Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede morgen!

@ Ramona: wat leuk! In ieder geval een zoontje en wie weet laat de ander zich nog wel van de "goede kant" zien, hihi.

@ Carolina: hoe is het met je?

@ Elvira: hoe voelt het nu? Ik herken de klachten niet, wel "bandenpijn" maar dat voelt voor mij echt heel anders dan menstruatiekrampen. Soms wel het idee dat ik mn baarmoeder voel oprekken.

Ik heb nu 3 weken vakantie. Het wordt nog even spannend. Over 2 weken krijgen we uitslag van de rechtzaak (zie weblog voor uitleg). We gaan niet op vakantie. Wel gaan we de woonkamer schilderen, kozijnen achter en "het kamertje".

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames

ik had gisteren voor de zekerheid de vk gebeld,maar ze zei dat het groeipijn en bandenpijn is, en anders een evt blaasontsteking,dus heb gisteren men urine even langs de ha gebracht en dat was het gelukkig niet ,gisteren heb ik er de hele dag ook geen last meer van gehad af en toe wel een flinke steek in men liezen

waarschijnlijk komt het denk ik ook doordat ik 12 dagen werkdienst heb gehad met dubbele diensten,gewoon te druk geweest en was gisteren op tijd klaar met werken en veel gerust

En nu heb ik die krampen ook niet meer gelukkig

dus ben wel gerust gesteld

A.s dinsdag komt bij ons de babykamer,die word bezorgd zijn witte meubels een ledikant,commode,wandplank kunnen we mooi de kamer in richten zo leuk om te doen

Hebben jullie ook al de meubeltjes en spulletjes voor de beeb

Liefs Elvira

Geplaatst
Uitgerekend:

Hanneke:02-01-2011

Samsam:02-01-2011

Ramona :03-01-2011

Paula: 04-01-2011

Carolina: 04-01-2011

Sandra: 07-01-2011

Miep : 11-01-2011

Ciska: 11-01-2011 (tweeling)

Elvira : 18-01-2011

Wombat: 18-01-2011

Ren:23-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Lisette: 31-01-2011

Volgende afspraken:

Carolina:26 juli pretecho , 4 aug controle vk , 20 aug 20wk echo

Paula: 5 juli controle VK + uitslag combi test, 9 aug controle VK (19wk), 16 aug GUO (20wk echo) in Nijmegen

Arzu: 23 juni echo 9wk2dg, 4 juli nekplooimeting

Elvira: 24 juni intake VK, 5 juli echo GYN, 20 juli 18:30 2e afspr vk

Ramona: 25 juni 3de echo, 23 juli controle GYN

Lisette: 29 juni afspraak GYN, 22 juli 12wk echo + combitest/nekplooimeting, 28 juli controle GYN

Sandra: 1 juli echo vk, 22 juli controle VK

Wombat: 9 juni 1e bezoek VK, 16 juni ontslag gesprek + echo GYN (toen 10wkn1dg), 7 juli echo nekplooimeting, 19 aug 20 wk echo

Ren72: 13 juli nekplooimeting

Ciska: 29 juli 16wk echo

Hey dames,

Ik heb mij zelf even van het lijstje gehaalt, ik heb 23 mei een miskraam gehad van 1 van de 2 en 2 juli heb ik de miskraam gehad van de 2de.

We zouden in augustus weer starten met de 3de IVF maar dat is nu nog niet zeker omdat ik een enorme cyste in mijn eierstok heb zitten waar ik erg veel pijn aan heb. Moet nu eerst 3 weken de Microgynon 50 slikken in de hoop dat de cyste bij de uitgangsecho weg is in augustus

Geniet allen van jullie zwangerschap!

X Mariëtte

He Mariette, ik lees je bericht nu pas.

Wat vind ik dit erg voor je! Heel veel sterkte de komende tijd.....

Ren

Gast Ramona26
Geplaatst

@ elvirazonnetje: Wij zijn ook al druk met kopen van spullen,heb al 2 wipstoeltjes gekocht en de rest word in week 33 geleverd dan heb ik vakantie. kan niet wachten! we hebben alles bij babydump gekocht,krijg witte meubeltjes met grijze vierkantjes model ambiente geloof ik. tweelingbox komt dan ook en kinderwagen ( en alles wat erbij hoort)

Zijn jullie eral uit hoe je je beeb(s) gaat noemen?? we hebben al 2 jongens en 2 meisjes namen.Gelukkig liggen vriend en ik daarmee op 1 lijn haha

fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

@ Elvira..de pijn die je beschrijft klinkt wel als bandenpijn. Vokgens mij is rust het beste dat je kan doen.

@ Ramona..wij zijn ook al bezig met namen. Meisjes naam staat zo goed als vast, jongens naam zijn we nog niet uit. Wat we wel hebben besloten is dat de namen moet hetzelfde klinken in zowel Engels als Nederlands.

mbt de geslacjht van het kindje...vriendje lief wil dit niet weten. Hij vindt dat met de IVF hebben we zoveel dingen volgens afspraak gehad, dat dit ene ding wil hij als verrassing houden. En eerlijk gezegd, ik begrijp hem wel. Wat mij is opgevallen is dat ik nu pas de vermoeidheidsklachten hebt. Ik dacht dit dit vooral in de 1e trimester was. Ijzer gehalte is verder goed, dus daar ligt het niet aan. Mijn lichaam geeft dus duidelijk aan dat ik een stapje terug moet doen. Op dit moment erg druk op werk (vakantie periode). Maar goed, ieder kans ik krijg om even te zitten pak ik wel. op werk heb ik een collega die loopt 4 weken voor mij in haar zwangerschap. Erg leuk want we kunnen met elkaar overleggen over niet alleen kwaaltjes maar ook de leuke dingen zoals har groeinde buiken. Heb al een zwangerschaps broek op werk moeten regelen, mijn gewone broeken kreeg ik niet meer dicht:-0 Nou dames, iedereen succes met de komende echo's en andere onderzoeken. Trouwens, gaan mensen een kijkje nemen op de jonge gezinnen jaarbeurs dit jaar???

Geplaatst

Hallo meiden.

Sorry we zaten 2 weken in turkije en ben er bijna niet online geweest.

Mariëtte wat afschuwelijk om te horen:crybaby2: vind het echt zo erg voor jullie!!

Elvira en Ramona een zoontje en ramona de 2e afwachten:notworthy:.

Leuk hoor.

Hier gaan we morgen voor de echo bij iemand wat alleen geslachtsbepalingen doet bijna en vanaf 13 weken is het te zien.

Ben morgen 13 weken en 6 dagen ben benieuwd of er iets te zien is.

Niet dat het uitmaakt hoor!

Gewoon erg nieuwsgierig.

Verder gaat alles goed , buikje groeit steeds meer en kan er eigenlijk niet meer omheen en anderen ook niet.

Ik ga nog ff bijlezen.

xxx

Geplaatst

ff een vlug berichtje voor ik naar mn werk ga.Het gaat inmiddels wat beter gelukkig. Wel ben ik door die kramp heel onzeker geworden.Vanavond hebben we de pretecho , kan niet wachten tot t zover is ben zo benieuwd of alles ok is.En ook horen we als ze t kunnen zien of we een zoon of dochter krijgen.We hebben besloten t wel te willen weten maar het niet wereldkundig te maken, alleen aan de opa's en oma's , kan ook niet anders want de oma's komen mee : )

@Paula succes met klussen!

@Ramona toch nog een verassing spannend! hopelijk laat hij/zij zich de volgende x duidelijker zien.

@Wombat leuk om die ervaringen te kunnen delen op t werk.

Geplaatst

We zijn gisteravond voor de pretecho geweest. Alles is goed! Was echt fantastisch om ons kleine acrobaatje te zien. De baby lag op zn kop , draaide constant rond in kleermakerszit met t geslacht verborgen dus we weten nog niet wat het wordt.

We hebben de baby zien duimen , naar t neusje zien grijpen , de hik , slokjes nemen , zo schattig !!!!

Gaf een heel fijn geruststellend gevoel na zo'n rotweek.

We mogen vanavond nog n keer terugkomen voor de geslachtsbepaling , we zijn dan als laatste en ze gaat net zolang door tot ze t gezien heeft zei ze haha

Geplaatst

Hoi Carolina!

Wat mooi dat jullie zo'n fijne echo hebben gehad!

Heerlijk hè? Stelt in ieder geval weer gerust!

Succes vanavond!

Geplaatst

Hey Carolina

Super om te horen dat de echo goed is ,leuk om te zien wat ze allemaal aan het doen zijn in je buik,nou ben benieuwd of hij/zij zich vanavond laat zien

Verder alles goed met de andere zwangere dames

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira heb je toevallig een foto van de geslachtsbepaling van jullie zoontje?

Bij ons zei de echoscopiste ook 100% jongen maar op een ander fora hadden ze het over de zogenaamde NUB?

Foto-LIRDXNOI.jpg

Foto-VWVU84DF.jpg

Ben benieuwd wat jullie denken?

Geplaatst

hallo dames

vannacht erg onrustige benen. Had echt moeite om in slaap te vallen. Verder, de afgelopen dagen, met name als ik naar bed ga, ontzettend draaiende buik, net vlinders in de buik gevoel.Volgens mij is dat de kleine. Maar vriendje lief zegt dat het waarschijnlijk van mjn darm komt. Dat het kindje is nog te klein om er iets van te merken. Maar wat ervaren jullie? volen jullie het kind al?

Geplaatst

Hey Arzu

Ik heb de echo bij de vk gehad en onze beeb lag in profiel waardoor ze kon zien dat ie een pipie heeft

ik weet niet wat een nub is

Hoe krijg je eigenlijk echofoto's hierop ik weet niet hoe dat moet

Wombat vervelend dat je last hebt van rusteloze benen,hopelijk gaat dat weer over en kan best zijn dat je de beeb al gevoeld hebt ligt er ook aan of je de placenta voor of achter hebt liggen

Ik heb de beeb gevoeld sinds afgelopen weekend als ik rustig op bed lag voelt idd als een heel zacht kriebeltje

Liefs Elvira

Geplaatst

Je moet een account aanmaken bij mijnalbum.nl of be

En dan kun je je foto's uploaden.

Als je ze hier wil plaatsen duw je op het plaatje met het bergje erop.

En bij mijnalbum klik je op de grote foto met je rechterknop en klikt eigenschappen aan.

Dan maak je een kopie van het url adres en je zet het boven in het schermpje wat je krijgt bij dat bergje.

Wel het http ff verwijderen dat staat al bij je url.

Suc6!

Geplaatst

Hey Azu,

Wat fijn om te lezen om te lezen dat alles goed is met jullie kleine uk en volgens mij is het inderdaad een jongen hoor erg leuk!!!!!

Voel je je verder goed????

Liefs

Geplaatst

Hey hoi,

Vanmiddag hebben we de uitslag van de nekplooimeting/combitest gekregen en deze was gelukkig helemaal goed! Ben erg blij dat er dan ook geen vruchtwaterpunctie nodig is, we hadden hem anders denk ik ook niet gedaan maar goed.....

Het leuke was dat ze ook nog een echo heeft gemaakt en de kleine was lekker aan het trappelen met z'n beentjes, zo schattig... vind het nog zo onwerkelijk dat die kleine in m'n buik zit, echt bijzonder!

Mijn bloeddruk was aan de lage kant 100/55, maar dit was normaal aan het begin van de zwangerschap, hebben jullie dit ook???

Gisteren heb ik positiekleding gekocht, we hadden geluk, want er was overal opruiming, dus erg leuke kleding voor een mooi prijsje. Voor de winter ga ik wel weer op pad. Het zit toch wel erg fijn als je broek lekker meegeeft hè, was die strakke broeken ook wel zat, je kunt m'n buikje al erg goed zien, ben er helemaal trots op!!!

Hoe is het met jullie allemaal, iedereen al geshopt of nog druk aan het vakantie vieren?

Geplaatst

Hoi Liesjuh!

Mooi die uitverkoop!

Ik heb ook van die lekkere mee-rek-broekken, heerlijk.

Mijn bloeddruk is normaal al laag 100/60 en laatst was deze 90/55. Niks aan het handje dus, zou ik zeggen.

Oja, dames, misschien is dit leuk om te lezen/doen:

http://www.yogaonline.nl/web/Oefeningen/series-Tonen-op/Zeven-houdingen-voor-zwangere-vrouwen.htm

Vrienden van ons zijn vandaag papa en mama geworden van een meisje. Zij hebben ook jaren lang IUI en IVF achter de rug. Heerlijk nieuws is dat.

Geplaatst

Hey Paula,

Fijn te horen dat dat normaal is, dacht echt dat het wel erg laag was.....

Wat heerlijk voor je vrienden zeg, mag ik vragen hoe de kleine meid heet of zet je dat liever niet op dit forum? Let nu steeds meer op de namen!

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Ik zet dat liever niet op het forum.

Ik kan je wel een pbtje doen.

Gast Ramona26
Geplaatst

Uitgerekend:

Ramona :06-01-2011

Elvira : 18-01-2011

Arzu: 25-01-2011

Volgende afspraken:

Carolina:26 juli pretecho , 4 aug controle vk , 20 aug 20wk echo

Paula: 5 juli controle VK + uitslag combi test, 9 aug controle VK (19wk), 16 aug GUO (20wk echo) in Nijmegen

Ramona: 17 aug: uitgebreide 20 weken echo

Lisette: 29 juni afspraak GYN, 22 juli 12wk echo + combitest/nekplooimeting, 28 juli controle GYN

Sandra: 1 juli echo vk, 22 juli controle VK, 25 aug 20 wk echo, 26 aug controle VK

Wombat: 9 juni 1e bezoek VK, 16 juni ontslag gesprek + echo GYN (toen 10wkn1dg), 7 juli echo nekplooimeting, 19 aug 20 wk echo

GESLACHT BABY(S)

Ramona :06-01-2011 ( krijgen een ZOON en ?????

Elvira : 18-01-2011 ( ZOON)

Arzu: 25-01-2011 ( ZOON)

hoi allemaal,

heb het lijstje aangepast en erbij opgezet wat het geslacht is. Vind het wel leuk om te weten.

Hoe gaat het met iedereen??

Hier gaat het opzich wel lekker,heb sinds 2 dagen als ik me uitrek in bed giga kramp in mn kuit!! gauw de teentjes optrekken.

Verder mag ik nog maar 17,5 uur werken in de week, ivm hartkloppingen/bandenpijn/bekkenpijn geen energie hebben,lekker veel slapen dus.

verder waren mn bloeduitslagen goed we dachten aan ijzer tekort( vanwege vermoeiheid) maar dat was het niet.

nog een weekje werken en dan 3 weken vakantie!! leef er zo naar toe! hebben jullie ook bijna vakantie of al gehad?

Wie van jullie gaat er in november (geloof ik) ook naar de jonge gezinnenbeurs in utrecht?

ik ga weer ff poetsen (zeker mijn favoriete hobby) haha

groetjes

Geplaatst

Hoi Ramona,

Goed idee om dat er bij te zetten.

Vervelend dat je nu al zoveel klachten hebt!

Wat voor werk doe je?

Vind je het goed dat ik de lijstjes wat samenvoeg?

Anders wordt het zo lang misschien.

Uitgerekend:

Ramona :06-01-2011 (tweeling: ZOON en ???)

Elvira : 18-01-2011 (ZOON)

Arzu: 25-01-2011 (ZOON)

Volgende afspraken:

Carolina:26 juli pretecho, 4 aug controle vk , 20 aug 20wk echo

Ramona: 17 aug: uitgebreide 20 weken echo

Sandra: 1 juli echo vk, 22 juli controle VK, 25 aug 20 wk echo, 26 aug controle VK

Wombat: 9 juni 1e bezoek VK, 16 juni ontslag gesprek + echo GYN (10wkn1dg), 7 juli echo nekplooimeting, 19 aug 20 wk echo

Ik zie overigens Ciska dat jij vandaag een echo hebt: veel plezier!

Laat je ons weten hoe het was?

Vinden jullie het overigens fijner om de afspraken per persoon te hebben staan (zoals nu) of zoals de dames het in het "December 2010" forum doen: per datum.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=167972#post167972

Even iets terug omhoog scrollen.

Geplaatst

Hello ladies,

Alles goed met iedereen?

Hier gaat het inmiddels ook stukken beter

We zijn nog voor een herkansing geweest voor de geslachtsbepaling maar ons kleine acrobaatje houdt t liever geheim. Ze heeft wel gezegd wat ze dacht dat t is maar kon er geen 100% uitsluitsel over geven dus we wachten het maar gewoon af.Mischien dat onze baby bij de 20 w echo wel wat wil showen.

Het is in ieder geval een zeer bewegelijk kindje.

Gisteren van mn moeder een hele mooie wieg gekregen.

Zagen m in de etalage staan en hebben m gelijk besteld.

Volgende week gaan we met mijn ouders voor de kinderkamer shoppen.

Nog n week of 4 en dan ga ik op vakantie naar spanje, samen met mn moeder een busreis , hadden we al geboekt voor de zwangerschap.

Ik ben al heeeeeel lang (jaren) niet op vakantie geweest ik durf niet (meer) te vliegen en we kunnen niet gemakkelijk samen weg ivm met onze 5 honden.

Mijn man heeft regelmatig buitenlandse tripjes voor zn werk en is voor fun naar NY geweest dit jaar toen stelde mn mams voor om met haar samen te gaan dat sla ik natuurlijk niet af: ) dan nu maar zorgen dat ik wat vaker heen en weer loop en beweeg tijdens de pauzes.

@Alle dames die t wel al weten en bekend hebben gemaakt gefeliciteerd met jullie zoons!

@Ramona wij willen ook naar de beurs gaan

@Liesjuh fijn he die positiekleding

@Paula gaat het nog goed met je rug?

Gast Ramona26
Geplaatst

@ paula: tuurlijk vind ik dat goed! verveelde me vandaar.

werk in de kleding en sta constant en echt tijd om een break in te lassen gaat gewoon niet. hoe het staat weergeven in de dec topic vind ik overzichtelijker. ik zeg DOEN we!

@ carolina: een klein eigenwijs kindje is het haha 1 van onze beebs vertikte het ook hoor! en nu wachten op de 20 wk echo. Spannend kan haast niet wachten om ze te mogen zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden