Ga naar inhoud

Maart/April mama`s 2007

Aanbevolen Berichten

• Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joos: ik heb ergens iets gelezen over je nieuwe autostoeltjes en ik moet er toch even wat over kwijt.

Je moet A-M zo lang mogelijk in de maxi cosi laten zitten in de auto hoor!! Achteruit is de allerveiligste manier om je kind in de auto te vervoeren.

Ze mogen er tot 13 kilo in en qua lengte kan ze er nooit al uitgegroeid zijn. Dus laat haar ajb nog even in de m-c zitten...

Sorry dat ik me er zo mee bemoei maar ik moest er de hele tijd aan denken....

Kus Sab

Geplaatst

En als ik ver moet rijden dan is het gevaarlijker als ik haar in de maxi cosi doe sab.

Ik zit dan steeds achterom te kijken......en in de autostoel nu is dat helemaal goed...ik kan haar in de spiegel zien.......en je bent een lieverd hoor.....gewoon zeggen wat je op je hart hebt!

O ja en in deze autostoel kunnen ze al vanaf 9 kilo dus veilig mee...heb ook nog speurwerk gedaan erna!

Geplaatst

ja ik zit er ook nog steeds een beetje mee met die autostoel!!

zitten ze dan niet te rechtop?

ja ik weet het niet ik heb er nog geen!!

groetjes

Geplaatst

koop dan een spionnetje, die kun je achterin hangen/plakken en dan kun je haar gewoon zien!!

Echt, is veiliger voor haar hoor!

En weegt ze al 9 kilo dan??? de dikkie dik hihi

Geplaatst
ja ik zit er ook nog steeds een beetje mee met die autostoel!!

zitten ze dan niet te rechtop?

ja ik weet het niet ik heb er nog geen!!

groetjes

De meeste autostoelen (voor groep 1 is dat meen ik) kunnen in slaapstand dus dan zit je kindje niet rechtop. Maar Sab heeft wel een punt hoor, ik wil niet zeuren...

Het is veiliger om je kindje zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren.

Je hoeft pas over te stappen op een ander stoel als het hoofdje van de kindje boven het stoeltje uitkomt.

Er is als sprake van dat ze willen invoeren dat het stoeltje voor groep 1 ook tegen de rijrichting in wordt geplaatst.

Seetje, kun je A-M niet op de voorstoel zetten? Dat mag namelijk wel mits je geen airbag bij de passagiersstoel hebt of de airbag uit kunt schakelen.

Geplaatst

jeetje ...ja ze weegt nu bijna 9 kilo en op het cb zeiden ze dat ze erin mag.

Roos deze kan je in 4 standen gebruiken......rechtop en dan steeds meer liggen.

Ik heb een airbag voor vonnie dus helaas....en de auto van jheroen ook...dus ook helaas!

Maar ik had waarschijnlijk met het ook op de gipsbroek toch over gemoeten naar zo`n stoeltje....en gelukkig heb ik de goede gekocht heb ik gelezen op het forum van de heupafwijkingen!

Geplaatst

nou het ziet er naar uit dat ik hier weer alleen ben!!

dan ga ik ook maar weer eens pitten!!

trusten en tot morgen!!

groetjes rosalie

Geplaatst

ja het is 23:10 moet jij niet naar bed dan om die tijd....hahahahahahahah

Lekker geslapen roos??????????????????

Sab eb cynthia hoe is het met jullie kindjes?

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat je toch tijdens het rijden Anne-Meya wilt blijven zien. Zelf zet ik Famke naast me neer, omdat ik de airbag kan uitschakelen.

Wij hebben trouwens een Maxi Cosi Citi en daar mogen ze maar in tot 9 kilo, dus ik zal wel over moeten naar een stoeltje als het zover is. Anders is het niet veilig in de maxi Cosi. En Famke is al groot in lengte, dus het zal niet lang meer duren voordat haar hoofdje erboven uit komt.....

Ze zit nu weer in een groeistuipje, of heeft last van haar tandjes...Vannacht was het weer bal, heel veel wakker en huilen. Niet makkelijk in slaap willen vallen, huilen als ik haar op het omkleedkussen leg, snel verveeld tijdens het spelen. Gelukkig eet ze wel heel goed, dus dan zal er wel weer een flinke groeispurt aankomen.

Volgens mij slaapt ze eindelijk (na een half uur pruttelen) en ga ik even snel de douche onderdoor!

Tot later.

Liefs Corine

Geplaatst

Hey weer,

Ik heb de autostoeltjes al op zolder staan, kon ik overnemen van een collega die erg heel voorzichtig mee is geweest.

Thomas kan misschien wel al in die stoel, omdat ie met winterjas opgepropt zit, net een klein mummietje.

Ik kan ook de airbag uitzetten voor, jij niet dan José?

Geplaatst

Nee laura...ik had mijn auto net een maand of drie later moeten kopen!

Helaas pindakaas!

Maar ze zit nu in de autostoel achterin en gaat echt helemaal geweldig...ze zit in deze stoel ook veel beter dan in de maxi-cosi...die is veel dieper!

Vandaar dat ze straks als het goed is ook met de spreidbroek wel in deze stoel kan met een tochter eronder!

Geplaatst

Mijn neefje zat inderdaad toen ook al in een gewone autostoel.

Fijn dat het goed gaat met jullie nieuwe stoel, maar wat gek zeg, van die airbag!

Maar goed, oplossingen zijn gevonden.

Groetjes

Geplaatst

hallo,

vandaag op het CB geweest(ja wij ook Roos)..allebei snotje ziek..

We hebben ze gisteren van het KDV afgehaald omdat ze 39,4 koorts hadden....beehehehe

's morgens gaat t wel weer, faas wat slijm op de borst, Lieve meer van het hoesten..

Lieve is 72 cm en weegt 8 kilo

Faas is 74 cm en weegt 9,4 kilo

Ze vrogen of ik ze wel genoeg te eten gaf????ze waren nl te weinig aangekomen sinds de vorige keer, ze zijn nu 7,5 maanden en mogen meer...ze eten hier al heeeel veel wel n330gram warm eten, brood, pap, melk fruit, koek enz.....

En pap van de lepel hahah ik wist wel dat ze dat gingen zeggen....nou niet te doen hier hoor..gillen als een speenvarken..ze liggen nu gelukkig in bed al 2 uur, maar ze eten nu wat weinig nu ze ziek zijn dus Zullen zo wel komen..

Ik ga effe kijken, tot zo cyn

Geplaatst

hallo,

vandaag op het CB geweest(ja wij ook Roos)..allebei snotje ziek..

We hebben ze gisteren van het KDV afgehaald omdat ze 39,4 koorts hadden....beehehehe

's morgens gaat t wel weer, faas wat slijm op de borst, Lieve meer van het hoesten..

Lieve is 72 cm en weegt 8 kilo

Faas is 74 cm en weegt 9,4 kilo

Ze vrogen of ik ze wel genoeg te eten gaf????ze waren nl te weinig aangekomen sinds de vorige keer, ze zijn nu 7,5 maanden en mogen meer...ze eten hier al heeeel veel wel n330gram warm eten, brood, pap, melk fruit, koek enz.....

En pap van de lepel hahah ik wist wel dat ze dat gingen zeggen....nou niet te doen hier hoor..gillen als een speenvarken..ze liggen nu gelukkig in bed al 2 uur, maar ze eten nu wat weinig nu ze ziek zijn dus Zullen zo wel komen..

Ik ga effe kijken, tot zo cyn

Geplaatst

hahaahah...alweer strafpunten....hahahahahaah

He wat goed dat alles weer goed was....krijgen ze niet genoeg te eten.....zien ze er dan zo mager uit...hahahaha

Ja, het is wat!

Hier ook geen pap van de lepel hoor...ik geef hier nu de pap s`avonds voor het slapen en ze slaap daarop tot 7 uur smorgen door....dus geen pap met lepel hier!

Gewoon lekker doen wat je zelf denkt dat goed is!

En beterschap natuurlijk!!!!!!!

Geplaatst

Cynthia,

Onze Roos vertikte het in het begin ook om de ochtendpap met de lepel te eten, brullen!! Sinds afgelopen zondag doet ze het ineens wel! Gewoon lekker in de fles blijven geven totdat je merkt dat ze de groente, fruit, brood enzo lekker eten en dan probeer je gewoon het laatste beetje pap dat vaak in de fles achterblijft met de lepel te geven. En doen ze dat, nou dan kun je van lieverlee uitbouwen naar een heel bord pap. Hier eten ze nu alletwee 6 grote lepels Bambix met 200 ml. opvolgmelk binnen 10 minuten op met een lepel.

En Kim, die drinkt zelfs bijna niet meer met de fles, dat is het andere uiterste. De laatste fles wil ze niet meer met de speen, ik maak er nu met Nutrix pap van en geef het met de lepel. Ik moet alleen nu wel gaan proberen met haar of ze dixap of zo uit een fles of beker wil drinken want anders ben ik bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt.

Geplaatst

Jeetje vonnie ja dat is weer het andere uiterste....hahahahah

Ik moet je eerlijk zeggen dat het ook wel gemakkelijk is de fles...hahaha...luie moeder hier...nee hoor maar s àovond om 10 -11 uur nog pap gaan geven zie ik niet zitten!

Komt vanzelf wel!

De rest eet ze prima dus dat met de spraak komt wel goed!

Geplaatst

ooh jongens..ik haal ze uit bed en jawel allebei 39,5 koorts..zetpil erin en de dokter weer gebeld...natuurlijk niets aan te doen maar het duurt nu al 4 dagen....

Vonnie..bedankt voor je tips en ervaring..ik geef nu zolang de fles totdat ze het inderdaad anders willen..

Wil ze ook niet uit de tuitbeker drinken..je hebt het vast geprobeerd....

groetjes weer cynthia

Geplaatst

hey cynthia,

dat kan toch niet zo..

wat zegt de dokter ervan??

dit duurt wel heel erg lang..

hoe gaat het nu?

is de koorts al iets gezakt?

groetjes rosalie

Geplaatst

hallo,

Ik heb de dokter gebeld en die zei eigenlijk wat ik al\dacht..zetpillen en alleen als ze suf zijn actie ondernemen, plasluiers in de gaten houden enz..

lieve gaat wel weer maar faas heeft echt heel veel slijm, die roggelt ook..ui naast het bd gezet enz..maar hij huilt de hele dag............

misschien straks weer beter maar dit sloopt je wel hoor...

cyn..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden