Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

beetje stom van mij het komt nu net over of ik me zwangerschap zat ben, ik ben het wachten gewoon zat want heb echt een heerlijk zwangerschap gehad zou het zo nog 10 keer doen als dat mag lukken. Ben in paar jaar niet meer zo gelukkig geweest als dit jaar. Maar ik heb gewoon niet zoveel geduld. Ik geniet nog iedere dag van al het gewiebel in me buik.

@ lisette was ze bij jou ook zo druk gister nou bij mij ook joh had dat nog niet eerder meegemaakt dat ze echt een paar uur lang heel erg beweeglijk was, was echt heel leuk misschien is dat wel een teken dat ze zich aan het klaarmaken is ;P en volgens mij heb je gelijk we staan met zijn zessen voor spanning te wachten op het moment supreme!!! hihi

@ miranda van harte gefeliciteerd met je zoon

@ sandra oh dat plassen nou dat weet wat als je zwanger bent he! je moet gewoon naar de wc omdat het net aanvoelt of er een waterval gaat komen maar dan zit je en komen er maar een paar druppels. Gelukkig hoeven we nu niet meer te werken en vroeg ons bedje uit.

@ chantal best zwaar als je al kids hebt lijkt me!! hoop dat je toch nog beetje rust kan krijgen en dat de harde buiken niet te vaak blijven komen

@ simone hoe was het op controle? fijn he die handen ik heb alleen aan me rechterhand 3 vingers die heel de dag dood aanvoelen.

moedertjes onder ons hoe gaat het ermee?

gr

patries

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

05-12-2010: Lonneke

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cigdem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

09-12: Simone, afspraak vk

09-12: Leepat, afspraak vk

10-12: Surinails, vk

13-12: Sandra, gyn

13-12: Leepat, afspraak vk

14-12: Cigdem, VK

14-12: Surinails, vk

12-01: Sannie, rondleiding KDV

09-03: Sannie, echo heupjes Caitlyn

17-03: Sannie, volgende controle Caitlyn in zh

Bevallen:

10-11: Sannie66, dochter Caitlyn

16-11: S&S, zoon Gijs

23-11: Eslief, dochter Caithlyn

29-11: Moontje, dochter Frederique Henriette

29-11: Dafke, zoon Jesse

5-12 !!: Nathalie, dochter Feline

????: Miranda, zoon ?????

heb het lijstje even naar voren gehaald en bevalling van miranda erbij gezet en me afspraak bij vk

gr

patries

Geplaatst

Oef, de spanning is hier te snijden... we zitten echt allemaal te wachten op die kleintjes.. :thumb-1239063792_66Las dat de zoon van Miranda Martijn heet. Hoop dat ze zelf nog weer eens even op het forum komt om ons te informeren hoe de bevalling e.d. is gegaan; ben ik altijd benieuwd naar...

Hier niet veel te melden, behalve dat ik het zware vermoeden heb dat ik vandaag of morgen weer eens mijn ongi mag gaan verwachten (!). Dát heb ik echt niet gemist de afgelopen 9 maanden (de 1,5 week bloedingen na de bevalling ff niet meegerekend)..

Zal even de afspraak voor Caitlyn's 1e prikjes er even bijzetten:

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

13-12: Sandra, gyn

04-01: Sannie, Caitlyn 1e prikjes CB

Bevallen:

10-11: Sannie66, dochter C.aitlyn S.aray Y.vonne

05-12: Nathalie, dochter Feline

??-12: Miranda, zoon Martijn

Geplaatst
Oef, de spanning is hier te snijden... we zitten echt allemaal te wachten op die kleintjes.. :thumb-1239063792_66Las dat de zoon van Miranda Martijn heet. Hoop dat ze zelf nog weer eens even op het forum komt om ons te informeren hoe de bevalling e.d. is gegaan; ben ik altijd benieuwd naar...

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

15-12: Sandra gyn

04-01: Sannie, Caitlyn 1e prikjes CB

Bevallen:

10-11: Sannie66, dochter C.aitlyn S.aray Y.vonne

05-12: Nathalie, dochter Feline

??-12: Miranda, zoon Martijn

zag ineens dat ik de verkeerde datum bij mijn afspraak had staan ik hoef vandaag niet naar het ziekenhuis maar woensdag pas

Geplaatst

Nou, mijn dochter heeft vandaag de pet iets beter staan. Mijn moeder heeft even lekker mijn bovenverdieping gedaan en ik heb de vaatwasser, de prullebak en een beetje met een stofdoek in de rondte gedwarreld.

Vervolgens even boodschappen gedaan en mijn dochter toen bij oma gelaten. Die was toen erg boos en schreeuwde de kop eraf, maar dat was even pech hebben.

Nu lekker op de bank, zij met dvd en ik met de laptop en leesvoer.

Ik kon het namelijk niet laten om net ook nog "even" te dweilen en dat had ik toch beter niet kunnen doen. eigenwijze nesteldrang!!!!

Ik hoorde wel dat ze weer heel erg veel sneeuw verwachten en daar baal ik toch wel een beetje van, dus van mij mag ze vannacht komen, maar jullie denken er natuurlijk hetzelfde over.

Liefs CHantal

Geplaatst

Hoi dames,

Nou niemand nog bevallen, behalve miranda !! OOh zoo spannend wie zal de eerste volgende zijn !! We hebben allemaal last van krampjes en dergelijken, dus jah wat zal er gebeuren !!! Hier precies hetzelfde aan het rommelen en zeuren maar niks dat ik zeg oke vandaag !!!

@Leepat, heel herkenbaar die pijnlijke liezen, zo erg dat ik niet verder kan lopen en mijn been op moet strekken. Ook de vaginale steken, pff !! Maar hopelijk nog even.

@Lissete, heel herkenbaar zon alien buik hahahaha !! Spannend hoe of wat met je vruchtwater.

@Surinails, hier ook nesteldrang, alles moet weer gebeuren, is niet goed of schoon genoeg hahahahaha !!! gelukkig heeft je dochtertje een beter hum vandaag, hopen dat het zo blijft, wel beter voor jou.

@ Sandra, hoe was het bij de gyn ??

@ Leepat, alles goed gegaan bij de vk ??

@Miranda, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje, nu lekker genieten. Hoop dat de bevalling goed verlopen is.

Geplaatst

Hoi, nou vruchtwater en groei zijn beide in orde. Ze mag dus gewoon blijven zitten, ook als we na morgen eventueel overtijd mochten raken.....En ik maar denken dat het eerder zou komen. Verkeerd voorgevoel dus.

Hoe staat het eigenlijk met de drie dames die bovenaan het lijstje staan? Lonneke, Annema en de andere naam is me even ontschoten.

Hebben we daar al iets van gehoord?

Verder zag ik nog ergens de naam Quinten voorbij komen. Ik weet alleen niet bij wie die hoort. Jullie wel?

Groet

Lisette

Geplaatst

Vandaag bij de gyn geweest.

Echo gehad was goed bloeddruk was goed.

Gyn inwendig onderzoek gedaan om te kijken of ik al onsluiting had maar niks.

Woensdagavond moet ik mij melden op de kraamafdeling dan krijg ik een cocktail waar ik lekker van zou moeten slapen.

Donderdag gaan ze mij twee keer inleiden met gel en het dan niks geworden is vrijdag nog een keer.

Nu lig ik op de bank met super harde buiken van het inwendig onderzoek.

Het blijft spannend hier wie zal er het eerste zijn van de zes.

@miranda gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Geplaatst

@Lisette, Quinten is het zoontje van iemand die in januari ´uitgerekend´ stond.. wel raar trouwens dat je vruchtwater nu wél in orde is..

Geplaatst

nou ons meiske zit nog wel even prima waar ze zit had nog totaal geen ontsluiting, ze wilde me strippen maar dat ging dus niet helaas, zoals de vk zei alles zit nog potdicht.

morgen wordt ik gebeld door de vk wanneer ik naar het ziekenhuis kan om eventueel ingeleid te worden.

maar goed als ik dan op een ander forum vreselijk nieuws lees van iemand die haar kindjes verliest met 20 weken dan moet ik gewoon niet zeuren.......

laat ze maar lekker zitten ze komt wanneer ze wil, vreselijk zeg zat gewoon te huilen bij dat bericht.

nou meiden ga me favo serie maar kijken grey anatomy.

fijne avond

en tot morgen weer

gr

patries

Geplaatst

Jeetje, wat een naar bericht over dat verlies.

Hier hebben we het geprobeerd om het gisteravond op te wekken door te vrijen, maar nee hoor helemaal niks!!!!

Wel harde buiken natuurlijk, maar ze zit nog veel te goed.

Vandaag een paar uurtjes voor mezelf, dus ik ben druk fotoalbums aan het maken zodat mijn collectie straks wat opgeschoond is voordat alle nieuwe foto's weer op mijn laptop staan.

Groetjes Chantal

p.s Passen jullie wel op met alle gladheid?

Geplaatst

nou hier zit alles ook nog potdicht geloof ik

vanmorgen wel heel veel maagzuur (gal) overgegeven

heb dit al een paar weken niet meer gehad

mss toch een voorteken wie weet

had ook al aan vrijen gedacht maar mijn man durft dit niet, haha dus de vooroordelen over mannen past niet bij de mijne

zal morgen wel horen in het ziekenhuis over hoe en wat verder

Geplaatst

Hahaha sandra mijn man durft ook niet hoor, dacht dat ik de enige was maar niet dus.

Ik zit eigenlijk op een telefoontje te wachten van de vk over het ziekenhuis maar hoor nog niets.

Even afwachten

Gr

Patries

Geplaatst

ik zat ook niet echt te wachten op vrijen... maar het gaat vooral om het orgasme van de vrouw..... dus echt vrijen hoeft dan ook niet.

ik heb een dag van tevoren accupunctuur gedaan, weet niet of dat de aanleiding is geweest dat het begonnen is. Hoor ook goede verhalen over voetreflex, misschien ook een optie?

Succes met wachten dames!

Moontje

Geplaatst

Vrijen wordt het hier ook niet :-) ik zit er zelf ook niet zo op te wachten nu, eerlijk gezegd.

Wel ben ik vandaag gestript door de VK.....pffff, dat is geen pretje hoor. Ben er wel even duizelig van geweest. De baarmoedermond in wel wat 'gezakt' en ze kon met haar vinger het hoofdje aanraken....raar idee he??

Maar, we verwachten niet dat het vandaag, op de uitgerekende datum, komt.....

Mijn VK zei dat ik ingeleid zou mogen worden als de 40 weken erop zitten, dus eventueel volgende week dinsdag. Ik vin dat wel een gerusstellende gedachte want zo kan ik voorkomen dat het met kerst gebeurd. Dat zou ik toch echt niet leuk vinden voor het kind. Bovendien is een nichtje van ons de 22e en mijn schoonmoeder de 23e al jarig, en dat is eigenlijk al genoeg.

Ben het ook helemaal met jullie eens hoor over dat 'klagen' over eigenlijk niks, als je dan weer een bericht leest van iemand waarbij het mis is gegaan.

Weet je wat? Doe dan maar de bevalling in goede gezondheid op 25, 26 en 31 december, en dan neem ik 1 januari er ook nog wel bij. Niet dan?

Succes met wachten allemaal,

Groet

Lisette

Geplaatst

@ lisette.. inleiden kan wat ik begrepen heb ook nog paar dagen in beslag nemen, een neefje van mij is van de week vader geworden en zijn vrouwtje werd zondags ingeleid en woensdags is ze bevallen van haar zoon.

maar goed ik hoop voor je dat het strippen wat geholpen heeft en dat het vandaag of morgen uit zichzelf begint hoef je die draaimolen ook niet in.

Bij mij kon ze me niet eens strippen helaas.

@ meiske 74 wat leuk dat je ons even een steuntje in de rug kom geven, en ik lees weleens hoe je iedereen steunt en motiveerd na alles wat je zelf hebt meegemaakt echt petje af voor jou. Maar wat ziet mijn oog je bent gewoon weer in blijde verwachting ik wil je bij deze heel veel succes wensen met je zwangerschap en dat je over een kleine acht maanden maar een mooi prachtig wonder prinsje of prinsesje in je armen mag sluiten.

veel liefs

Patricia

Geplaatst

Hi, vrijen had ik ook niet zo mijn hoofd naar staan, maar ik vond het het proberen waard.

@meiske74, inderdaad gefeliciteerd.

@Lisette, wie weet haalt het wat uit.

Ik zit een beetje in dubio, ik heb donderdag een afspraak bij de VK en wil eigenlijk graag dat ze kijkt of er al iets ontsluiting is.

Maar a.s zondag wordt mijn schoonvader 60 en gaat met pensioen en die geeft een groot feest en daar wil ik eigenlijk ook nog wel graag heen. Wat zouden jullie doen?

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi Chantal,

Kan ze niet gewoon voelen of er ontsluiting is, zonder dat ze iets forceert?

Dan kan je gewoon nog naar het feest, en kan ze je na het weekend misschien een handje op weg helpen.....22 december; je hebt dus nog een week de tijd wellicht...

Moeilijk he? voor mijn schoonmoeder is er een surpriseparty aanstaande zondag, voor haar verjaardag. Ik ga ervan uit dat ik er niet bij kan zijn, dan kan het alleen maar meevallen :)

Groet

Geplaatst

Simone heeft om 21.30 u ongeveer haar water verloren,om 22.00 u waren we in het ziekenhuis de weeën kwamen op een duur om de twee minut maar ze had ze had nog geen ontsluiting en om 2.30 u is ze lekker in het ziekenhuis in slaap gevallen.

dus nu is het af wachten wanneer het verder gaat.

later meer.......

mvg

de man van simone marnix

Geplaatst
Simone heeft om 21.30 u ongeveer haar water verloren,om 22.00 u waren we in het ziekenhuis de weeën kwamen op een duur om de twee minut maar ze had ze had nog geen ontsluiting en om 2.30 u is ze lekker in het ziekenhuis in slaap gevallen.

dus nu is het af wachten wanneer het verder gaat.

later meer.......

mvg

de man van simone marnix

Jeetje wat spannend simone en man veel succes hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt

Veel liefs patries

Geplaatst

simone en marnix

o jeetje spannend zeg

waarschijnlijk ben jij de volgende met je wondertje in je armen

veel succes

misschien doe ik vandaag wel mee

heb vanaf half 5 buikkrampen mss weeen?

heb wat slijmverlies met een beetje bloed erbij

heb al met het ziekenhuis gebeld maar moet gewoon afwachten tot mijn afspraak vanmiddag

moest maar lekker een uurtje in bad gaan zei ze

jammer heb geen bad

dan zo maar onder de douche he

het kan ook vals alarm zijn dat het weer afzakt en nog dagen duurt

blijft het morgen stil bij mij dan is er vast een meisje bij gekomen

Geplaatst

Owwwww meiden wat spannend hier.

Simone en man ik hoop dat jullie snel je wondertje in je armen mogen houden, spannend hoor. Maar het kan bij jullie toch niet lang meer duren nu.

Sandra ik hoop voor je dat het nu ook snel gaat gebeuren.

Meiske wat leuk dat je weer zwanger bent, ik lees altijd je reakties bij anderen en heb heel veel bewondering voor je. Ik hoop dat je een mooie zwangerschap hebt en over een maand of 8 een heel mooi wonder mag vasthouden.

Wij mogen vanmorgen voor het eerst met Gijs naar het CB, ben benieuwd wat ze gaan zeggen. En vanmiddag mag ik eindelijk voor controle terug naar het Zhuis. Ben blij want ik heb nog steeds zoveel pijn van de kS. Hoop dat de gyn me kan verlossen v an die pijn.

Meiden heel veel succes en hopelijk duurt het niet lang meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden