Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik dacht ook dat ik het allemaal niet zou trekken, maar moet zeggen dat het best aardig gaat. Ik heb het nu wel moeilijk hoor, maar kan het wel heel goed relativeren. En ga nu even een maandje alles op een rij zetten en dan komt het de volgende maand vast goed. En idd erg afwachten allemaal, hier ook een groentje ;).

Zonder hoop komen we nergens, dus hoop blijven houden!!!!!

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Welkom hier. Ook voor jullie een spannende tijd. Laten we hopen dat we over een tijdje allemaal krijgen wat we graag hebben willen. Net wat je zegt ""Zonder hoop komen we nergens, dus hoop blijven houden""

Guusje

Geplaatst

Hallo Allemaal , ik wil me ook graag bij jullie aansluiten.Ik had op 1 April (geen grap) uitgangsecho en start met de decapeptyl , op 2 April kwam daar de Puregon bij dus ik spuit alweer wat daagjes en heb morgen echo.

Verwacht dat er nog wel wat daagjes injecties bijkomen , was de vorige keren ook niet snel met eitjes kweken

Ik volg het korte protocol (ben gestart vanuit Zoladexinjecties)

Ik zal voor jullie allemaal duimen!

Liefs, Carolina

Geplaatst

Hoi Sabine86, Kaykay, Kimmie en Carolina78.

Fijn dat jullie je ook aansluiten. Als jullie data's weten, kan je ze in onderstaande lijst invullen. Dan kunnen we in 1 overzicht zien wie wanneer met wat gaat beginnen. Zeker zo fijn om elkaar dan te kunnen steunen of wat dan ook.

Laten we hopen op een vruchtbare mei maand :sunny::sunny::sunny:

Lieve groetjes Guusje

Voortraject:

Guusje: start synarel ca. 28 april, start Gonal F 29 april

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Miepie80: start decapeptyl 24 april, 1e echo en start Puregon rond 5 mei.

Echo:

Guusje: ca. 5mei

Miepie80: ca 5 mei

Object: 12 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Guusje, ik hoop dat je gelijk krijgt en het een vruchtbare maand gaat worden :sunny:.

Hier een kleine wijziging; ivm 2 heel korte cycli afgelopen maanden (23 ipv 26) start ik voor de zekerheid wat eerder met deca, over 12 dagen al!

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Miepie80: start decapeptyl 21 april, 1e echo en start Puregon rond 4 mei.

Echo:

Miepie80: ca 4 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst
Hallo Allemaal , ik wil me ook graag bij jullie aansluiten.Ik had op 1 April (geen grap) uitgangsecho en start met de decapeptyl , op 2 April kwam daar de Puregon bij dus ik spuit alweer wat daagjes en heb morgen echo.

Verwacht dat er nog wel wat daagjes injecties bijkomen , was de vorige keren ook niet snel met eitjes kweken

Ik volg het korte protocol (ben gestart vanuit Zoladexinjecties)

Ik zal voor jullie allemaal duimen!

Liefs, Carolina

Hoi, Carolina,

Ik lees hier ook af en toe even mee, maar volgens mij hoor je dan bij het apriltopic hoor:-) Foutje toch?

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hoi, ik sluit me graag bij jullie aan. Het wordt onze 2e IVF poging. Eind april ga ik starten met decapeptyl en de punctie zal vermoedelijk dus eind mei zijn.

Voortraject:

Kaartje: start decapeptyl eind april

Echo:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hi Kaartje,

welkom bij ons forum, we kunnen samen aftellen.

Ik hoop voor jou dat 2° IVF wel mag resulteren in een klein baby'tje. Met de lente voor deur, kunnen we alleen maar hopen en verlangen naar zoveel mogelijk goede resultaten voor ons allemaal.

Hopelijk wordt de mei-maand een topper!

groetjes en geniet van een mooi weekend.

object

object, 1° IVF, start decapeptyl 6 mei, start menopur 8 mei, uitgangsecho 12 mei

Geplaatst

Hallo dames,

Mag ik me hier ook aansluiten?

Ik begin volgende week zaterdag de 17e met de Decapeptyl voor onze 1e ICSIpoging, dan hebben we 29 april een echo en begin ik met de Puregon.

't Lijkt me leuk om hier onze ervaringen te delen.

Groetjes, Isa

Geplaatst

Voortraject:

Isa:start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Echo:

Isa: 29 april

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hey Isa,

Uiteraard mag je je aansluiten. WELKOM !

Het is jullie 1e ICSI behandeling. Heb je hiervoor andere behandlingen gehad?

Wij gaan gelijk voor IVF, er was eerst sprake van IUI, maar op het laatste moment toch over naar IVF. Ik vind het zo spannend allemaal, dat ik de dagen naar mijn MS zit af te tellen. Stiekem hoop ik dat deze maand een wonder zal plaats vinden, maar de hoop is een stuk minder dan een jaar geleden. We gaat met vertrouwen het IVF traject in.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hoi Guusje,

We hebben hiervoor geen andere behandelingen gehad, het was na onderzoek meteen duidelijk dat het IVF of ICSI zou worden en later bleek dat het ICSI werd.

Die hoop in de laatste maand herken ik wel hoor! Dat had ik ook vrij sterk. En het moment dat je met de pil gaat beginnen, dit vond ik ook heel dubbel omdat het moet voor de behandeling, maar de kans dat het dan spontaan gebeurd is natuurlijk weg.

Groetjes,

Isa

Geplaatst

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Echo:

Sabine:14 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Sabine: rond 19 mei

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hay Isa,

Ik lees inderdaad dat velen van ons eerst met de pil beginnen, maar ik niet. Ik begin op de 1e dag van mijn natuurlijke MS. Zover ik lees zijn dat er maar weinig die geen pil vooraf slikken. Ik ben er eigenlijk wel erg blij mee, al die hormonen !!!

En voor jullie is het ook allemaal de 1e keer, spannend!

Geplaatst

Hoi Guusje,

Dat is fijn dat het in je eigen cyclus kan!

Scheelt inderdaad aan hormonen.

Voor jullie dus ook de eerste keer, ben benieuwd wat er allemaal op ons af gaat komen...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het wordt hier al gezellig! Vandaag naar poli geweest om volgende ronde te plannen. De bedoeling was eind april starten. Nu hebben manlief en ik alleen allebei een luchtweginfectie waarvoor we sinds gisteren allebei antibioticum krijgen (we hebben allebei astma, dus dan loopt een griepje opeens uit de hand). Bovendien gaat mijn man binnenkort 3 weken op vakantie en moet hij ook nog malariapillen slikken. Alles bij elkaar kregen we dus het advies om een maandje later te starten. We lopen anders het risico dat de medicijnen misschien effect hebben op de zaadkwaliteit. Zou toch erg jammer zijn als ik dan al een punctie gehad heb en we komen er dan achter. Het plan is nu dus dat er 17 mei weer een zaadonderzoek gedaan wordt en we hebben op 18 mei weer een afspraak op de poli. Dan hopelijk een goede testuitslag (tot nu toe altijd prima uitslagen gehad), zodat we eind mei toch kunnen beginnen met decapepty.

Wilde eerst zo snel mogelijk na IVF 1 weer beginnen met poging 2, maar aangezien ik nu al ruim een week beroerd ben door die luchtweginfectie vind ik het eigenlijk wel even fijn om iets meer rust te hebben.

Voortraject:

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Echo:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Kaartje, wat balen dat jullie allebei ziek zijn... maar idd wel verstandig dan een maandje later te starten. Zou toch erg naar zijn als er na de punctie helemaal geen bruikbaar zaad zou blijken te zijn. Gaat je man alleen op stap dat alleen hij malariapillen hoeft?

Guusje, ik hoef ook niet aan de pil. Deden ze eerder in het AMC sowieso niet, ik begreep dat ze het nu wel doen maar aangezien ik mooi uit kwam met mijn eigen cyclus hoefde ik niet. Zal je zien dat ik ineens 2x een veel kortere cyclus had (23 dagen ipv de normale 26) maar gelukkig was dat geen probleem. Wel volg ik het lange protocol (dus eind van de cyclus ervoor al beginnen met decapeptyl).

Ging vandaag al mijn medicijnen ophalen bij de apo, was erg blij dat ik inmiddels zelf weet wat ik mee moet krijgen, want bleek dat ze niet goed gelezen hadden en dus maar 1 doos decapeptyl besteld hadden ipv de 4 die op het recept stonden. Rest wordt dus nog nageleverd. Vorig jaar al te weinig pregnyl meegekregen, maar daar kwam ik toen pas op de dag voor het spuiten achter :S.

Object, hoe was jouw echo gisteren?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vinden jullie ook dat de tijd zo langzaam gaat? Pffffffffff, Maar gelukkig is het mooi weer :icon_sunny: om leuke dingen te doen is de vrije tijd.

@Kaartje, wat balen allemaal zeg! Hopenlijk knappen jullie beide goed op voor de volgende poging.

@Isa, ook ik ben heeeeel benieuwd wat er allemaal gaat komen :icon_bounce:

@Miepie80, Mijn laatste MS kwam ineens veel later dan ik dacht (normaal 30 dagen, laatste x 33 dagen) dat al je dat altijd zien ja. Heel irritant. Nu maar hopen dat de komende MS niet zo laat is.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Miepie80, ik hoef gelukkig zelf niet aan de malariapillen. Mijn man gaat samen met een vriend 3 weken motorrijden in Cambodja en moet daarom de malariapillen slikken. Ik ga lekker 1,5 week werken en dan met vrienden en onze hond 1,5 week naar Spanje. Even lekker in de zon.

Door de antibiotica voelen we ons allebei gelukkig al een stuk beter. Manlief heeft ook gewoon door kunnen werken ondanks al het gesnotter en gehoest. Ik zit al een week thuis en voel me vandaag pas weer beter. Morgen dus maar weer eens een dagje werken proberen.

Geplaatst

Hallo Meiden

Wij beginnen ook in mei met onze eerste IVF lang protocol.

ik begin ongeveer 5 mei met decapeptyl en waarschijnlijk 13 mei beginnen met Gonal F.

Ligt natuurlijk wanneer mijn menstruaties beginnen, verwacht morgen de eerste menstruatie. Die zijn altijd regelmatig, maar zal je zien dat dit nu niet is en dan de 21 ste dag beginnen.

spannend vindt ik het wel, kunnen we elkaar mooi volgen en zonodig steunen.

succes allemaal!!! :icon_sunny:

Liefs joske

Geplaatst

Hoi!

Ik heb mezelf er weer even tussengezet want volgens mij was de laatste gekopieerd van een ouder berichtje...

Voortraject:

Echo:

Sabine: 14 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Dames, ik heb het even op volgorde van datum gezet. En Joske, ik heb jou er ook maar bij gezet. welkom uiteraard.

Voortraject:

Miepie80: start decapeptyl 24 april, 1e echo en start Puregon rond 5 mei. Guusje: start synarel ca. 28 april, start Gonal F 29 april

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

Echo:

Sabine: 14 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Goedemrgen allemaal,

@Sabine. Jij bent eergister met Lucrin begonnen zie ik. Is Licrin gelijk aan Deca? Of gebruik je dat om een andere rede? (ik ben er niet zo in thuis :unsure:)

@Isa, jij bent gister met Deca begonnen. Lukt het allemaal?

Spannend dames! Hoop op een vruchtbare maand(en)

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hallo,daar!:tongueP:

Ik ben al een tijdje op de site maar nooit echt meegepraat, omdat het allemaal zo nieuw was.

Nu heb ik ondertussen in maart 2010 mijn eerste icsi poging gehad. Helaas ging ik op de vijfde verjaardag van mijn jongste knul vloeien, tweed dagen voor ik mocht testen. Erg jammer...ook hadden we helaas geen cryo's bij de eerste oogst dus hebben we nu onze zinnen gezet op de tweede poging! We blijven positief! Ik ben nu in het voortraject, dus weer begonnen met de microgynon 30. Dat vind ik nog het ergste:crafty:. De spuiten lucrin en Gonal-F gaan me goed af omdat je dan echt naar een doel toe werkt, evenals de punctie (al ging ik daarna zowat van mijn houtje door de spanning) maar die pil werkt zo tegenstrijdig met de rest...maargoed zo zijn ze het nou eenmaal gewend! Ik moet over 12 dagen beginnen met lucrin en dan wachten tot ik weer ga menstrueren en dan de Gonal-F erbij. Wij zijn er weer helemaal klaar voor, als zijn zaadjes en mijn eicelletjes en baarmoeder dat ook maar zijn!!!:unsure: Succes voor iedereen die ook in mei voor welke poging dan ook gaan!!!

Geplaatst

Hey Loes1975,

Super dat je ook mee kletst. Het is (vind ik) erg fijn, en voor mij ook erg leerzaam. Wat balen dat de 1e icsi niet gelukt is. Kan me voorstellen dat dat een domper is. Begrijp ik goed dat je al kind(jes) hebt? En ook via icsi? Voor ons is het straks de 1e poging ivf, dus erg spannend allemaal.

Groetjes Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden