Ga naar inhoud

pleun en arjan beginnen aan ronde 2

Aanbevolen Berichten

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoeeeee Pleun,

Wat een geweldig nieuws ben blij om te lezen dat alles goed is.

Jammer dat je geen fotootje hebt maar jullie hebben gelukkig met eigen ogen mogen zien dat je nu dan toch echt mamma gaat worden.

Geplaatst

Hoi Pleun,

Super zeg, dat de echo goed was! Fijn dat alles goed gaat!

Dat lijkt me zo'n mooi moment, de 1e echo! Ik kan me voorstellen dat je 't dan pas echt beseft.

Heel veel geluk gewenst!

Liefs, Wens

Geplaatst

Lieve Pleun

top meid, van harte (nogmaals) ik hoop dat je nu echt ongestoord kan gana genieten, maar het gaat wel goed zo te lezen.....

liefs

Babeth

Geplaatst

(19 juni) het hele verhaal

vandaag getest met 2 verschillende testen

1e was kruitvat 2 voor 5 euro test

en die werdt meteen heel duidelijk positief

en daarna met de cleare blue digital (zo eentje die aan geeft hoe lang je zwanger bent )

en daar staat op ZWANGER 2-3 weken

(dat houd in dat ik al veeeeel hcg heb en dat is dus niet meer van de spuiten )

dus ik geloof dat ik het nu wel mag gaan geloven he

6c1b268546c3b67d71a57a2fb730edc9c777b27d.JPG_midi

Arjan lag mee te kijken hoe de eerste positief werd en hij vroeg hoelang duurt zoiets

ik zei niet zo lang want je zag bijna meteen 2 streepjes

ik heb nu een grijns op mn gezicht die er niet af te slaan is

vervolgens moesten we het aan iedereen gaan vertellen want het plan om tot vaderdag te wachten was nu wel gedaan

met die grijns dan he

dus eerst een telefoontje naar bakkerij de Groot want in huize van der Kleijn worden alle grootse dingen beklonken met bosche bollen dus die konden nu niet missen

zijn ze niet enorm grappig met die beschuit met muisjes er boven op?

b371aa24df84dd2c06dd5cf3281270f559de28e7.JPG_midi

daarna op naar einhoven om aan mijn ouder en mijn broer te vertellen dat het gelukt is

voor de oma's had ik een e.h.b.o. (eerste hulp bij opvoeden)koffertje gemaakt met een speen ,shampoo ,een kwijldoekje en natuurlijk de foto van de zwangerschaps testen

7407c2730e9b9767a1946697990be280dc5c3860.JPG_midief04e228e91c3e61d520f11819f2d4c60de30d87.JPG_midi

voor de opa's een foto lijst met de volgende tekst er in :

Sollicitatie

Tav. De heer en Mevrouw Opa en Oma

20-6-2010,Zaltbommel

Geachte Heer Opa en Mevrouw Oma,

Naar ik vernomen heb zijn jullie op zoek naar een persoon voor de invulling van de vacature “kleinkind”.

Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.

Mijn interesses gaan vooral uit naar:

Slapen

Eten

Mijn pamper vol krijgen

Spelen met mijn rammelaar

Een wandeling maken

De eendjes eten geven

Samen liedjes zingen

Paardje rijden op opa’s knie

De bloemetjes water geven

Hondjes aaien

Ik blijf ook eens graag logeren, maar dan moet je wel mijn papjes maken en boterhammetjes smeren.

Ik zoek een lieve oma en opa met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.

Wat salaris betreft zal ik wel zien wat er in mijn spaarpotje komt ,maar liefde als betaling is ook prima hoor

Helaas moet ik u melden dat ik nog niet per direct beschikbaar ben, doordat ik nog ergens anders wordt opgehouden.

Dit zal nog ongeveer 35 weken duren!

Ik hoop dat u nog zoveel geduld kunt hebben

Hoogachtend,

Uw nieuw kleinkind in spe

dit viel dus erg in de smaak er werd erg om gelachen en mijn moeder begon ook te huilen

eindelijk was de spannende en verdrietige periode klaar en konden we gaan genieten dat koste wat traatjes van geluk en opluchting

daarna kwam mijn broer binnen ook voor hem had ik een fotolijst wel met een andere tekst namelijk:

VACATURE

B.I.B (baby in buik)

Rembrandtstraat 57

5301 SV Zaltbommel

Wegens expansie zijn wij op zoek naar een peet oom/tante

Profiel:

Man/vrouw met talent

Dynamisch en stressbestendig

Inzet is belangrijker dan ervaring

Je beschikt over enorme hoeveelheden liefde en geduld

Talen, Nederlands en Babygebrabbel

Taakomschrijving:

U zorgt voor aangepaste activiteiten volgens de psychische en fysische mogelijkheden van mij en observeert mijn voortgang.

U bent een vertrouwenspersoon ten aanzien van mij.

U zult mij nooit slaan als ik eens iets stouts doe.

U laat mij vaak komen logeren en vindt dit geweldig.

U zult mij verschrikkelijk verwennen.

U zult ongelofelijk veel van mij houden.

Wij bieden:

Contract voor onbepaalde duur

Een bijzondere plaats in ons bedrijfje

Salaris: weinig ,mijn ouders moeten sparen voor mijn studie

Indien u zich herkent in dit profiel en interesse heeft in deze baan neem dan contact op met B.I.B.

en vraag naar papa of mama

ook zijn reactie was erg lief ,een snikkend ja heel graag wil ik peetoom zijn was wat er uit kwam

daarna gingen wij door naar de camping daar zouden we ton en hella zien

dus ze gebeld om te vragen of ze een bakkie kwamen doen

ja hoor we komen zo .

bij de koffie gaf ik Ton het lijstje met de woorden alstublieft een vroeg vaderdag kadootje en meteen daarna gaf ik Hella het koffertje

aangezien het ingepakt was konden ze niet meteen zien wat het nou was .

je zag Hella denken "waarom krijg ik ook een kadotje , het is toch vaderdag geen moederdag"en ineens viel haar kwartje

en kwamen ook daar de tranen met de wat verdwaasde blik "dat meen je niet ? echt waar? ik geloof het niet " wat een briljante reactie ik had dat gezicht echt zo graag op de foto gehad maar die waren we in de commotie vergeten te pakken .

ik heb er maar een foto voor in mijn hoofd van gemaakt .

dus ook daar iedereen happy met het nieuws en vonden de kadootjes erg leuk

Cindy en Chris (zus van arjan en haar man )waren er niet op de camping dus zijn we zondag nadat we het feestje van Jos en Elly hun 35e trouwdag hadden verlaten nog naar Druten gereden .

ook aan hun hebben we het lijstje voor peettante gegeven en zo Cindy meteen gevraagd

poe er is wel wat afgehuild dat weekeind want ook bij Cindy was het raak maar ook daar kwam een volmondig ja

zelfs zo volmondig dat we 3 dagen later een complete getekende sollicitatie op haar vacature ontvingen met cv en al .

briljant geschreven ik lag krom op de bank van het lachen .

Als ik hem nog eens gescand krijg zal ik die ook hier toevoegen

dat was het hele verhaal wal zo ongeveer

verder heb ik echt iedereen die het maar wilde horen het verteld

al onze vrienden gebeld en gesmst

ik wilde er gewoon meteen van genieten ,

het tegen houden als het mis gaat kan ik toch niet maar elk moment dat ik er vol van genoten heb nemen ze me nooit meer af

Geplaatst

Ik zit net je stukje te lezen, wat heb je dat op een leuke en originele manier gezegd zeg! Ik krijg er zelfs traantjes van ( van ontroering)

Geniet van je zwangerschap, het is je gegund!

Geplaatst

Hallo Pleun,

Wat een geweldig verhaal en wat hebben jullie het orgineel verteld. Ik had het mijn moeder al verteld voor ik er erg in had. Wat heerlijk dat de echo zo goed was. Nu alleen nog maar genieten van de komende maanden zwangerschap en dan eindelijk je baby in je armen houden.

xxx Petra

Geplaatst

Erug leuk en origineel bedacht om het zo bekent te maken met een sollicitatiebrief ik moest er erg om lachen.

Gr. Corina.

Geplaatst

Pleun,

Super om te lezen dat je aan het genieten bent.

En net wat je zegt, dit neemt niemand ooit nog van je af!

Geplaatst

hehe we zijn er weer

ik was toch wel nerveus of alles nog oke was maar het gaat helemaal op schema

ik ben vandaag 7,2 weken zwanger en het vruchtje is 1,8 cm

het hartje klopte nog prima en het is er nog steeds maar 1

maar het was wel raar,

zo fijn en rustig het vorige week bij de verloskundige ,die duidelijk lol in haar werk had en de eerste echo heel bijzonder voor ons maakte

was vandaag erg kortaf ,erg klinisch ,en stug

niks even ons laten genieten van het beeld

Arjan wilde het hartje filmen maar nog voor hij de kans kreeg om zijn camera aan te zetten had de dokter het apparaat al weer terug gehaald en zat ze al weer achter haar buro

ik vind die dame echt niet aardig (xandra oid ) ik heb haar al een paar keer getroffen en steeds is ze erg kort

ik bedoel veel primitiever werk kun je haast niet krijgen het gaat hier over nieuw leven hoe wonderlijk is dat

maar als je dat op zo'n stugge manier doet dan heb je toch echt het verkeerde werk

het gaat om levens niet om nummers , dus ik vindt haar na vandaag nog minder aardig

maar we hebben nu wel een foto

kijk maar

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=191170086&key=7ETNRNZO

het rechter streepje daar gaat het om dat is onze uk

het linker ronde ding is denk ik vruchtzakje wat wat raar in beeld is

• 2 weken later...
Geplaatst

wat is die verloskundige toch een zege na alle drama in het ziekenhuis vorige week

vandaag ruim 45 min binnen gezeten en van alles op mn gemak kunnen vragen

en een uitgebreide echo gemaakt zie filmpje

en ook nog wat leuke foto's met voetbal en al zwaaiend naar ons

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=192610259&key=QRTFY3ZW

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=192610384&key=EVG7HKX4

ik ben weer volledig gerust gesteld wat het hartje betreft

een happy mama

Geplaatst

Lieve Pleun en Arjan,

Nogmaals gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie hier je ervaringen bijhouden. Het is mooi te lezen dat jullie er al zo enorm van genieten. (geeft hoop aan de wachtenden hier hoor! herinnert me er weer aan waar we 't allemaal voor doen..)

Geweldig dat jullie gisteren zo de tijd kregen om van de echo te genieten! Ik kan me voorstellen dat je die beelden de komende tijd nog vaak met een super big smile bekijkt.

Wat fijn dat jullie er al echt zo van kunnen genieten samen met familie en vrienden! En je hebt gelijk hoor, geniet van elke dag die je al met z'n 3-tjes hebt.

Knuffel, Wens

Geplaatst

Hallo,

Wat ziet dat er geweldig uit. Gelukkig ben je nu weer gerustgesteld.

Het blijft geweldig om naar te kijken. Heb pas nog met Naomi naar de echo's van haar zitten kijken.

Groetjes Petra

• 2 weken later...
Geplaatst

gister een soort van afscheid gehad in het ziekenhuis

we hoeven niet meer terug naar daar

pas met de SEO mogen we terug als we dat willen maar die mag ook ergens anders ,net wat de verloskundige er van vindt

heb gebak voor de hele afdeling achter gelaten en bloemen voor onze vaste dokter (gewoon omdat ze echt eens in het zonnetje gezet moest worden voor de manier waarop ze met haar patienten omgaat , een dikke 10 krijgt ze van ons)

alles was goed , heb nu geen foto omdat de dokter die ons met de echo die vergeten was , ze vroeg later nog willen jullie em nog dan doe ik het opnieuw maar as maandag gaan we weer naar de verloskundige en daar zal het wel weer goed komen

puckie was ongeveer 3,04 cm en zwaaide naar ons

het hartje klopte stevig

dus ik ga zorgeloos verder (voorlopig dan he)

krijg als het goed is vandaag mn doppler thuis

ben benieuwd wanneer ik daar iets mee ga kunnen horen

dat lijkt me dus echt geweldig zelf naar het hartje van je kind gaan luisteren

Geplaatst

net weer bij de verloskundige geweest

alles was nog altijd goed

puckie is nu 4,42 cm

komende maand geen echo's meer pas weer de 6e september

maar das niet zo erg omdat we vanaf 16 aug 3 weken weg zijn

4 buisjes bloed af gegeven , om mijn bloedtype,ijzer ,suiker en soa te testen ,maar ga er vanuit dat dat allemaal goed is

ze heeft geprobeerd om een hartslag te horen maar dat wilde niet lukken duurt waarschijnlijk nog wel een week of 2

wel t hartje zien kloppen met een uitwendige echo

dat was voor het eerst en wat mij erg gerust stelde was dat er al echt duidelijk kaakbotjes en een neusbotje te zien is

wat de kans op down kleiner maakt omdat down kindjes geen neusbotjes hebben

bloeddruk ook prima 130 op 78

tegen de vermoeidheid raad ze me floradix aan een ijzerrijk goedje

iemand ervaring mee?

Geplaatst

Heb net even je topic doorgelezen! Wat ontzettend leuk, die solliciatiebrieven!! Geweldig!

Kaart die vermoeidheid aan bij je werkgever als het niet beter wordt hoor! Is het ook niet dat je werkgever geld krijgt als je door zwangerschapskwalen thuis zit? (ben niet zeker hoor)

Spreek je wel weer in het andere topic!

Liefs!

• 3 weken later...
Geplaatst

vandaag heb ik weer mijn angelsound (dopler)eens geprobeerd

en ik ging er eigenlijk vanuit dat ik niet zou horen

maar plots was het toek toek toek toek als een klein klokje wat ik hoorde

dat was dus de eerste keer dat ik het hartje van puckie hoorde

wat een geweldig geluid

het was wel wat ver weg en we hebben geprobeerd het op de computer te krijgen maar dat is nog niet gelukt

puckie was duidelijk aan t rond zwemmen wat toen ik het hartje het eerst hoorde zat het links en in eens was het weg dus ik met het app. over mn buik aan t zoeken en toen vond ik het rechts zo grappig

vond blijkbaar zo'n koude plek op zijn/haar huisje niet fijn en dat geduw ook niet

helaas voor puck is het huisje niet echt heel groot dus erg ver weg komt het niet

ik vondt het geweldig en arjan ook weer een kleine mijlpaal voor ons

het klonk zo duidelijk en regelmatig dat gaf echt nog meer rust

Geplaatst

Pleun,

Wat geweldig om te lezen dat jullie het hartje hebben gehoord.

Dit lijkt me echt een magisch moment!

Geniet ervan meid!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

net weer controle gehad

had nu de andere verloskundige voor het eerst (ze zijn in deze praktijk met 2 dames en een stagi� )

wel aardige dame maar heel anders dan de rian de dame die ik tot nu toe steeds had

ik heb de uitslagen van alle bloedonderzoeken terug gekregen

ik heb O+ van bloedgroep

geen rare infecties of soa's

suiker was goed

bloeddruk ook keurig

ook bloedplaatjes waren prima

mijn ijzer op het randje dus moet ik wel floradix blijven gebruiken

dus wat dat betreft ben ik net een duijvis nootje

en heb ik een OK stempeltje erbij

helaas hebben we vandaag geen echo gehad

vond ik erg jammer had graag mn puckie gezien

dat is al weer 4 weken terug voor het laatst geweest en ik ben super nieuwsgierig naar hoe het er nu binnen uit ziet

maar ik zal nog eens 4 weken moeten wachten tot de 20 weken echo

heb gesproken over TENS maar dit hebben ze nog nooit gebruikt dus hebben er ook geen mening over niet negatief en niet positief

ook over eventueel bevallen in het ziekehuis

gevoelsmatig wil ik eigenlijk niet naar het groot ziekengasthuis in Den Bosch omdat ik daar linda voor mijn gevoel heb achter gelaten

maar het is wel het dichtstbijzijnde ziekenhuis met 24/7 annestasie en een gyn. aanwezig

en als ik daar heen moet is het omdat er spoed is want ik wil in principe thuis bevallen in mijn eigen bedje

dus toch maar voor het grootziekengasthuis gekozen

jammergenoeg zijn tegen dat ik uitgerekend ben de nieuwe kraamsuittes in het nieuwe ziekehuis nog niet open

hartje weer gehoord en het klonk prima volgens de dames

mijn BM zit al navelhoog met de bovenkant en dat schijnt wel wat ruim te zijn voor hoever ik ben maar daardoor kan puckie nu lekker veel zwemmen en bewegen en is opzich alleen maar fijn voor de kleine

ze hebben mijn buik gemeten van bovenkant BM tot op het schaambeen en dat was nu ongeveer 18 cm

dus dat was de controle voor 16 weken en 1 dag

Geplaatst

Wat fijn dat alles goed gaat. Ik ben thuis bevallen(omdat ik het ziekenhuis niet meer haalde) En vond het heerlijk. Lekker in mijn eigen bedje.

Groetjes Petra

• 4 weken later...
Geplaatst

net samen met arjan naar het CWI geweest omdat hij sinds afgelopen 1 oktober werkeloos is en ik dat vanaf 6 oktober ben

fijn samen thuis euh nee toch niet fijn

arjan heeft 3 weken gekregen om 14 jaar dezelfde werkgever uit zijn gestel te krijgen en hoeft in die weken niet te solliciteren (mag wel natuurlijk als hij wat tegen komt )

en daarna is het echt erg actief solliciteren en trainingen volgen om dat goed te gaan doen

ik daarin tegen heb ook mijn verhaal gedaan en omdat ik al ruim een week met griepklachten en een beginnende bekkeninstabiliteit in de ziektewet zit is mij en door de arboarts van mijn huidige baas en door mijn werkcoach van het cwi aangeraden niet meer te gaan werken de komende 2 dagen en mij ziek uit dienst te laten noteren bij het uwv

dan krijg ik zolang de arts van het uwv mij niet beter verklaard (wat niemand snel ziet gebeuren omdat BI eerder erger wordt dan minder in een zwangerschap) 100% doorbetaald van het uwv en ook in mijn zwangerschaps verlof krijg ik dan 100% en pas na mijn 16 weken verlof en ik heb dan nog geen nieuwe baan dan pas hoef ik me te melden voor WW dus raak ik in de komede tijd geen opgebouwde rechten kwijt en krijg ik meer geld dan van de WW

ik zie het wel zitten zo en zal ik braaf mn fysio blijven doen om mijn BI niet te snel te laten verergeren dan kom ik normaal gezien de komende 20 weken wel door

ook hoef ik dan niet te solliciteren want zoals door mijn werkcoach gesteld er is toch niemand die een vrouw die ruim 20 weken zwanger is aanneemt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden