Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Debsie vervelend man dat het zo tegen viel sterkte en hopen op een goede oogst.

@Guusje heel k*%&%t man sterkte.

@Tandine neem lekker even tijd voor je zelf het is niet niks allemaal rustig aan doen !

de gene die ik niet genoemt heb sterkte of gefeliciteerd

Veel liefs Jessica

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat je vrij kon nemen Tadine. Ik kan me indenken dat nu voor jou zo net na de tp toch weer emo's vrijkomen door wat er in de afgelopen paar weken is gebeurd en wat er nu allemaal weer aan zit te komen. Wat een achtbaan is het toch ook... Hopelijk kun je de rest van de week toch nog wat rustiger aan blijven doen.

Guusje, heel veel sterkte meis. Doe wat goed voelt voor jezelf. Knuf!

Auw Debsie! Klinkt echt heel rot hoor. Ik hoop maar dat je je snel weer beter voelt en door kunt met een vruchtbare tp.

Hier gaat het goed, maar ik begin me zo langzamerhand wel een broedkipje te voelen. Iemand zei dit al een keer en nu weet ik het zelf ook... m'n buik begint aardig opgezet aan te voelen en ik ben snel moe. Gelukkig kan ik het deze week rustiger aan doen en kan ik heerlijk thuiswerken. Daar ben ik zo blij mee! Donderdag de echo/fm, en dat begint inmiddels aardig in beeld te komen... spannend!

Gast Nan1980
Geplaatst

@ Guusje: heel veel sterkte meid en zorg goed voor jezelf en elkaar!

@ Debsie: oeff das even balen, ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt en dat het niet voor niks is geweest straks

@ Tandine: zo doe je dat, lekker wat tijd voor jezelf en goed voor jezelf zorgen. Hoop dat je je nu weer wat beter voelt.

@ Angela: hey broedkip maatje, gaan we vanavond samen op stok haha. Oh ik heb sinds gister echt wel last van hoofdpijn en van een buik die druk bezig is met van alles. Ik roep al dat ik last heb van rammelende eierstokken haha. Maar we broeden rustig verder op hopelijk een goede oogst ;-)

Geplaatst

Hallo,

Tadine: goed van je even tijd voor je zelf en de rust. Ik lees dat je ook nog peuterleidster bent, dat lijkt het me helemaal zwaar. Petje af voor jou.

Soms overvallen emoties mij. Zo moest ik laats mijn neefje uit school halen. Ik voelde ineens de tranen branden en dacht bij me zelf ik had zo graag mijn eigen kind van school gehaald!!!!

Hoe ga jij hiermee om?

CenA ik voelde me ook net een broedkip hoor. Mijn buik was ook veel dikker dan normaal en erg moe inderdaad. Veel geslapen de afgelopen tijd en echt alleen maar de dingen gedaan die ik echt moest doen of leukvond en niet te veel energie kostte.

Het is dus een goed teken dat je je opgeblazen voelt!!

Ik voel me ietsje beter, maar het houdt nog niet veel over. De hele dag paracetamol gevreten, nou ja het zij zo.

Debsie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zit met een voldaan en moe gevoel op de bank, allerlei lekkers en leesvoer om me heen. Net de punctie gehad en dat ging best relaxed, met en arts die erg prettig is en ook een fijne assistent. Het resultaat is boven verwachting: negen eicellen. Negen! Lag echt even te juichen toen ik dat hoorde. Vorige keer had ik er zes en daarvan zijn er vijf bevrucht en gaan delen, dus nu duimen voor weer zo'n mooie score. Dat horen we morgen.

Van tevoren was ik wel gespannen maar een beetje valium en wat rust, plus het feit dat je de mensen in het ziekenhuis nu echt leert kennen maakt voor mij alle verschil.

Wel herkenbaar al die verhallen: ook ik loop op m'n tandvlees, ben een labiel konijn en broedkip ineen, opgeblazen (spijkerbroek - nee bedankt). Liggen is de beste houding, zitten geeft te veel druk. Gisteren korte dag gewerkt - er kwam toch weinig zinnigs uit. Wel mijn teamcollega's verteld waar ik mee bezig was. Ik kreeg enorm veel steun en warmte van iedereen, erg fijn.

@Guusje: wat jammer meid, sterkte!

@Tadine: fijn dat 't gelukt is en mooi dat ook je moeder bij de tp was, lijkt me toch bijzonder - ook voor haar.

@ Debsie: sterkte met herstellen op je paracetamol-dieet.

