Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hermien,

Ik weet even niet wat ik moet zeggen!! Wat ontzettend klote voor je!! Ik zit gewoon met tranen over mijn wangen je verhaal te lezen. Wat blijf je sterk klinken!! Pfffff........ Ik wens je heeeeeeel veel succes met je volgende poging. Het is je gegund lieve meid!! Sterkte!

Dikke knuffel.

Nathalie.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Eerste echo:

Annema 19-4-2010 8:45

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Sandra 26-04-2010 9.30

Annema 28-04-2010 13:50

heb ff mijn vk afspraak er weer opgezet is ws per ongeluk door iemand gewist

geloof dat esther haar afspraak ook pleite is

Geplaatst

Meiden bedankt allemaal!

Gaat helemaal goed komen met mij en morgen even bellen

met het zh, wanneer ik weer mag starten met de

volgende behandeling, we hadden helaas geen cryo's deze keer!

Sharon,

Meid, ik hoop dat je duidelijkheid krijgt, ik weer hoe dit voelt!

Heb je trouwens wel zwangerschapssymptomen?

Deze namen bij mij af,vandaar dat ik er toen nog maar een

testje tegen aan heb gegooid.

Ik hoop dat het jou goed gaat, sterkte meid!

Nath,

Jij nog bedankt voor je steun en je hoeft niet over me

in te zitten, gaat goed.

Ik hoop dat je over 2 weken een geweldige echo te zien krijgt

en kun jij ook eindelijk gaan genieten!

Geplaatst

Hermien, wat onzettend k*t voor je, je komkt sterk over, knap van je.

Hoop dat je snel door kan met de volgende poging en je bij januari te zien

Geplaatst

Hoi dames, na een hele goede week achter de rug gehad te hebben, voelde ik begin van de middag, tijdens een wandeling met mijn man, ineens wat "glibberen". Gelukkig waren we nog niet ver van huis, dus meteen teurggegaan. Ik was een beetje helder rood bloed verloren. Heb de hele middag (tot nu toe) op de bank gelegen & gezeten met een maandverbandje in. De laatste 3 wc-bezoeken waren echter helemaal schoon (geen gedrup en bij afvegen alleen maar een minimaal drupje (oud) bloed). Ook mijn maandverband is sinds we terug zijn voor 98% nog wit...

We zijn erg geschrokken. Gelukkig hebben we morgenochtend onze 1e echo, dus lang in spanning hoeven we niet te zitten. Echte krampen heb ik niet, wel soms in mijn liezen, maar geen buikpijn ofzo. Natuurlijk hoeft het niet meteen het begin van het eind te zijn, maar dit is tot nu toe wel het spannendste moment (geweest). Please, duim voor ons!!!

Ik zal morgenochtend na de echo (van 8:45) meteen een update geven.

Goede avond nog!!!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Annema, tuurlijk denken we aan je. Het hoeft echter niets te betekenen, je baarmoeder is nu veel meer doorbloed en maakt zich op om je kind straks goed te kunnen dragen.

Geplaatst

Goedemorgen dames! Nou, net terug van onze 1e echo. Wij zijn naar een echografe geweest die alleen uitwendige echo's doet. Wat een grap! 1e keer ging ik liggen, we zagen alleen maar bubbels in mijn buik. Ik was ook de hele ochtend al winderig. En ik had een lege blaas. Dus wij terug naar de wachtkamer, manlief zou een flesje water halen maar kwam terug met 1,5 liter, dus ik drinken & drinken (nee, niet de hele fles, hoor!). Nou, wij na een kwartiertje weer naar binnen. Nou, linksbovenin was wel een zakje te zien, rechts bleef bubbelig, dus echografe gaf aan nog even te wachten want ze wilde hartactie zien. Wij dus WEER we wachtkamer in. Nou, toen voor de 3e keer naar binnen... Toen ik eenmaal mijn adem inhield, verscheen daar ons kindje...MET een kloppend hartje!!! Wat een opluchting!!!

Aangezien ik nog steeds vol met lucht zit, was alleen dat hoekje wat te zien. Verder alleen maar bubbels. Dus volgende week woensdag weten we of er eventueel nog een kindje is... Maar wij zijn nu al helemaal blij!!! :icon_sunny:

Okee, nu naar kantoor... tot vanavond!

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Eerste echo:

Annema 19-4-2010 8:45

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Eslief 11-05-2010 9:15

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Afspraak bij verloskundige:

Sandra 26-04-2010 9.30

Annema 28-04-2010 13:50

Geplaatst

Annema een kloppend hartje wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd en geniet er maar van.

Heb van het weekend maar een positierokje en broek gekocht hahaha kon echt mijn eigen broeken en rokjes niet meer aan, dit zit toch een stuk beter.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Annema, wat fijn he! Hoop je volgende week te volgen meis. Wel raar trouwens dat je geen vaginale echo hebt gekregen... wat een gedoe zeg..:misc_expressions-wh

@Chantal, lijkt dat nog ver weg he mei...

@S&S, lekker toch, jezelf verwennen. Ik vind het ook belangrijk om kleding te dragen die lekker zit. De hele tijd leggings dragen is ook wat ;-)

Geplaatst

Annema,

Wat fijn om te horen, een kloppend hartje.

Nu nog even afwachten dus of er nog een emmie zit.

Geniet ervan en op naar de volgende echo.

Vraagje:

Heeft iemand van jullie ervaring met het deelnemen van een

onderzoek?

Geplaatst

Annema, gefeliciteerd met jeb hartje, wat een heerlijke opluchting voor je.

Hermien, ik weet niets van een onderzoek

Ik heb het weekend buikgriep gehad, was verschrikkelijk, gaat nu gelukkig weer beter.

Verder voel ik me nog steeds goed, iets zere borsten ( die al gegroeid zijn volgens mij man ) ben smiddags wel moe.

wat leuk meiden, al positie kleding kopen. heb vorige week al wel wat in winkels gekeken, maar ik kan nog mn eigen kleding wel aan voorlopig.

Geplaatst

Annema,

Wat gewelidig dat je een goede echo hebt gehad, zeker na bloedverlies lijkt zo'n eerste echo me nog spannender. Nu lekker gaan genieten!!!

Snoeske

Geplaatst

annema

is natuurlijk al geweldig nieuws dat ze 1 beeb hebben kunnen vinden op de echo

blijft wel ff spannend of er nog 1 zit

geniet van dit moment

Geplaatst

ben al 4 dagen constant misselijk de hele dag, denk je dat het weg is en eet ik een beetje word ik direkt weer misselijk

hoef niet te overgeven maar heb wel de neiging

ook nu 4 dagen erg duizelig soms word het me zwart voor de ogen

kan vanmiddag ff bij de huisarts langs hb prikken en bloeddruk meten

krijg niks voor de misselijkheid zolang er niet gekotst word zei de ass.

Geplaatst

@annema wat fijn dat er een kloppend hartje was!! spannend nog even afwachten dus of nummer 2 er ook zit.. wat ene gedoe zeg met dat drinken..

Hier is het bloedverlies voorbij en ik voel me een stuk beter lichamelijk..

Vandaag ben ik erg verdrietig en gekwetst..We hebben 2 weken geleden kaartjes naar alle mensen gestuurd dat we zwanger waren..Iedereen heeft zo meegeleefd en vroeg ernaar zodat we dit geweldige nieuws wilde delen..We zijn nog nooit zover geweest en er zo ontzettend blij mee.. Ik heb zo'n 30 kaartjes verstuurd en maar iets van 6 kaartjes terug gehad.. dit zijn dus mensen die wat verder van ons afstaan zoals tantes etc.Maar wel mensen die regelmatig vroegen hoe de behandeling ging etc..In eerste instantie wachte ik op de postbode omdat ik wel iets meer verwacht had.. maar na een weekje nam dat wel af...

Nu kreeg ik vandaag te horen dat mensen wachten met sturen tot 12 weken zwangerschap omdat ze het belachelijk vinden dat ik het verteld heb.Nog even een hak zetten omdat dit niets zou voorstellen..Alsof we nu minder blij zijn als met 12 weken..Dan roep je verkeerde dingen op jezelf af vinden hun...we schijnen onderwerp van gesprek te zijn....Kunnen mensen nu gewoon niet blij zijn voor ons?? Snappen ze dan niet wat we hebben meegemaakt en we dit zo graag wilde delen?? Hoe kortzichtig kunnen mensen zijn..Ik snap best wel dat 12 weken een grens is maar na dit alles is het wel een ander geval...En als wij het eerder willen delen dan kunnen mensen toch gewoon blij voor ons zijn.. ik ben er best wel aangeslagen door..

Esther

Geplaatst

Annema, wat goed meid, gefeliciteerd en nu maar afwachten of er nog een nr. 2 aanwezig is.

Geniet van je zwangerschap.

Chantal (Surinails), eindelijk is het dan bevestigd, je zit op het bankje van december en de 1ste echo staat gepland, het duurt nog heel even, maar de eerste stappen zijn gezet.

Sandra, hoop dat de misselijk maar tijdelijk zal zijn, ik heb het ook met vlagen, 's ochtends meteen na het opstaan en 's avonds meteen na het avond eten.

Fijne middag gewenst,

Bianca

Geplaatst

Annema!! Super dat je een kloppend hartje hebt gezien!! Echt gaaf!! Gefeliciteerd!

Dikke knuffel voor iedereen en vooral voor Esther.

Hier gaat het weer goed. Geen bloedverlies meer gehad sinds donderdagochtend... heb voor het eerst dit hele tracject gedroomd over de baby (een tweeling maar ik ga uit van 1) en over bevallen (van een tweeling dus aaarrrrgggg!!!). Maar goed, beetje postitiever. Zwangerschapstesten blijven positief. Daar houden we maar aan vast. Nog een weekje en 2 dagen tot de echo. Ik had vanochtend voor het eerst zenuwen ervoor!! Grappig!

Surinails: fijn dat de echo gepland staat! Nu zit je steving opd e bank! Geniet er maar lekker van!

Geplaatst

Ach lieve Esther, met tranen in mijn ogen heb ik je bericht gelezen,mensen kunnen zo gemeen zijn!!!!

Het is bekend dat mensen over een 2e zwangerschap en volgend makkelijker nadenken en dan ook vinden dat, omdat het toch al de 2e, 3e, of wat dan ook is, de moeder dus wel weet van de hoed en de rand en de aandacht en interesse naar de zwangere duidelijk minder is.

Maar dit is absurd, ze weten dat het heel wat voeten in aarde heeft gehad om dit resultaat te krijgen en dan houden jullie ze op de hoogte van dit geweldige nieuws en komen ze zo bijdehand doen. Vind het zo sneu voor je, maar dat zal ook 1 van de redenen geweest zijn dat je je hier hebt aangemeld? Mensen begrijpen of willen gewoon niet begrijpen dat er soms heel veel geluk voor nodig is om zwanger te worden en wij hier weten dat dus wel en begrijpen ook echt oprecht dat je het van de daken hebt geschreeuwd, meestal weten ze pas dat het erg moeilijk kan zijn wanneer het ze zelf niet lukt en dan komen ze bij jou vragen over hoe en wat.

Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten en er zelf wel van kan blijven genieten.

Liefs van Bianca

Geplaatst

Nath, wat fijn dat je al vanaf donderdag geen bloed verlies meer heb gehad, en dat je testen positief blijven, lekker blijven genieten van je zwangerschap.

En ja dromen, dat schijnt er heel erg bij te horen, zwangerevrouwen dromen heel erg.

Esther, kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt, en het is zeker raar dat jullie onderwerp van gesprek zijn hier voor, ik hoop dat je je er overheen kan zetten, niets is belangerijker dan jullie zwangerschap en je niet daar door van de wijs laten brengen.

ik heb maandag 26 April mn 1e afspraak bij de verloskundige en ik heb ook bij de verloskundige op 26 mei mn 1e echo, zou iemand dat erbij willen zetten??

thanx

Geplaatst

Esther,

Meid, trek het je niet aan, hoe moeilijk ook.

Deze mensen zijn er en zullen er ook altijd blijven.

Mensen die zelf vaak nooit iets hebben meegemaakt, of

bij wie het allemaal zo vanzelf sprekend is.

Wij zijn allemaal heel erg blij voor je, en probeer er van

te genieten!!!

Liefs, dikke knuffel

Geplaatst

esther

mijn kaartje komt eraan hoor haha heb hem net op de post gedaan

ken het gevoel wel hoor heb hier ook maar 4 kaartjes staan 2 van mijn moeder en zus en 2 van mensen waarvan ik het helemaal niet verwacht had

de rest zegt ook eerst de echo maar eens afachten kan nog zoveel mis gaan

ja ja als of we nu niet blij zijn

gooi het van je af en geniet gewoon van je zwangerschap, weet u ook dat ik die andere mensen nu niet meer zo goed op de hoogte zal houden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden