Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Angela,

Nu de 2 goed vast houden he? En zaten er ook nog cryo's bij?

Wanneer mag je testen?

Nu is het afwachten, zo'n spannende tijd! Ik ga voor je duimen meid.

Liefs Guusje

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi guusje, nee helaas geen cryo's. De twee die zijn teruggeplaatst waren de enige twee geschikt voor tp. Schrale opbrengst vanwege die te trage celdeling, maar hopelijk is het genoeg. We hebben wel precies het aantal dat we wilden. We zien het wel. Testen mag ik op 25 juni.

Geplaatst

Hey Angela,

Hoe is het met je? En hoe voel je je? Beetje te doen deze wachtweken?

Guusje

Geplaatst

Hey Guusje!

Hier gaat het nog goed hoor. De eerste wachtweek is snel voorbij gegaan, maar sinds gisteren heb ik van tijd tot tijd wat ongi-achtige krampjes gevoeld, en dat was enerzijds heel fijn omdat ik tenminste iets voelde (hopelijk innesteling), maar anderzijds maakt het me extra alert op mijn lijf. Ik ben vandaag toch maar eens begonnen met tempen, om zo iets meer een gevoel van controle te hebben. Vanochtend was m'n temp 37.1, dus dat is nog prima. Ik zit nu op wd 5 na de tp, dus wie weet wat er allemaal gaande is.. oh, wat zou ik willen dat er een kijkglaasje op mijn buik zou zitten! Ik blijf maar tegen mijzelf zeggen: 'ik kan er niets aan doen of aan veranderen'. Behalve gezond leven dan he. Maar dat helpt wel een beetje.

Ben gisteravond weer voor het eerst gaan sporten (hardlopen), wel heeeel rustig aan gedaan, en het voelde me toch een partijtje lekker!

Hoe gaat het met jou? Ik las ergens dat je voor een cryo tp gaat volgende maand. Klopt dat? If so, spannend hoor! Per hoeveel had je ze in laten vriezen?

Geplaatst
Hey Guusje!

Hier gaat het nog goed hoor. De eerste wachtweek is snel voorbij gegaan, maar sinds gisteren heb ik van tijd tot tijd wat ongi-achtige krampjes gevoeld, en dat was enerzijds heel fijn omdat ik tenminste iets voelde (hopelijk innesteling), maar anderzijds maakt het me extra alert op mijn lijf. Ik ben vandaag toch maar eens begonnen met tempen, om zo iets meer een gevoel van controle te hebben. Vanochtend was m'n temp 37.1, dus dat is nog prima. Ik zit nu op wd 5 na de tp, dus wie weet wat er allemaal gaande is.. oh, wat zou ik willen dat er een kijkglaasje op mijn buik zou zitten! Ik blijf maar tegen mijzelf zeggen: 'ik kan er niets aan doen of aan veranderen'. Behalve gezond leven dan he. Maar dat helpt wel een beetje.

Ben gisteravond weer voor het eerst gaan sporten (hardlopen), wel heeeel rustig aan gedaan, en het voelde me toch een partijtje lekker!

Hoe gaat het met jou? Ik las ergens dat je voor een cryo tp gaat volgende maand. Klopt dat? If so, spannend hoor! Per hoeveel had je ze in laten vriezen?

Goed om te horen dat het goed gaat. Wanneer mocht je ook al weer testen? Ik ben het even kwijt.

Met mij gaat het goed, ik ben weer helemaal klaar voor de komende TP. Morgen middag heb ik een telefonisch consult, dan hoor ik of het half juli kan. Ik reken er eigenlijk wel op.

Per hoeveel ze ingevroren zijn weet ik eigenlijk niet. Ik heb mij er om eerlijk te zijn nooit in verdiept. Ik had wel eens gelezen over rietjes, dat ga ik morgen ook maar eens vragen. Ik denk dat we toch nog een keer voor 1 cryo gaan, mijn man krijgt het bij het idee van een 2ling al erg benauwd ;-) Ik heb hem dat stuk waar jij mij op attendeerde laten lezen, maar dan nog... En als we na deze TP nog in de vriezer hebben, kunnen we er evt de volgende keer voor kiezen.

Geplaatst

Ik mag 25 juni pas testen. Duurt nog heeel lang... Maar eerlijk gezegd gaat het wachten me tot nu toe nog best redelijk af.

Als je man het er spaans benauwd van krijgt, dan lijkt het me de beste keuze idd voor 1 tp te gaan. Maar dat kan ook nog wel eens gaan afhangen van per hoeveel ze zijn ingevroren. Mss zitten ze wel per twee bij elkaar en ja, wat doe je dan? Maar goed, ik loop op de zaken vooruit, eerst vanmiddag maar eens afwachten. Spannend hoor!

Heel veel sterkte!!

Geplaatst
Ik mag 25 juni pas testen. Duurt nog heeel lang... Maar eerlijk gezegd gaat het wachten me tot nu toe nog best redelijk af.

Als je man het er spaans benauwd van krijgt, dan lijkt het me de beste keuze idd voor 1 tp te gaan. Maar dat kan ook nog wel eens gaan afhangen van per hoeveel ze zijn ingevroren. Mss zitten ze wel per twee bij elkaar en ja, wat doe je dan? Maar goed, ik loop op de zaken vooruit, eerst vanmiddag maar eens afwachten. Spannend hoor!

Heel veel sterkte!!

Geduld is een schone zaak, zeggen ze altijd! Maar of dat altijd zo is ????? Ik heb 25 juni maar even in mijn agenda gezet, zodat ik het niet kan vergeten.

Ik heb zojuist het ziekenhus gesproken. Ik heb half juli mijn volgende TP!!! Dus ik ga ook aftellen, maar dan anders. Ik heb nog gevraagt over de rietjes, er zijn er 5 alleen en 2 samen ingevroren. Dat is dus heel erg fijn. Hierdoor hebben we besloten om er weer 1tje terug te laten plaatsen. Ze gaf aan dat het hele mooie emmys zijn. Ohhhhhh, wat ben ik blij dat we volgende maand een TP kunnen krijgen.

Ik ga nu weer heerlijk genieten van het zonnetje, en vanavond naar Amsterdam voor het goede doel (because i am a girl concert) Hier ben ik wel even aantoe!!!

Groetjes Guusje vanuit het zonnige westen ;-)

Geplaatst

Guusje, wat klinkt dat heerlijk zeg! Fijn dat je zulk goed nieuws hebt gekregen en nog eens een bevestiging dat julie emmies zo goed zijn. Super! Dat voelt goed he, weer naar mooie mogelijkheden toeleven.

Hier gaat het nog steeds oke, maar gisteren wel even een flinke dip gehad. Tjonge wat had ik last van mood swings... bleh! Moest op een gegeven moment toch huilen, kon gewoon niet meer ophouden. Toen ben ik maar even m'n bedje ingekropen en heb een uur geslapen! Dat had ik dus echt nodig. Daarna ging het wel weer.

Wel ben ik, lekker naief, een paar dagen geleden begonnen met tempen... heeft met de progestan natuurlijk helemaal geen zin... kan ik dus weer mee ophouden. Ik moet dus echt accepteren dat ik helemaal NIETS kan doen. Pffff.... wachten gaat me toch wat zwaarder vallen nu. Zucht! Maar verder gaat alles goed hoor :toothy10:.

En hoe was het concertje??

Geplaatst

Angela,

Balen dat je af en toe zo'n dip hebt. Al die hormonen in je lijf!!! Het is ook niet niks. Het is wel belangrijk on de enoties toe te laten, dus even janken kan best goed zijn. En wat je zegt, even lekker je bedje in, al is het alleen maar even een boek of blaadje lezen.

Het concert was gister grandioos, ik kan niet anders zeggen. Goeie artiesten, en voor het gode doel, "Plan Nederland". Het is ook opgenomen en het word ik dacht de 26e uitgezonden (was het maar al zo ver voor je) op ned 3 geloof ik. En het zou me niet verbazen dat ik er een keer met m'n kop op sta, hahaha

Nou meid, doe het rustig aan, en denk aan jezelf.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hai

Ik heb dit forum nu pas ontdekt.. best laat. Ik heb net mijn eerste icsi poging achter de rug en de testdatum komt snel dichtbij, heel spannend allemaal. Mag woensdag gaan testen en kan eigenlijk niet wachten.. maar ja.

Helaas zie ik dat bij veel mensen de eerste keer niet succesvol is, dus ben ik nog wat terughoudend.

Groetjes Margot

Geplaatst

hoi dames

cena ik mag ook 25 juni testen spennend he ik loop me zelf ook voor bij heb ook last van ongie krampen en last van mijn rug word helmaal gek van mijn lichaam jij ook veel succes

margot dat zegt niks de 1 wel de ander niet lekker positief blijven ook als is dat niet makelijk succes

iedreen heel veel succes en sterkte toegewenst

liefs jessica

Geplaatst

hallo dames

Ik ben nieuw hier ben 3 mei begonnen met spuiten

13 mei begonnen met de tweede spuit erbij

24 mei laatste injectie gehad en 26 mei pu

daar zijn 7 eicellen weggehaald waaruit eindelijk 6 van zijn bevrucht

heb op 29 mei een terug plaatsing gehad van 8 cellig embrio

afgelopen maandag 14 juni bloedtest gehad en we waren ontzettend blij met de uitslag we zijn zwanger met de eerste poging ivf morgen 21juni eerste echo.

voor de dames die ook een goede uitslag hadden gefeliciteerd

en voor de rest succes.

dikke knuffel voor iedereen cisca:icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny:

men man en ik hebben al een gezonde zoon van 8 jaar die natuurlijk is gekomen na 4 en half jaar proberen zijn we naar zh gegaan en konden in mei eindelijk starten met ines studie

omdat het onverklaarbaar is waarom het niet lukt

ik ben 33 en mijn man 31

Geplaatst
hoi dames

cena ik mag ook 25 juni testen spennend he ik loop me zelf ook voor bij heb ook last van ongie krampen en last van mijn rug word helmaal gek van mijn lichaam jij ook veel succes

margot dat zegt niks de 1 wel de ander niet lekker positief blijven ook als is dat niet makelijk succes

iedreen heel veel succes en sterkte toegewenst

liefs jessica

Hey Minoes/Jessica,

Jij ook 25ste testen he? Ik ben er doodsbenauwd voor, pfff...! Hoe ervaar jij dat?

Na mijn vorige berichtje hier, heb ik wel weer een paar goeie dagen gehad, maar nu begint het weer zwaarder te worden. Ik merk dat ik maar weinig voor elkaar kan krijgen op werkgebied en ik erg emotioneel ben. Morgenochtend nog de laatste bolletjes inbrengen, en dan wordt het broekloeren, denk ik. Maar ik ben er echt bang voor hoor. Ik voel helemaal niets meer in mijn lijf, geen gespannen boobies, geen zware buik meer, helemaal niets... behalve m'n oude vertrouwde lijf, zoals ik dat gewend ben. Soms heb ik liever ijdele hoop dan de keiharde waarheid.

Maar ondanks deze woorden blijf ik ademen en gaat het allemaal door. Ik heb net besloten dat ik vanmiddag maar eens voor schoenen ga kijken. Dat zullen wel hele dure gaan worden..

Margot, spannend meid! Jij mag dus morgen testen. Heel veel sterkte en mss dat het berichtje van Cisca je laat inspireren en moed brengen.

Guusje, fijn dat het concert zo geweldig was, heerlijk!

Geplaatst

Oh ik vind het heel spannend allemaal.. Maar bedankt voor jullie positieve energie..

Dat ene dagje wachten kan er vast wel bij. De testen liggen al klaar..

Ik heb gelukkig een lieve familie die enorm met ons meeleeft. Kan wel lekker mijn verhaal kwijt..

Geplaatst

Angela,

Wat een lastige laatste dagen he? Ik ben alleen wel een beetje verbaast dat je vandaag voor het laats de bolletjes moet gebruiken. Als ik zwanger had geweest had ik ze nog 3 weken moeten gebruiken. Maar er zal vast wel een rede voor zijn.

Nou meid, denk zo veel als het kan aan positieve dingen, probeer te genieten van het mooie weer, en van de kleine dingen die je blij maken.

PS, nog hele dure schoenen gekocht? ;-)

Guusje

Geplaatst

hey angela

Ik heb wel veel last net of ik steeds ongie word maar dat is steeds niet zo gewoon af en toe van die gemene steken

ik had een paar goede dagen nu word ik wel nerveus

maar toch wel goeie hoop maar ook weer angs

maar iedereen zijn lichaam is anders dus dan kan je nog steeds zwanger zijn

mijn moedre zij tegen mij dat de hond al op mij gat liggen dat dat goed teken is honden voelen dat de hond van mijn tante lag gister ook op mijn buik echt vaag

heel veel plezier met nieuwe schoenen kopen verwen j maar lekker

liefs jessica

ps margot ook heel veel succes mijn testen liggen ook al klaar

Geplaatst
Angela,

Wat een lastige laatste dagen he? Ik ben alleen wel een beetje verbaast dat je vandaag voor het laats de bolletjes moet gebruiken. Als ik zwanger had geweest had ik ze nog 3 weken moeten gebruiken. Maar er zal vast wel een rede voor zijn.

Nou meid, denk zo veel als het kan aan positieve dingen, probeer te genieten van het mooie weer, en van de kleine dingen die je blij maken.

PS, nog hele dure schoenen gekocht? ;-)

Guusje

Shit! Net een berichtje getypt, moet ik weer inloggen! Damn... moet ik weer alles overnieuw doen, met dikke oogjes..

Nou, hier gaat het niet zo goed, vanaf gisterochtend bloed gespot.. Vanochtend ook weer en er maar gelijk een testje tegenaan gegooid. En die was negatief, maar met dat bloed had ik ook geen hoop meer. Poging 1 is hiermee een feit... KUT gewoon!

IK ga morgen nog wel een keertje testen, moet van het zh, en dan maandag neem ik wel contact met hen op voor het maken van een afspraak voor evaluatiegesprek. Balen... bleh!

Minoes, ik hoop dat jij beter bericht hebt!

Ow, en Guusje de schoenen waren 125 euro. Valt nog wel mee... toch? Had erger gekund hoor, ik kan het best bont maken...

Geplaatst

Oh Angela,

Wat een enorme domper zeg. Ik had zo gehoopt op een goed bericht. Ik heb er even geen woorden voor.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en zeggen dat ik met je mee leef.

Ik denk aan je,

Liefs Guusje

Geplaatst

Angela k###tzooi balen man heeeeeeel veel sterkte ik leef met je mee.

IK hou het hier niet meer heb de hele nacht niet geslapen bah niks aan nog 1 dag en dan testen!!!!!!!! I HOPE ZO ben ook de hele dag aan het huilen en op zoek naar ruzie met mijn man haha erg he!!!

jullie horen van mij liefs jessica

ps vanaf voetbal kijken joehoe ook al zijn ze door?

Geplaatst

Hey Angela,

Ook even via deze weg een dikke knuffel van mij! Ik denk aan je.

Nog drie nachtjes slapen en dan heb ik mijn verlossende antwoord. Pffff spannend

Geplaatst

Hoi Angela, heb een tijdje niks gepost hier wel meegelezen.

Hoopte dat jij goed nieuws zou hebben. Echt balen en zwaar klote voor je.

Heel veel sterkte!

Op mn 13e wd licht positief getest en de vlg dag begon de menstruatie, leek wel of de aarde onder mn voeten vandaan getrokken werd, heb echt 4 dgn lang lopen huilen, weinig slapen zag het ff niet meer zitten.

Wist niet wat er gebeurde allemaal,zo een emotionele explosie.

Wilde en kon het ook ff niet opbrengen om hier te schrijven en moet het ff verwerken.

De rust is wedergekeerd en vlg week weer de 2 juli de eerste echo, die week erop weer starten met hormonen...als alles volgens planning verloopt.

Heel veel sterkte.

Groetjes Karin.

Geplaatst

Hoi dames

ik heb psotief gestest een dikke vette plus zwanger

De andere dames heel veel succes en sterkte

Karin oo wat erg zeg heel veel sterkte leef met je mee

liefs jessica

Geplaatst
Hoi dames

ik heb psotief gestest een dikke vette plus zwanger

liefs jessica

Hoi Jessica! GEFELICITEERD! Gr. Nan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden