Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ha die beau...je bent er weer!

Ik heb dema een mailtje gestuurd...ik kan dit niet aanzien hoor dat iemand zo met een ander omgaat!

Ik heb haar gezegt dat dit forum er is en dat ze welkom is.....de andere natuurlijk ook maar ik weet niet of het verstandig is om de link daar neer te zetten!

• Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Goede morgen meiden,

Lis wat een leuke foto`s van jou op de andere site.....lekker aan het strand.....heerlijk!

Jij vroeg ergens of anne-meya lang op haar buik kan liggen...ze kan het wel...maar ze begint al best wel snel te huilen en als ik dan nniet kom dan word ze me toch boos...dan is het echt een meid..hahaha

Vonnie wat lief dat je ook hier komt kletsen....ik waardeer het echt!

Hoe is het met het drukke huishouden daar.......hou je het vol?

Laura.......hoeveel kolf je nu nog?

Ik nog maar 1 keer en`1 keer voeding s`nachts.

Fijn dat het met iris weer goed gaat.

Hoe was het vandaag bij het CB...alles goed?????????????

Roos ook van jou natuurlijk weer mooie foto`s....mooi lief mannetje hoor!

ook fijn hoor dat je hier mee komt kletsen!

Heeft je moeder al ergens last van!

Beau...rolt je andere meisje inmiddels ook al van de rug naar de buik!

En ik denk nog steeds na over een recept hoor...hahahaah...ben erg druk hier!!!!!

Sab mijn kwebbel maatje...hahahaha.....hoe is het met carolijn...houd ze alles binnen nu?

En is het al zeker dat je moeder deze week naar huis mag?

bianca....hoe is het met marissa.......ik ben het een beetje kwijt door al het gedoe....even een update....kan dat?

wel lekker dat jij niet aangekomen bent........maar was niet zo lekker in de zwangerschap.....ach je moet maar zo denken....wij moeten weer aan de lijn nu...daar heb jij dan weer geen last van!

Corine ik hoop dat je snel ook hier komt kletsen!

ik heb gelezen dat je een fijne vakantie hebt gehad!

nanda, amanda, plien, en alle andere meiden....klets lekker mee hoor!

groetjes en een dikke knuffel!

José

Posted

Ik wacht het wel af je recept meis, komt vast goed.

En anders haal ik weer even een goude oude uit de kast hahaha.

Ha, dus jij hebt ook al een echte meid; wij hier ook hoor!

Duidelijk merkbaar! Mijn meiden wilden eerst ook niet op de buik maar toch gewoon blijven oefenen hoor; ze gaan het steeds leuker vinden!

Ze rollen nu allebei om; echt geweldig om te zien; zo leuk!

Weet je al wat je met Anne-Meya's haar gaat doen?

Laat je het groeien of haal je er een stukje af?

Posted

Goed plan om hier ook eens wat te schrijven haha.

Ik had je berichtje van gister nog niet eens gezien, schaam schaam...

Raar he dat ze soms zo onrustig zijn, kan heel goed een sprongetje zijn he? Zodra ze uit haar doen is dan geef ik gewoon een sprongetje de schuld haha.

Het nog helemaal niet rollen of whatsoever hoor, maak me er ook niet druk over, die tijd komt nog wel, het gaat al zo nsle met alles. Ze houdt wel de fles zelf vast, en ik dan met 1 vinger ondersteunen haha.

Lis, hoe bevalt die stoel, wij willen ook een trip trapp, we weten alleen nog niet welke kleur haha.

Corine, hoe was jullie eerste vakantie met de kleine en waar zijn jullie eigenlijk geweest in frankrijk?

Lau: schiet lekker op met jullie vakantie he? weet je al wat jullie doen met de voeding?

Vonnie: zijn ze al aan het verbouwen geslagen en wat leuk dat jij ook hier bent!!

Roos: trouwen!! leuk joh, ergens inn de zomer maar verder weten jullie nog niks? Ga je in het wit? hahaha

Cynthia: rook jij? Wist ik helemaal niet haha, slecht hoor hihihi. Heb het ook jaren gedaan hoor, maar ben er gelukkig van af!

Bo: ow ik heb mail, ik ga gauw kijken haha enne...waar zijn nou al die recepten van onze keukenprinsessen??

Niemand vergeten hoop ik......

Posted

he meiden,

heb jullie ook gevonden en kom natuurlijk meekletsen! Heb een beetje gemist waarom allemaal, maar dat maakt niets uit.

Ik hou het nu even kort, Famke kan elk moment wakker worden en ik moet nog een paar klusjes doen, maar vanmiddag tijdens haar middagslaapje ben ik helemaal van de partij en zal ik eens lekker mee gaan kletsen. Ik kan jullie niet missen hoor!

Liefs Corine

Posted

Goedemorgen,

ook welkom hier Corine!erg keuk.

Lieve heeft sinds deze week het draaien ontdekt...we vinden haar nu vooral schreeuwend op haar buik met het hoofd tegen de spijlen in bed en in de box...........ze is enorm beweeglijk..

Faasje natuurlijk niet maar die wil weer alleen maar staan...daqt kan hij al los...ja echt hij houdt zicn dan vast aan de rand van bv de tummytub..

Het zal wel weer een regendag worden dus vooral binnen....als ze straks in bedje liggen ga ik meer kletsen maar ieder moment gaat er iemand huilen..

Cynthia

Posted

heeeeeeeeeeee...cynthia...ik was jou vergeten...oh wat erg....hahahaha...vergeef me...hahahah

en faas al staan....jeetje dat is vermoeiend of niet...hahahahahaha

Sab komt vanzelf hoor.....jou meisje slaapt veel toch...dus dan komt het gewoon wat later...en met rollen komt ook shreeuwen dus wees maar blij dat ze het nog niet doet...a-m rolt zich al om vanaf 3 maanden..en ik kan je zeggen dat was voor haar en mij veel te vroeg!

Corine wat goed dat je er ook bent.....leuk hoor!

Ik weet het nog niet beau...het ene moment wil ik het afknippen en dan denk ik weer...is ook zonde.....ik denk dat ik alleen het plukje voor haar oogjes er maar afhaal.....dat kriebeld haar in de ogen....zielig toch?

Posted

Wat leuk dat nog meer meiden dit forum hebben ontdekt, gezellig! De complimenten voor Jheroen en Jose hoor, echt top dat jullie dit hebben opgestart!

Ik moet eerst eens even de tijd nemen om van alles terug te lezen, er is echt alweer veel geschreven zeg... Ik kan het amper bijbenen om alles te volgen, hihi.

Ik lees van alles: Iemand die gaat trouwen, meiden die wat kilootjes kwijt willen, consultatiebureau-bezoekjes, en noem maar op... Ga me zo eerst eens verdiepen in alle berichtjes.

Ik lees ook over onrustige baby's... Komt me bekend voor! Marissa is ook behoorlijk onrustig... Wil het liefste de hele dag bij me op schoot zitten, ze zit ook al vrij stevig. Als ze alleen in de box ligt en ik (of Fred) de kamer uit loop, dan begint ze te brullen. Is ook zo weer over hoor, maar ze laat wel even weten dat ze liever heeft dat we bij haar in de buurt blijven. Ze moet ook momenteel niet zoveel van vreemden weten. Gisteren met haar boodschapjes gehaald. In de winkel moet natuurlijk iedereen even naar haar kijken en even tegen haar kletsen, maar juffie begint dat meteen een pruillipje te trekken en begint te huilen... Ze kijkt mij dan aan: "mamma help... er praat iemand tegen me"... Haha.

Slapen overdag gaat gelukkig weer beter, vorige week helemaal niet... Ze brulde uren achterelkaar als we haar op bed legden. Ze had er dagen bij dat ze overdag maar een uurtje sliep. Gelukkig slaapt ze 'snachts bijna twaalf uur achterelkaar. Maar we hebben iets ontdekt: Haar op bed gelegd en als ze zich omdraaide, heel onrustig was, liepen we naar haar toe en legden haar weer recht. Door de onrust kwam ze gewoon niet in slaap. Dat hebben we twee avonden gedaan en sinds dinsdag geen problemen meer! Als ze moe begint te worden, leg ik haar op bed en valt ze meestal binnen een kwartier (soms ben ik de trap nog niet af en slaapt ze al) in slaap. Ze doet hazeslaapjes overdag, meestal drie keer een klein uurtje.

Het drinken gaat wisselend, 'savonds (laatste fles) drinkt ze slapende LEEG! Overdag gaat het heel wisselend, ene keer 40 cc en de andere keer 80 cc. Nog steeds met de sonde niet weer gespuugd!!! Ben daar zo blij mee. We zijn de Zantac nu ook aan het afbouwen. Dinsdag bij de kinderarts geweest, ze was 100 gram per week gegroeid, was goed zei hij. Ze weegt nu 6600 gram en is 66 cm lang.

Nou meiden, dit was mijn update-je weer. Marissa is net wakker geworden, ik ga haar uit bed halen en even lekker met haar tutten en spelen. Vinden jullie kindjes het ook zo leuk om op een kleed op de vloer te spelen? Ze vind het helemaal geweldig. Draait ook steeds op haar buik, maar terug lukt nog niet helemaal...

Iedereen een prettige dag gewenst! Ik reageer later even op jullie geschreven stukjes hoor, eerst alles maar eens even lezen...

Liefs Bianca

Posted

hè meiden wat gezellig hier! Het voelt zo eigen, hebben jullie dat ook? Lekker van ons haha.

Advies gevraagd (ik zit tenslotte in het serieuze maart-april topic en dat doe ik niet voor niets hihi)

Oke, het volgende: Carolijn drinkt haar fles van 200cc over het algemeen binnen een minuut of 11 a 12 leeg. Dit doet ze nog steeds met speen 2. Mijn vraag, zal ik overgaan op speen 3, of maar niet omdat ze soms zoooo onrustig drinkt en zich dan regelmatig verslikt. Soms lijkt het of ze zoveel moeite moet doen om het eruit te krijgen...Maar ja, ze is al zo gulzig, moeilijk moeilijk moeilijk hahaha.

Jose: dan knip je toch alleen dat ene plukje een beetje korter...

Bianca: zo te horen gaat het erg goed met Marissa, fijn om te horen, is weer eens wat anders voor jullie dan moeite met eten en zo he? Fijn hoor!

Verder was het even een ego-stukje want ik wil erg graag advies haha.

Posted

Sab,

als het toch goed gaat waarom veranderen...of heb je het al geprobeerd..?

11/12 min is toch ok...begrijp ik het niet zo misschien?

Posted

hoi hoi,

nou hier ben ik ook dan he?.....het hele gebeuren op de 'andere dite' is geheel langs me heen gegaan en begrijp er dus dan ook geen ene jota van....en jose jou naam staat nu zelfs in het rood!!!!!!!! dat betekent toch dat je geband bent, of niet?.....nou ja???????? las wel het een en ander in het 'huh' onderwertp van Dema waarin staat dat bepaalde berichten verwijder zijn......wel jammer dat het zo heeft moeten lopen, hebben toch allemaal lief en leed met elkaar gedeels.....anyway we hebben de :hemiCoupe: hier naar toe genomen en voel me nu alweer helemaal:hello2: kunnen we van nu af aan hier gezellie:3some: en :cheesy:totdat we ervan in onze :wetpants: doen!

leuke smilies!!!!!!!!!

Posted

er staat toch 15-20 minuten voor een fles? of....nou ja dan laat ik het wel zo haha en dan bewaar ik die andere gewoon voor als ze wat ouder is!

LAu hoe was het op het cb?? zijn ze goed gegroeid??

Nandaaaaaaaaaaa: hallloooooaaaa, zoooo leuk dat jij je ook bij ons voegt!!friends.gif

34.gif

Hoe is het nu met kleine Ruby? WEl shocking zeg je verhalen!!!!

Posted

hoi sabje,

Ruby dronk ook altijd snel....ze drinkt nog altijd een flesje voor het slapen gaan en drinkt dat nu ook nog uit speen no2.....ik heb toendertijd de no3 geprobeerd maar dat leidde tot meer spugen, ging veel te snel....vooral ook omdat Carolijn het flesje toch al redelijk snel drinkt zou ik het op de no2 houden zodat ze ook haar zuigbehoefte bevredigt!

Posted

ja, die kroep verhalen van Ruby zijn echt vreselijk.....het is hier ontzettend raar weer geweest en er zijn heel veel kinderen hier die kroep hebben gehad....het is wel beangstigend als ze het zo benauwd heeft hoor.....maar ja het enige dat je kunt doen is naar het ziekenhuis gaan....ik hoop dat het snel beter weer wordt en dat het hopenlijk niet meer gebeurt.....

Posted

ja zo te horen moet ik mar bij no.2 blijven en die no.3 retourneren hihi.

Misschien heel dommig hoor, maar ik dacht dat kroep iets van vroeger was....

Posted

Sab,

faasje drinkt in 8 min zijn fles leeg en boert nooit ach ja...ik gebruik ook de 123 speen Beau maar altijd op standje 3...............

Posted

ha die nanda..........oh je bent alweer weg...hahahahahahah....leuk hoor dat je er bent!

Sab a-m drinkt ook uit de 2 speen van avent.....3 daar stikt ze in!

Posted

He meiden,

ben ik weer. Na een heel gevecht, is Famke uiteindelijk in slaap gevallen.....Heeft ze anders nooit 's middags, maar ze had vanmorgen ook veel langer geslapen dan normaal, zal dat wel zijn.

Ben nog niet helemaal bijgelezen op de topic kletstantes hoor, het gaat een beetje snel en ik loop nog een paar dagen achter. Begrijp nog niet helemaal wat er allemaal gebeurt is, maar we kletsen hier gewoon verder.

Sab,

we zijn in Thonon les Bains geweest. Ligt naast Evian aan het meer van Geneve. We hebben daar een huisje met de tuin aan een haventje en je vaart zo het meer op met onze speedboot, echt heerlijk. De eerste keer op de boot vond Famke helemaal niets en gilde ze het uit. De keren daarna is ze zelfs in de maxi in slaap gevallen, zodat wij lekker konden zonnen en zwemmen.

Carolijn drinkt wel snel zeg, 11 minuten op een flesje, dat haalt famke niet hoor. Op dit moment kan ze enorm tutten en zet ik hem vaak op standje 3. Ik zou als ik jou was gewoon lekker op standje 2 blijven, gaat snel genoeg.

Jose,

supermooie site meid. Wat een organisatie om dat even snel voor elkaar te krijgen. We blijven elkaar trouw hoor, dus je ziet me hier bijna dagelijks weer terug! Moet nog wel even goed uitvinden hoe het allemaal werkt, maar dat komt gaanderweg wel.

Ben nog steeds heerlijk moe, aangezien Famke al ruim een week regelmatig wakker wordt en dan haar speentje wil. Heeft ze nooit gehad en ik denk dat ze lichter slaapt vanwege haar tandjes of vanwege een sprongetje. Als iemand een trucje heeft, dan graag, want ik wil weer gewoon een nacht doorslapen. Dit is echt killing. :tongue2: Heb wel net een doekje van Koeka gekocht voor aan het speentje, misschien dat ze dan zelf leert om het te pakken.

Ik lees dat een aantal beebs al beginnen met rollen, leuk hoor! Famke doet nog weinig, ik moet haar steeds helpen. Wel kan ze zelf van buik naar rug rollen, maar dat gebeurt af en toe. Ben 2 keer per dag een kwartiertje met haar aan het oefenen. Wel wil ze de hele tijd gaan staan, net als jouw Faas Cynthia! Alleen moet ik helpen, want alleen kan ze nog niet.

Wat heel leuk is om 's avonds tijdens ons eten haar in de Tripp trapp te zetten. Wij hebben de extra verhoging voor babies vanaf 6 maanden erbij en dat vindt ze helemaal geweldig. We geven haar een beker met oor en ze is de hele maaltijd zoet. Ik probeer straks wel even foto's te plaatsen, maar ik loop nog achter hier met de vakantiefoto's.

Eten gaat heel goed, behalve de melk. Lijkt wel of ze die minder lekker gaat vinden. Volgende week maar even bij de kinderarts kijken of ze genoeg binnenkrijgt.

Ik ga jullie weer even verlaten, want wil hier nog even het een en ander doen voor ze wakker wordt. Ik klets in het weekend weer mee, we hebben weinig op de agenda staan. Morgen ben ik naar NL.

Liefs Corine

Posted

corine,

ik denk dat het een sprongetje is tenminste dat had faas en Lieve9nu) ook.

's nachts tussen 3 en 4 gillen hier aaaaaaawwwwwww en wij niet slapen...nu na een week lijkt het voorbij.

ze zeggen dat bij ongeveer 6 maanden de trek in melk afneemt en behoefte naar vast voedsel groter wordt....

Misschien kan Amanda ons meer vertellen..die is nog meer ervaren!

doei Cynthia

Posted

ojeeeeeeee...Amanda gaat ons voorbereiden ..hahahahah...kom maar op meis we willen het weten!!

Corine.......ja veel werk maar het was het waard en het is hier ook al heel gezellig!

Jheroen heeft het werk gedaan hij had met ons te doen dat we nergens gewoon konden praten zonder dat steeds alles verwijderd werd!

er zijn meer meiden die willen weten wat er is gebeur....ik ga er van de week even voor zitten en het uitleggen in 1 topic zo dat iedereen het weet...anders moet ik het steeds opnieuw doen!

Erik heeft mij wel gebanned maar ik kan er met een ander ip adres nog gewoon op hoor...dus ik kan daar ook nog mee lezen...hahahaha

Whaaaaaaaaaaa.....een eigen speedbood....leuk man...gaat goed hier.....laura een boederij met een rieten dak ...sab een kasteel...jij een speedboot....kom ik aan met mijn kia picanto...hahahahah......waar ik wel trots op ben hoor.....hahahahaah

Ook ik moet steeds weer even bijlezen hier hoor...gaat snel!!!!!!

Fijn dat we weer compleet zijn en dat zelfs andere meiden ook komen...leuk...straks als de internet zoekrobots hun werk hebben gedaan zullen er ook nieuwe meiden komen en natuurlijk ook meiden die nog moeten beginnen...die gaan we met fijn helpen hier...leuk hoor!

Nou ik ga ook weer even bijlezen!!!!!!!!!!

Knuffel (ik mis de smile knuffel jheroen)

José

Guest Amanda
Posted

haha nou dan zal ik mijn ervaren blik eens werpen op jullie vragen .... :good1:

Niet slapen weet ik alles van, maar wat je eraan moet doen, tja, dat weet ik ook nog steeds niet hihi.

Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat Len weinig slaap nodig heeft, ik zeg altijd "Len heeft minder slaap nodig dan zijn mamma".

Het tutje kwijt raken snachts heeft Len ook lang gehad... ik ging er steeds uit om het hem weer te geven. Maar ik was het op een gegeven moment zo zat, en was ook doodmoe, dat ik eens niet meer ben opgestaan, en wat denk je?

Meneer viel na, niet eens 1 minuut huilen gewoon weer in slaap, zo een tijdje (niet lang) doorgegaan en nu slaapt hij wel in met zijn tut, maar als hij hem "kwijt" raakt valt hij ook weer in slaap.

En over de fles drinken, Len dronk ook altijd snel. Eigenlijk dronk hij niet gulzig ofzo, maar deed evengoed maar 10 minuten over de fles. Ik heb altijd speen 2 gebruikt, nooit 3. Die beviel gewoon goed, dus waarom veranderen?

Boeren deed hij ook niet altijd, meer niet dan wel. Ik wachte na de fles 15 min. en dan naar bed.

Die sprongetjes, ik vind ze leuk, want dan is hij weer een stapje verder in zijn ontwikkeling, maar ik vind ze ook vreselijk, want Len heeft er nogal moeite mee, is dan 2 weken "niet te genieten", huilerig, hangerig, alleen bij mamma, niet slapen.... Ondertussen weet ik, dat als hij zo hangerig wordt, dat er weer een sprongetje komt.. en bereid me dan voor op de komende 2 weekjes.. en als het weer voorbij is, dan zijn we allemaal weer heel blij!!

haha, zo dat waren de tips van mona.

Ons Len wil niets liever dan alles ontdekken, en dan het liefst lopend, maarja, alleen gaat dat nog niet, dus.... hij wil altijd iemand mee om zich aan vast te houden, maar ja daar heeft mamma toch echt geen tijd voor de hele dag.. Dus dan toch maar kruipend door het huis, als een sneltrein.. en overal waar hij zich ook maar aan vast kan houden, grijpt hij zich en klimt rechtop, staan.

Dus meiden, geniet nog even van jullie "stil-op-1-plek-zittende/liggende- kindjes!!!! hihi

liefs Amanda

Posted

Amanda, wat kan jij heerlijk schrijven zeg! Heel herkenbaar, de eerste 5 maanden dan, aangezien die van mij pas zo oud zijn haha.

Iris zit denk ik ook in een sprongetje? Drinkt opeens flessen van 200cc weg alsof het niets is en zodra de laatste slok zich aankondigt, begin madam al te gillen.

Ook wil ze niet meer slapen zonder geluid het eerste kwartier. Even tuttelen en dan wil ze het opeens wel. Thomas vind alles goed haha.

's morgens hebben we in de gaten dat ze al zo'n 30min liggen te spelen alvorens ze ons wekken (lees; gillen alsof ze vermoord worden). Dan hoor je allemaal van die knisperende geluidjes van hun speeltjes die ze veel te ver in hun mond stoppen haha.

Guest Vonnie
Posted

Er wordt hier ook al zo ontzettend veel geschreven! Ik kan het ff niet bijbenen hoor, zal de leeftijd wel zijn :blob3:

Maar goed, mama's, vanochtend zijn onze dames weer "gekeurd" bij het CB en met vlag en wimpel geslaagd. Toch weer fijn om te horen. Roos weegt alweer 6800 gram (ja, een dikkertje) en is 65 cm lang. Kim weegt 5920 gram en is 63 cm lang, ook keurig. Allebei de dames doen lekker rollen en willen eigenlijk het liefst rechtop zitten. Dat doen we nog niet te lang want we vinden ze nog een beetje te klein.

Enne, nog 1 ochtend werken en dan heb ik vier weken vakantie!! Tsja, toch eigenlijk stom dat ik er zo naar uitzie, ik heb net 5,5 maand verlof achter de rug. Maar gek genoeg komt nu de vermoeidheid er pas uit, ik kan slapen joh!

Als het goed is gaan ze eind deze maand met de verbouwing beginnen, ook spannend. Ik hoop zo dat alles goed gaat!

Nou, ik weet niet zo heel veel te vertellen. Ik moet nog ff uitvogelen hoe dit forum precies werkt, daarna kan ik hopelijk wat actiever reageren...

Groetjes,

Vonnie :ciao: