm PPFFF. Die ochtend erop (woensdag 22-12) vk gebeld dat ik het zo niet trek, al 2 nachten niet geslapen en al 4 dagen last van weeen en pijn. Ze kwam langs en stuurde me naar het zkh, kreeg daar slaap injectie en heb 5 uur geslapen, dat was even heerlijk en uiteindelijk ook nodig want die nacht is hij op de werled gekomen (23-12).

Die woendagavond vk laten komen ze was hier om 00:15. En om 1:10 waren we in het ziekenhuis want zat al op 7 cm ontsluiting, he he daar is ie dan. Mijn vruchtzak door geprikt, wat erg stevig was want duurde een tijdje met meerdere pogingen. Nadat ie geknapt was ging het erg rap. Om 2:56 is Joshua geboren.

ALLE PIJNEN WAREN HET DIK EN DUBBEL DWARS.

hier paar foto's :

[ATTACH=CONFIG]513[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]512[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]511[/ATTACH]

@Chantal, meid ik hoop voor je dat het in een keer goed door zet en dat jullie je wondertje gauw vast mogen houden.

Verder alles goed met de andere mama's ??

Geplaatst

Nou Cigdem, je hebt er wel wat voor moeten doen. Maar fijn dat het allemaal zo goed met jullie gaat en hopelijk ben je snel van je kloven af.

Hier zit ze nog warm in mijn buik. Vanmiddag ga ik naar de voet reflexologie, hopen dat dat wat uithaalt!

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi meiden,

Cigdem die kloven zijn echt vervelend he! Ik heb het ook maar de bv doet het zo goed dat ik niet wil stoppen en heb gister ook een electr. Kolf gekocht werkt stukken beter.

Chantal ze zeggen dat zo'n massage wel werkt dus hoop het voor je duimen maar!

Hier gaat alles prima gehoortest gister was ook goed morgen komt er iemand van het cb en tja verder loopt het alsof ze er al heel lang bij is.

Zo ga even aan me ontbijtje

Gr

Patries

Geplaatst

@Chantal, nou meid, het is een lange weg zo te lezen.. toi toi toi..

@Cigdem, wat een verhaal meis! Drinken komt vanzelf; Caitlyn wilde in het begin ook niet en zeker niet aan de borst.. en voor wat betreft die tepelkloven.. neemt Joshua wel de hele borst zeg maar? Succes iig...

Hier nog steeds 'drama' vwb de krampjes; ben nu aan de Cinababy.. hoop dat dat dan gaat helpen. Anders weet ik het ook niet meer.. Net is mijn mannetje voor het eerst met haar wezen douchen.. Ze vónd het lekker! Heerlijke foto's gemaakt...

Lfs,

San

Geplaatst

@ Cidgem: Ik had in het begin ook last van tepelkloven (beginnend) en die ben ik op advies van de kraamhulp gaan insmeren met bepanthen zalf (na elke voeding) en verder goed opletten of de kleine goed aanhapt (grote hap en lippen naar buiten). Daarna ging het een stuk beter en nu heb ik nergens meer last van. Anders kun je ook nog een lactatiekundige laten komen (wordt vaak vergoed door de verzekering), zij kan met je meekijken of je dingen anders kunt doen.

@ Sannie: douchen is leuk he met de kleine. Wij hebben dat met de kraamhulp al gedaan en Frederique vind het heerlijk. Wij hebben ook geen bad dus ze zal later ook vooral onder de douche moeten.

Frederique slaapt sinds een paar nachten steeds een uur of 5 door en dan weer 4 uur. Heerlijk, nog maar een keer voeden 's nachts

Geplaatst

hier gaat het ook heel goed

Amy groeit goed drikt goed poept goed en huilt ook goed haha

ze heeft wel wat last van darmkrampjes maar dit is nog te overzien

ze krijgt nu 7 voedingen per etmaal

3 van 65 cc en 4 van 80 cc

morgen komt de wijkverpleegkundige, dan ook ff overleggen over meer voeding want Amy heeft wel veel honger

ze slaapt wel goed door s'nachts, ze krijgt dan ook nog maar 1 fles s'nachts

Amy komt ook goed aan zat na 6 dagen al weer boven haar geboorte gewicht

ook mama doet het goed

heb geen last meer van de hechtingen, borsten zijn al weer soepel en doen geen pijn meer

buikje flubbert nog wel flink, maar ik zit ook al weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap

we zijn vandaag ff met zijn 3en aan het winkelen geweest, dingetjes regelen op het gemeente huis

bankrekening geopend, en natuurlijk nog weer leuke kleertjes gekocht

Amy ligt nu heerlijk te slapen, ze moet straks nog een flesje en dan gaan we lekker naar bed

ben dr ook wel weer aan toe

@cidgem mooi ventje heb je daar

@chantal jammer dat het niet doorzet, nog ffies wachten helaas dus

Geplaatst

Hmmm, sinds gister ochtend half 10 geen berichten van Chantal... het zal toch niet...??? Hoop het voor je!!!!!!

Dikke duimen Chantal..

Lfs,

San

Geplaatst

Lief Sannie, maar ze zit er nog wel in. wel flink weeen sinds vannacht half1, maar de regelmaat ontbreekt nog.

Als het vanochtend nog niet doorzet dan hebben we vanmiddag om 2 uur een ctg, echo en gesprek met de gyneacoloog.

Ik hou jullie op de hoogte.

liefs Chantal

Geplaatst

Jee Chantal.....

Ik kan me voorstellen dat je baalt dat het niet heeft doorgezet. Het mag nu toch wel een keer komen nietwaar?

Hou vol, het kan any time beginnen en dan ook doorzetten moet je maar denken. Misschien wordt je wel een handje geholpen na het consult van vanmiddag.

Ik duim in ieder geval voor je!

Groet en succes

Lisette

Geplaatst

@chantal, meid wat vervelend en geloof me weet wat het is. Heb ook 4 dgn over gedaan om 6 cm ontsluiting te krijgen, wel weeen en pijn maar geen vooruitgang !!! Veel sterkte, maar geloof me het was het me echt wel waard die 4 dgn bikkelen en dan de bevalling.

Hoop dat het gauw doorzet voor jullie, dan is dat achter de rug en daarna lekker genieten.

Hier gaat alles goed en lekker. Hoortest en hielprik zijn geweest, alles was goed, hielprik nog even afwachten !! Bij de hielprik gaf hij geen een kick, echt een bikkeltje !!! Hij is in 1 week 245 gram aangekomen, drinkt erg goed en is erg grettig voor zijn fles hahaaahhhaaa !!! Echt een kanjertje.

Verder alles goed met de andere mamas en wondertjes ??

@lisette, wat een poppetje is het ook he, heerlijk.

Geplaatst

Hi Dames, hoera ze is er: Gisteravond om 21:54 is onze dochter: Danique Noa Charlotte geboren met een gewicht van 3870 gram en een lengte van 54 centimeter.

Het was een pittige bevalling van 6 uur, maar alles gaat goed met mij en Danique.

Ik doe binnenkort uitgebreider verslag, maar bedankt voor alle opbeurende steuntjes!

Liefs Chantal

Geplaatst

Lieve Chantal en partner,

Eindelijk dan Chantal!!!! Hoera, hoera, hoera.. de ´laatste´ van het uitgerekend in december 2010 op de valreep in 2010 bevallen...

Meis, het heeft even op zich laten wachten, maar daar is ze dan eindelijk..:happy:

Geniet van jullie 2e wondertje en we zien je verhaal wel verschijnen..

Nb. heb een topic voor Danique geopend in ´geboren´...

Lfs,

Mamasan

Geplaatst

Dames.....

Volgens mij is dit topic 'klaar'....we zijn allemaal bevallen, toch?

Ik wil jullie hierbij bedanken voor de steun, en ik vond het ook erg leuk (zeker de laatste weken) om van iedereen op de hoogte te zijn. Het schept toch een soort band.

Nogmaals, bedankt, en ik wens jullie alvast een goed Oud en Nieuw morgen.

En natuurlijk het beste voor 2011.

Ikzelf ga vanaf hier door in het topic die gaat over de moeders van oktober en november (december is eraan toegevoegd, ik weet zelf de naam niet meer goed)

Groet!!

Lisette (en Jildau)

Geplaatst

Ik wil eerst iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen.

@Chantal het lange wachten heeft zich geloond.

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

Nu lekker genieten van jullie meisje.

• 2 weken later...
Geplaatst

nou meiden we zijn allemaal compleet!!

Iedereen de beste wensen voor 2011!!

Tijd voor een update en foto's van jullie ukkies!!

Vandaag is Caithlyn alweer 7 weken wat gaat het toch snel zeg!

Dat hele kleine babyachtige is er nu al vanaf en het word al echt een klein babymeisje:)

We zijn nu sinds 2 weekjes overgestapt op de krampjesvoeding en nu gaat het echt heel erg goed.

Het is een lief tevrede meisje wat bijna nooit huild.. behalfe dan de nacht tot een uur of 2.. slapen doe je sochtends en wakker zijn snachts..

Ze mag nu wel doorkrijgen hoe het echt werkt:) ze drinkt nog niet erg veel.. ze zit op 7 flessen van 90..

De nachten begint ze nu wel wat door te slapen dat is wel fijn.. rond 11 uur het laatste flesje en vanochtend melde ze zich pas om half 6..

Het is wel heel jammer dat je wel tot 2 uur snachts bezig bent voor ze eindelijk slaapt.. maar dat gaat vast goed komen..

groetjes esther

mijn lieve babymeisje!

39394-6727075.jpg

samen met zus en mama

39394-6727072.jpg

mijn mooie moppie!!

39394-6727145.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden