Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

@Esther, snap je teleurstelling; helemaal. Blijf jij met een rotgevoel achter. Waar zijn die mensen bang voor? Dat je blij je zwangerschap 'doorwandelt'. Bah, nu zie je weer wie er voor je zijn en wie niet. Ik probeer het ook voor ons zelf te houden; lukt niet altijd, want tuurlijk zijn er mensen op de hoogte van ons traject. Die hebben gelukkig allemaal heel positief gereageerd; ik ben nu nogal terughoudend in deze en hoop snel de 12 weken grens voorbij te zijn...

@Sandra, wat ontzettend vervelend die misselijkheid zeg. Eén troost; het is een zwangerschapskwaal...

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb het inmiddels gerealtiveerd en naats me gelegd.. al vind ik het nog steeds vervelend.. maar goed er zijn altijd mensen die kortzichtig zijn.. ik heb wel nog een tekst op mijn website geplaatst waar ze allemaal op lezen..wandt dat vinden ze wel interesant natuurlijk mischien dat ze dan wat beter nadenken

Waarom al verteld?

Regelmatig krijgen wij de vraag waarom wij al verteld hebben dat we zwanger zijn en niet gewacht hebben tot 12 weken.Opzich is dit vrij simpel.Al ruim 4 jaar zijn wij bezig met onze kinderwens, en al een tijdlang weten wij dat dit nooit op de natuurlijke manier kon lukken en wij daarom aangewezen waren op ICSI.Dit is voor ons heel moeilijk geweest en we hebben daar heel erg veel verdriet van gehad.Toen we besloten het te gaan proberen zijn we daar volledig voor gegaan.Heel erg veel mensen in onze omgeving hebben ons bijgestaan tijdens de behandeling en dat heeft ons heel goed gedaan.Het belletje.. het kaartje of gewoon weten dat mensen aan je denken doet je goed.Toen we uiteindelijk de positieve test in onze handen hadden kon de vreugde niet op.We zijn zo intens blij met onze zwangerschap.. Het is voor ons een droom die uitkomt waar we jaren naar hebben uitgekeken.Dit nieuws hebben we maar heel erg kort voor onszelf kunnen houden omdat we er zo verschrikkelijk blij mee zijn.Wij zijn zwanger en dat overtreft al onze dromen.Ondanks de kleine kans van ICSI is het gewoon gelukt.Ik ben nog altijd blij dat we het verteld hebben aan iedereen.We hebben zo ontzettend veel lieve reacties gehad en zo ontzettend veel medeleven dat heeft ons heel goed gedaan!! De meeste mensen begrijpen waarom we het hebben verteld..Omdat 12 weken voor ons mischien een mijlpaal zal zijn..Maar deze positieve test een nog veel grotere voor ons is geweest!! En daarom hebben we het verteld aan iedereen.Zodat mensen met ons mee leven en blij voor ons kunnen zijn wandt dat hebben we nu echt nodig!

Geplaatst

Lieve Es, wat snap ik je teleurstelling. Ik ken de blikken van mensen inderdaad ook. Maar hoe lastig het inderdaad is. Heb er plat gezegd dikke poep aan.

Je heb lang genoeg gewacht op dat mooie moment, en inderdaad voor de een mag een positieve test de normaalste zaak van de wereld zijn, maar wij snappen hier allemaal dat dit jullie nieuws was! En als ik je een raad mag geven, vertel wat je wil vertellen en waar je je lekker bij voelt. Kortzichtigheid en niet empatische mensen blijf je houden.

@ Annema,, goed bericht joh, ben benieuwd naar je volgende.

Wel raar trouwens dat je geen vaginale echo kreeg,. Want bij mij werd gezegd dat in Utrecht bijna alle echo s vaginaal werden gedaan.

Aan alle meiden..sorry dat ik mijn stem hier weinig laat klinken, maar ben zooooooooo moe en misselijk de laatste tijd.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lonneke, dat geeft toch nix. Je moet doen waar je je goed bij voelt.. ik ben net ook lekker over m'n giegel gegaan...bah...hoop niet dat die trant zich doorzet...

Vandaag 7 weken!

Geplaatst

nou zei gisteren nog van gelukkig hoef ik niet te kotsen

nou heb gisterenavond en vanmorgen de hele tijd liggen kotsen

was vanmorgen aan het werk maar ben maar eerder naar huis gegaan, bijna bij een client in bed gekotst was de druppel

heb nu een hele poos geslapen, misselijkheid is ietsje beter, maar heb er nu hoofdpijn bij

Geplaatst

Ja Lonneke en Sandra.... heel herkenbaar. Ik ben ook ontzettend moe... komt echt niets uit mijn handen. Door de misselijkheid eet ik vrij weinig en gelukkig nog niet hoeven over te geven...

Het hoort er helaas allemaal bij. Ik zei gisteren heel zachtjes tegen mijn man dat ik er toch wel erg aan moest wennen en dat het me een beetje tegenviel. Ik was vervolgens boos op mezelf dat ik dit zei hahahaha. Ik heb het alweer terug genomen.... Ik heb me nog nooit zo heerlijk misselijk gevoeld!! HET besef groeit ermee dat er echt iets in mij aan het groeien is!! Voor nu dan maar even rustig aan doen. Over een week of 5 schijnt het al een stuk minder te worden...

Trouwens Sandra: hoofdpijn heb ik al vanaf het begin. Bij mij hield in de eerste week de misselijkheid op waar de hoofdpijn begon (helaas is dit nu ook niet meer zo). Paracetamol mag je als je dat wilt, ik vond het voor mezelf nog niet nodig maar ja, dat vind ik zowieso niet zo snel voor mezelf. Komt goed!

Lekker genieten allemaal!!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Esly, ben 40 jaar oud en woon vlakbij Zwolle. Sinds 2006 hebben wij een actieve kinderwens en hebben begin 2009 de stap richting ziekenhuis gezet. Na 4 mislukte IUI pogingen zijn we 22 maart gestart met onze eerste IVF poging. Omdat we meededen aan een onderzoek konden we een verkort programma krijgen waardoor de 2 weken op het wachtbankje langer hebben geduurd dat het spuiten en maken van echo's. Gistermorgen mocht ik naar het zkh om bloed te laten prikken en gistermiddag bellen voor de uitslag. Het was de ergste dag sinds lange tijd. De hele dag ging er vanalles mis en was zo gespannen als een rietje! Gelukkig was de uitslag positief en we zijn hartstikke zwanger! Wel moeten we nog 4 (!!) weken wachten voor de 1e echo en weten dan ook of we er 1 of 2 gaan krijgen! We zijn zo gelukkig met dit bericht en gaan proberen de komende tijd alleen maar te genieten.

Wil iemand mij er bijzetten op het lijstje? (Ik weet nl. zelf niet hoe dat moet...) Als ik het goed heb is de uitgerekende datum 25 december!

Liefs Esly

Geplaatst

Hoi Esley, ontzettend gefeliciteerd, zeg! Wij weten allemaal hoe zulk nieuws aanvoelt na zo'n lang traject, alleen heb jij je leeftijd iets tegen, dus helemaal TOP voor jullie! Ik zal je op de lijst erbij zetten:

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Esley: 25-12-2010

Eerste echo:

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Esley (week van 17 mei)

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Sandra 26-04-2010 9.30

Annema 28-04-2010 13:50

Geplaatst

Dames, allemaal bedankt voor jullie leuke reacties! Natuurlijk geeft deze echo meteen een stukje meer rust en kunnen we weer wat extra genieten. De zwangerschap is bevestigd door een kindje met kloppend hartje! Daar gaan we allemaal voor, toch?!

Lonneke, reden dat het een uitwendige echo was, is omdat ik niet in het ziekenhuis was maar hier in Gorinchem bij een echografe. Onze verloskundige heeft onze 1e echo afspraak hier kunnen maken aangezien ik wat oud bloed was verloren einde week 5/begin week 6 en zij vond dat ik wel lang moest wachten (tot 8 weken, 5 dagen) voor de 1e echo, vooral aangezien er 2 embryo's zijn teruggeplaatst.

Volgende week woensdag hebben wij onze 1e echo in het ziekenhuis (2e echo voor ons dus) en die zal inwendig zijn en dan zullen we alles ook wel beter kunnen zien. Dit kindje zit links bovenin mijn baarmoeder dus eigenlijk vraag ik me nu ineens wel af of we er wel goed bij kunnen komen. En dan kunnen we meteen ook rechts gaan kijken, wellicht zit er nog eentje verstopt!

Nou, ik ga genieten van mijn vrije woensdag en o.a. zo even de stad in voor de Weleda zwangerschapsbuikolie. Sterkte allemaal dames! En genieten, hm?!

Geplaatst

esly van harte gefeliciteerd en welkom

nathalie ik neem eigenlijk ook nooit pcm of het moet al heel erg zijn, maar dan ook heel erg

ben nu voorzichtig aan het crackers eten met de emmer tussen mijn voeten

en op het werk mijn collega's zijn allemaal erg lief en begripvol maar mijn baas volgens mij heeft die geen gevoel

werd net gebeld dat we er iets aan moesten doen dat ik ziek was en dat dat niet kon

alsof ik hier voor mijn lol alles uitkotst

daar word je ook niet beter van alleen maar depri

Geplaatst

hey heb net ff naar de drogist geweest

heb floradix gekocht, tegen misselijkheid en duizeligheid

dit is een natuurlijk ijzersupplement voor extra vitaliteit, energie en weerstand

iemand hier een ervaring mee?

mijn collega raadde me dit aan

Geplaatst

Zal ik me dan ook maar voorzichtig melden??? Het is nog wel pril maar...,

Eerst maar even voorstellen....., hoewel ik Annema en Sannie al ken.

Ik ben joske 42 inmiddels en zou deze cyclus beginnen met IVF, nu op de valreep toch spontaan zwanger geworden.

Ik zat op mijn menstruatie te wachten vorige week.

Ik baalde ervan dat het later was als anders. Je zit toch te wachten zodat je vlug kan beginnen met spuiten.

Ik verwachte het tussen 15e/17e april. zondag nog niets. Terwijl ik wist dat ik 2 april mijn eisprong had gehad.

Dus maar een goedkoop zw.testje tegenaan gegooid....., negatief.

echt balen, en dan begin je te piekeren waarom ik toch niet ongesteld werd..., toch opeens in de overgang??

Nou ja om een lang verhaal kort te maken, gisteren toch maar met een Cleurbleu getest.

En...., Zwanger!!! tjee helemaal niet verwacht en dan opeens dit.

Nu hopen dat het lekker gaat bloeien en groeien, en dat het niet op een MK uitloopt.

o ja uitgerekende datum is 24 december, net voor kerst.

liefs joske :sunny:

Geplaatst

Joske, van harte. Wat een sprookje! En nu keihard genieten hoor...

Geplaatst

Joske! Welkom! Wat heeeeerlijk jou hier nu ook te zien en natuurlijk.....gefeliciteerd! Wat een wonder, zo ineens psontaan zwanger. Ik duim voor je dat alles helemaal goed gaat. Op een super December maand!

Geplaatst

Hoi Joske,

Van harte met je spontane zwangerschap! Echt super zeg...zeker als je je afvraagt wanneer je nu toch ongesteld gaat worden zodat je weer een spuitronde kunt starten! Echt gaaf!! Geniet ervan!

@Annema, mijn 1e echo staat inderdaad in de week van 17 mei, heb ook al een afspraak staan: 18 mei om 16.15 uur word ik verwacht en hoop dan 1 of 2 mooie hartjes te zien kloppen. Super dat jij al een mooi kloppend hartje hebt gezien....

Liefs Esly!

PS; weet iemand hoe ik aan zo'n mooie "afteller" kom?

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat prachtig Joske! Ben zooooooo blij voor je... gooi je meteen hier op de lijst hoor! Esly ook welkom, zal de datum van je echo even aanpassen.

Hier vandaag alles weer helemaal top, na een mindere dag gisteren. Merk wel weer dat mijn hormonen opspelen, dat wel. Ben een beetje katterig.. hihi.. niet leuk voor mijn mannetje natuurlijk, want ik maak me dan weer zorgen om van alles en nog wat en uit dat dan ook. Ga vanavond ff naar een vriendin; even zinnen verzetten.. ook lekker rustig voor hem!

Fijne avond 'zwangere' meisjes!

Liefs,

San

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Joske: 24-12-2010

Esley: 25-12-2010

Eerste echo:

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Esly 18-05-2010 16:15

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Sandra 26-04-2010 9.30

Annema 28-04-2010 13:50

Gast Sannie66
Geplaatst

Oh, en Annelot, als je vandaag nog inlogt: ontzettend veel plezier morgen bij de echo!!!

Geplaatst

@Annema, volgens mij ben ik een beetje onscherp geweest en heb ik niet goed gelezen, sorry. In ieder geval fijn dat je eerder een echo mocht.

Sannie....oh zo herkenbaar..ik probeer maar zoveel mogelijk mijn mond te houden, maar ben ook zo wiebelig. En vooral nergens zin in...

Ik weet niet meer wie er eerder over schreef, maar ik had de gedachte deze week ook even hoor, van is dit het nu. Schijnt heel normaal te zijn soms zulke gedachten te hebben.

Je bent toch op de een of andere manier niet meer helemaal alleen jezelf na een zwangerschapstest die positief is.

Ik merk dat ik daar ook wel last van heb hoor, vooral met de kwalen. En ja we mogen eigenlijk niet klagen, maar geestelijk blijft het allemaal verandering toch.

Gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden hahaha we hebben nog heel veel tijd om volop te genieten..hihihihii ( en dan zonder spugen, moeheid etc.)

Trouwens meiden, hoe is het met de beheersing van babyspullen kopen????

Oh trouwens, ik mag vrijdag naar therapie voor mijn heupen/bekken/bilprobleem ( tja hoe noem je dat nu??)

Annelot, heel veel plezier morgen. Geniet van het moment he!!!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lonneke, heb je toevallig last van bekken instabiliteit?

Geplaatst

Esly en Joske:Gefeliciteerd en welkom hier!!!

Voor de rest: bij mij is de moeheid ook wel toegeslagen, gisteren om 21 uur naar mijn bed en vanochtend pas om 7.30 uur eruit. Verder echt de hele dag misselijk, zei gisteren ook al tegen mijn man dat ik er nu wel de balen van begin te krijgen. Ben ook al 2,5 kilo aangekomen omdat ik de hele dag eet tegen de misselijkheid.

Dinsdag naar de tennisles geweest en daarna wel wat last van mijn buik, dus volgende week nog maar eens kijken en anders toch wat rustiger aan. Heb vooral last bij het serveren.

Hebben jullie ook zo'n last van je darmen, ben nu aan de activia, vezels enz....

x Moontje

Geplaatst

Joske van harte gefeliciteerd en wat herkenbaar zeg ik ben ook spontaan zwanger geworden, zat ook op mijn menstruatie te wachten die dus niet kwam, ga lekker genieten van dit mooie wonder.

Esly jij ook van harte gefeliciteerd.

Annelot zie dat je vandaag weer mag gluren naar je kleine wonder, heel veel plezier geniet er van.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Moontje.. obstipatie heb ik ook errug last van ja. Maar gelukkig nog niet zo erg dat ik aan de laxo of zo hoef. En ik ben zowiezo de afgelopen maanden al redelijk aangekomen van de hormonen :-(. Ga straks m'n beginnende buikje niet eens zien; zit allemaal op mijn buik en maag...

Hoe gaat het verder met de rest van de meisjes?

Geplaatst

@Moontje.... hier ook last van obstipatie. Laxo helpt goed!!

Hier gaat het goed!! Wel misselijk en moe maar kan me er goed doorheen bijten! Gisteren bijna flauw gevallen en toen bedacht ik dat ik toch maar weer moest gaan eten... volop aan het werk en weinig eten is niet zo'n goede combinatie!! Haha. Vanavond late dienst en een paar crackers gegeten voordat ik opstond met water! Ging heel goed, ik voel me echt beter.. Net 2 knackebrodjes erin!! Hoera!! Nog 6 nachtjes voor de echo. Heb er zin in!!

Trouwens: Joske en Esly, welkom!! Gefeliciteerd!!

Geplaatst

ik heb ook al standaard een pak crackers en een flesje waten op het nachtkastje en een emmer naast het bed, leuke combinatie he

gisteren middag was het nog erger zat met de spuugemmer tussen mijn benen te eten

moest er zelf later wel om lachen

het avond eten was ook weer niks, tijdens het eten koken al weer kotsmisselijk geworden

nog een paar hapjes groente geprobeerd maar lag om 18 uur al weer kotsend op bed

heb nu ook medicijnen van het ziekenhuis gekregen

hopen dat die goed zijn best doen

geloof dat de floradix ook wel wat helpt, ben wel de hele dag al weer misselijk maar heb nog niet gekotst

moet het wel ff afkloppen

verder heb ik veel zin in de echo van dinsdag, schiet nu al lekker op

hoop dat ie duidelijk genoeg is om te zien of we 1 beeb of 2 beebs krijgen, blijf hopen op 2

annelot hoe is het je gegaan met je echo??

voor iedereen een dikke knuffel

Geplaatst

hey meiden

Ik heb me ook maar even gemeld bij de gyn. De eerste echo en gesprek staat op 10 mei.

Ik vindt het wel een beetje eng...., want het is nog zo pril.

De vorige MK heeft er toch wel ingehakt, blijkt nu wel.

Ik loop ook steeds te prakiseren over de percentage's i.v.m. een verhoogde kans op een MK boven de 40.

Heb jij dat ook Sannie??

sjors en sjimmie wat leuk dat jij dat ook zwanger bent geworden vlak voor de IVF.

Dit is zelfs de 2e keer dat het bij ons gebeurd.

Vorige keer ook op de valreep zwanger.

Lijkt wel of mijn lijf geen gedonder van prikken en hormonen wil, ha ha :msn-wink:

Ik heb verder geen last van kwaaltjes, alleen af en toe zere borsten en een ander smaak.

liefs joske :icon_sunny:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden