Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik merk aan mezelf dat ik best onrustig ben (net begonnen met 1e ICSI poging).

Ik ga ervan uit dat ik hierin niet de enige ben en vroeg me af op wat voor manier jullie hier mee om gaan.

Ik kan me namelijk voorstellen dat deze onrustigheid de hele poging door zal gaan en ik ben op zoek naar een manier om hier goed mee om te gaan, om alle wachtperiodes goed door te komen, maar ook om mijn lichaam rustig te laten zijn, zodat alles goed kan 'pakken'.

Hoop dat jullie tips/ideëen hebben?

Groetjes Debbie

Posted

Op welke manier dan ook ;-)

Meditatie/(zelf-)hypnose doet t deze keer heel erg goed.

Acupunctuur heeft me in t verleden goed geholpen

Lezen, handwerken.

(sport-)massage

Stukkie lopen, in tuin klungelen....

Heb 4 hondjes, dus die houden me ook goed bezig en rustig ;-)

En dit keer heb ik het ook bere-druk op t werk (dat overigens wel van huis uit kan) en dat houdt me ook goed bezig en afgeleid.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Angela

Posted

Hoi Debbie,

Ben je nu ook begonnen dus met hormonen?

Het beste wat je kunt doen is het toch een beetje over je heen te laten komen en jezelf rust en leuke dingen te gunnen....vooral lief zijn voor jezelf en je laten verwennen door je partner....althans, zo ben ik de pogingen door gekomen. Als het echt je echt even teveel wordt kun je proberen rescue druppeltjes te nemen van Bach, te verkrijgen bij bijna elke drogist. Het is homeopatisch, niet verslavend en kan volgens mij geen kwaad.

Maar voor alles: neem je rust!

Sterkte.

Grtjs, Reetsj

Posted

Acupunctuur werkte bij mij erg goed. Maar ook accepteren dat het haast onmogelijk is er niet mee bezig te zijn. Het gevoel dat ik afleiding moest zoeken en er niet teveel aan moest denken gaf me juíst veel onrust. Een beetje fantaseren over namen, kamertjes etc. kon me juist ontspannen. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.

Natuurlijk is afleiding wel goed hoor. Films kijken, lezen, wandelen. Tijdens de 2e icsi was ik net begonnen in een spannende trilogie en was helemaal in een andere wereld haha.

En: bedenk dat je jezelf niet zwanger kunt denken en dat van een beetje spanning en stress de poging niet zal mislukken. Natuurlijk wil je alles zo optimaal mogelijk maken, maar dat zit meer tussen onze oren dan wat anders. Van onrust mislukt een poging niet en je bent gewoon met iets heel (in)spannends bezig.

Posted

Onrustig zul je blijven, tis toch een hele spannende tijd. En je bent gewoon continu bezig met waar je mee bezig bent.

Ik merkte dat ik nog onrustiger werd van de dingen die ik dacht dat ik moest doen. Dus heb toen vooral naar mijn eigen lichaam geluisterd en als ik voelde dat leuke bezoekjes of dingetjes als verplichting voelde dat ik dan voor mezelf koos en het niet deed.

Verder heb ik wel ontspanningsoefeningen gedaan en veel gewandeld.

succes,

Posted

Nou, ook voor mij een belangrijk thema dit!

Ben van mezelf al best onrustig, nu op de hormonen met bijkomende spanning... sla ik soms best weer "op tilt". En inderdaad baal ik daar dan weer van, wat niet van mezelf mag omdat ik dan zo negatief doe en ... jawel... baal ik weer dat ik mezelf zo afkeur. Enfin, bekende spiraal.

Inmiddels bewuster hierin en dus kan ik de spiraal zijn gang laten gaan en dan is hij des te sneller minder op de voorgrond. Juist verzetten er tegen maakt het heftiger.

Wat de anderen zeggen helpt mij ook:

- yoga/meditatie

- wandelen, de natuur in

- niet haasten

- mezelf verwennen (lang in bad, leuke en lekker zittende kleertjes aan doen)

- boeken over iets heeel anders lezen

- muziek (piano, is zo strelend voor de geest! thuis of naar een concert)

- koken en in kruidentuintje rommelen

- niet teveel sociaals aanhalen, als wel dan kort en niet teveel mensen tegelijk

- niet te lang 1 ding doen, afwisselen EN pauzes nemen (krantje met koffie bijv.)

- acupunctuur was ook heel rustgevend

etc.

Vrijdag had ik kaartjes voor een zangeres in een club, van 21-23u. Vond dat ik dat wel moest kunnen. Lekkere afleiding dacht ik. Nou, weer van geleerd. Na het spuiten, terwijl ik ongi ben, zulke harde klanken en mensen in een andere zone... GING DUS ECHT FF NIET! Maar -na de tranen- in ieder geval wel weer kunnen lachen om mezelf. Humor haalt ook de druk van de ketel vaak. ;-)

Benieuwd hoe het jouw vergaat de komende tijd. Succes! Geef jezelf vooral de ruimte en laat je gedachten zijn (voor wat ze zijn). Het hoort er allemaal bij...

Liefs, -M

Posted

Ik werd heel erg moe van de hormonen dus heb vooral heel rustig aan gedaan, lekker naar de tv programma's gekeken die ik leuk vond.. verder gewoon aan het werk gebleven dus lekker lol getrapt met mn collega's:-)

Posted

Hoi Dames

Dat doe ik dus ook ik draai gewoon men ochtenddiensten en indien echt nodig ivm onderbezetting avonddienst is een leuke afleiding en af en toe ook lekker bezig in de tuin helemaal fijn als je al die vogeltjes in je tuin bezig ziet om een nestje te maken en ze horen te fluiten en lekker op de bank hangen met een goed boek of de t.v aan ,of met de honden wandelen

Zo te lezen heeft iedereen wel een goede manier gevonden om een beetje tot rust te komen en het beste is dat ondervind ik nu zelf ook is toch alles een beetje over je heen te laten gaan het is toch spannend allemaal:toothy10:

Liefs Elvira

Posted

Werken helpt mij ook!! Heerlijk die afleiding en IVF vrije zone!! En acupunctuur heeft mij ook goed geholpen. Thuis zitten en rust nemen maakt mij erg onrustig hahaha.

Posted

Hè, wat een fijn topic.

Alleen al het lezen van jullie manieren om te ontspannen, om de pogingen door te komen werkt voor mij al rustgevend!

Net zoiets als het lezen van de Happinezzzz, ook zo lekker zennnn, hihi.

Dank jullie wel!

Posted

He hoi!

Nou, voor mij is het al wel weer een tijdje geleden, maar ik heb mezelf ook gewoon heel erg voorgenomen: ik kan me er heel druk over maken, maar dat verandert er niets aan. Ik doe gewoon netjes wat ze in het ziekenhuis zeggen en dan wachten we wel af wat het wordt... Met me druk maken verandert de uitkomst niet... Dan en dan mag ik testen en tot die tijd kan ik niets anders dan goed op mezelf passen. En dat heeft me wel geholpen! Moet ik wel zeggen dat ik mazzel had dat het bij ons in 1 keer raak was.

Groetjessssssssssss

Posted

Wat een goed topic om eens te lezen hoe iedereen zijn wachtweken doorkomt!

Zelf heb ik heeeeell veel gelezen op dit forum, dat gaf me het gevoel dat ik erg toch lekker mee bezig kon zijn en verder op de bank filmpjes kijken en de belangrijkste: Patience/solitaire op mijn telefoon, ik heb de slijt-sporen op het touch-screen zitten van dat spelletje, ben er helemaal aan verslaafd! (zou dat ook onder de garantie vallen?? :-) )

Ik lees ook dat er veel getuiniert wordt, mij is verteld dat dat af te raden is ivm kattenuitwerpselen (ben ff kwijt hoe het heet maar dat kun je ook van het verschonen van een kattenbak krijgen) Weet iemand hier meer van?

Guest sterretje
Posted

Hoi,

dat heet toxoplasmose...mijn vriend heeft het 2 jaar geleden gehad, ws door te rauw vlees van de BBQ, maar je kunt het idd ook krijgen van kattepoep. hij is er overigens erg ziek van geweest en daardoor een longontsteking opgelopen. pas op dus!

Maar gewoon leuke tuinhandschoentjes aan en niet te veel met blote handen in de grond...

Leuk om te lezen hoe jullie je rustig houden. Ik merk idd ook dat ik steeds onrustiger wordt. Zit te wachten tot ik ongesteld wordt, hopelijk dit weekend en dan mogen we hopelijk gaan beginnen aan onze eerste poging. Wordt erg onrustig van al dat wachten en die onzekerheid.

succes iedereen

Posted

ik heb voor en tijdens mijn 3 e icsi acupunctuur gedaan

weet niet of ik daardoor nu zwanger ben hoor, maar werd er veel rustiger van en heb minder last gehad van de hormonen etc.