Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@joske

fijn dat je ons komt vergezellen

van harte gefeliciteerd met je prille zwangerschap

lees dat je voor de 2e x spontaan zwanger bent geworden, bedoel je met de 1ex je mk of heb je thuis al een mooi wondertje

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

@Joske.. meid.. ik vind het zoooo langzaam gaan tot dinsdag.. en dan nog.. ik zal een onzeker hoopje blijven tot ik het in de armen kan sluiten denk ik...

Wel al geboortekaartjes wezen uitzoeken op het internet. En hier zijn we gewoon al helemaal uit! Joepie... tevens de 2e naam voor zowel een meisje als een jongen.. roepnaam is nog even een gesteggel tussen ons... hahaha, maar komen we ook wel uit... Babykamer is ook al helemaal 'virtueel' ingericht met kleurstellingen en alles... dát gaat dan weer wel snel...

Ja, Annelot, we zijn zó benieuwd meis of alles goed is! Volgende week een drukke week met 1e echo's! Spannend hoor...

Geplaatst
@joske

fijn dat je ons komt vergezellen

van harte gefeliciteerd met je prille zwangerschap

lees dat je voor de 2e x spontaan zwanger bent geworden, bedoel je met de 1ex je mk of heb je thuis al een mooi wondertje

Dank sandra,

ik heb al 3 wonders rond lopen, in de leeftijd van 23, 20, en 18 jaar samen met mijn exman.

Ik heb ben nu samen met de liefde van mijn leven, en hopen op samen nog een wondertje. Mijn huidige man heeft nog geen kids, en wil ze zo graag een beeb van ons tweeën.

Dit is nu mijn 6e zwangerschap....,pff wat klinkt dat veel!!!

waarvan 1 miskraam 19 jaar geleden en de andere dus vorig jaar.

Vorig jaar dus idd. spontaan zwanger geworden, net als alle andere zwangerschappen.

gyn had het (voordat ik vorig jaar zwanger werd in de 4e ronde) over een kans van 8% dat het zou lukken. Het werd dan ook beschouwt als een lucky shot toen het lukte.

Door de zaadkwaliteit van manlief en mijn leeftijd kwamen we in aanmerking voor IVF.

Maar nu deze zwangerschap weer betrekkelijk vlot is gekomen, noemt ie me zelfs een vruchtbare dame :msn-wink:.

Sannie...., heb je dan je eerste echo? dat is echt spannend!!

heb het lijstje nog niet in mijn hoofd.

ik ga echt mega voor je duimen dat alles tot zover goed is!

Hoe reageren jullie mannen eigenlijk op de zwangerschap? die van mij is supertrots, en voelt zich heel mannelijk :animatedwink:.

liefs joske

Geplaatst

ff update;

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Joske: 24-12-2010

Esley: 25-12-2010

Eerste echo:

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Joske 10-05-2010 10.30

Esly 18-05-2010 16:15

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Sandra 26-04-2010 9.30

Annema 28-04-2010 13:50

Geplaatst

Lieve sandra en sannie en Miki,

heel erg bedankt voor jullie felicitaties vond het zo leuk dat ik dat had gekregen van jullie.....

heb een hele gezellig verjaardag gehad en heb ook heerlijk genoten van een stuk taart. Ik heb geen last van misselijkheid dus bij mij gaat alles makkelijk naar binnen.

uiteraard hebben we het bijna de hele avond gehad over babytjes heb ook prenatal bon gehad en allemaal geld iedereen zei kan je straks leuke positiekleding voor kopen.

verder gaat het allemaal prima me buik begint zelfs al een beetje te groeien ik dacht dat dat pas met een week of 15 begon????

ik ga zo even het e.e.a. terug lezen en reageren op iedereen heb het zo druk gehad afgelopen weken dat ik niet heb kunnen reageren sorry daarvoor.

nog paar daagies meiden en dan mogen we maandag eindelijk voor de eerste echo kan haast niet meer wachten.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Hallo

Sorry voor mijn late reactie.

De echo van gisteren is niet door gegaan. Deze was verplaatst naar afgelopen dinsdag omdat mijn bloeduitslagen niet helemaal in orde waren. Wat betreft de zwangerschap gaat het allemaal prima hoor. 5e echo gehad en weer een mooi kloppend hartje gezien.

Bloedwaardes komt door de overstimulatie, dus dat houden ze goed in de gaten.

volgende week weer controle en echo. Wat dat betreft fijn dat we steeds even kunnen kijken of het met de kleine allemaal nog wel goed gaat.

Ben daar nog steeds heel onzeker over en leef echt van afspraak naar afspraak.

Dit weekend 8 weken en heb eigenlijk geen idee hoe groot de kans is dat het dan nog fout gaat (kan altijd natuurlijk)

Nou tot de volgende keer maar weer.

Geplaatst

goed om te horen dat de echo goed was annelot

wel vervelend dat je bloedwaarden niet goed waren, zal toch wel weer wat spanning mee brengen

zo gisteren de hele dag alles binnen kunnen houden gelukkig, wel misselijk geweest de hele dag

gaan morgen ff shoppen willen een nieuw bed hebben graag een boxspring, zitten hier al een poos over na te denken maar het mocht pas van mij als we zwanger waren, een soort kadootje nu

Geplaatst

Het is hier rustig, zal wel door het mooie weer komen!!

Enne Sannie, ik durf helemaal nog niet aan namen enzo te denken, nog de erfenis van de vorige keer denk ik.

Ik vindt het wel goed dat jullie dat wel kunnen en er lekker van genieten!

hoe laat moet je dinsdag? ben zo benieuwd!

Met mij alles verder goed, begint nu echt wel door te dringen dat ik zwanger ben. Wat een wonder!

liefs joske :icon_sunny:

Geplaatst

Annelot, wat fijn dat alles goed gaat met de kleine..... Die bloedwaarden zijn niet fijn. Ik kan me voorstellen dat dit spanning oplevert! Veel succes verder!!

Sandra: fijn dat het iets beter gaat met je. Hopelijk blijft het verder zo!! Nog maar eventjes tot de echo... spannend!! Hoe gaat het op je werk??

Met mij gaat het goed. Ik ben nog steeds misselijk. Ik heb al een week niet meer warm gegeten en dat ga ik voorlopig nog niet doen ook. Eet eigenlijk de hele dag alleen maar brood. Inmiddels kan ik ook niet meer koken (he wat jammer nou LOL), daar wordt ik echt te misselijk van. Zo lang ik goed rust neem kom ik er wel doorheen. Ik vind het ook wel fijn, geeft me echt het gevoel dat ik zwanger ben en vertrouwen dat het goed zit. Nog maar eventjes en dan gaan we hem zien..... (ja, iedereen denkt een jongetje behalve mijn moeder haha en mijn man denkt dat het er 2 zijn....ik denk zelf 1) Ach, nog maar eventjes!

Ik weet niet meer wie er nou de opmerking maakte over een groeiende buik?? Nee, dat begint niet bij week 15!! Volgens mij zijn er meer meiden die al een positiebroek in de kast hebben liggen!! Ik draag er ook één naar het werk, werkt lekkerder in de zorg.

Verder wacht ik met spanning op Miranda..... :headbang:

Gast Sannie66
Geplaatst

Vandaag een super dag: dat is wat ik heb besloten. De zenuwen gieren me soms door de keel, maar heb er net als bij het hele IVF gebeuren met de hormonen, FM's, wachtweken, toch geen invloed op. Wil van het positieve uitgaan en straks op dinsdagochtend een knippertje zien. Twee? Wie weet, maar mijn gevoel zegt één...

Hele fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Spannende tijden voor jullie, echo's , 1 of 2 kindjes!!

En zoals ik lees lekker misselijk, ha ha!!

Je weet dan in ieder geval wel dat het goed zit, maar of het ten 2e

prettig is.....

Meestal verdwijnt dit verschijnsel wel met 12 weken, dus nog

even volhouden...

Ik wens jullie een hele mooie tijd toe, kijk hier nog wel eens zo af

en toe, maar wordt wel wat minder.

Ik krijg zelf dinsdag weer te horen, wanneer ik mag starten en

ik moet nog even de uitslag afwachten van het bloed.

Ze wilden voor de zekerheid toch even checken of ik echt niet

zwanger ben...

Zelf denk ik dat dit niet zo is.... maarja werd toch aan mij gevraagd.

Liefs en geniet van het heerlijke weer

Hermien

Geplaatst

Zou me ook graag "voorzichtig" bij jullie aan willen sluiten.

We waren ons al een beetje aan het voorbereiden om "ongewenst kinderloos" door het leven te moeten gaan. Viel ons steeds zwaarder om ons weer op te laden, en ja mijn leeftijd (42) speelde ook een grote rol.

:sunny:Maar gelukkig de keerde het tij :icon_sunny:.

7 mei hebben we de 1e echo, en 23 december uitgerekend.

Geplaatst

haalo meiden,

mag ik ook bij jullie aansluiten?ik heb gister getest en ik ben ZWANGER.het is nog zo onwerkelijk.ik ga morgen met ziekenhuis bellen en dan krijg ik de datum voor de eerste echo.erg spannend.als het goed is ben ik 29 december uitgerekend.

liefs miranda

Geplaatst

Hoi dames,

Ook hier een prille zwangere !!

Heb 12 mei, 7 week echo, denk uitrekendatum 28-12-2010.

Voor alle andere zwangere dames :wav:

dames waarbij het niet gelukt is, houd moed en hoop :positive energie:

Geplaatst

@Miranda en Cigdem, Leuk om jullie hier ook weer tegen te komen!!

Hier gaat het allemaal goed. Behalve een tekort aan energie (aan het einde vd dag) merk ik helemaal niks. Geen zere borsten en ook heb ik (nog) geen innige relatie met de toiletpot.....Wat mij betreft mag het zo blijven, al maakt het me tegelijkertijd nogal onzeker! Erg he?!! Heb ik eindelijk een positieve test te pakken en nog durf ik niet echt blij te zijn.....We kijken enorm uit naar de 1e echo en hopen dan 1 of 2 mooie kloppende hartjes te zien....

Ben ik een van de weinige of is het heel normaal om in deze periode nog zo onzeker te zijn?

Liefs Esly!

Geplaatst

@Elsy, zeker leuk om je ook hier tegen te komen, tenslotte zijn we zwanger he :hello2:!!

Maar dat je je onzeker voelt is normaal, tenminste heb ik ook !!

Ook al heb ik verschillende verschijnselen :

* iets pijnlijke borsten, al valt het nu wel weer mee, wel strak en vol zijn ze

* drink erg veel en plas om de 30 min. wel

* heb zeurende ong. pijntjes en steken af en toe, naar mijn onderrug en lies

* sinds 2 dgn ruik ik stinkende geurtjes om me heen, met vlagen

* en ben snel vermoeid en zo nu en dan duizelig

* en merk echt aan mezelf dat ik erg prikkelbaar ben, lust iedereen rauw als ik op het moment zo ben

Maar het blijft eng en spannend, nou op naar onze eerste echo !!!:duimen draaien:

en :myfignerscrossed:

Geplaatst

Wat leuk weer nieuwe zwangeren van harte Gefeliciteerd meiden en ga lekker genieten van dit mooie wonder.

Die onzekerheid zal je waarschijnlijk nog wel even houden hoor ik ben het nog steeds, zelfs als ik weer een echo heb gehad met een mooi kloppend hartje hahaha.

Denk dat het pas over gaat als ik ons kleine ukkie in mijn armen mag houden.

Geplaatst

@Cigdem, fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zo onzeker is....maar net wat je zegt: we zijn hartstikke zwanger!! De test liet het toch echt zien. Ik denk dat wanneer ik de 1e echo heb gehad en alles lijkt goed te zijn dat ik wel wat rustiger word! Wel fijn dat jij de 12e al echo hebt. Ik moet wachten tot de 18e.....ik mocht al wel eerder, maar omdat het helemaal vol zet kon het helaas niet eerder! Nog even volhouden dus. Dat van dat prikkelbare herken ik trouwens ook wel ja.....pfff.....m'n lontje is heeeeel kort en iedereen die in mijn ogen iets "verkeerds" doet (en dat is echt snel) kan de wind van voren krijgen...pfff....kan ook de spanning zijn natuurlijk! Ik blijf gewoon doorgaan met hard duimen en doe m'n best om vertrouwen te hebben.....

Liefs Esly!

Geplaatst

Hi Dames,

Ik wil iedereen feliciteren met haar zwangerschap!!!!

ook ik vind het nog heel onwerkelijk en ik denk dat het blijft tot de eerste echo.

IK heb op dit moment veel last van mijn borsten, cupmaat groter en pijnlijk.

OOk ben ik iets minder vriendelijk voor mijn omgeving, ik voel me snel geirriteerd en huilen om niets. Heerlijk die hormonen!!!!!

Nu kan ik tenminste iets de schuld geven, hahaha.

Ik voel ook regematig pijntjes en gevoeligheid in mijn onderbuik, ik blijf dat eng vinden, ik denk steeds dat ik ga vloeien.

Nog 1 week en 13 uur en dan krijgen we onze echo.......

Ik hoop dat ik volgende weekend nog niet misselijk word, met mijn dochter begon dat met 6,5 week, maar volgende week sta ik met tien vrienden op de camping en we willen het pas vertellen na de echo. Ik neem voor de zekerheid wel 2 emmers mee!!!!!

Nou even een relaas van deze kant. Voor alle dames met deze week een echo, veel plezier en succes.

Liefs CHantal

Geplaatst

heey esly,

ben ook erg onzeker hoor.heb wel 4 keer een test gedaan hoor,ik kon echt niet geloven dat ik zwanger ben.

maar ik heb ook last van mijn buik onderrug en liezen.en ook een kort londje.al die hormonen.zal morgen bellen voor een afspraak voor de echo.dat word dan echt spannend.

liefs miranda

Geplaatst

Hoi allen,

Ik mag mezelf er ook bij zetten. 10 mei is de eerste echo. Tot nu toe geen klachten, alleen inderdaad zoals ik hierboven ook al las; harde volle borsten. Ik vind ze wel mooi zo! hi hi

Groet

Lisette

Gast Sannie66
Geplaatst

Patrica en Eslief, heel veel plezier vandaag bij jullie 1e echo!

Gast Sannie66
Geplaatst

Even een update (en een welkom voor Jola, Miranda, Cidgem en Lisette):

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Joske: 24-12-2010

Lisette: ???

Jola: 23-12-2010

Esly: 25-12-2010

Cidgem27: 28-12-2010

Miranda78: 29-12-2010

Eerste echo:

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Joske 10-05-2010 10.30

Lisette 10-05-2010

Cidgem 12-05-2010

Jola 12-05-2010

Esly 18-05-2010 16:15

Miranda ???

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Sandra 26-04-2010 9.30

Annema 28-04-2010 13:50

Eslief 11-05-2010 9:15 incl. echo

@Lisette, als je je uitgerekende datum weet, wil je de lijst dan updaten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden