Ga naar inhoud

pleun en arjan beginnen aan ronde 2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het spuiten gaat al weer redelijk

ik doe het maar gewoon zo snel mogenlijk

al moet ik wel echt een alarm zetten in mijn telefoon omdat ik het steeds vergeet dat het weer 20:00 is en dus priktijd is

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

vrijdag had ik mijn uitgangs echo

alles zag er keurig uit en er lagen al zo'n 15 folikels te wachten

al weet ik natuurlijk niet hoeveel er ook daadwerkelijk gaan groeien deze keer

het idee dat ze er al klaar liggen voeld toch fijn

ben nu al weer 3 dagen gonal er bij aan het zetten en ook daar nog niet echt last van

(al is er 1 ding wat ik wel merk maar waar het door komt weet ik niet.

ik heb veel meer zin in sex met mn ventje dan wat ik normaal al heb.

ik betrap me echt op vaker opgewonden te zijn ,herkent iemand dit?)

dus volgende week vrijdag heb ik mn 1e fm dan hoor ik het of het goed gaat

ben erg benieuwd

Geplaatst

Jeetje Pleun, dan liggen er al heel wat follikels te wachten om goed te groeien voor de punctie!

Dat je maar een mooi resultaat mag hebben, met uiteindelijk mooie embryo's (cryo's) en dat er een zwangerschap uit mag ontstaan!!!!

Maar goed, stap voor stap alles uit voeren en op je af laten komen.

Hoe je schrijft komt over alsof je er gerust op bent en een soort van 'relax'.

Klopt dit ook?

SUCCES LIEVE PLEUN!!!

Geplaatst

dank je wel lieve Wish

gerust weet ik niet maar erg hoopvol dat wel en relaxt eigenlijk ook wel

ben er minder krampachtig mee bezig als de andere keer

weet niet goed er de vinger op te leggen

de eerste ronde war ik echt van stipt om 20:00 prikken en geen moment later

nu prik ik de ene dag om 19:45 dan weer eens om 20:00 maar ook wel eens meer richting 20:30 net hoe het uitkomt

en zo zijn er nog meer kleine dingen

maar ik ben nog wel erg ongedurig van binnen zoals ik eerder al schreef

maar niet perse met dit bezig gewoon geen zitvlees ben steeds maar wat aan t rommelen

jij ook weer succes he

ik denk aan je

Geplaatst

Hai Pleun

goed te horen dat er zoveel follikels al liggen te wachten...wel weer spannend de eerste fm die je zal gaan krijgen.

Goed te lezen dat je wat relaxter deze behandeling in gaat, vorige keer was ook de eerste keer en alles nieuw, ik heb de 2de poging ook als anders ervaren, maar het kon bij mij wel per dag verschillen hoor.

Ik moet zeggen dat ik het niet herken hoor tijdens de stimulatie meer zin in sex, bleef bij mij volgens mij gelijk.

op naar een mooi fm!

groetjes

Babeth

Geplaatst

iedere keer als ik me spuit met de gonal blijft dat luchtje in mn neus hangen

en als ik daarna een soort van opvlieger krijg komt die geur uit mn porieen

bah wat is dat vies

is er iemand die dit herkend

Geplaatst

Naar mijn idee hebben alle medicijnen wel een 'luchtje' de ene wat sterker dan de ander.

Maar ik kan niet zeggen dat ik het vind stinken of dat ik het daarna ruik aan mijn lichaam.

Ik zal er 'misschien' een volgende keer eens op gaan letten.

Succes vrijdag!

Ik duim voor je.

Ow, meer zin in sex heb ik niet, blijft hetzelfde.

Geplaatst

vandaag weer een FM gehad , de 3e

en echt happy de peppie wordt ik er niet van

bij de 1e FM lagen er 6 folikkels links en ongeveer 8 rechts klaar om te gaan groeien

bij de 2e waren de 6 links 10 mm en 6 rechts ongeveer 14

en vandaag bij de 3e FM bleek links helemaal niet gegroeid te zijn niet 1 aan de linker kant wil mee spelen deze maand ze zijn zelfs al wat aan t slinken bah

en rechts doen 6 het wel goed , waar die andere 2 heen zijn weet ik niet

nu na 3 FM's had ik een punctie afspraak gehoopt voor donderdag maar dat mag ook nog niet zo zijn .op zn vroegst is het pas zondag punctiedag

bah bah en nog eens bah

ik denk niet dat ik deze keer nog cryo's ga krijgen

als ik al een TP ga krijgen want ik vindt het maar bar weinig nu

ik had de vorige punctie 12 follikels die aangeprikt werden en daar hield ik 1 vers toppertje aan over en uiteindelijk 1 cryo

dan kan het moeilijk wat worden met 6 langzaam aan groeiende folikkels

gooi daar nog wat traag zaad bij en wat gaat het dan nog worden

pffffff

ja ik weet je hebt maar 1 goed eitje en 1 goed zaadje nodig maar ik zit nu gewoon effe in een dip er van

Geplaatst

Hai Pleun

ik hoor je teleurstelling en frustratie door mijn scherm heen, logisch dat je baalt, maar dat de groeti langzaam gaat wil toch niet altijd iets zeggen over de kwaliteit van de eicellen? en wat het trage zaad betreft, don´t worry, de laborant helpt de zwemmer een handje...

Wanneer is je volgende FM?, nou meis probeer je niet te druk te maken, je hebt zelf helaas geen invloed op de stimulatie. Volgens onze arts kan het de ene poging iets minder goed gaan als de andere keer.

De poging waaruit Lars en Nick ontstaan zijn viel wat opbrengst mij enorm tegen maar het resultaat was verbluffend....

Ik hoop echt dat je bij je volgende fm wat gerustgesteld wordt

liefs

Babeth

Geplaatst

lieve babeth

ik ga me denk ik maar vast houden aan jou verhaal

ik heb aangegeven dat ik er ook 2 terug wil deze poging

en als het idd net als bij jou gaat krijg ik mss ook wel een 2ling uit een mindere poging

mijn dokter heeft ook gezegt dat de ene poging minder kan gaan dan de andere en die maakt zich geen zorgen en waarschijnlijk heb ik dit morgen ook wel een plekje gegeven maar nu vindt ik het gewoon nog weinig en erg moeilijk een plekje te geven

maar dat komt vast wel goed

dank je wel voor je steun en je begrip

ik hou me aan je vast

Geplaatst

Lieve Pleun

Ik wens jouw echt het allerbeste ik denk regelmatig aan hoe het met jouw zal gaan.

Ik hoop dat het nu gaat lukken

Heel veel liefs MIka

Geplaatst

Och lieve Pleun,

Je hoopt zo op goed nieuws en dan krijg je dit te horen, dan baal je natuurlijk!

Gedachten gingen uit naar ongeveer 14 follikels en nu zijn het er hopelijk 6 of meer.

Wel heb ik hier vaker gelezen dat bij wat minder follikels de eitjes van een betere kwaliteit blijken te zijn.

En net als wat Babeth schrijft, de laborant helpt een 'handje'.

Snap heel goed dat je hiervan in een dip zit!

Gelukkig heeft de gyn aangegeven dat hij/zij zich geen zorgen maakt, probeer jij dit ook te doen!? (welke gyn had je)?

Kom op Pleun, ik blijf je volgen en proberen te steunen waar ik kan!

Geplaatst

Pleun,

Heb je vandaag een Fm gehad?

Ben zo benieuwd hoeveel er nu uiteindelijk zitten en hoe groot ze zijn.

Dat de punctie maar snel gepland kan gaan worden!!

Geplaatst

vandaag weer FM gehad

en de punctie staat gepland voor zondag om 10 uur

ik heb een mannelijke gyn gepland staan en mn favo verpleegkundige renate (dus das 1 x onbekend en 1 keer erg fijn)

ik krijg nu ook een klein roesje omdat ik me al 2 dagen loop te stressen over hoe het deze ronde gaat en das niet zo goed voor mn gemoed al dat stressen dus om me goed rustig te krijgen met de puinctie is voor het roesje gekozen

dus... spanning stijgt weer

er waren er 6 rechts die het goed deden en opeens waren er links ok nog 2 die nog een groei spurtje aan t maken zijn dus voorlopig staat mn teller op 8 en alles heeft nog 3 dagen om wat door te groeien

ik zal t wel zien hoe t gaat

Geplaatst

hai Pleun

wat een goed nieuws!! en oiv. de pregnyl groeien de follikels ook nog mooi door.

Fijn dat je een roesje krijgt!!! alvast heel veel succes, en op naar een goede punctie, prettige tp en....we gaan ervoor!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Pleun,

Mooi zo, toch een 8-tal follikels die meedingen voor de punctie!!

Fijn dat je een roesje zal gaan krijgen, wat krijg je dan?

Ikzelf heb Dormicum gekregen bij de laatste punctie, nou dat was een super goedje om te krijgen! (al blijft het niet één van mij favo dingen om uit te laten voeren....)

:blowkisses:

Geplaatst

ik krijg volgens mij ook dormicum en volgens de verpleegster is dat een licht roesje

wat is jou ervaring met dat goedje ?

Geplaatst

fijn pleun dat er toch nog wat extra mee zijn gaan doen!!

ik heb ook dormicum met een pijnstiller gehad en was een beetje wazig en voelde niets.. beetje een stoned gevoel

Geplaatst

Ik kreeg een infuusnaaldje in m'n arm en hierdoor spoot hij eerst Atropine. Dit houdt de hartslag op peil zeg maar.

Hierna kreeg ik een halve ampul Dormicum toegediend en de gyn zei, Als je wat voelt mag je verder achterover in de stoel gaan liggen. (ik was namelijk nogal nieuwsgierig aan het rondkijken wat er 'tussen mijn benen' ging gebeuren zeg maar) hahaha!

Nou, toen hij dit zei moest ik al gaan liggen.

Voelde me een soort van high worden, dizzy zeg maar.

Toen ik ging liggen zag mijn vriend dat hij de rest van de ampul erin spoot.

Ik heb alles meegemaakt, ben op het scherm mee blijven kijken naar het aanprikken van de follikels. Maar toch heb ik het idee niet alles te hebben onthouden.

Het verliep echt zo veel beter dan de vorige puncties.

De eerste prik door de wand voel je wel en het aanprikken ook, maar de Dormicum werkt echt wel!!

Mocht van te voren een zetpil Naproxen zetten en kreeg er nog één mee voor 's avonds. Die heb ik niet gebruikt, vond het wel te handelen.

Geplaatst

vandaag dus punctie gehad

ik zou jullie er graag veel over vertellen maar dat kan ik niet

leuk spul die dormicum binnen 30 sec. na inspuiten van dat spul ben ik weg gezakt en ik ben nog maar amper wakker geweest tot ongeveer een uur geleden en de punctie was om 10:30 dus........

nu ben ik redelijk duf maar echt pijn heb ik niet

wat ik net begrepen heb zijn er 5 eitjes zeker goed en 2 misschien en 2 overrijp dus die vallen af

nu wachten tot woensdag 9:15 om te bellen hoeveel er goed van zijn gaan groeien en of er 2 goed genoeg zijnom terug te krijgen en mss nog 1 of 2 cryo's zo echt luxe zijn

dus dat is het weer voor nu

Geplaatst

Hai Pleun

Jeetje, sterke spul he....

sjonge jonge, lijkt me ook wel een vreemde ervaring hoor!

Maar goed nieuws hoor die opbrengst, wie weet nog cryootjes erbij... heel veel succes

groetjes

Babeth

Geplaatst

zooo raar dit

vorige keer had ik echt zoveel buikpijn de dag na de punctie

en nu echt niet ,ik ben wat uit mn ritme omdat ik gister de hele dag geslapen heb maar ik voel me opzich prima

ik doe het wel nog erg rustig aan allemaal

volgens mn ventje heb ik met de punctie meer geprotesteerd en pijn gehad dan de vorige keer maar ik weet er dus echt niets meer van

alles van 30 sec. na inspuiten tot het overstappen in de rolstoel naar beneden is een groot gat en dat is echt te maf voor woorden voor deze controle freak

Geplaatst

Dat is toch een heerlijk gevoel.

Mijn 2de viel ook ontzettend mee, de volgende dag zat ik al weer in een restaurant terwijl bij de eerste ik 2 weken plat op de bank heb gelegen.

Veel succes met de tp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden