Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
.

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei

Francis: start lucrin 3 mei Gonal f 11 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Nan1980: 10 mei start decapeptyl, 27 mei puregon

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei start Lucrin, vanaf 24 mei Gonal F

Nanoes: 20-05 Deca, 21 mei Gonal F

Kaartje: 24 mei decapeptyl

Pieternel: 22-04 deca, 25-05 deca&Gonal F 225

Echo:

Isa: 29 april

Tess: 12 mei

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 1e 21 mei, 2e 25 mei, 3e 27 mei

Zomer: 26 mei

Pieternel: 17 mei en weer op 25 mei

FM (Follikelmeting):

Vonnie: 12 mei eerste, 15 mei 2e FM, 17 mei 3e FM

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM, 25 mei 4e FM

Francis: 19 mei 1e fm, 21 mei 2e fm, 23 mei 3e fm

Tess: 19 mei

MSIH: 26 mei 1e FM 28 Mei 2e FM

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni 1e fm

Tadine: 21 Mei 1e Fm 25 mei 2e Fm

Nanoes: 26 mei

Pieternel: 2 juni

Nan1980: 4 juni 1e FM

Punctie:

Meisje81: 17 mei

Vonnie6: 19 of 20 mei

Object: 21 mei

Tess: 25 mei

Tadine: 27 Mei.

Miepie80: 27 mei

Francis: 28 mei

CenA: 8 juni

MommySoonIHope :31 Mei

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

meisje81: 20 mei

object: 24 mei

Tess: 27 mei

Tadine: 30 Mei

Miepie80: 30 mei

CenA: 11 juni?

MSIH: 2 juni

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Guusje: TP 15 mei -bloedtest 27 mei

Rain28: TP 21 mei -bloedtest 4 juni

Tess: 11 juni

Tadine: 14 Juni

Miepie80: 14 juni

CenA: 25 juni?

MSIH: 16 Juni

Ik heb mezelf er bij gezet met de aanvulling

Ik duim voor jukkie allemaal dat het lukt ...

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Angela, ik begrijp je helemaal. Grappig dat jij steeds aan me moet denken, andersom is dat ook wel. Zal het dat mooie getal 38 zijn? hahaha

ik kan me goed voorstellen dat je zoiets hebt van, doe er maar 2, dan hebben we mss meer kans. En wie weet heb je strak heel veel cryo's. Omdat ik nog 7 mooie in de vriezen heb liggen heb ik er niet over nagedacht om er de 1e keer gelijk 2 terug te plaatsen, en nu heb ik gelukkig niet zo iets van, had ik er maar 2 terug laten plaatsen.

Mss heb ik half juli de TP van mijn cryo('s). Ik ga eerst met mijn man overleggen voor 2 stuks, en daarna met de gyn. Ik ben er ook niet bang voor dat mijn lijf een 2ling niet aan zou kunnen, maar dat zegt niet zo veel denk ik.

Gast Nan1980
Geplaatst

Hoi meiden, even snel vertellen over mn eerste FM vanmorgen. Ik ben helemaal blij want het zag er goed uit. Ze waren nog iets te klein om precies te tellen hoeveel het er zijn dus daar wilde ze geen uitspraak over doen, maar ik ga precies volgens het boekje en zowel links als recht zaten helemaal vol. We zaten al op dik tien stuks. Dat ik zo last van mn buik had vond ze dan ook helemaal niet raar. Alle klachten die ik had hoorde echt bij de fase waar ik nu in ben dus ik ben echt super opgelucht en heel blij. Maandag gaan we voor FM2 en waarschijnlijk woe of do volgende week de punctie. Maandag hoor ik dat waarschijnlijk definitief. Ik ben helemaal blij!!

Fijn zonnig weekend allemaal! xx

Geplaatst

@Pieternel: Wat een teleurstelling, sterkte. Het klinkt alsof je er heel flink mee om gaat, want het is niet eerlijk wat een mens soms voor z'n kiezen krijgt.

@Guusje: Ik hoop dat het weer rustig wordt met je blindedarm, hou je koest dus!

Laatste update: we hebben vanmorgen de kinderen opgehaald (dat zeggen we tegen elkaar als we weer voor een tp naar het ziekenhuis gaan), twee aan boord dus. Ik voel van alles maar dat is natuurlijk suggestie ;-) Het viel een beetje tegen: de ivf-arts begon met: jullie hadden 7 bevruchte eicellen, goed nieuws: 6 zijn gaan delen. Wij keken elkaar aan van 'huh?' het waren er toch 8? Nee, het waren er toch echt 7 maar ze zou nagaan hoe die verkeerde info was doorgekomen. Daarna had ze het over twee eicellen die allebei door twee zwemmers waren bevrucht en daardoor te veel chromosomen hadden - dus jammer. Maar als ik dit nu terugreken snap ik er niet zo veel van. 7 min 2 is immers 5. Hoe dan ook, we hebben 6 embryo's en dat is toch ook heel mooi. 4 gaan de vriezer in en zoals gezegd heb ik nu 2 mooie aan boord.

Zodra het lab aangaf dat ze er echt in zaten, mocht ik al weer op staan en dat deed ik zonder na te denken. Vorige keren kon ik even blijven liggen. Dat geeft me toch een prettiger idee. Deze keer begon ik later te malen over dat ze er misschien al uit waren gefloept. Volgens de artsen totale onzin: "vergelijk je baarmoeder met een sandwich met pindakaas, het valt er echt niet uit hoor" - maar het is het gevoel. Letterlijk. ik voel gewoon dat ik bij het opstaan vocht verliest, en zo'n klein embryootje kan dan toch makkelijk 'meestromen'. Weet je, ik denk altijd dat het niet uitmaakt of het onzin is - als het je een positieve state of mind geeft dan moet je het gewoon doen. Kaarsjes branden, voodoo-poppetjes in je navel stoppen, bij volle maan mediteren, wat dan ook. Ik ben zelf inmiddels wat nuchterder hoor, dus dat soort dingen doe ik niet meer ;-) Maar blijkbaar niet nuchter genoeg. Dus hard op zoek naar dat positieve gevoel. De zon helpt wel veel :-)

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben ook in mei begonnen. Dit is mijn eerste ivf behandeling na 1 keer iui. Ik heb namelijk 1 verstopte eileider.

Ik heb een vraagje: heb zondag terugplaatsing maar weet niet wanneer ik met utrogestan moet beginnen. Dit is niet duidelijk verteld, iemand ervaring hiermee.

Alvast bedankt dames

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanaf gisteren ben ik ook weer begonnen met de stimulatie. Vrijdag 11 juni FM. Ben benieuwd. De doseringen zijn hetzelfde als bij poging 1. Ik ben nu alleen met acupunctuur en chinese kruiden (bah!) bezig. Ben erg benieuwd of er verschil te zien is straks. Vorige keer 6 follikels, 4 eicellen en helaas maar 1 bevruchting.

Geplaatst

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei

Francis: start lucrin 3 mei Gonal f 11 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Nan1980: 10 mei start decapeptyl, 27 mei puregon

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei start Lucrin, vanaf 24 mei Gonal F

Nanoes: 20-05 Deca, 21 mei Gonal F

Kaartje: 24 mei start decapeptyl, 3 juni Gonal F

Pieternel: 22-04 deca, 25-05 deca&Gonal F 225

Echo:

Isa: 29 april

Tess: 12 mei

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 1e 21 mei, 2e 25 mei, 3e 27 mei

Zomer: 26 mei

Pieternel: 17 mei en weer op 25 mei

FM (Follikelmeting):

Vonnie: 12 mei eerste, 15 mei 2e FM, 17 mei 3e FM

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM, 25 mei 4e FM

Francis: 19 mei 1e fm, 21 mei 2e fm, 23 mei 3e fm

Tess: 19 mei

MSIH: 26 mei 1e FM 28 Mei 2e FM

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni 1e fm

Tadine: 21 Mei 1e Fm 25 mei 2e Fm

Nanoes: 26 mei

Pieternel: 2 juni

Nan1980: 4 juni 1e FM

Kaartje: 11 juni 1e FM

Punctie:

Meisje81: 17 mei

Vonnie6: 19 of 20 mei

Object: 21 mei

Tess: 25 mei

Tadine: 27 Mei.

Miepie80: 27 mei

Francis: 28 mei

CenA: 8 juni

MommySoonIHope :31 Mei

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

meisje81: 20 mei

object: 24 mei

Tess: 27 mei

Tadine: 30 Mei

Miepie80: 30 mei

CenA: 11 juni?

MSIH: 2 juni

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Guusje: TP 15 mei -bloedtest 27 mei

Rain28: TP 21 mei -bloedtest 4 juni

Tess: 11 juni

Tadine: 14 Juni

Miepie80: 14 juni

CenA: 25 juni?

MSIH: 16 Juni

Geplaatst
Angela, ik begrijp je helemaal. Grappig dat jij steeds aan me moet denken, andersom is dat ook wel. Zal het dat mooie getal 38 zijn? hahaha

ik kan me goed voorstellen dat je zoiets hebt van, doe er maar 2, dan hebben we mss meer kans. En wie weet heb je strak heel veel cryo's. Omdat ik nog 7 mooie in de vriezen heb liggen heb ik er niet over nagedacht om er de 1e keer gelijk 2 terug te plaatsen, en nu heb ik gelukkig niet zo iets van, had ik er maar 2 terug laten plaatsen.

Mss heb ik half juli de TP van mijn cryo('s). Ik ga eerst met mijn man overleggen voor 2 stuks, en daarna met de gyn. Ik ben er ook niet bang voor dat mijn lijf een 2ling niet aan zou kunnen, maar dat zegt niet zo veel denk ik.

Mss is het 't cijfer wel idd! Ik weet het niet ,maar omdat we zo gelijk opgaan qua leeftijd ga ik toch wel vergelijken, ook al houdt de logica ook gelijk op met die overeenkomst. Wel heel fijn dat je snapt wat ik zeg en bedoel. We zijn er nog steeds goed over aan het nadenken en daarvoor nemen we ook echt het hele weekend de tijd. Wij zijn niet zo snel, en dat is nu ook maar goed ook. Het moet weloverwogen zijn, wat we ook beslissen.

Dat jij geen spijt hebt van jouw/jullie beslissing van 1 tp vorige ronde is alleen maar fijn en ook goed, denk ik. Dat heeft in mijn ogen ook nooit doorgeklonken in jouw berichtjes! Ik hoop niet dat ik je nu dat gevoel heb gegeven.... dat is wel 't laatste wat ik wilde.

Voor jullie ook spannend dat je halverwege juli weer een tp gaat krijgen. Dat jij met de cryo's voor twee wil gaan, vind ik eerlijk gezegd niet meer dan logisch, ook omdat de slagingskans ietsje lager ligt dan bij verse tp. Ik zou er in jouw plaats niet over twijfelen maar echt voor twee willen gaan. Maar je moet het wel samen willen.

En sterkte met die blinde darm! Die moet vooral rustig blijven nu..

Geplaatst

Nan, super meis!! Ik was de hele dag al zo benieuwd!

Nog even wachten op maandag voor het aantal, maar er zitten er dus een heel stel. Beter kan niet hoor! Ik dinsdag de punctie, en jij woensdag of donderdag. We blijven elkaar op de hielen zitten he? Kunnen we elkaar op de hoogte houden, wel zo fijn!

fijn weekend en geniet van dit succesje!! Doe ik ook....

Geplaatst
Mss is het 't cijfer wel idd! Ik weet het niet ,maar omdat we zo gelijk opgaan qua leeftijd ga ik toch wel vergelijken, ook al houdt de logica ook gelijk op met die overeenkomst. Wel heel fijn dat je snapt wat ik zeg en bedoel. We zijn er nog steeds goed over aan het nadenken en daarvoor nemen we ook echt het hele weekend de tijd. Wij zijn niet zo snel, en dat is nu ook maar goed ook. Het moet weloverwogen zijn, wat we ook beslissen.

Dat jij geen spijt hebt van jouw/jullie beslissing van 1 tp vorige ronde is alleen maar fijn en ook goed, denk ik. Dat heeft in mijn ogen ook nooit doorgeklonken in jouw berichtjes! Ik hoop niet dat ik je nu dat gevoel heb gegeven.... dat is wel 't laatste wat ik wilde.

Voor jullie ook spannend dat je halverwege juli weer een tp gaat krijgen. Dat jij met de cryo's voor twee wil gaan, vind ik eerlijk gezegd niet meer dan logisch, ook omdat de slagingskans ietsje lager ligt dan bij verse tp. Ik zou er in jouw plaats niet over twijfelen maar echt voor twee willen gaan. Maar je moet het wel samen willen.

En sterkte met die blinde darm! Die moet vooral rustig blijven nu..

Hey CenA,

Je hebt me geen rot gevoel gegeven hoor. Als ik iets besluit, dan sta ik daar ook voor 100% achter. En ik begrijp heel goed jou/jullie overweging om evt gelijk voor 2 te gaan.

Ik twijfel niet voor de volgende TP om voor 2 stuks te gaan, maar manlief nog wel, maar daar gaan we wel uit komen.

Met het blinde darmpje gaat het gelukkig de betere kant op. Hij is rustig, en de koorts is ook weg. Ik heb zelfs vanmiddag heerlijk op het strand gelegen, lekker onder de parasol en genoten van drukte om me heen. Het zonnetje doet een mens goed!

Geplaatst

Dat is fijn om te horen Guusje! Soms is internet best lastig omdat je geen toon of gebaar mee kan sturen in het berichtje en dan kan iets heel anders overkomen dan je wilt of bedoelt. Jullie zullen er zeer zeker samen uitkomen en als vrouw voel je vaak sterker wat de juiste weg hierin is, terwijl een man nog meer twijfelt. Hij voelt nu eenmaal niet wat jij voelt. Heel herkenbaar ook overigens hoor. Bij ons gaat het net zo.

Ah, heerlijk onder het parasolletje en nog wel op het strand! Klinkt heel goed hoor en super dat het nu ook weer kan. Lekker genieten!

Geplaatst

Hallo dames,

De pucntie is nu een week geleden en al vanaf de punctie heb ik erg last van mijn borsten, zijn gespannen en gevoelig. Ik heb ook geen trek in eten en raar gevoel in mijn buik, vooral als ik naar de wc ben geweest, wat pijn. Net of gaat alles dan weer wat op zijn plaats. Volgens mij voel ik me nu anders door die bolletjes die in moet brengen, dan in eigen cyclus.

Iemand die dit herkent?

Gr Debsie

Geplaatst
Hoi meiden, even snel vertellen over mn eerste FM vanmorgen. Ik ben helemaal blij want het zag er goed uit. Ze waren nog iets te klein om precies te tellen hoeveel het er zijn dus daar wilde ze geen uitspraak over doen, maar ik ga precies volgens het boekje en zowel links als recht zaten helemaal vol. We zaten al op dik tien stuks. Dat ik zo last van mn buik had vond ze dan ook helemaal niet raar. Alle klachten die ik had hoorde echt bij de fase waar ik nu in ben dus ik ben echt super opgelucht en heel blij. Maandag gaan we voor FM2 en waarschijnlijk woe of do volgende week de punctie. Maandag hoor ik dat waarschijnlijk definitief. Ik ben helemaal blij!!

Fijn zonnig weekend allemaal! xx

Hey Nan,

Ik had je weer even opgezocht, was je niet vergeten (maar ben even niet zo aktief geweest hier de laatste tijd) en zie dat je vandaag je 2e fm hebt (gehad).

Liggen ze klaar en voorbereid voor de grote dag? Hoop dat je je goed voelt en alles lekker gaat. Mijn eerste prik gaat er vanavond in en zaterdag de 1e fm.. dus voor mij gaar het nu ook beginnen..met een beetje geluk hoop ik dat we elkaar nog ruim 9 maanden dan in de gaten mogen houden!

Lfs Jess

Geplaatst

CenA,

Heel veel succes vandaag met de punctie. Ik hoop dat er veel goeie mooie eitjes uit mogen komen.

Liefs Guusje

Geplaatst

Dank je Guusje! Het is goed gegaan hoor. Ik voel me nog steeds erg moe. Niet alleen van de punctie, maar ook van de ontlading daarna en wij moesten nog naar Utrecht. Direct met de auto door dus. Dat was wel heel veel hoor, pfffff... .

Er zijn 13 eitjes geoogst en de zwemmers waren in orde. As we speak, liggen ze hopelijk heel knus bij elkaar in het Schaaltje. Vrijdagochtend horen we of, en hoeveel bevruchte eitjes er zijn.

Gelukkig is de punctie zelf echt heel erg meegevallen! Ik was zo heel erg opgelucht dat het binnen 5 a 10 minuutjes gepiept was. De verpleegkundige loodste me er heel goed doorheen en de arts was kordaat en snel. Ze vertelde me bij iedere stap wat ze ging doen, en eerlijk gezegd waren alleen de verdovingsprikjes het vervelendst. Bij het eerste prikje leek het wel alsof ik van de stoel vloog, haha!! Kon natuurlijk niet.... dus bij elkaar 4 vervelende momentjes, maar die waren heel snel weer voorbij. Verdoving deed goed z'n werk en het aanprikken van de follies gaf een wat 'doof' gevoel. Maar dat was heel goed te handelen. Vrijdag horen we meer, da's dan weer de volgende hobbel.

Hoe is het nu met jou? Je hebt heerlijk op het strand gelegen afgelopen weekend? Hebben jullie al besloten wanneer je de TP van de cryo's gaat doen?

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben nieuw op dit forum en kan geen topic vinden over 'beginnen met IVF in juni'. Dus stel ik mijn vraag hier even.

Vandaag hebben we uitleg gekregen en het behandelschema. Ik ga het korte schema volgen, op dag 3 beginnen met spuiten van Gonal en dan alleen nog Pregnyl.

Mijn vraag is waarom er bij één wordt gekozen voor het lange schema en bij de ander voor het korte schema? Weet iemand van jullie dat misschien? Ben er wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Zeker omdat het lange schema niet erg prettig schijnt te zijn (met de pil en overgangsverschijnselen enzo).

Alvast bedankt voor de reacties!

Geplaatst

Hey Zeehondje,

Wij hebben afgelopen vrijdag het intake-gesprek gehad en ik kan ook beginnen met het korte schema. Zoals ik heb begrepen van de IVF-arts kan dit als er een regelmatige cyclus is en verder niets "medisch" is waardoor er een zwangerschap uitblijft.

Ik moet op cyclusdag 2 beginnen met spuiten.

Hoop dat je een beetje wat aan mijn antwoord hebt!

Groetjes

Geplaatst

Claus; bedankt voor je snelle antwoord en als dat altijd zo is dan klopt het wel bij ons ja. Er is bij ons namelijk onbegrepen onvruchtbaarheid vastgesteld.

Suuces, het is dus ook jullie eerste poging, spannend hoor!

Geplaatst
Dank je Guusje! Het is goed gegaan hoor. Ik voel me nog steeds erg moe. Niet alleen van de punctie, maar ook van de ontlading daarna en wij moesten nog naar Utrecht. Direct met de auto door dus. Dat was wel heel veel hoor, pfffff... .

Er zijn 13 eitjes geoogst en de zwemmers waren in orde. As we speak, liggen ze hopelijk heel knus bij elkaar in het Schaaltje. Vrijdagochtend horen we of, en hoeveel bevruchte eitjes er zijn.

Gelukkig is de punctie zelf echt heel erg meegevallen! Ik was zo heel erg opgelucht dat het binnen 5 a 10 minuutjes gepiept was. De verpleegkundige loodste me er heel goed doorheen en de arts was kordaat en snel. Ze vertelde me bij iedere stap wat ze ging doen, en eerlijk gezegd waren alleen de verdovingsprikjes het vervelendst. Bij het eerste prikje leek het wel alsof ik van de stoel vloog, haha!! Kon natuurlijk niet.... dus bij elkaar 4 vervelende momentjes, maar die waren heel snel weer voorbij. Verdoving deed goed z'n werk en het aanprikken van de follies gaf een wat 'doof' gevoel. Maar dat was heel goed te handelen. Vrijdag horen we meer, da's dan weer de volgende hobbel.

Hoe is het nu met jou? Je hebt heerlijk op het strand gelegen afgelopen weekend? Hebben jullie al besloten wanneer je de TP van de cryo's gaat doen?

Hey Angela,

Fijn om te horen dat de punctie mee is gevallen. En 13 eitjes is ook niet verkeerd. Nu de bevruchting nog.

Met mij gaat het gelukkig weer goed, ik ben weer lekker aan het werk, en geniet weer van de kleine dingen. We zijn er nog niet uit over de komende TP 1 of 2 embryo's, maar we hebben nog tot 16 juni. Ik hoop iig dat we half juli de TP hebben.

En jullie? 2 stuks? En is vrijdag ook de TP?

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hi Guusje,

Fijn van je te horen! Ja, gelukkig viel de punctie mee, nu morgen idd nog. Ik realiseer me maar al te goed dat aantal geoogste eitjes helemaal niets zegt over aantal bevruchte eitjes. Morgenochten horen we of en hoeveel er bevrucht zijn en dan in de middag tp van twee eitjes, als dat kan -moeten er wel zijn.. .

Op de site van het Radboud Nijmegen heb ik een doc. gevonden, Keuzehulp: kiezen voor 1 of 2 embryo's. Dat heeft ons wel geholpen in het maken van de keuze. Het betreft daarbij wel de risico's en is wel een tikkeltje suggestief in de zin van tabel voor 1 kindje is groen, tabel van 2 kindjes is rood. Maar het zorgt er wel voor dat je een weloverwogen keuze kunt maken waarbij je op de hoogte bent van de risico's. Ken je die al? Anders mss iets voor jou/jullie?

Fijne dag!

Geplaatst
Hi Guusje,

Fijn van je te horen! Ja, gelukkig viel de punctie mee, nu morgen idd nog. Ik realiseer me maar al te goed dat aantal geoogste eitjes helemaal niets zegt over aantal bevruchte eitjes. Morgenochten horen we of en hoeveel er bevrucht zijn en dan in de middag tp van twee eitjes, als dat kan -moeten er wel zijn.. .

Op de site van het Radboud Nijmegen heb ik een doc. gevonden, Keuzehulp: kiezen voor 1 of 2 embryo's. Dat heeft ons wel geholpen in het maken van de keuze. Het betreft daarbij wel de risico's en is wel een tikkeltje suggestief in de zin van tabel voor 1 kindje is groen, tabel van 2 kindjes is rood. Maar het zorgt er wel voor dat je een weloverwogen keuze kunt maken waarbij je op de hoogte bent van de risico's. Ken je die al? Anders mss iets voor jou/jullie?

Fijne dag!

Angela,

Spannend allemaal morgen. Ik zal duimen voor mooie bevruchtingen.

En erg bedankt voor de tip van de brochure. Ik heb het even snel doorgelezen, maar vanavond zal ik het thuis even op mijn gemak doornemen.

Succes voor morgen, en hou me op de hoogte he?

Geplaatst

Uiteraard Guusje. Samen uit, samen thuis he. We houden elkaar gewoon op de hoogte!

Oh, en fijn dat je het doc. hebt gevonden. Hopelijk helpt het jullie ook een beetje. Het is en blijft een lastige keuze vind ik.

Geplaatst

Hoi allemaal, even snel een bijpraatje van mij. Heb afgelopen woensdag mijn punctie gehad en het is me erg meegevallen moet ik zeggen. Ik had zeven eitjes dus een redelijk goede oogst. Helaas was het zaad van mij man niet erg veel en dat bezorgde ons al snel een slapeloze nacht. Ik heb de volgende dag het ziekenhuis gebeld en er waren er twee bevrucht. Niet veel, maar beter dan helemaal niks... Nu is het wachten of ze ook zijn gaan delen. Morgen ochtend worden we gebeld en zo ja dan hebben we smiddags de TP. Ik ben super super zenuwachtig!

Angela, ik duim voor je!

Geplaatst

Nou Nan, ik duim ook voor jou meis!

Hier vanmiddag tp gehad!! Ik vind het zo gek dat er nu twee delende eitjes in m'n baarmoeder zitten... het zijn helaas wel traag delende eitjes, ze waren vanochtend gedeeld in 5 cellen, maar ja. Beter zat er niet bij. Het is niet anders, ik ben allang blij dat we er twee voor de tp hadden. Wat een zenuwen had ik vanochtend voor dat telefoontje, niet normaal. Dus ik herken jouw zenuwen maar al te goed Nan!

Nan, jij heel veel sterkte morgen. Hoe laat bellen ze? Tussen 10 en 11? Spannend meis! Ik duim met je mee hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden