Jump to content

overgewicht

Daruma

Recommended Posts

Hoi dames!

ik zit even met een vraagje omdat ik me er behoorlijk druk om maak :)

Zijn er meer dames die aan ivf doen met overgewicht?

Mijn gewicht is de afgelopen maanden behoorlijk aan het oplopen doordat ik diverse hormonen moet gebruiken voor mn endometriose, en loop ook bij dietiste om af te vallen, maar het lijkt maar niet te lukken (ondanks verantwoord eten). Ik had begrepen dat overgewicht de kansen op succes behoorlijk kan verkleinen, en maak me sindsdien nog drukker over....

Zijn er dames die dus wel zwanger zijn geworden via ivf met overgewicht?

En zijn er dames net als ik die ook met hun gewicht tobben?

Pleasssse reageer!!!!

Ik heb nu 2 succesvolle ICSI behandelingen met overgewicht gedaan.

Het is niet zo dat ik een paar kilo te zwaar ben, maar ik heb echt overgewicht.

Ons ziekenhuis heeft hier nooit moeilijk over gedaan, maar er zijn ziekenhuizen die dat wel doen en willen dat je eerst afvalt.

Uiteindelijk heeft mijn gewicht de behandeling dus niet nadelig beinvloed.

he diana

mijn zus heeft ook een flink overgewicht en is door haar ziekenhuis ook zo weggestuurd met de mededeling dat ze eerst maar is moet afvallen. zij is heel onregelmatig ongie ze wordt zo niet drie maanden ongie.

in welk ziekenhuis heb jij je behandelingen gedaan.

liefs

Hoi

Ik zit hier ook met een beetje overgewicht, maar bij ons hebben ze er nooit moeilijk over gedaan. Ik loop wel bij een dietist maar net als wat jij zegt er gaat niet veel af ondanks het gezonde eetpatroon, maar de dietist zei mij ook dat dat pas kan na een eventuele zwangerschap. Zolang ik met de hormonen blijf spuiten gaat er niet veel af. Maar ik heb nu in elk geval dat gezonde eetpatroon en als ik dit vol blijf houden moest het goed komen.

Ook ik heb overgewicht en daarnaast ook nog diabetes.

Afvallen lukt niet bij mij.... Ik zou heel graag 5 kilo willen afvallen maar krijg het niet voor elkaar. Van de laatste cryo behandeling ben ik een kilo aangekomen. Insuline is ook een hormoon dus dat werkt ook niet echt mee. Omdat ik zwanger wil worden (natuurlijk pas nog was) zit ik heel laag met mijn bloedsuikerspiegel, dit is beter voor de ontwikkeling van je kindje. Maar hierdoor kom ik aan/val ik niet af. Het wordt straks dus verleidelijk voor mij om te hoog te gaan zitten met mijn suiker want dan val ik wel af....

Maar ik ben dus met dit alles wel mama van Bo geworden.

Guest Sannie66

Hi, ik was ook niet altijd de slankste toen ik begon in november vorig jaar en zo'n 15 kg te zwaar en nu met die hormoonbehandelingen de laatste maanden is het alleen maar ergen geworden.. :cry2:...

Mijn zh heeft er nooit een probleem van gemaakt en zie nu het resultaat... heb én mijn leeftijd niet mee én m'n gewicht, maar wel zwanger...

Ik heb de genen van mijn moeder en kan lijnen wat ik wil (waar ik echt een ontzettende hekel aan heb)... maar eet wel heel gezond en regelmatig, snoep hooguit een lekkere koek of 2 / 2 zakken chips per week en loop heel veel met mijn honden...

he diana

mijn zus heeft ook een flink overgewicht en is door haar ziekenhuis ook zo weggestuurd met de mededeling dat ze eerst maar is moet afvallen. zij is heel onregelmatig ongie ze wordt zo niet drie maanden ongie.

in welk ziekenhuis heb jij je behandelingen gedaan.

liefs

Ik heb mijn behandelingen in het MCA gehad.

Ik heb uiteraard de eerste keer wel te horen gekregen dat mijn gewicht een natuurlijk zwangerschap in de weg stond, maar door mijn PCOS is het bijna onmogelijk om af te vallen.

Ben nu wel lichter dan met de eerste behandeling met met een startgewicht van de laatste keer van 102 kilo, zit ik echt wel hoog in overgewicht hoor

Hoi hoi,

ook ik heb endometriose en was behoorlijk aangekomen door hormonen en gewoon weg vreetbuien.

me 1e IVF was ik 85 kilo ruim 15 kilo te zwaar en deze is dan ook mislukt toen heb ik zelf bewust gekozen om een halfjaar pauze te nemen en lucrin door te spuiten en ben begonnen aan het cambridge dieet daar ben ik 20 kilo mee afgevallen in 5 maanden en weeg nu 65, in januari ben ik gestopt met lijnen en ben ik gewoon gezond gaan eten omdat we in maart voor de 2e ivf gingen en zie hieronder het resultaat ik ben nu zwanger.

of het echt te maken heeft met afvallen vast niet het heeft met meer factoren te maken maar voornamelijk met een flinke dosis geluk.

dus ik denk dat het enigszins wel iets te maken heeft met vruchtbaarheid maar denk niet specifiek dat het te maken heeft met IVF

gewoon doen waar je je goed bij voelt

succes

groetjes

Patricia

Ik tob mijn hele leven met mijn gewicht. Ten tijde van mijn zoons zwangerschap woog ik 95, maar na een flinke depressie zat ik in 2002 uiteidelijk op 119. De IUI mislukte maar ik was een maand later spontaan zwanger. Helaas een miskraam en gelijk een scheiding. Ben toen weer 20 kg afgevallen. Maar door reuma kon ik steeds minder doen en kwam het er weer hard aan.

Eind 2006 kwam ik met mijn huidige man in de mmm en ze vielen meteen over mijn gewicht. Afvallen lukte al niet en ik stond al op de wachtlijst voor een maagverkleining. Die kreeg ik in 2008 en viel af tot 76 kilo. Maar ook dat is niet alles. Ondanks de levenslange beperking, soms erg frustrerend, kun je toch weer aankomen terwijl je minder eet en een aantal dingen niet kan verdragen zoals suikers en vetten. Ben dus 6 kilo aangekomen in 1,5 jaar en als de dood weer helemaal terug te gaan.

In het MCRZ waren ze blij dat ik was afgevallen omdat dta inderdaad betere kansen zou geven. Maar ik vraag me soms wel af of dat zo is, want ik ken genoeg flinke vrouwe die spontaan een kind hebben gekregen en slanke vrouwen bij wie dat niet lukt. En toch ligt de oorzaak ook heel vaak bij het zaad van de man.

Dus ja gewicht is een extra frustrerende bijeenkomstigheid in de mmm. Alsof het al niet genoeg is.

heey monique,

heb best last van overgewicht,en bij mijn intake voor isci werd gezegt ik moest 8 kilo afvallen anders geen behandeling.ik ben gaan sporten met begeleiding bij de sportschool en naar en dietiste.maar ik ben gelukkig 8 kilo afgevallen.ik moest twee keer op weegschaal staan voor de behandeling ze wilden zeker weten dat ik was afgevallen.dus best wel streng.

groetjes miranda

Hoi hoi

Ook ik heb last van overgewicht ben bijna 90 kilo

Heb vorig jaar een icsi behandeling onder gaan en ben meteen bij de eerste poging zwanger geworden en woog op het einde van de zwangerschap 100 kilo.

Dus je ziet dat het wel kan.

Het zh heeft nooit moeilijk gedaan en heeft ook niet gezegd dat ik moest afvallen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoi Meiden,

Bedankt voor al jullie reacties! Ik vind het erg fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben... !!!

Ik zit zelf in het Radboud nijmegen, en ze doen er ook niet moeilijk over, maar ze zeiden wel dat het eigenlijk beter was om de trend te zetten met afvallen. Ik woog toen 84 kg maar nu al 89!!! En ben 1.64 dus het is wel behoorlijk overgewicht.

Het lijkt allemaal averechts te werken dus...

Maar superfijn om te horen dat je dus wel zwanger kan worden met een wat hoger gewicht.

@maris: je herkent het dus ! Hoe gaat het met je verder? Al een tijdje niet meer tegengekomen! Ik zie dat je met de 3e poging bent begonnen? HEEL VEEL SUCCES!

@vanessa: jeetje ook nog diabetes! En endo! Pfff ik heb ook een darmprobleem (vernauwing door de endo) dat zal ook wel niet meehelpen, denk ik zo :(

Al die hormonen in je lijf... ik hoop dat jouw volgende poging ook beter uit gaat pakken!

@monique: Inderdaad! Of het nog niet genoeg is allemaal! We krijgen hormonen, we hebben stress.... dat werkt ook niet echt mee,... ik vind ook erg zwaar om en de MMM te accepteren en dan ook nog proberen af te vallen, waar je al veel moeite voor doet, maar het lukt gewoon niet!!!

Met mij gaat het eigenlijk tot nu toe wel goed ik heb volgende week de eerste fm dus het schiet alweer mooi op.

Zeker herken ik het ik word er gek van ik wil zo graag afvallen, maar nu tijdens de behandeling had het zeker geen zin zij de dietist.

We hebben wel besloten dat mocht deze behandeling weer mislukken (waar we niet vanuit mogen gaan) dat we dan een pauze inlassen en dat ik in die tijd een aantal kilo's kwijt kan raken.

Het is zeker frustrerend als mensen zo even zwanger raken terwijl ze ook te zwaar zijn. Zoals mijn vriendin zij weegt ver over de 100 kg en was zo zwanger dus het zegt mij niet alles.

Hoe is het verder met jou dan weet je al wanneer je verder mag?

Hoi hoi,

ook ik heb endometriose en was behoorlijk aangekomen door hormonen en gewoon weg vreetbuien.

me 1e IVF was ik 85 kilo ruim 15 kilo te zwaar en deze is dan ook mislukt toen heb ik zelf bewust gekozen om een halfjaar pauze te nemen en lucrin door te spuiten en ben begonnen aan het cambridge dieet daar ben ik 20 kilo mee afgevallen in 5 maanden en weeg nu 65, in januari ben ik gestopt met lijnen en ben ik gewoon gezond gaan eten omdat we in maart voor de 2e ivf gingen en zie hieronder het resultaat ik ben nu zwanger.

of het echt te maken heeft met afvallen vast niet het heeft met meer factoren te maken maar voornamelijk met een flinke dosis geluk.

dus ik denk dat het enigszins wel iets te maken heeft met vruchtbaarheid maar denk niet specifiek dat het te maken heeft met IVF

gewoon doen waar je je goed bij voelt

succes

groetjes

Patricia

Wat knap Patricia! Hoe heb je dat toch gedaan??

Liefs Elke

Hallo allemaal

Het is al vervelend dat het krijgen van kinderen niet vanzelf gaat maar als je er dan ook nog drukte gemaakt moet worden over het gewicht dat voel je je dubbel shit.

Ik heb zelf behoorlijk last van overgewicht ik ben een echte jojo vind ik zelf.

Ik ben 1.62 lang of beter gezegd kort hihi ik woog voor ik begon met alle hormonen 79-81 kg daar zat het tussen. Dit is vreselijk verhoogd voor toen we aan icsi begonnen toen woog ik 89 .

Ik heb lange benen en enorme boezem veel mensen zien niet dat het er zit maar ik draag het wel mee.

Drukte is hier over niet gemaakt in het mck maar men zij wel het is een extra belasting en dat is gewoon waar.

ben nu 12en halve week heen en weeg nu 90 kg ik hoop een ding is dat het onder de 100 blijft.

Ik had niet verwacht dat er vele net als ik zouden zijn en het verbaasde me enorm toen ik dit allemaal las.

Het gekke ik is dat ik als ik naar mijn eigen eet patroon kijk en naar mijn beweging dan zou het niet zo,n vaart moeten lopen maar dus toch.

Ik zeg altijd met een lach ik heb de lengte van moeder en de breedte van mijn vader.

Moeders is 1.58 en nog geen 42 kg vader 1.90 en 1.20 dus ik hou het op het gemiddelde hihi.

Ik ga in elk geval tijdens dit deze periode van zwanger zijn niet te veel drukte maken om wat extra kg want dat is immers een zorg voor later.

Een paar kg extra vallen compleet in het niets met het prachtige wonder dat ik nu bij me draag.

Gezond eten genoeg bewegen en de rest komt wel.

Voor de meiden die nog geen mama zijn blijf positief.

Liefs Mika

@patricia: sorry, ben gisteren vergeten te reageren op jouw berichtje! Wat goed dat je zoveel bent kwijtgeraakt! Vond je het een prettig dieet? Misschien moet ik ook maar zoiets gaan proberen,...

@mariska: met mij gaathet redelijk, veel last van de endometriose rondom mn darm, dus veel darmklachten. Het gaat sinds eergisteren redelijk maar durf nog niet te hard te juichen. 23 april naar de gyn voor controle voor cyste, en als dat oke is hoop ik snel door te mogen met de ivf-nummer 2

@mika: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb dus precies hetzelfde als jij qua gewicht! Hoop dat het uiteindelijk dus niet tegen me werkt, en dat ik bij volgende poging ook gewoon zo'n mooie banner mag plaatsten :)

Ik heb echt precies dezelfde bouw als mn moeder, wel erg frusterend dat er dames zijn die alles kunnen eten, en als je er zelf al zo enorm op let, dat de weegschaal toch de verkeerde kant uit kruipt.

Hallo Daruma

toen ik maar niet zwanger werd ( waren nog niet in de mmm) was ik ervan overtuigd dat het aan mijn overgewicht lag.

Uiteindelijke naar de huisarts gegaan en ze stelde mij gerust, ik had een mooie cyclus en mijn man kreeg het advies om zijn zaad te onderzoeken, de uitslag was heftig, na allerlei onderzoeken en het stil leggen van een spatader in zijn bal was de eindconclusie een Tese met icsi.

Wij hebben toen gekozen voor Brussel en ook daar lieten ze mij diverse malen weten dat overgewicht een zwangerschap niet in weg staat. Wel raden ze aan om af te vallen als je geen of een zeer onregelmatige cyclus hebt, over- en ondergwicht kan je hormoonhuishouding ontregelen.

Toen de eerste icsi met een top emmie en 2 top cryos niet tot een zwangerschap geleid had weer gevraagd of een innesteling bemoeilijkt zou worden door overgewicht, het antwoord was weer overduidelijk Nee! we moesten ook wat geluk hebben.

Onze 2de poging was 22 weken lang een succes; uit 1 embryo zijn onze jongens zijn Lars* en Nick* ontstaan, hun leventjes waren helaas veel en veel te kort zoals je misschien meegekregen hebt.

Ook de gynaecoloog nog gevraagd of mijn overgewicht een rol kon spelen, nee was het antwoord.

Tuurlijk is het beter om af te vallen, dat weet ik zelf ook. Ik heb me er ook behoorlijk schuldig over gevoeld dat ik voor mijn trouwen veel was afgevallen en dat het voor onze 2de poging zeer moeizaam ging. Ik weet wel wat de reden is maar toch.

Tijdens mijn 22 weken zwangerschap ben ik maar weinig aangekomen. 5,5 kg, erg netjes.

Mijn bloeddruk werd iedere 2 weekse controle gecontroleerd (was helemaal goed) en tevens heb ik bij 16 weken een glucosetest gedaan, deze was ook helemaal goed.

Lieve meid, ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om aan je gewicht te werken in tijden van enorme onzekerheid.

Vlak voor aanvang van onze 2de poging leek het of er een knop omging en ik verloor gewicht zonder dat ik er veel moeite voor moest doen.

Momenteel is het weer pet, ik kan me nergens toe zetten maar ik hoop dat het over een tijdje beter zal gaan.

houd moed, en succes!

liefs

Babeth

Lieve Babeth,

Allereerst wil ik je condoleren met het verlies van je 2 kanjers, wat moet dat ongelooflijk moeilijk voor jullie zijn geweest. Heel veel kracht en liefde voor komende periode toegewenst!!!

Verder ben ik erg opgelucht over je ervaringen met overgewicht, en wat het ziekenhuis heeft verteld. Mijn cyclus was behoorlijk regelmatig (verschilden soms paar dagen dat wel), maar was wel na het stoppen van de pil binnen 4 weken al weer aan het ovuleren, dus mn lichaam had dat wel heel snel opgepakt. Het enige wat de reden is voor de ivf is mijn endometriose en de daardoor veroorzaakte darmvernauwing.

Laat ik dan maar frisse moed houden voor een volgende poging en me niet te veel zorgen meer maken!

Bedankt voor het delen van je ervaring, en nogmaals veel liefs toegewenst!

xxx

Hoi Daruma,

ja het is geen lekkere biefstuk die je weg werkt ;)P

het zijn shakes die je 3 keer per dag drinkt maar ik had 1 doel en dat was voldoende afvallen voor me volgende behandeling en dat is me gelukt.

Ik heb al zoveel dieeten geprobeerd maar dit was de eerste die werkte. Je krijgt alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt en je wordt begeleid door een consulente want voor mij heel prettig was want moest iedere week gaan wegen.

kijk maar eens op www.cambridge.nl (weet niet of ik zo reclame mag maken sorry als het niet mag maar het is voor een goed doel!)

ik vind het een wonderdieet en goed vol te houden.

maar nogmaals je moet doen waar je je goed bij voelt en je niet gek laten maken door alle spookverhalen er zijn zat vrouwen die zwanger geworden zijn met overgewicht.

succes

gr

Patricia

hoi hoi

wat ik nog vergeten was te vertellen dat ik in de eerste maanden van mijn zwangerschap zelfs afgevallen was. hoe dat kon geen idee was niet ziek en at ook niet minder.

ben nu pas 2 kilo aangekomen. heb me ook net gewogen en ben nog niks aangekomen.

misschien kom ik wel slanker uit de zwangerschap.

bij de eerste controle was ik 108 kilo en bij de laatste 107 kilo.

zo zie je maar alles staat nog open.

groetjes silvia

@patricia: klinkt goed! Ik zit dat ik al 23 april hoor of ik door mag (of cyste weg is), en ga het dan niet meer redden om genoeg te zijn afgevallen.... maar ik ga het zeker in mn achterhoofd houden, mocht deze poging niet werken, of als ze me nu ineens weigeren: dan ga ik er ook echt voor en dan start ik direct :)

@annemarieke: wat goed dat je dan nu aan het afvallen bent! Wx omdat je lichaam nu meer energie nodig heeft dan je eet, en dus val je af? Mijn moeder kwam wel slanker uit de zwangerschap, ze had 9 mnd overgeven en verloor 10 kg! Dus wie weet kom je er inderdaad wel slanker uit! Mooi meegenomen :)