En voor iedereen: dank voor het meeleven en ik hoop dat ik ook een beetje van de positieve energie die ik nu voel, jullie kant op kan sturen!

Geplaatst

@ Debsie> het geeft me juist enorm veel kracht en een bepaalde energie om met die kleintjes te werken, soms is het inderdaad zwaar,maar even een paar kleine armpjes om me heen en het maakt me dag weer goed.

Ik werk daarbij met een team meiden om over naar huis te schrijven, kan met ze lachen en huilen.

Moet ook wel in mijn vak je werkt tenslotte niet met hamers en spijkers.

Ze zijn echt super en hebben alle begrip met waar ik mee bezig ben,leven ontzettend met me mee.

Lees weleens verhalen over werkplekken, nou daar moet je niet aan denken zeg.

Ik voel me na gister stukken beter, op mn werk hadden ze het al door eerder dan ik dat zelf heb,wil me vaak groter voordoen dan dat ik ben en soms moet je gewoon even toegeven.

Lichaamlijk valt het allemaal wel mee maar emotioneel. jeetje wat een achtbaan....

Maar alles voor een goed doel.

Ben ook super blij met dit forum,zo herkenbaar allemaal, dat je je niet alleen voelt staan en dat voel je je soms wel een beetje,ondanks de vele steun van familie,vrienden en collega's...

Groetjes Tadine.

Geplaatst

He, en daar word ik weer helemaal emo van... wat een mooie en herkenbare woorden Tadine. Pfff...

Ik geloof dat ik het vandaag rustig aan ga doen, beetje thuiswerken en ook lekker in de tuin zitten. Mss kan ik die twee dingen wel combineren. Ik zie wel. Een ding tegelijk!

Fijne dag allemaal, laat het zonnetje maar op je schijnen!

Gast Nan1980
Geplaatst

@Nanoes: wat een prachtige score! Rust lekker uit en we gaan duimen voor een goede afloop!

@ Tadine: wat een heerljk bericht, fijn dat je zo goed word opgevangen door je collega's

Hier gaat het vandaag even wat minder. Ben wel aan het werk, maar heb vannacht heel slecht geslapen. Ik heb erg last van mn buik. Geen pijn, maar het rommelt heel erg en ik ben er misselijk van. Voel me vandaag niet in mn hum, maar wil ook niet steeds voor elk wisse wasje vrij nemen, want ik moet nog even en wil eigenlijk na de punctei wat vrij nemen. Pff hopelijk gaat deze dag snel voorbij. Ben dat broeden vandaag wel een beetje zat..

Geplaatst

Hey Nan, probeer het toch maar zo rustig mogelijk aan te doen hoor. Ik merk dat als ik druk of onrustig ben, mijn buik dat ook wordt, dus mss heb je het echt te druk. En dat slecht slapen werkt ook niet mee he.

Herkenbaar wel die misselijkheid, maar bij mij is het meer in vlagen en dan meer op de achtergrond dan bij jou volgens mij. Goed op jezelf passen hoor! Dan meld je je maar een keertje ziek, soms is het echt niet anders. Het zou toch wat zijn als je werk het slagen van de IVF in de weg zou staan.

Ik voel mijn buik zo'n beetje constant nu. Broedkippen we samen Nan! Oeh, ik ben benieuwd naar de echo/fm morgen!! Jij mag vrijdag -spannend....

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Nan heel herkenbaar hoor. Toen ik zat te broeden voelde ik me alles behalve top. Ben blij dat ze eruit zijn. Ik hield me rustig, maar 1 dag moest ik veel dingen doen, dat moest nou eenmaal. Nou ik was daarna gesloopt en had nog veel meer pijn. Dus meid lekker broeden en rustig aan doen en een heerlijk wijde broek aan, knapte ik ook wat van op. Dan maar in die lelijke jogging broek en fleece trui op de bank s'avonds, het maakte mij geen drol uit!

Ik had vandaag de terugplaatsing van een top embryo werd me verteld een 4 delige. Ze hadden 8 eitjes weg gezogen en door de telefoon vanochtend zeiden ze dat er 5 goed bevrucht waren. Toen we er waren in het UMCG was het anders. 1 Was een top embyro en werd dus terug geplaats en maar 2 zouden misschien eventueel in aanmerking kunnen komen om in te vriezen, maar dat weten we morgen pas. Nou ik was wel verbaasd hoor. Blij met 1 topper, maar vond die 2 andere eventuele cryo's erg weinig! Hoe kan dit??? ik vond het vreemd, maar het ziekenhuis was blij met de score. Dit is voor mij ook de eerste gestimuleerde cyclus dus ben er misschien nog niet zo in thuis?

Nu 2 weken wachten en ik ga het echt rustig aan doen hoor. Niemand die mij gek krijgt! ik ga relaxen!

Dames allemaal succes en sterkte.

Debsie

Ik had ook nog erg last van de punctie. Hoelang hebben sommigen van jullie hier nog na pijn van en is dit normaal.

Vieze prut trouwen die ustrogeen bolletje, drijf mijn onderbroek uit hahahhahahah

Geplaatst

@ Debsie: ja, vieze derrie he? Ik moet vanavond ook beginnen, geen zin in maar ik ben in ieder geval voorlopig van de naalden af :-) Qua pijn na de punctie valt het bij mij erg mee, ben nog wat beurs (bij eierstokjes) en doe rustig aan. Maar ik heb sowieso geloof ik een wat hogere pijngrens.

Nan en CenA: lekker broeden dames! en rustig aan doen, 't is niet anders ;-)

Wat een lekker weer vandaag he? Was ook thuis aan het werk maar ben niet heel effectief bezig geweest. Nou ja, heb toch nog veel overuren staan dus die lever ik dan wel in.

Vanmiddag het resultaat gehoord: acht van de negen eicellen zijn bevrucht. We zijn erg blij met dit mooie resultaat. Vrijdag terugplaatsing, dan horen we hoeveel er zijn gaan delen. Vorige keer was dit ook al zo'n meevaller: van de zes waren er vijf bevrucht en allemaal waren ze mooi verder gegaan, hoewel wat traag. Toch maar mooi vier cryo's aan over gehouden. Dus ik durf er bijna niet op te hopen maar stel je voor...

Gast Nan1980
Geplaatst

@ Angela: ja we kunnen wel een kippenren beginnen haha. Ik doe ook 'savonds niks meer hoor. Lekker op de bank. Nog maar 1 dagje werken en dan heb ik weer weekend. Ik vind het super spannend vrijdag. Mag om 9 uur gelijk. Oh ik hoop voor jou ook zo dat het goed is!

@ Debsie: ik trek morgen ook een jurkje aan naar het werk. Knelt tenminste niet zo als een broek. Wat een mooi resultaat joh! Wel vreemd, maar laat die goeie ook de beste zijn. Ik ga echt voor je duimen, hoop op positief bericht over twee weken!

@Nanoes; WOW dat is een goed resultaat. Gewoon van het beste uit gaan!

Pff ik ga lekker op stok. Heb weer mega hoofdpijn. Ik ga lekker slapen en hoop dat het morgen iets beter gaat. Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hallo legging meiden ;-)

Even een berichtje van mijn. Ik heb al een paar dagen enorme buikpijn, met name rechts onderin. Vorig jaar heb ik al eens in het zkh gelegen voor een blinde darm ontsteking, deze is toen niet verwijderd. Het voelt weer hetzelfde. Maar omdat ik ivf net heb gehad vraag ik me toch af of het hier mee te maken heeft. Net heb ik het zkh gesproken en moet toch om 13.30 langs komen. WAT NU WEER!!! denk ik! Mocht het niet gynaecologisch zijn dan moet ik gelijk door naar de EHBO! Ik vrees voor een middagje zkh. Gatver!

Ik moest het even kwijt, ik denk wel aan jullie hoor!

Liefs Guusje

Geplaatst

Guusje, gatsiedarrie wat is dat nou! Bleh, lekker zo'n middagje ziekenhuizen.... Ik hoop maar voor je dat het meevalt. Sterkte vanmiddag! Ik hoop op meevallend bericht.

Nan, ja kippenren kun je wel zeggen ja! Ik ben gisteren voor het eerst niet wezen hardlopen, ik kreeg het niet voor elkaar. Hopelijk dat ik van het weekend toch een klein stukje kan, ik ga het wel proberen, met trosjes en al -potverdikkie!

Vanochtend dus de fm gehad en met goed nieuws. Voor zover ze het kon zien (er zitten een paar achterin) zitten er zo'n 12 stuks! We zijn allebei helemaal blij icon_biggrin.gif . Daarna hebben we gelijk de 2e instructie gehad. Maar volgende week dus de punctie.... wrs woensdag, en dan zaterdag tp als de eitjes zich mooi hebben gedeeld. Ze bellen me vanmiddag met de data. Pffff.... spannend!

We dubben alleen nog wel over hoeveel embryootjes we terug laten plaatsen, als het zover mag komen, natuurlijk. Advies vd arts is om 1 topper terug te plaatsen en 2 tp als het van mindere kwaliteit is. Ik weet het niet hoor. Ik ben nu wel 38 en dat speelt voor mij ook mee. Ik denk dat ik wel 2 toppers wil terugplaatsen, en heb het er ook al meerdere malen met hubje over gehad en hij bleef bij het advies van de arts. Maar nu twijfelt hij ook, en mss dat we toch 2 doen, met hogere slagingskans, maar ook grotere kans op tweeling. Volgende week woensdag moeten het contract ondertekend hebben en dus daarmee de keus maken. Maar goed, ik ben liever zwanger van een tweeling dan helemaal niet zwanger -toch? Wel natuurlijk met alle gevolgen van dien, je hoort de meest vreselijke verhalen over tweelingzwangerschappen die fout aflopen. Daarentegen gaat het ook heel vaak goed. En ik ben groot, dus ruimte zat in die buik... maar ja. We denken er nog even over na. Gelukkig hoeven we niet al vandaag te beslissen!

Gast Nan1980
Geplaatst

@Guusje: jeetje meid, ik hoop dat je straks positief nieuws kan brengen. sterkte!

@Angela: gefeliciteerd met dit resultaat, gewoon een heel doos eieren vol, top kippetje!! ik ben jaloers. hoop dat ik morgen ook zulk goed nieuws krijg! Ik vind het moeilijk je te adviseren wat betreft tp. Ik ben 29 en bij mij plaatsen ze er hoe dan ook maar 1 terug tenzij ik echt alleen maar slecht krijg dan is er een mogelijkheid voor twee maar zelfs dan doen ze nog liever 1. Ik heb daarom voor mezelf maar besloten dat deze eerste poging het er 1 word mocht het allemaal niet goed gaan bekijk ik het voor de tweede poging wel opnieuw.

Geplaatst

He he, na 4 uutjes zitten, wachten in het zkh is er gelukkig niets Gynaecologisch. Het blijkt dat mijn blindedarm weer aan het rommelen/ontsteken is. Voor de zoveelste keer. Hij mag nog wel blijven zitten (zolang het niet erger word), gelukkig maar, want daar zit ik nu even niet op te wachten.

Geplaatst

Hoi girls

Nou hopen dat de blindedarm niet doorzet. Bij mij is hij 2 maanden terug een week na de TP eruit gehaald wegens een ontsteking. Wellicht ook de reden dat het niet gelukt is.

De 1ste FM gister viel ook in het water. Omdat ik ook het antifilsyndroom heb wordt er tegelijkertijd bloed getest. Bloed was dusdanig afwijkend dat de procedure is afgebroken.

Heb nu primolut om menstruatie op te wekken en blijf deca spuiten, wellicht kan er dan voor de zomer nog een poging gewaagd worden.

Omdat wij gesteld hadden tot de zomer door te gaan met IVF is het nu wel erg krap geworden.......

Nu duimen dat bloed in orde komt en anders is het voo rons einde verhaal.

We hebben een gezonde zoon van 6,5 dus is het ook goed zo. Blijft moeilijk maar denk toch nog steeds dat het makkelijker is als dat je het boek moet sluiten als je nog geen kindje heb.

Meiden/broedkippetjes succes met alles, ik blijf wel actief meelezen en duimen voor jullie.

Dikke x

Dikke x

Geplaatst

Tjemig Pieternel! Wat ongelooflijk rot voor jullie. Ondanks het feit dat je weet dat je dit syndroom hebt, zal het ongetwijfeld heel onverwachts nieuws zijn waarbij je echt wel tijd nodig hebt om ook emotioneel van deze klap te herstellen. Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Meiden, ik heb het lijstje even ge-update. Nu lopen we wel door naar juni, maar ja. Mss moeten we de titel van dit topic aanpassen, als iedereen van mei geweest is.

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei

Francis: start lucrin 3 mei Gonal f 11 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Nan1980: 10 mei start decapeptyl, 27 mei puregon

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei start Lucrin, vanaf 24 mei Gonal F

Nanoes: 20-05 Deca, 21 mei Gonal F

Kaartje: 24 mei decapeptyl

Pieternel: 22-04 deca, 25-05 deca&Gonal F 225

Echo:

Isa: 29 april

Tess: 12 mei

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 1e 21 mei, 2e 25 mei, 3e 27 mei

Zomer: 26 mei

Pieternel: 17 mei en weer op 25 mei

FM (Follikelmeting):

Vonnie: 12 mei eerste, 15 mei 2e FM, 17 mei 3e FM

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM, 25 mei 4e FM

Francis: 19 mei 1e fm, 21 mei 2e fm, 23 mei 3e fm

Tess: 19 mei

MSIH: 25 mei

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni 1e fm

Tadine: 21 Mei 1e Fm 25 mei 2e Fm

Nanoes: 26 mei

Pieternel: 2 juni

Nan1980: 4 juni 1e FM

Punctie:

Meisje81: 17 mei

Vonnie6: 19 of 20 mei

Object: 21 mei

Tess: 25 mei

Tadine: 27 Mei.

Miepie80: 27 mei

Francis: 28 mei

CenA: 8 juni

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

meisje81: 20 mei

object: 24 mei

Tess: 27 mei

Tadine: 30 Mei

Miepie80: 30 mei

CenA: 11 juni?

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Guusje: TP 15 mei -bloedtest 27 mei

Rain28: TP 21 mei -bloedtest 4 juni

Tess: 11 juni

Tadine: 14 Juni

Miepie80: 14 juni

CenA: 25 juni?

Geplaatst

Laatste berichtje hoor, maar Nan, sterkte morgen!!! Ik hoop voor jou ook een mooie oogst meid!

Geplaatst

Hey Angela,

heb in een ander forum ook op je berichtje geantwoord maar kwam hier het antwoord op mijn vraag tegen ;o)

wat een spannende week voor je volgende week....maar het ziet er nu in ieder geval goed uit voor je ....top!!

We houden elkaar op de hoogte...enne...heb aan je gedact hoor vanmorgen.

Geplaatst

Hey Tamaar! Nu ook hier, haha! Wat lief dat je aan me hebt gedacht... dan hebben we aan elkaar gedacht!

Geplaatst

Hey Angela,

8 Juni de punctie, spannend allemaal!

Hebben jullie al besloten hoeveel jullie er terug gaan laten plaatsen? Ik ben zelf ook 38 jaar en wij kregen het zelfde advies als jullie. Bij een Topper 1 TP en als de kwaliteit minder is 2 TP. Wij hadden/hebben alleen maar toppers, en we hebben eerst het advies van de zkh gevolgd. Dus 1 tje terug laten plaatsen. Maja, deze poging is niet gelukt, nu mogen we waarschijnlijk half juli voor de volgende TP, en ik heb zo iets, dan maar 2 terug plaatsen, maar mijn man denk daar iets anders over. We hebben nog even de tijd, maar het is die klok he? Wij vrouwen voelen dat denk ik toch anders.

Geplaatst

Guusje, wat fijn dat je reageert. Ik moet veel aan je denken! Wat jou nu is overkomen speelt voor mij ook heel erg mee. Precies ook omdat jij ook 38 bent en het nu helaas niet is gelukt. Weet je, ik kan nu wel 1 tp van een topper doen, net als jij, maar als het niet lukt ga ik daarna toch 2 tp doen, ongeacht kwaliteit. Dan zit ik ook met het risico op tweeling, net als nu (als we voor 2 tp gaan), maar dan ben ik wel een half jaar verder en een hele nare domper rijker. Daarom denk ik steeds meer dan ik nu toch gelijk voor 2 moet gaan, en daarmee dus tegen het advies van de arts inga. Het is mijn lijf hoor. Hubbie en ik gaan het er van het weekend nog uitgebreider over hebben en dan hakken we de knoop door, maar eerlijk gezegd voel ik heel duidelijk dat we er 2 moeten doen. Pff..... ik voel het gewoon lijflijk!

Maar ook vanuit praktische overwegingen. Ik denk wel dat wij samen moet afwegen of we een tweeling kunnen handelen. En daarnaast ben ik zelf geen klein poppetje, met mijn 1.86 waarbij ik de lengte in mijn bovenlijf draag, moet dat toch kunnen, denk ik.

En daarnaast is het ook nog zo dat ik mss wel helemaal geen tijd meer heb voor een evt. nummer 2! Stel je voor, het zou nu gelijk raak zijn, dan 9 mnd tot ploppen, vervolgens min. 6 mnd herstellen en dan weer IVF=6 mnd wachten voordat je weer in de MM zit en bij de gyn op de bank. Dan ben ik dik in de 40! Tja, en dan is het eigenlijk gewoon te laat. Dusss..... dit broedkipje wil er 2 graag!

Mochten we dan meerdere pogingen nodig hebben, dan hebben we er iedere keer alles aan gedaan wat binnen onze mogelijkheden lag. En dan hebben we alles op alles gezet. No regrets.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden