Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom Sharon!! Super leuk!! Tja, helaas zijn er meer meiden die precies weten hoe dat bloedverlies voelt!! En ik kan je zeggen: zolang je bloedverlies hebt kun je nooit echt top genieten. Dit vind ik ook jammer maar ik probeer het wel. We zijn toch zwanger ondanks dat het niet (letterlijk) vlekkeloos verloopt. Probeer te genieten maar zet niet teveel druk op jezelf. Je mag best bezorgd zijn en je hebt straks na de echo genoeg tijd om te genieten!! Succes meis!! zet em op!!

Hermien: oh meis wat leef ik met je mee. Je klinkt nog steeds heel sterk, hou dat vast!! We zitten er nog steeds en we gaan nergens heen!! Ik hoop echt dat jouw bloedverlies stopt... ik denk elke dag meerdere keren aan jou en ik hoop zo dat het goed blijft gaan voor ons!! Daar gaan we maar vanuit.....

Bianca: wat grappig zeg!! In Bergentheim!! Daar woonde een vriendin van mij ook tot kort. Ik heb een tijdje in Amersfoort gewoond wat ik erg leuk vond maar ik miste deze omgeving toch wel heel erg dus we zijn na 6 jaar terug gegaan... Ik vind het weer geweldig hier!! Grappig dat jij het omgekeerd hebt! Ik woonde daarvoor niet in H'berg maar wel de HAVO hier gedaan. Wat een kleine wereld!! Leuk dat je lekker geniet van je echo foto!! En een 9-maanden dagboek!! was ik ook al mee begonnen. Leuk he? Hoe voel je je??

Ik voel me geestelijk goed vandaag. Geen bloedverlies gehad nog. Wel echt erg misselijk, zit het nu tegen te houden maar ben bang dat ik zometeen mijn lunch ga verliezen... jammer, waren lekkere broodjes haha. Verder heel emtioneel dus begin me een beetje zwanger te voelen. Ik ben dus vandaag wat positiever.

Liefs Nath.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoiheb een vraagje

ik heb net precies getest met de kruidvat test 2 voor 5 euro.maar hij is negatief maar ik heb wel 2 dagen te vroeg getest.zou het nog kunnen?ik ben zo verdrietig

Geplaatst

Nath,

Grappig, ik moet eigenlijk ook steeds aan jou denken, maarja

dat komt natuurlijk omdat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten.

Gelukkig voel jij je vandaag wat beter en nog geen bloedverlies, super!

En je begint al mooi zwangerschapsverschijnselen te krijgen, is altijd

een goed teken.

Hier nog steeds bij het toiletbezoek rood bloedverlies, begin er een

beetje van te balen, maarja

Hopelijk morgen weer een betere dag! ha ha

Diaro,

Ja, dat is natuurlijk moeilijk te zeggen.

Bij de een is het al direct duidelijk, maar sommigen moeten

echt wel wachten tot de test datum.

En ik heb wel vaker gehoord dat de 2 voor 5,00 van kv niet zo

heel nauwkeurig zijn.

Misschien even een digitale halen, die zijn vaak nauwkeuriger.

Sterkte ermee meid!

Geplaatst

Nath,

Ben ik nog een keer, ha ha

Ik heb gisteren gevraagd aan de verpleegkundige of ik misschien

1 van de 2 aan het verliezen ben en daardoor misschien bloed verlies.

Volgens haar kan dit niet, het lichaam zou dit niet onderscheiden.

Nu was ik een beetje aan het googlen en daar lees ik toch dat

dit zeker kan.

Dus dat er 1 van de 2 het niet red en dat je daardoor last kunt

krijgen van bloedingen.

Heb jij hier wel eens wat van gehoord?

Gast Sannie66
Geplaatst

@Diaro, in tegenstelling tot wat Hermien meldt is de Kruidvast test heel gevoelig en dus nauwkeurig. Hij test al bij een laag HCG: 8 (kijk maar eens bij het vroegtester topic voor de verschillende testen). Het kan wel zijn dat je gewoon een late innesteling hebt; dus mocht je nog niet ongi zijn, gewoon op de testdag nog eens proberen. Je weet het nooit...

@Sharon, welkom bij de meiden van december. Jee, jij ook al te kampen met 'het'... wat een narigheid zeg.. kop op he...

@Lonneke, jou had ik nog niet gefeliciteerd met het kloppende hartje van je hummeltje... top! Geniet er maar lekker van...

Ik ben blij dat het weekend is hoor. Vandaag de hele dag gewerkt en ben dus ook bekaf.. zal vanavond wel weer heel vroeg m'n bed gaan opzoeken *grin*... en in tegenstelling tot velen hier: geen kwaaltjes (behalve moe dan), alleen vanmiddag een paar enorme steken in mijn buik. Maar had dan ook al 2 uur achtereen aan mijn bureau achter de pc gezeten...

Geplaatst

Vandaag weer een kloppend hartje gezien op de echo (echo nr 4)

Dit weekend 7 weken zwanger en kan het nog steeds niet geloven, en durf maar niet te hopen dat het echt goed gaat.

as dinsdag weer een controle en echo.... we leven echt een beetje van afspraak naar afspraak.

Geplaatst

Annelot,

Fijn om te horen dat het allemaal goed is en nu maar

weer op naar dinsdag.

Geniet van het weekend

Sannie,

Rust lekker uit en geniet van het weekend.

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi

Ik heb veel last van de overstimulatie (OHSS) vandaar.

Ben blij met de echo's maar voor de rest is het maar niets.

Maar ach allemaal voor het goede eindresultaat.

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Hermien: 20-12-2010

Surinails: 22-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Annema 19-4-2010 8:45

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Hermien 10-5-2010 16:00

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Annema 28-04-2010 13:50

Goeienmorgen dames, mijn tweede test was ook positief, dus ik kom nu ook bij jullie meekletsen.

Liefs Surinails

Gast Sannie66
Geplaatst

@Surinails (Chantal is het toch?), welkom hier op de laatste bank van dit jaar (voor zwangeren dan... hahaha). Ben benieuwd wanneer jij je 1e echo hebt.

@all the other girls: leuke spijkerbroek van Mamalicious en een prachtige bh gescoord bij de Prenatal. Zitten beiden superlekker. En de cremetjes van Zwitsal gekocht... heerlijk smeren...én geuren... Sannie verwendag geweest vandaag... :toothy9:

Geplaatst

zo deze sandra heeft vandaag ook al zo'n verwendag gehad

met vriendinnen naar duitsland geweest en een aantal shirtjes, lange broek en korte broek gekocht

en natuurlijk patat mayo en kroketten

en lekker lang terrasjes gepakt en genieten van het zonnetje

was errug gezellie

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties, ik kan maandag het umc bellen voor de eerste echo. Vind het wel spannend, ook omdat er zoveel dames bloedverlies hebben. ik wou dat het iedereen na de eerste poging al lukte.

Maar helaas is dat niet zo.

Liefs Chantal

Geplaatst

Nou dames, ik heb vandaag toch nog maar eens getest, zelfs 2x

en die zijn nu toch negatief.

Dus het houd hier op voor mij.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel opgelucht ben, klinkt misschien

raar, maar werd knettergek van mezelf.

Maandag maar even bellen en hopelijk kan ik zo snel mogelijk

weer verder.

Zou iemand mij van het lijstje kunnen halen, ben er niet zo goed in!

Voor jullie zwangere dames allemaal een lekker genieten en ik

kom zeker op dit forum om jullie te blijven volgen.

Je bouwt toch een bepaalde band met elkaar op!

Liefs Hermien

Gast Sannie66
Geplaatst

O Hermien, wat vind ik dit erg om te lezen! Meid, ik weet niet zo goed wat te zeggen, alleen heel, heel veel sterkte...

Dikke knuffel!

San

Geplaatst

Lief van je, maar het gaat goed hoor!

Ik ga weer voor de 100% voor de volgende poging!

Jij heel succes met de zwangerschap en geniet ervan!

Maar ik zal hier nog wel eens aanwezig zijn, kan jullie

nog niet missen, ha ha!

Geplaatst

Owwwww Hermien,

Wat is dit nu.

Ik word er zelf ook helemaal onzeker van.

Wat goed dat je weer zo vooruit denkt.

Moet ook, maar dat bewonder ik wel!

Alle goeds de volgende keer

xNoa

Geplaatst
Uitgerekend:

Eslief: 6-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Surinails: 22-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Annelot 22-4-2010

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Derde echo:

je bent eraf hermien het komt wel goed met ons ik hoop dat ik maandag ook een negatieve test heb heb ik tenminste zekerheid heb jij cryo's ik wel nog 3 dan gaan we samen daar voor wij worden gewoon moeder alleen een emmy later

Gast Sannie66
Geplaatst

Met tegenzin Hermien. Heb meteen even de echo's verwijderd die reeds geweest zijn...

Uitgerekend:

Eslief (Esther): 6-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Eerste echo:

Annelot 22-4-2010

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Derde echo:

Geplaatst

Ow Hermien wat een naar nieuws, al dat duimendraaien heeft duidelijk niet geholpen, jij wist al een tijdje dat het niet goed ging, maar ik had toch zo de hoop van wel.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop je straks dan wel op het "uitgerekend januari 2010" bankje te zien hoor.

@Sharon, jij ook veel sterkte gewenst, maandag hopelijk meer duidelijkheid voor je.

@Chantal (Surinails), top meid, gefeliciteerd en hartelijk welkom op dit bankje.

Gezellig!!

@Sannie en Sandra, heerlijk zo'n top verwendag, als dat nou elke week 1 dag zou kunnen, geweldig toch...

@Annelot, kan de overstimulatie op een bepaald moment vanzelf weggaan of hou je daar de hele zwangerschap last van of heeft het nadelige gevolgen als ze het niet in de gaten houden???

Sorry voor als je dit al eerder hebt verteld, maar kon het niet zo snel terugvinden en ben nieuwsgierig aangelegd:icon_flower:

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden