Ga naar inhoud

Maart/April mama`s 2007

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Cynthia,

Ik log nu pas in na een paar dagen afwezigheid en lees je bericht! Wat een schrik meis! Dat wil toch niemand meemaken? Gaat alles nu beter met je twee schatjes? Ik vind dat je, ondanks je schrik, enorm goed en snel hebt gehandeld. Ik hoop dat ze alletwee vlug weer de oude zijn, het is helemaal niets als je kindjes ziek zijn!

Dikke knuffel!

• Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Na een paar dagen niet hier geweest te zijn meld ik me hier maar weer eens even! Ik heb nog niet bij kunnen lezen (vrees ook dat dat zo 1-2-3 niet gaat lukken) maar hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

Hier gaat het goed maar zoals bijna vanouds onzettend druk. Heb dan weliswaar "vakantie" maar dat betekent niet dat we het rustig hebben. De verbouwing is nog niet van start (nog steeds geen definieve vergunning van de gemeente) maar de planning is hopelijk volgende week of de week daarop. Ondertussen heeft hubbie wel alle binnendeuren vervangen, geschilderd en voorzien van nieuw beslag. Alle raamkozijnen boven zijn geschilderd en voorzien van nieuwe gordijnen. Ook zijn we nog een ochtendje wezen shoppen en een middag naar een speeltuin geweest.

Vanochtend ook nog met de dames voor kontrole bij de KA geweest en alles was prima (we hadden ook niet anders verwacht). Ze waren weer goed gegroeid en hoeven pas in januari weer terug te komen. Wellicht is dat de laatste keer. De dosering van Kim's Zantac gaat niet meer omhoog zodat ze daar vanzelf "uitgroeit". Verder gaan we nu wel de AR afbouwen, eens kijken of dat al gaat lukken.

Nou, ik ga maar weer eens wat lezen en daarna lekker slapen. Morgen weer vroeg dag.

Geplaatst

Cynthia, ik zit hier ook met een steen in mijn buik.

Weet nog heel goed hoe ik me voelde bij de koorts van Iris, maar jij zal je minimaal 100x erger voelen! Als je in de buurt woonde, kwam ik langs hoor!

Veel beterschap voor je kleine meisje en inderdaad; perfect gehandeld hoor! Knuffel!!!

Vonnie, leuk je weer te lezen. Kan me goed voorstellen dat je superdruk bent met 3 kinderen, en zelfs in je vakantie gaat alle gewoon door hè. Toch nog even ontspanning in de speeltuin gezocht, leuk! Hopelijk kan de verbouwing snel starten; hoe eerder hoe beter en hoe sneller je er ook weer vanaf bent.

Corine, lastig dat je steeds een halve verhuizing nodig hebt voor bij de oppasmoeder. Mijn gedachte was meteen; je betaalt er ook voor, dus moet zij eigenlijk speelgoed etc kopen?

José, wij hebben wel al 2 autostoelen, maar nog niet aan toe voorlopig hoor. Als ik de maten van jullie kindjes allemaal lees, zijn die van mij echt nog frummeltjes zeg.

Lis, al een mooie foto kunnen scoren van Ebbe zijn tandje?

Wij hebben vandaag bij mijn schoonouders gegeten en de tweeling kennis laten maken met aardappel (papje met melk van gemaakt). Heeeele zure gezichten en Iris moest ervan kokken; volgende keer maar mengen met ies van groente. Thomas doet overal zijn mond voor open haha

Nou, ben weer eens alleen hier, dus ga ook maar slapen haha

Toedels

Geplaatst

Ow Cynthia, wat erg, ik heb er gewoon hartkloppingen van joh!

GElukkig dat je zo goed bij zinnen was, ondanks alles, dat je snel hebt kunnen handelen en is alles met een sisser afgelopen.

Goed gedaan meisje.

Maar wat zullen jullie in shock zijn zeg, getsie, moet er niet aan denken hoor.

Wel heel lief en fijn dat je moeder er nu is, dan heb je mooi wat steun aan haar en kun jij even rustig bijkomen van alles.

Sterke meisje met alles en fijn dat je er weer bent! Hou ons op de hoogte he??

Knuf Sab:hug: :hug:

Geplaatst

Wauw Cynthia,

wat een verhaal. dit is volgens mij de worst nightmare van een moeder. Gelukkig dat jullie snel in het ziekenhuis waren, zodat ze in goeie handen was. Hoe gaat het inmiddels met haar?

Gister ging gelukkig heel goed bij de oppasmoeder. Ik denk toch dat het iedere keer weer even wennen is. En daarnaast hebben we een intens weekend gehad. De bumbo bevalt goed en dan kan ze tenminste met de andere kindjes spelen.

De oppasmoeder heeft een heleboel speelgoed en kinderbedjes, maar ze gaat niets nieuws meer kopen. Daarom neem ik vaak dingen van thuis mee. Ze is nu eenmaal geen boxlig kindje en dat is ook best moeilijk om haar de hele dag te vermaken. Gelukkig slaapt ze wel goed, dat scheelt.

Ga snel nog even op andere topics neuzen, anders hou ik het niet meer bij hoor!

Liefs Corine:hussy:

Geplaatst

Hallo,

Ben ik weer..ik was gisteren wat chaotisch..alles is vannacht goed verlopen dus voel me weer wat zekerder.

Lieve heeft wel nog steeds hoge koorts(zo rond de 39) maar ben nu veel alerter. iedere 6 uur een zetpil en proberen de koorts omlaag te krijgen. Faasje heeft een iets sterker lichaam dus die krijgt het beter verwerkt, die heeft tot 38,5 koorts.

Echt bedankt voor jullie lieve woorden, ik hoop dat niemand zoiets meemaakt. Mijn schoonzusje die op een KDV werkt zegt dat ze het ook pas van een moeder had gehoord en dat dat ook zo erg was dat het kindje een zuurstoftekort had en nu een hersenfilmpje moet krijgen.

Lieve liep geel/blauw aan en kon alleen uhu heel zachtjes nog zeggen of viel weg of gilde heeeeeel hard...echt heel eng.

Ze kunnen er niets aan doen, alleen als het zich herhaalt op korte termijn moeten we verder laten onderzoeken(kan richting epilepsie wijzen dan)

Ook omdat faas liep te gillen was mijn paniek natuurlijk versterkt.

Dit is wel een egostukje geworden, ga eens snel bijlezen! Hoef pas zaterdag weer te werken dus effe tijd..Merk wel dat ik ze niet goed geamuseert nu krijg..ze lijken nergens tevreden en willen vanalles wat ze niet kunnen..Hebben jullie dat ook?

En als ze samen op de grond liggen grijpt de een wel een oor van de ander...

Doei Cynthia

Geplaatst

Wat een verhaal zeg Cynthia... Pfff, ik zit het echt met tranen in mijn ogen te lezen. Kan me voorstellen dat je helemaal in paniek was en het nu heel moeilijk vindt om alleen met de kids te zijn, gelukkig is je moeder er om je te ondersteunen! Geef je kids maar een dikke knuffel van mij!

We gaan hier zo eerst naar de babyzaak... Zag gisteren die foto hoe Len in bed ligt. En ja hoor, Marissa ligt ook ineens half met haar gezichtje in het matras te slapen. Ze draait steeds weer op haar buik, maar als ze moe is lukt het niet om terug te draaien. Ze draait dan wel half haar gezichtje opzij, maar dan ook nog eens de duim in de mond. Ben bang dat ze dan bijna niet kan ademhalen... Dus zo meteen een aerosleep halen! Heb er net al eentje, met hoeslaken, achteruit laten zetten. Wel 80 euro samen, maar dat heb ik er wel voor over. Moet er niet aan denken dat ik haar zou aantreffen in bed dat ze niet meer ademhaalt... Brrrr...

Met het drinken gaat het gelukkig goed. Iedere dag toch tussen de 800 en 900 cc per 24 uur en dan krijgt ze niet eens een nachtvoeding, ze krijgt overdag genoeg binnen! Hopelijk kan die sonde er dus uitblijven! En mocht ze een dag slechter eten en drinken, dan kunnen we altijd in de nacht nog een voeding geven, als ze slaapt drinkt ze zo een fles van 180-200 cc leeg!

Marissa is de laatste twee dagen ook erg onrustig. Wil ook alles wat nog niet kan, het liefst de hele dag zitten en staan bij je op schoot. Ze draait continu op haar buik en begint dan hard te gillen. We kunnen haar dan weer terugdraaien, maar hup madame ligt meteen weer op haar buik. En ze kan me toch hard gillen, wat zullen de buren wel niet denken, haha...

Liefs Bianca

Geplaatst

Lieve Cyn,

Ik vind het helemaal geen ego-stukje van je!!!

Je lucht lekker je hard en dat moet je ook zeker doen!!!

Meis, het is echt vreselijk wat je hebt meegemaakt en ik hoop ook dat het je niet meer gebeurt!

Ik hoop dat de koorst bij je kindjes snel zakt!

Dikke kus, beau :hug:

Geplaatst

Lieve Cynthia,

Ik lees nu pas hoe ziek Lieve was en dat ze nu allebei ziek zijn.

Wat zal jij geschrokken zijn zeg en je alleen gevoeld hebben. Super dat je zo gehandeld hebt! Heel veel sterkte met je moppies, geef ze maar een dikke knuf van mij!

Bianca, fijn dat het zo goed gaat met Marissa! Zou heerlijk zijn zeg als ze geen sonde meer in hoeft! Misschien zit ze in een groeisprongetje dat ze wat lastiger is nu? Ook al zo'n gevaarlijk dametje, heel goed dat jullie ook zo'n aerosleep kopen.

Ik zie nu pas de stoel van Len. Ben geloof ik weer vergeten iets bij te lezen. Erg leuk istie. Daar kunnen ze zo te zien al vroeg in zitten.

Gelukkig ging het nu beter bij de oppasmoeder, Corine. Is al lastig genoeg om je kindje weg te brengen als je dan weet dat ze veel huilt, maakt dat het er niet makkelijker op.

Geplaatst

jemig cynthia, ik lees t nu pas.

wat erg joh, wat goed dat je zo snel gehandeld hebt. knap hoor.

heel veel sterkte, zo naar lijkt me dat, zieke kindjes.

bianca, fijn dat t zo goed gaat met marissa en t eten, super joh. dat gillen op de buik ken ik wel ja... ik denk dat ebbe dan wil kruipen ofzo, maar dat kan ie nog helemaal niet...

vonnie, leuk iets van je te horen. goed op t cb dus, lekkerrrrrrrrrr.

jullie hebben t echt druk he, brrrr, ik wil voorlopig effe geen gedoe meer in huis (bij ons is de keuken verbouwd toen ebbe 4 weken was ofzo, vreselijk) maar ikhoop wel dat jullie snel vergunning krijgen!

liefs, lis

Geplaatst

Hallo Lis,

Het erge is dat de piek altijd tussen 17 en 20 ligt met de koorts, nu weer 39 graden maar dat ik dan eigenlijk altijd alleen ben...zo zielig dan, heb maar 2 handen..

Alles ok met Ebbe?

Geplaatst

ja, ik vind het ook eng als er iets is en ik ben alleen. en ja dan met twee is het ook niet te behappen...

ebbe heeft last van zn tandjes, vandaag ook wat veel gespuugd...

ik merk ook dat t lastig is hem lekker bezig te houden als hij last heeft.

t meisje van t kdv zei dat er meer tandjes ook achterin kwamen. hij zit ook af en toe met de speen van de fles aan de zijkant in zn mond erop te kauwen. raar hoor, ik dacht nu de boventanden voor, maar ja ik weet r niks van hihi.

nu stabiel, die koorts? hoe doen jullie dat vannacht? zet je af en toe de wekker of hoef je niet te controleren of af en toe weer een zetpil te geven?

sterkte he,

lis

Geplaatst

He Lis,

Ja we zetten de wekker...om 3 uur effe checken...mannie is net thuis dus wel lekker.

Ik had faas vandaag een drinkbeker met tuit gegeven heeft hij alleen maar alngs zijn kaken mee gekrast ....

Ze zijn inderdaad wat jengelig...ach ze liggen er alweer in

Geplaatst

cynthia!!

wat lees ik nou weer????

wat erg meis!!

oh wat ben jij geschrokken zeg......

pffff krijg het er heet van!!

hoe is het nu met ze???

Geplaatst

Cynthia, echt vervelend dat de koorts nog steeds zo opvlamt.

Ik vond zelf dat de zetpillen wel snel werkten. Geef je 60mg of 120mg?

hopelijk zakt het snel en zijn het weer blijde babies!

Bianca, wat super dat Marissa zo goed drinkt! Iris drinkt gemiddeld 800cc per dag, dus Marissa is een kanjer!

Liefs Laura

Geplaatst

he cynthia, hoe gaat t nu?

ik hoop dat je hummels vandaag weer wat beter zijn!

ik ben vandaag naar de kno arts geweest. ik heb weer neuspoliepen...grrr.

heb ik al eerder gehad en toen verdoofde hij het en trok ze er met een grote tang uit. krrrrrak, gruwelijk.

nu zei hij dat hij dat niet ging doen omdat ik ebbe mee had en je nooit weet of je misschien onwel wordt... ook is het wel snel weer best erg (verstopte neus, veel druk en het ergste: vaak verkouden) dus hebben we besloten het operatief te laten verwijderen.

dus de komende tijd (zo snel gaat dat niet, heb vooralsnog alleen nog maar een afspraak voor een foto) nog zo'n dichte neus, bahbah. ik heb wel een spuitje gehad waarmee het ene beetje zou moeten slinken, die kreeg ik op de dagbehandeling waar ik een uurtje moest blijven.

Ebbe ging natuurlijk niet slapen en heeft de verpleegsters flink gecharmeerd, die lachebek.

heel lief was ie. om een uur of 11 (thuis om 9 uur!) viel ie toch in slaap. ik heb m nu maar weer in zn bed gelegd. dan maar geen fruithapje, hij was heel moe en jengelig na de fles die hij pas om kwart over 12 kreeg!

ik was wel heel trots op m hoor, voor t zelfde geld was de hele afdeling bij elkaar gekrijst...

groetjes,

lis

Geplaatst

Poeh Lis, klinkt errug vervelend zeg. Eerst het feit dat je niet kunt ademen en dan het vooruitzicht op een operatieve verwijdeiring van die rotdingen!

sterkte en hopelijk wordt het snel verholpen.

Super dat Ebbe zich heeft gedragen, kan ook anders inderdaad. En dan maar even geen fruit toch, haalt ie vandaag wel weer in hoor.

Groetjes

Geplaatst

oh lis wat goed van jou kanjer mannetje...maar wat naar voor jou meis.....en helemaal vervelend dat die dingen terug komen........brrrrrr

Ik hoop dat ze je snel helpen!

en ik dacht ook dat ze eerst 2 onder en dan 2 boven tandjes zouden krijgen!

Cynthia hoe is de nacht gegaan meis...gaat het al wat beter met je kleintje?

Bianca wat fijn dat het zo goed gaat......en ook al aan de aerosleep....ik heb 1 lakentje ervoor maar je mag ook jersey gebruiken...doe ik ook!....maar dat had amanda geloof ik al gezegd.

Corine...heb je de rode wijn spaghetti al gemaakt?

en hoe is het bij de oppas moeder gegaan?

Laura ben je al bezig met de koffers....wanneer hoef je niet meer te werken?

Plien ik zag hier of op het andere forum dat je vroeg of de bedjes nog half opgemaakt worden...hier doe ik het nog wel hoor....nu het zo koud is weer snachts doe ik het dekentje er weer over en dan maak ik hem half op!

Hier verder niet veel nieuws...ja ik ehb met mijn stomme kop een pak nutrilon 3 gekocht en haar dat 1 avond en 1 morgen gegeven...ze sliep en dronk wel goed........ja ik kan er nu om lachen maar gisteren niet...slachte moeder hè

Ik wil nooit het eerste pak hebben..ikpak altijd het tweede pak...en niet goed gekeken dus...stom!

Gelukkig kan het geen kwaad volgens het pak...ja ben ik weer!!!!

nou tot gauw maar weer!!!!!!!!!!!

Nanda....waar zit je??????????????????????????????????????????????????

Geplaatst

ooo Lis, wat eng die neuspoliepen.. en dan een operatie.. ik wil je niet bang maken, maar hubbie heeft ook een neusoperatie gehad (zijn slijmvliezen waren te groot). De operatie was een "eitje" maar erna worden watten in je neus gestopt, en na 3 dagen moeten die eruit. En dat is vreselijk pijnlijk.

Maar steeds verkouden is ook niks, hubbie hier had het ook, en gebruikte heel veel (te veel) neusspray.

Nu heeft hij nergens meer last van.

Cynt, hoe is het met Lieve? Ik vind het ook geen ego stukje hoor! Je hebt het perfect gedaan, petje af.

Bianca, echt geweldig dat Marissa het zo goed doet zonder sonde, wat zullen jullie blij zijn!

Amanda

Geplaatst

ai amanda, dat klinkt niet zo fijn...maar ja als je eraf bent is echt heerlijk lijkt me. en ze eruit trekken is ook niet prettig...

ik hou maar voor ogen dat bevallen pijnlijker is...dat mag ik toch wel hopen...

kon jou hub werken erna? ik moet 1 nachtje blijven, en dan naar huis. die dag erna zag ik mezelf wel weer zitten (gewoon kantoor) maar om nou met van die bebloede proppen in mn neus in de trein te stappen en dat ook nog mn collega's aan te doen...hmmm, dat wee tik niet hoor...kan je je het nog herinneren?

hihi jose, wat is er mis met het voorste pak???? jij toch ook freaky, haha. soms als het pak er een beetje verfomfaaid uit ziet check ik wel dat datum hoor! en dat heeft me wel ns behoed voor een pak dat al bijna over de datum was.

bij ons heeft het kdv 1 keer een halve fles nummer 2 gedaan ipv 1, was ook wel raar, maar verder geen last gehad. kan me voorstellen dat je wel even baalde. wil je alles zo goed doen en dan toch zoiets!!!

he meiden, ik vind het wel jammer hoor als jullie straks op vakantie gaan!:hmz:

Geplaatst

Hoi allemaal,

José, nog niet bezig met koffers hier. Wel met het huis aan kant maken.

Lijstjes komen er ook weer, om niets te vergeten. Er was iets mis met het ticket voor Robbert, dus úiterlijk woensdag hebben we ze. Ik werk maandag en dinsdagmiddag.

Heb ik voldoende tijd om alles in huis te halen wat ik nog mis, koffers te pakken en Robbert psychisch te ondersteunen. Die is altijd gestressed als ie op vak gaat. Jheroen en jij ook?

Jij wel aan het pakken al? Waar gaat jullie hond heen?

Peutermelk (nr. 3) kan je ook mengen met de opvolgmelk (nr. 2). Dan krijgt ze niets tekort.

Enige nadeel aan nr. 3 is meer eiwitten, wat iets ongunstiger is dan.

Plien op koudere nachten doe ik ook een have deken over de kindjes. Alleen over de beentjes zeg maar. Ze gaan zonder deken naar bed, maar voor ik ga slapen controleer ik hun nekjes nog even op warmte/koude.

Lis, een bevalling is waarschijnlijk pijnlijker dan een neusoperatie, maar neus is zeker ook een gevoelig orgaan hoor. Mijn zwager heeft ook een neusoperatie gehad, tussenschot recht gezet. Na een paar wéken was het pas minder gevoelig. Met name stoten is dan traanopwekkend. Let er maar goed op dat Ebbe niet per ongeluk een tikkie ertegen aan geeft. Misschien is het verstandig om nog 1-2 dagen ziek te melden erna?

Groetjes

Geplaatst

Meiden,

ben even tussen de kerkdienst en avondfeest van een bruiloft van vrienden hier online. Moeten over een half uurtje weer weg en moet nog plamuren en kappen......Woahhh, ga ik niet redden...Vanmiddag aan champie gezeten in het zonnetje, je kent het effect wel. :icon_shaking2:

Famke is bij mijn ouders en het ging supergoed!!

Zie dat er weer veel te veel is gebabbeld, maar haal dat morgenochtend wel in. Heeeeeeerlijk vannacht eindelijk weer eens door- en uitslapen. Daar heb ik zin in!!!!!!! Laat jullie morgen wel weten hoe het bevallen is.

Liefs Corine

Geplaatst

hahaha Corine, hoezo verslaafd? ;)

Veel plezier op de bruiloft!

Lis, hubbie heeft een week ziekteverlof gehad na de operatie. Ik denk idd dat een bevalling erger is haha, en tja, hubbie is en blijft een man... (kleinzierig..?)

Dus wie weet valt het je wel mee.

Oja hij heeft idd lang last gehad dat het gevoeliger is.

haha josé , moet wel met je lachen dat je niet het eerste maar het tweede pak wil hebben haha. Maar als ze niet goed gespeigeld hebben in de winkel is de tweede ouder.. dus let op!!

En slechte moeder?? Neeee hoor. kan de beste gebeuren.

Niets te eten geven das erger haha.

Ik geloof dat het hier wel heel rustig wordt als jullie op vakantie zijn ja..

Amanda

Geplaatst

hahahaahah....ze gaan ons missen op het forum laura....wij zijn niet zo lang weg hoor en wij hebben in het hotel wel internet...dus als het een keer slecht weer is of te warm of wat dan ook kom ik wel even kijken...hahahahahah...maar ga echt niet alles bijlezen dan...hahahahahah

we hebben zelfs internet gratis op de kamer...en jheroen zei al zal ik de top meenemen.....maar nee...jose is dan streng....geen p.c mee op vakantie...hahahahahah

Laura hier ga ik morgen wel beginnen met de koffers...wat gewassen is en mee moet gaat in de koffer....zo kan jheroen niet nog iets aan doen wat mee moet!

Ik heb altijd wel stress...ga ook niet veel werken aan komende week....laat ik aan jheroen over....hahahha....goede smoes hè

De hond gaat naar mijn broer......ik wilde altijd een hond maar wilde geen hond als ik het beest steeds 2 weken naar een kennel of wat dan ook moest brengen...we hebben slechte ervaring gehad met de katten waar we er 1 uitgedroogt van terug kregen.....en toen zei mijn broer en schoonzus...als jij met vakantie gaat mag de hond hier...en dat gaat nu altijd zo...anders ging ik niet zo ver weg hoor...dan zou ik in nederland blijven...als we weekendjes naar texel gaan of zeeland dan nemen we haar altijd mee!....ja ik ben niet wijs......maar dat beest is nog net geen kind...hahahahah

En die nr 3 gaat gewoon de afval bak in hoor...tegen de tijd dat ze dat moet hebben koop ik wel nieuwe!

Lis ik wil het eerste pak niet omdat ik vroeger ook in een supermarkt heb gewerkt toen ik nog op school zat...en als er dan wat viel of iets gebeurde er met een pak wat dan ook dan werd ie altijd vooraan gezet...en als ik nu dus zoals babyvoeding of iest van eten pak...pak ik meestal niet het eerste pak.....ja lis....is een afwijking...hahahahahh

Maar ik doe het niet met alles hoor...hahahahah...waspoeder pak ik altijd wel vooraan....hahahah...ik moet er wel om lachen want als jullie nu een pak babyvoeding halen zulen jullie hier aan denken en ook kijken of je het goede nummer hebt...laat maar weten of ik gelijk heb.....hahahahahah

en iedereen die een pooh auto gekocht heeft...maak er eens een foto van?????????

Corine...dronken achter de p.c...hahahahahahah.......het is zoals sab mij altijd noemt....gek wief...hahahahah...en wat amanda zegt...hoezo verslaafd...hahahahah

Amanda......ja ik let altijd op de datum...dat doe ik dan wel weer...hahahahahah...en je hebt gelijk...geen eten geven is veel erger!

Haar onlasting is wel erg dun maar dat gaat ook wel weer over ...heb toch het idee dat het daarvan is gekomen!

Zo ik ga weer een topic verder!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden