Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi

Gister de echo gehad en sinds gister naast de deca nu ook de Gonal weer erbij, op 225. Volgende week woensdag de 1ste FM dus ben benieuwd. Zag dat CeNa en ik aardig samen opgaan.

Hoe zijn de puncties de afgelopen dagen geweest, Miepie?

Ik weet niet waarom maar in tegenstelling tot de laatste x, zie ik nu als een mega grote berg tegen die punctie op (het laatste stukje dan..)

Bij ons doen ze niet aan roesjes of andere pijnstilling, op een naproxen zetpil na dan.

Belachelijk dat ze niet aan pijnstilling doen. Dan kunnen ze toch niet maken?

Ik krijg ook altijd een spuit in m'n bil en een valiumtabletje. Word je lekker draaierig van.

Ik zou er toch 's naar vragen als ik jou was.

Succes verder!

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Guusje: spannend, lastig he die laatste dagen. We duimen voor je!

@Angela: wat een hoop zooi he, ik denk er ook maar niet te veel over na.

@Tess: ik hoop dat ze lekker aan het delen zijn, morgen je terugplaatsing!

Mijn FM gaf een goed resultaat: drie grotere follikels van 12 en 14 mm en een aantal kleintjes. Voel me sinds gisteravond ook een echt broedkipje: alles prikkelt en zeurt. En ik moet nog wel even... Vorige keer heb ik ook een aantal dagen op de bank doorgebracht met m'n druiventrosjes.

Vrijdag 28 mei de tweede FM!

En, belangrijke mijlpaal: ik heb het vandaag ein-de-lijk aan mijn leidinggevende verteld. De organisatie waar ik werk is nogal in beweging, zij is ook pas sinds twee maanden in dienst plus ik heb zelf enkele ambities voor mijn functie. Ik wil niet dat anderen keuzes voor me maken, dat doe ik liever zelf. Dus ik heb even de kat uit de boom gekeken. Maar nu was ik daar klaar mee: ik wil er gewoon open over kunnen zijn en heb graag de steun van mijn werkgever. Ze reageerde erg goed (had ik ook wel verwacht eigenlijk), super begripvol dus ik hoop dat het allemaal zo blijft gaan. Ze wil me absoluut niet kwijt, dat was ook wel fijn om te horen. Een goede dag, dus. :)

Geplaatst

@pieternel Ja zeg, wat een onzin om dat zonder pijnstilling te doen. Ook ik kreeg een pijnstiller en valium-injectie (dus precies andersom als bij Mart). Ik was bloedjenerveus dus heb de verpleegster heeeel hartelijk bedankt voor met name de valium :-) En daar ga ik de volgende keer weer voor. Het viel me reuze mee, verder. Ik was blij dat het er uit was, en de mooie 'oogst' gaf een voldaan gevoel.

Dat kan dus ook..

@Angela: mooi gezegd, van die bochtjes. heel herkenbaar maar zo had ik het nog niet bedacht.

Geplaatst

Ohjee, ovulatietest is licht positief!!!!! Is deze wel betrouwbaar???

Ik ga nu snel naar het ziekenhuis voor bloedprikken.

:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Succes allemaal!!

Ik kreeg tijdens de punctie 10 mg valium en nog een injectie van iets morfine achtigs en paracetamol 1 gram. Vond dat best goed. Had nog wel pijn, maar het was wel te doen.

groeten!

Geplaatst

Zucht,

HCG is 12, veel te laag voor een goede zwangerschap, maar er is wel een innesteling (geweest) Ik moet er van uit gaan dat het een vroege miskraam is. Dinsdag nog een keer bloedprikken of het HCG toch is gestegen. Maar deze kans is erg klein.

Verdriet hier.

Geplaatst

Heb al een paar keer gecheckt of er nieuws was van je....oh wat is dit frustrerend vooral om te weten dat er een innesteling is geweest!!! Pffff.....hele dikke knuffel.....en we hopen op een wonder!

Geplaatst

Oh Guusje....

Maar er is dus nog wel een klein kansje? Omdat ze nogmaals willen bloedprikken...

Sterkte meid! Ik hou je in de gaten.

Ik heb vandaag de TP gehad van 1 TOP emmy. Omdat ik de TP op de 2e dag heb betekent TOP hier een 4 cellige embryo. Heb deze keer wel ff gevraagd naar de fragmentatie en die was 0%!!! Dus een Super Topper dacht ik zo!

11 juni testen, dus het wachten kan gaan beginnen. Ben van plaan veel leuke dingen te doen, hopen dat de tijd vliegt!

Morgen kan ik bellen hoeveel en of er emmy's worden ingevroren. Dit hangt af van hoe ze morgen verder gedeeld zijn. Er waren nog 3, 2-celligen en 3, 4-celligen.

Succes voor de rest...

Geplaatst
Zucht,

HCG is 12, veel te laag voor een goede zwangerschap, maar er is wel een innesteling (geweest) Ik moet er van uit gaan dat het een vroege miskraam is. Dinsdag nog een keer bloedprikken of het HCG toch is gestegen. Maar deze kans is erg klein.

Verdriet hier.

Sterkte meis!

Geplaatst

Guusje, heel veel sterkte hoor! Wat zal het lang duren voordat het dinsdag is... getver!

Nanoes, fijn dat je baas zo posi reageerde. Zeker een goeie dag voor jou, fijn hoor! Dat scheelt heel veel kopzorgen en kun je meer bezig zijn met de behandeling en wat het met je doet. Ze mogen je trouwens ook niet in de weg staan, wettelijk gezien.

Tess, klinkt goed joh! Nu nog blijven plakken....

Hier gaat alles goed, ik begin m'n buik nu wel wat te voelen. Gelukkig is de ergste drukte op het werk nu voorbij, dus vanaf nu (proberen te) relaxen... Ik moet nog wel zo af en toe naar het werk, maar voor overleg enzo. Dat is veel minder inspannend dan lesgeven. Alleen morgen nog wat lesjes, maar die zijn al minder inspannend, dus die kom ik wel door.

Geplaatst

Hallo dames,

Dinsdag de 2de echo gehad en er waren tien grote eitjes te zien.

Morgen moet ik weer heen, maar ik voel me niet goed.

Vandaag moest ik wat zwaar werk doen en ik heb nu heel erg last van mijn buik. Ik had al wat last, nu ik rustig op de bank zit heb ik helemaal last. Mijn buik is echt dik en opgezet. Nou morgen maar eens kijken.

Ze zullen wel goed gegroeid zijn.

Gr Debsie

Geplaatst

Hoi dames....

Vandaag de punktie gehad en het resultaat was 1, vondt het een beetje raar afgelopen dinsdag werd er gezegd dat er er vijf zaten?

Hoe kan dat dan?

Als alles goed is gaat zondag de terugplaatsing gebeuren.

Vond de punktie op zich meevallen,alleen bij het wegzuigen was het ff pijnlek en de napijn was ook goed te handelen.

Vanmiddag heb ik een flinke huilbui gehad en kwamen de waterlanders met bakken naar beneden, ik doe me altijd wat stoerder voor dan ik ben.

(Aard van het beestje)

Hopen nu dat alles goed gaat komen gezien da magere opbrengst en afwachten op zondag.

Guusje balen voor je, denk aan je meis,heel veel sterkte.

Miepje hoe is het met jou gegaan vandaag?

Iedereen heel veel succes en strekte de komende tijd.

Groetjes Tadine.

Geplaatst

Tadine, klinkt toch wel heftig hoor meis. Doe het idd maar rustig aan, en neem toch wat hersteltijd. Ook voor de emo's, die hakken er toch altijd het hardst in. Heel herkenbaar jouw verhaal over een soms iets te stoere houding.

Ik hoop dat het eitje zich mooi laat bevruchten en je zondag een embryootje mag ontvangen!

Debsie succes morgen! En ruime broeken dragen... ik mag er zo langzamerhand ook wel naar op zoek gaan in mijn kledingkast. Dan hangt íe voor de noodgevallen al klaar.

Geplaatst

Pieternel, fijn dat je mag gaan stimuleren! Ik was ook wel bang dat de punctie dit keer zou tegenvallen (vorige keer viel het me alles mee), maar gelukkig was de punctie zelf weer goed te doen. In het AMC krijg je 10mg valium, paracetamol én een morfinespuit in je bil, en dan wordt de bmwand ook nog verdoofd met 2 injecties. Raar dat ze je eigenlijk om niks extra pijn laten lijden... zou zeker vragen of er niet meer pijnstilling mogelijk is!

Angela, voor jou begint het ook spannend te worden nu. Succes!

Nanoes, klinkt goed. Hopelijk gaan een paar van die kleintjes ook nog meedoen...En super dat je leidinggevende zo goed reageerde!

Guusje, balen zeg.. en je weet nou eigenlijk nog niks. Pffft... ik duim voor een wondertje en een flinke stijging in hcg dinsdag. Heel veel sterkte.

Tess, gefeliciteerd met je nieuwe bewoon(st)er!

Debsie, rustig aan doen he! Succes morgen.

Tadine, wat een enorme tegenvaller zeg! Kan me voorstellen dat je even een flink potje hebt zitten huilen... Hopelijk gaat deze ene wel een topper worden!

Ik heb dus ook vanmorgen de punctie gehad. Heel bizar, zónder mijn man erbij :confused:. Moest me om 8.20 melden, maar om 8.15 werd ik al gehaald. Rond 8.25 moest Miepman naar het lab (gaat om 8.30 open) voor zijn bijdrage en kreeg ik een prik in mijn bil. Daarna al snel naar de pucntiekamer gereden, nog een echo gemaakt, gedesinfecteerd, verdoving in bm gehad... en wachten op Miepman. Om 8.55 zijn ze gaan zoeken, maar konden 'm niet vinden, dus uiteindelijk de punctie gedaan zonder hem. Hij heeft dus een uur (!) zitten wachten bij het lab voor er voor hem een kamertje vrij was. Idioot dat ze dan mensen die ivm punctie komen niet voor laten gaan...

Nou ja, punctie viel mee qua pijn (of eigenlijk net als vorige keer), maar na 5 rechts en 1 links kon ze niet goed bij de andere 2 links. Na overleg met mij toch nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel. Met de laatste FM was er al verteld dat het links een rommeltje was, maar dat er uiteidnelijk maar 3 zijn doorgegroeid viel me zwaar tegen, die2 laatste waren ook nog aan de kleine kant. Grote verbazing dus toen we hoorden dat én het zaad ruim voldoende was (vorige keer moest ie 2x) én dat er 10 eitjes gevonden waren! Paar dubbeldooiers dus :-).

Nou maar afwachten of er ook iets goed bevrucht raakt/gaat delen... zaterdag word ik gebeld, als alles goed gaat dan zondag tp.

Geplaatst

Zo Miepie80, over stoere houding gesproken! Pfoe, dat is me wat, een punctie zonder je mannetje erbij. Gelukkig is het best wel goed gegaan he? fijn hoor. En een goede oogst. Ook voor jou spannende tijden! Op naar de tp van een emmy zondag!

Geplaatst

Hoi meiden

Ik heb niet zo heel veel te vertelen gebeurd ook niet zo veel.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen met behandelingen.

Die positief gestest hebben gefeli.

Die nog moeten testen spannend hopen op veel groenen namen.

En de gene waar het fout is gegaan heel veel sterkte.

veel liefs jessica

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag inderdaad maar de wijdebroek aan want ik voel me nog steeds opgeblazen en dat bleek ook niet voor niets te zijn. Er waren dinsdag tien eitjes te zien en nu 13. Ben net weer terug uit het UMCG.

Maandag heb ik de punctie en zaterdag de pregnyl spuiten. Ik zie er nu meer tegen op dan in eigen cyclus. Ook omdat dit mijn eerste gestimuleerde is.

Dames doet het veel meer pijn dan in eigen cyclus? Het lijkt mij zo veel meer pijn doen denk ik, omdat mijn buik nu al veel gevoeliger is dan in eigen cyclus.

Tadine wat een teleurstelling voor jullie en kan me die teleustelling en verdriet goed voorstellen. Veel sterkte voor zon.

Miepie fijn al die eitjes en nou spannend wat er zaterdag gezegd wordt.

Guusje ik blijf hopen dat het goed komt voor je. Wie weet gaat je HCG hormoon gewoon heel langzaam, of kan dat niet?

Iedereen veel sterkte en hopende op een leuk en goed weekend. Met veel onspanning.

Gr Debsie

Geplaatst

@Debsie. Wat denk je dat er pijnlijker is in een andere cyclus dan? De punctie lijkt mij toch altijd hetzelfde of het nu de normale cycly is of een gestimuleerde of ik moet een stuk hebben gemist maar van de érvaren mensen in mijn omgeving heb ik daar nog niets over vernomen.

@Miepie, meid wat een goed resultaat en wat een rare situatie daar dan. goede communicatie schijnt overal tegenwoordig erg moeilijk te zijn. Maar de uitslag achteraf was toch ook wel een hele fijne, dat maakt het weer een beetje goed. Duimen tot morgen maar er zal er zeker 1 tussen zitten die heus terug kan. Gaan jullie voor 1 terugplaatser of 2? Ik mag allebei nu de 2de x maar ik ben er nog even niet uit. Er wordt gezegd dat er geen hogere kans van slagen is bij 1 of 2. Daarbij grotere risico op twins......dus we hebben nog 1,5 week om daaruit te komen. Overigens was ik vergeten dat ik ook 2 inwendige injecties, naast mijn naproxen zetpil had gehad maar ondanks dat vind ik het nog erg minimaal. Ik ga er woensdag bij de FM zeker nog iets over vragen. Misschien omdat ik in een zgn transportklniek loop dus na de punctie met broedkoffer naar ander ziekenhuis moet waar hubbie zijn ding dan nog moet doen.

Voorlopig heb ik deze keer veel last van een sjgarijninge en een pijnlijke kop. Het is niet licht ontvlambaar maar ben een lopend explosief.....

Ik duim met je mee, en ben heeeeeeel nieuwsgierig welk nieuws je morgen gaat krijgen.

Brengt me op het volgende want dat heb ik nog weinig gelezen. Wat is de keuze van de andere meiden, 1 of 2 TP?

Geplaatst

Hoi Pieternel,

Ik denk dat het verschil bij de eigen cyclus in het UMCG is dat er maar een follikel gerijpt is en aangeprikt hoeft te worden.

Nu heeft Debsie in een gestimuleerde cyclus veel meer follikels die aangeprikt moeten worden en dat is wel wat vervelender.

Maar Debsie, dat gaat helemaal goedkomen hoor! Alvast heel veel succes maandag en intussen maar lekkere wijde broeken aan!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben heel licht aan het vloeien, niet veel, maar het heeft een kleurtje. Gaat niet de goede kant op vrees is. Als ik meer ga vloeien mag ik maandag bloedprikken, ze willen kijken of het HCG aan het zakken is, en of er geen spraken is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

@Miepie80. wat een verhaal zeg, jeetje mina. Maar nu hopen op veel bevruchtingen en een mooie voor zondag.

Guusje

Geplaatst

Guusje in dat geval hoop ik maar dat het hcg is gedaald aankomende maandag.

Ik wil je nog even heel veel sterkte wensen met deze grote teleurstelling.

X, Martha.

Geplaatst
Guusje dank je voor jouw uitleg, kan m alleen nog niet invullen omdat dat afhankelijk is van de menstruatie in mei (rond 18 mei).

Sabine idd welkom!

Hoi, ik ben nieuw hier. Ik ben een beetje aan het rotzooien met hoe 't precies allemaal werkt....ahum blond, hihihi.

Verder ben ik pook gestart in mei en wacht nu op het doen van een zwangerschapstest over 10 dagen!!!Zo spannend.

groetejs melz

Geplaatst

Ha meiden, hier gaat het wel goed. Ik begin echt goed te merken dat er iets gaande is in mijn buik, tjonge jonge. Ik heb de riem maar afgedaan toen ik thuis kwam van het werk. De broek gaat strakker zitten...

Verder merk ik dat zo af en toe de emo's ineens de kop op steken en dan raak ik weer in de war van al die verschillende en vluchtige emo's -pff...... En zo snel ze zijn gekomen, verdwijnt het ook weer. Heel gek.

Guusje, sterkte meis. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, het lijkt me heel dubbel allemaal voor je.

Pieternel, rot voor je die koppijn! Het schijnt wel vaker bij de deca zo te zijn, ik lees er in ieder geval veel over. Over tp hebben wij het ook met onze gyn gehad en hij gaf ook aan dat het over het alg. genomen niet heel veel uitmaakt of je er 1 of 2 terugplaatst. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik zou doen. Hij adviseerde ons toen (theoretisch) om bij top embryo 1 tp en bij matig embryo 2 tp. Ik denk dat als het bij ons tot tp gaat komen, want dat weten we nu nog niet zeker, dan houden we ons aan zijn advies.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden