Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lieve Sab, een dikke digi-knuffel van mij! Kop op meid... Moeilijk om je ouders zo te zien he? Je voelt je zelf dan ook zo machteloos.

• Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey meiden, het is rustig hier op het forum! Nog ff een vraagje... Ben wel eens benieuwd naar de dagindeling wat betreft slaapjes van jullie kindjes.

Marissa slaapt overdag soms erg weinig, over het algemeen is dit haar schema-tje:

ongeveer 6.30 uur wakker. Meestal na de fles en sonde in bad

ongeveer 9.00 uur op bed, ze slaapt dan meestal een klein uurtje.

Na de fruithap en spelen etc om ongeveer 12.00 uur weer op bed, de laatste dagen slaapt ze weer wat langer (ongeveer anderhalf uur), maar meestal is ze na een klein uurtje alweer wakker.

Dan gaat ze meestal rond een uur of vier weer op bed, dan slaapt ze een half uurtje. En dan 'savonds na het eten en spelen zo rond 19.15 uur op bed. Ze slaapt dan eigenlijk tot de volgende ochtend 6.30 uur. We halen haar alleen om 21.30 uur nog uit bed voor een laatste voeding, maar die drinkt ze ook half slapende.

Ben benieuwd naar jullie dagindelingen...

Posted

he bianca...ik wil wel met jou ruilen.......hier krijg ik er geen ritme in........soms slaapt ze van 12 tot 4 maar meestal de laaste tijd maar een half uurtje en dat 2 a 3 keer per dag......jaja..geen ritme in slapen eten of wat dan ook.........en steeds maar boos als iets haar niet lukt of zint!

en zo`n gewzicht komt er dan naar voren.....hahahaahahah

Foto-KPEA8E67.jpg

Posted

Hahaha, wat een herkenning... Die van jou is ook echt een meisje he? hahahaha...

Ik zou zo graag hier eens wat ritme en regelmaat erin willen brengen, jij dus ook... Lukt mij ook niet helemaal hoor, maar ik streef er wel naar.

Marissa slaapt zowaar nu ineens van half 1 tot nu (3 uur), echt bijzonder... Ben al twee keer bij haar wezen kijken, maar ze lag heerlijk te slapen. Maar goed, nu zal ze waarschijnlijk aan het einde van de middag niet meer willen slapen, nou ja we zien wel hoe het gaat lopen...

Groetjessss

Posted

Moeilijk hè een ritme erin brengen.

Vinden wij ook!

Wij proberen het nu als volgt:

7.30 uur: fles en terug naar bed

10.00 uur: uit bed en naar beneden, box en speelkleed

11.00 uur: fles 2 en spelen

12.30 uur ongeveer: naar bed (tot ze wakkker worden)

14.30 uur: fles 3 (ongeveer 16.00 naar bed)

18.00 uur: fles 4

20.00 uur: naar bed in slaapzak

21.30 uur: laatste fles

Het slapen overdag is bij ons ook een drama hoor!

Slapen heel weinig.

Alleen na de 1e fles slapen ze erna weer super.

Het lastige is dat als je weggaat hun ritme ook weer door de war is......

Misschien hebben de novembermama's nog tips?!

Posted

Hoi meiden,

even een berichtje van een heeeeeeeele strenge moderator!! hahaha

Volgens mij heeft Lis een topic geopend met serieuze zaken zoals voeding etc. Wat ik begrepen heb is dat ze daar ook de schema's bij wilde. Zullen we anders een apart topic onder die van Lis hangen met Schema's??

Posted

zegt de ene moderator tegen de andere...hahaha...we hebben een nieuwe erik jansen hier...hahah

maar je hebt gelijk hoor sab...haha

Guest Amanda
Posted

o Sab, wat vreselijk voor je moeder, vader en ook voor jullie.

Erg om haar zo te zien en niets te kunnen doen!

En Laura.. is je kat overleden? Siep?

Wat erg.. sterkte.

En Roos, jouw moeder ook ziek?

Wat een nare berichten allemaal vandaag.

Schrijf het maar lekker van jullie af!!

José, geweldige foto!!

Over het slapen van de kindjes.. moeilijk vond ik dat hoor! Len sliep ook heel weinig, nog steeds trouwens.

Ik was helemaal uit mijn doen als hij zijn schema om gooide... haha.

Ik denk dat hij rond de 6 maanden ongeveer 2x per dag sliep, een uur. Rond 10.30u en rond 15.30u.

En dan om .. ff denken half 9 weer naar bed.

Nu slaapt hij van 8 tot 8 uur half 9 (snachts) en smiddags een half uur als ik geluk heb een uur.

Op een gegeven moment wist ik het ook niet meer, sliep hij veel te weinig eigenlijk voor zijn leeftijd, maar ik probeerde hem wel geregeld in bed te leggen, op dezelfde tijd, na de zelfde activiteit (spelen in de box).

Om toch die regelmaat erin te houden. En als hij sliep was het oké, sliep hij niet pakte ik hem weer. En toen ik door had welk moment van de dag hij wel sliep en welk niet, ben ik hem alleen toen nog in bed gaan leggen.

Ik heb nu ook zoiets van, als hij overdag minder slaapt, jammer dan, zolang hij snachts maar doorslaapt. Ik leg hem wel altijd na de boterham in bed, en hij slaapt dan ook.

Smorgens maak ik hem uiterlijk 9 uur wakker, soms slaapt hij dan nog, maar ik wil wel ritme en regelmaat houden.

daar heeft hij behoeft aan (en mamma ook hahah)

Meisjes, sterkte allemaal!!

Amanda

Posted

Amanda, Siep was de vermiste poes, maar haar dochter Charly is gisteravond aangereden.

Grappig dat Len zo weinig slaapt. Als hij niet meer nodig heeft en goed groeit zal het prima zijn? Maar voor jou lastiger aangezien hij dan meer aandacht vraagt (en krijgt?).

Zit hij trowuens nog in de box? Dat wil ik zo lang mogelijk volhouden...

Groetjes

Posted

Zo we zijn terug van het CB en het is heel goed gegaan...een beetje een lipje maar niet echt huilen....is dat niet stoer...hahahahah...papa en mama helemaal blij.....hahahahaha

Ze woog 7730 gr en is 64,5 cm lang ondanks slecht drinken toch goed in gewicht..hahahahahah

Ze was erg vlot vonden ze op het cb maar we hadden een leuke vrouw en ze zeurde niet eens dat ik de BV had gestopt!

Verder hoef je inderdaad de flessen niet meer uit te koken...gewoon een beetje afwasmiddel...(ook de speen lis anders blijft er een beetje vet achter en is niet goed)schoonmaken en klaar is kees...of in de afwasmachine(speen niet)

Ook is het zo dat je inderdaad tegenwoordig wel weer gewoon spa water mag gebruiken...vroeger alleen bar le duc of gewoon kraanwater....maar alleen koud kraanwater(warm zitten meer bact)

Verder is dit natuurlijk heerlijk voor op vakantie voor ons...geen flessen uitkoken en gewoon fleswater gebruiken!

Wel neem ik de kleine reiswaterkoker mee...(goed idee van sab)om de spenen uit te koken!

We hebben zo`n ding staan omdat we die altijd mee nemen naar landen waar de koffie niet te drinken is...hahahahah...ook deze blijft doorkoken!

amanda...ook daar al een slechte slaper.....nou ik weet wat je bedoeld.....hier nog zo één!

En dat zal wel altijd zo blijven heb ik al gehoord.....hahahaha.....dus ik maak me er maar niet meer druk om!

Ze krijgt nu trouwens nutrilon en drinkt 160 cc soms achter elkaar....heeft ze nog nooit gedaan!

En ja vandaag voor het laatst gekolfd.......weer wat afsluiten...en dan voor altijd!

Maar goed er komen ook weer nieuwe dingen voor in de plaats dus we gaan lekker verder met ons meisje!

En een schema..sorry maar hier geen schema en dat zal ook wel nooiit gebeuren zei de mevrouw van het CB...ze is nou eenmaal wispelteurig en ja dat zit in haar karakter net als het doorzetten van dingen willen doen!

Zo ik ga nu nog even wat was opvouwen en dan ben ik er vanavond weer!!!!!!!!!!!!

Posted

he lieve sab, ook even van mij eenhart onder de riem. wat een narigheid zeg. vreselijk om je moeder met al die pijn te zien en wat t met je vader doet... heel veel sterkte en een dikke digi-knuf :knuf:

laura is siep nou overleden? ik heb t helemaal gemist. ik moet t teruglezen, maar ebbetje piept en straks komt t er weer niet van, dus ik schrijf voor jou ook meteen een dikke digi-hug! :knuf:

bianca, ik hoop dat je herstel goed gaat, fijn dat je hulp hebt en slim dat je nog niet gaat werken denk ik ja. het is allemaal niet niks. ik merk ook wel dat sommige dingen verwerking nodig hebben en bij jou is alles wel heel moeilijk gegaan de laatste tijd. meerdere ongelukken bij een groot geluk zeg maar...

dus voor jou ook een digi-hug! :knuf:

en nog een voor jose die afscheid neemt van de bv...jammer he...zo intiem. :knuf:

en nu snel naar mn mannetje voor een echte! alhoewel hij weer stil is...

lis

Posted

Lis, de dochter van Siep is aangereden. Haar geluk is dat het direct afgelopen was, niet geleden. Maar ik voel me er vreselijk onder!

Knuffel is ontvangen, bedankt!

Knuffel ze, met je mooie mannetje!

Posted

hey amanda,

ja mijn moeder is ook ziek!!

ze heeft borstkanker

en heeft de helft van haar bestralingen erop zitten

is wel moe maar verder gaat het wel...

alleen krijgt ze hierna nog 5 chemo kuren!1

dus daar gaat ze wel last van krijgen,buiten het feit dat ze er kaal door wordt!!

Posted

he lis...jij krijgt ook een :hug:...je bent een lieverd!

roos wel fijn dat je moeder er tot nu toe redelijk doorheen gaat!

Guest Amanda
Posted

Hoi

Roos, wat erg voor je moeder! Hebben ze ook een borst moeten amputeren? Wat lijkt me dat moeilijk zeg, om je moeder zo ziek te zien. Ik vind het wel altijd verbazend hoe sterk de zieke mensen zelf zijn.

Sab, gaat het al wat beter met jouw moeder?

José, vervelend die prikken hé, vaak maken de ouders zich drukker dan de kindjes hihi, ik wel..

Ik had de hoop al opgegeven op meer slaap bij Len haha.

O Laura wat erg, blij omdat Siep terug is, en dan het verschrikkelijke nieuws dat Charly aangereden is.. sterkte.

Len zit nu weer wat meer in de box, hij houdt zich nu zelf wat bezig, maar toen hij jonger was, was het altijd huilen in de box. Nu hij kan staan, loopt hij langs de spijlen van links naar rechts en maar kraaien/schreeuwen/springen, het is een druk mannetje, geen minuut zit hij stil.

Zelfs onder het eten, in de kinderstoel, gaan die beentjes heen en weer.

Energie voor 10..

Bianca hoe gaat het met jou?

En Marissa natuurlijk.

Morgen gaan we naar de dierentuin!!

Amanda

Posted

Roos, ik heb opeens het gevoel dat ik je niet eens een warme digiknuffel heb gegeven! Ben soms teveel met mezelf bezig. Sorry! Ik hoop ontzettend dat de behandeling goed aanslaat, en dat ze na de behandelingen snel opknapt!

Wie zorgt er nu eigenlijk voor je kleine broetjes? Je vader? Of zit hij met zijn werk?

Amanda, veel plezier morgen bij de dierentuin! Die Len van jullie gaat vast nog heel wat capriolen uithalen! Onvoorstelbaar dat mijn kindjes over een paar maanden ook zo tekeer zullen gaan haha.

Groetjes allen

PS:José, beterschap meis. Hopelijk verdwijnt je maagpijn snel en ben je morgen weer kwiek.

Heb je trouwens geen last van je borsten? Ik soms wel, maar wil nu doorzetten. Vind het ook moeilijk hoor, ik zal hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer borstvoeding hebben. Kus

Posted

goeiemorgen!

Joos, ik hoop dat je je wat beter voelt vandaag.

Lau:hoe is het met jou en je boobies? en gaat het beetje met het verlies van charly....?

Lis, Bianca, Cynthia hoest daar?

Roos: gefeliciteerd met Levi!! LEuk hoor, veel plezier met het kraambezoek.

Amanda, veel plz in de dierentuin en kijke uit met de gorilla's he hihi.

En natuurlijk Bootje: hoe is het met jou? en je twins?

Nog iemand vergeten? pff weet t niet zo snel...

Fijn weekend iedereen xxx

Posted

mn moeder heeft een borst sparende operatie gehad!!

gelukkig!!

en laura,je kan ook niet alles bij houden!!

ik heb ook moeite om hier alle berichten terug te lezen!!

hoe is het trouwens met iedereen?

jose?

jij maagpijn?

hoe komt dat nou weer?

en sappie?

hoe is het met jouw mams?

groetjes rosalie

Posted

en bedankt voor de lieve berichies allemaal!!

maar de babyboom gaat door!!

mn schoonzusje(sussie v mn vriend) is nu 8,3 wk zwanger

en gisteren belde een andere vriendin van me en die is nu ook 8 wk zwanger!

en in november bevalt een andere vriendin vn me!!

dat worden heel wat kraamcadeau's!!

groetjes rosalie

Posted

Wat een ellende allemaal met jullie mamma's... Afschuwelijk als je je moeder pijn moet zien lijden.. Sterkte meissies!

Jose, hoe voel je je? Hopelijk weer wat beter...

Verder heb ik nog niet terug gelezen wat jullie allemaal hebben geschreven. Gisteren feestje van mijn zusje gehad, een bbq. Ze gaat morgen voor zeven weken naar Aruba... Hopelijk vliegen die weken snel voorbij en heeft zij daar een fantastische tijd. Kan bijna niet wachten tot we haar over zeven weken weer van Schiphol kunnen halen (erg he?) Mijn zusje is acht jaar jonger en ik ben altijd snel bezorgd om haar... Maar goed, kleine meisjes worden groot he en dat geldt voor haar ook en daar moet ik echt soms nog wel aan wennen. Ze is nu 19 en al echt een volwassen meid. Ik zie haar nu ook meer als een vriendin dan als mijn kleine zusje.

Marissa heeft vanmorgen haar sonde eruit getrokken... We hebben besloten om hem er eerst uit te laten en geen nieuwe meteen in te brengen! We willen eens zien hoe dat gaat, we geven dan vanaf nu nog wel een nachtvoeding met de fles. Vind het wel spannend hoor, maar als het niet gaat en ze niet genoeg krijgt, dan gaat er snel weer een nieuwe sonde in. We gaan er geen strijd weer van maken.

Wel een kaal gezicht zo zonder sonde, moet er nog wel aan wennen...

Posted

ja het gaat weer wat beter...het is er nog wel maar minder!

Oh ze wil dat ding er gewoon niet meer in Bianca.............nu hopen dat het goed gaat!

Maak maar gauw wat foto`s van haar zonder zonde!

Jeetje roos...wel heel gezellig straks al die kindjes....is voor Milan ook heel leuk natuurlijk, kan ie straks lekker spelen!

Hier hebben we dat niet helaas...allemaal grote kinderen!

Hé knuffel sab...hoe is het met jou en je mams...hou je je een beetje staande?

Laura...hier ook last van de borsten maar net als jij ga ik ervoor...ik vraag me wel af waar blijft die melk nu...word dat opgenomen door het lichaam?

soms een tinteling in de tepels en een beetje steken.......en nu voelen ze weer wat voller!

maar ik heb afscheid genomen dus nu ga ik ook ervoor....denk ook dat ik daarom een beetje last van mijn maag heb...heb het er best moeilijk mee moet ik eerlijk zeggen...en ik ben helemaal niet zo`n emo type maar dit pakt me toch wel!

oe is het met jou meis...met het verlies van de poes en de BV niet meer...het verdriet van je paps?

En hoe gaat het met je moeder....geeft de vakantie haar wat afleiding?

Amanda wat leuk naar de dierentuin...hoe was het?

En vooral hoe vond len het?

Lis is je mannetje weer stil...hahahaha

Hoe is het nou gegaan op de snelweg...ik heb nog even terug gelezen maar kan het nergens vinden?

Ik moet nog!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verder met iedereen goed???????????????

Wij zijn vandaag naar auto`s wezen kijken.........brrrrrrrr.....niet leuk vind ik dat...maar goed ik moet iets groters hebben..weet alleen nog niet wat...we zitten te denken aan een toyota verso.

Mijn picanto is te klein...de buggy kan niet achterin en als ik naar de Betuwe ga neem ik ook altijd de hond mee....maar goed we zijn er nog niet uit!

Verder zijn we bij gardo geweest ...ze hadden daar autostoeltjes de Maxi Cosi -Priori sps Indigo

in de aanbieding voor 99.95 en we willen er twee dus een mooie prijs......moest ze wel via www.gardo.nl bestellen en ze dan in Amersfoort ophalen maar dat vind ik niet erg!

Hoef ik niet steeds de maxi cosi erin en eruit te halen!

En deze kan ook liggen dus helemaal handig......eigenlijk vanaf 9 kilo maar het gaat prima hoor.

en we hebben gekeken voor een kinderstoel!

En we hebben een loopstoeltje gekocht voor haar....1 die kan schommelen en straks kan ze erin lopen...ze vins het helemaal te gek...was zelfs boos toen we haar eruit haalden...hahahahah...bijdehandje!

Guest Amanda
Posted

José, wij hebben ook de maxicosi priori. Bevalt prima, Len zat er ook eerder in dan 9 maanden. Moet je hem wel in ligstand zetten.

Ben je er al uit welke kindersteol?

Wij hebben een onding!!!!!!! Grrr.... ergernis nr 1.

Het is een houten stoel + tafeltje, weet je wel.. lomp, moeilijk te verplaatsen..

Maarja gekregen van de oma van Hans, dus weg doen kan ik niet maken, ik vind de mutsy kinderstoel helemaal geweldig!!!

Auto's kijken bleh, vind ik ook niks, ik vind het model en de kleur alleen interresant :icon_scratch: oeps...

Bianca wat spannend zonder sonde, hoe gaat het? Hopelijk hoeft ze er geen nieuwe meer in.

Ik las al op de weblog dat je zusje naar aruba gaat.. spannend..

Amanda

Posted

hahahahahah.....jij bent er ook 1.......net als ik....ik vind ook alleen de kleur en het model belangrijk!...hahahahahaah

Ja wij willen juist een stoeltje en tafeletje....hahaha.....juist omdat je dan het stoeltje ook bij de salontafel kan zetten!......is niet handig dus hoor ik nu....ik ga eens even de musty bekijken...dank je wel voor de tip!

En wat fijn dat de autostoel jullie bevalt...we hebben ze vandaag besteld...is echt goedkoop!

Ik word gek van die maxi cosi...steeds weer erin en eruit...en ja wij kunnen ze toch op de zaak zetten dus waarom niet meteen voor iedere auto 1.