Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Rene_1960

De 2e poging (TP)

Recommended Posts

Guest Rene_1960

Hallo, was even een tijdje out of the picture, daar wij even in de rust stonden tot en met maart van dit jaar.

Het waren vanaf de start van de 2e poging erg hectische en zeer onrustige weken voor ons 2. De hormonen raasden letterlijk door ons huis en relatie, er was een behoorlijke druk, want Diane reageerde totaal anders op alles, dan met de 1e poging. Ze zat zich behoorlijk in de weg, en ik als man kon het alleen maar laten gebeuren, over me heen laten komen en haar uit laten razen. Wat behoorlijk veel stress gaf aan 2 kanten, en zeker ook de nodige spanningen en veel onbegrip over en weer. Ik kon natuurlijk niet voelen wat ze allemaal ervaart en het helaas ook niet wegnemen.

Maar we zijn er samen behoorlijk doorheen gehobbeld en de rust is weer terug (GELUKKIG), er wordt niet meer geraasd door de hormoontjes, en ook is alles heel gebleven, servies, glazen en zo hahahaha.

Maar we zijn weer begonnen, en maandag a.s. jawel de 2e paasdag hebben wij de 2e terugplaatsing, het is/wordt dus een paaseitje hahaha.

Maar we zijn wel erg blij, want bij de punctie werden er wel 7 ei blaasjes gevonden, maar helaas waren er maar 2 eitjes goed, en daarvan toch nog gelukkig 1 bevrucht.

Kan uiteraard voldoende zijn.

Dus vieren wij 2e paasdag deels in Zwolle met ons eigen paaseitje.

En dan worden het weer 2 hele lange weken wachten (met veel onzekerheid), maar wel hopende dat het dit keer gaat lukken.

Guest Nienke79

Rene en Diane, heel veel succes op tweede paasdag. Die ene is inderdaad gewoon genoeg, en dat het maar een steeds groter paas ei mag worden die de eerstkomende 9 maanden niet "gevonden" wordt :-)

Groetjes,

Nienke

Guest Rene_1960

Dank jullie wel. Het paasei is geplaatst dus nu de komende 2 weken in ieder geval de duimpies drukken. Het werd betiteld als matig, omdat het ietsje achterliep in de deling en er was wat fragmentatie bij. Maar gelukkig wel goed genoeg om teruggeplaatst te worden. En nu maar hopen, dat het paaseitje zich braaf verder gaat delen en dan maar eens een lekker nestelplekje gaat zoeken. Dan zijn we mooi op weg.

Zijn er hier nog meer paaseitjes onderweg?

Verkijk je niet teveel op wat voor een embryo er terug geplaatst is.

Een vriendin van mij is zwanger geraakt van een 3 of 4 cellig embryo, ze had ze beide terug laten plaatsen. Nu loopt er een geweldig kereltje rond van 1 jaar!

Als het embryo niet goed is om terug te plaatsen doen ze dit ook niet.

Wij mogen morgen 2 van onze toppers op gaan halen.

Dus eigenlijk is het ook nog een beetje een 'paasei' omdat ze zondag en vandaag goed gegroeid zijn!

Ik wil jullie heel veel succes toewensen!!!

Kwaliteit zegt echt niets hoor.

Wij hebben 5 keer ivf gehad, van de tweede keer hebben we ons zoontje.

De tweede keer van de laatste drie pogingen heeft er zelfs geen bevruchting plaats gevonden. De kwaliteit van alle pogingen waren altijd matig en/of redelijk.

(wij zaten trouwens ook in Deventer/Zwolle)

En nu ben ik zelfs spontaan zwanger.

Kwaliteitsuitdrukkingen moet je dus zo snel mogelijk vergeten.

Er is een emmy terug geplaatst, en daar gaan we voor duimen, succes!

Guest Rene_1960

Oh, maar we maken ons niet gek met de kwalificatie matig/redelijk hoor. De arts zei dit ook in het ziekenhuis, het eitje liep alleen wat achter. We zitten hier gewoon lekker verschrikkelijk te hopen, dat het deze keer wel mag lukken. Fijn dat iedereen de duimpies meedrukt. Wat goed Christine dat je zelf spontaan zwanger geworden bent, hoor je wel vaker. Ook daar hopen wij zelf ook een beetje op tussendoor. Blijven trainen he, ha ha ha.

Hoi Wish, en en en hoe is het bij jullie gegaan?

Hoi René,

Wat aardig dat je dit vraagt!

Het is goed gegaan. 2 toppers aan boord!!!

Bij 1 is assisted hatching toegepast.

Nu weer duimen draaien.

Diane is gezellig met me aan het mee kletsen bij andere topics.

Leuk dat jullie samen actief zijn op dit forum.

Guest Rene_1960

Hoi Wish.

Goed zeg. Nou dan druk ik de duimpies voor jullie.

Ik probeerde met mijn aanwezigheid wat meer mannen hier te krijgen, maar vrees dat dit helaas niet echt wil lukken.

Guest Rene_1960

Zoooooooooo de 1e lange wachtweek is voorbij. Dag 8 aangebroken, spannend (want de vorige keer ging het op deze dag: bloedingen en afstoten beide eitjes). Nu heel hard hopen dat we deze dag ongeschonden door gaan komen. En dan op naar volgende week maandag, dan mogen we testen. Ik probeer voor mezelf zoveel mogelijk afleiding te vinden (lukt behoorlijk in het omgooien van de voor- en achtertuin), om er niet de hele dag mee bezig te zijn. Maar we hopen dat het paaskuikentje goed zijn best doet, en mooi gedeeld is, en zich ondertussen een lekker nestelplekje heeft kunnen vinden. Gelukkig voelt Diane zich nog steeds goed, dus dat is een klein lichtpuntje (beetje hoop) alvast.

Guest Rene_1960

hoi ivf-vader, dank je.

las jullie stuk elders, en kan jullie alleen heel heel veel succes wensen.

verbaasd me wel dat 2 vrouwen wel op deze manier een kind mogen en kunnen krijgen en 2 mannen niet.

riekt mij toch naar een behoorlijke meten met 2 maten en discriminatie.

maar ik hoop dat jullie succes gaan hebben in engeland.

en wat goed van die 2 hele supervriendinnen van jullie.

Guest Rene_1960

Zo wachtdag 10 is ingegaan, en heel erg voorzichtig begin ik een heel klein beetje hoop te krijgen dat het paaseitje een paas kuikentje aan het worden is, en als we goed geteld hebben, gaat het zelfs misschien een kerst engeltje worden........

Maar goed, nog even 4 lange dagen ons geduld bewaren tot maandag a.s. de test dag.

Echt 'rete spannend' he dat wachten!!

Mijn duimen draaien voor jullie en voor ons op dit moment!

Hoi Rene,

Je vroeg of er nog meer paaseitjes-houders zijn toch? Wij zijn inmiddels de trotse toejuichers van een mooie frummel, die sinds 6 april aan het kijken of ie het leuk vindt in mijn buik...

Punctie gehad op 3 april, 6 april dus de terugplaatsing... Ok, eerlijkheid gebiedt: het was derde paasdag, maar toch: de deling was echt wel volop Pasen...

Ik vind je verhaal over jou en je vrouw zo herkenbaar... Effe zo mekaar niet kunnen vinden laat staan snappen. Terwijl je elkaar juist nu even zo nodig hebt. Heb wel eens tegen mijn lief gezegd: hou maar gewoon even een beetje meer van me... Allebei piekspanning, en nog eens man en vrouw, mooie voedingsbodem voor onnodige en onmogelijke misverstanden.

Spannend is het he? Wij mogen 21 april, woensdag, bloed prikken in het ziekenhuis, word je tussen 2 en half vijf gebeld met de uitslag...Pffff echt te spannend!

Hoop voor jullie dat het snel maandag is en dat jullie goed nieuws hebben!

Groet Evy

Guest Rene_1960

Nou helaas te vroeg met het voorzichtige enthousiasme.

Het is misgegaan vrezen we op dag 10/11, gisteren begon Diane wat bloed te verliezen (bruin, later steeds meer roder) en vannacht heeft het helaas doorgezet. We vrezen dat het weer niet mag lukken. Nu zondag maar testen i.p.v. maandag en dan weten we het zeker. Maar dit is nu een flinke domper, vooral omdat we de 8e dag al zonder problemen gepasseerd waren. Nu dus zorgen dat onze koppies weer omhoog komen, even pauze en dan maar kijken en uiteraard bepraten of we doorgaan voor een 3e poging.

Guest Rene_1960

Hoi Evy,

Ik druk de duimpies nu dan maar verder voor jullie, dat jullie paaseitje wel mooi blijft doorgaan.

Heel heel veel succes.

Hoi Wish.

Goed zeg. Nou dan druk ik de duimpies voor jullie.

Ik probeerde met mijn aanwezigheid wat meer mannen hier te krijgen, maar vrees dat dit helaas niet echt wil lukken.

HOI luitjes,

Sorry dat ik mijn neus hier wat weinig laat zien. Ik had me voorgenomen om af en toe het een en ander te laten horen.

Bij ons is het momenteel een redelijk zooitje te nomen waardoor we er bijna niet aan toe komen om gewoon eens op de bank te zitten en aan het IVF gebeuren te wennen.

Wij zijn in januari naar de huisarts gestapt vanwege onze kinderwens en nu bijna 4 maanden later word er morgen een embryootje teruggeplaatst. Het gaat allemaal wel erg snel.

De laatste maand gaat het heel slecht met mijn moeder en heb ik samen met mijn broer en twee zussen regelmatig logeerdienst omdat mijn moeder 's nachts kan komen te overlijden.

Kortom, 2 zaken die fors op de flexibiliteit van de agenda drukken

Tegelijkertijd met leven en dood bezig zijn doet aardig wat met de emoties.

Vandaag gehoord dat er morgen een terugplaatsing is, de hele dag een heel happy gevoel gehad maar ook een heel dubbel gevoel...

Op naar de volgende stap :good1:

Mijn duimpjes draaien hier in ieder geval voor iedereen die nu in de spannende dagen zit.