Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh maar ik had jullie niet door elkaar gehaald hoor, ik dacht begrepen te hebben vanuit jouw bericht dat je het weer een verrassing wilde laten zijn. Over het bericht van Carolina had ik heen gelezen, stom stom.

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Hoe gaat het hier met de dames??

Miep morgen heb je de 20 wk echo,spannend hoor! willen jullie weten wat het geslacht van de beeb's zijn,als de kleintjes mee willen werken. :)

Ik mag morgen lekker naar de tandarts :( . Heb zo'n last van bloedend tandvlees,en is mijn tandvlees sinds vorige week ontstoken ,zoo ineens. heeft er ook iemand last van haar tanden? Bloedend tandvlees komt wel voor bij zwangere vrouwen. hoop dat het vanaf morgen beter gaat,voelt niet prettig.

Verder heb ik niks te vertellen eigenlijk ;)

groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

ik breek even in vanaf het februari-topic.

@ Ramona: ik heb ook sinds een week ongeveer pijnlijk tandvlees, ben maar begonnen met tandenstoken (dan bloedt het ook best!) en mondspoeling. En 2x per dag tandenpoetsen.

Hopelijk is het gauw over!

Liefs,

Anne

Geplaatst

@Ramona...Ik heb ook eigenlijk vanaf week 16 wat gevoelige tandvlees. Bloedt wat makkelijke bij tandenpoetsen. Heb ook gemerkt dat aanmaken van tandsteen ook sneller gaat. Heb een afspraak bij de mondhygieniste om dit "probleempje "onder controle te houden. Vor de rest gaat alles hier gewoon zijn gangetje:-)

Geplaatst

Hey allemaal, wow wat veel boys al zeg. Ik hoop zo dat ik het overmorgen ook te horen krijg. Wil gewoon weten wat voor mensjes het zijn. maar door al die jongetjes ben ik aan het denken gegaan. Heb je met ivf meer kans op een jongen? Ik heb wel eens gehoord dat jongens zaad sneller is en meisjes zaad trager maar langer overleefd. Normaal moeten de zaadjes natuurlijk allemaal hindernissen ondergaan voor ze bij het eitje komen, zuuraanvallen, taai slijmvlies etc. Maar in het bakje bij de ivf hebben ze dat niet. Dan komen de jongens zaadjes toch altijd als eerste aan?

Geplaatst

Hoii allemaal,

Ik kom net bij de mondhygieniste vandaan en gelijk een controle van de tandarts erachter aan. Heb een beginnende gingivitis,maar ben er wel optijd bij.maar tis pijnlijk.

@ ciska: we hebben idd veel boys op moment! Ben daarom ook zo benieuwd naar jullie mini mensjes.

Geplaatst

@ Ciska: haha geen idee, wij hebben ICSI gedaan.

Maar als je theorie zou kloppen ziu IVF over het algemeen meer jongens dan meiden op moeten leveren. Hahaha, dan zou je er een poll aan kunnen wagen! ;)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra

11-01-2011 Miep (tweeling)

11-01-2011 Ciska (tweeling)

18-01-2011 Elvira (ZOON)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

04-08-2010 Carolina controle VK

09-08-2010 Paula controle VK (19wk)

10-08-2010 Miep controle (18wk)

16-08-2010 Paula uitgebreide 20wk echo (GUO) Radboud ZH

17-08-2010 Ramona uitgebreide 20wk echo (GUO)

19-08-2010 Wombat 20wk echo

20-08-2010 Carolina 20wk echo

20-08-2010 Elvira controle VK

24-08-2010 Miep 20wk echo

25-08-2010 Sandra 20wk echo

25-08-2010 Lisette controle gyn

26-08-2010 Sandra controle VK

26-08-2010 Ciska 20wk echo

30-08-2010 Elvira uitgebreide 20wk echo GUO

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

18-10-2010 Lisette Controle gyn

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Hallo allemaal,

Ik heb het lijstje weer even aangepast, ben vanmorgen voor controle naar de gyn geweest en alles was goed. Er werd zelfs weer een echo gemaakt, dus ons kindje weer gezien, super! We willen niet weten wat het wordt, dus ik heb er ook een verrassing van gemaakt, ook voor onszelf....

Helaas heb ik bekkeninstabiliteit, 2x per week fysio en veel oefeningen doen. Kan soms haast niet lopen, hoop dat het beter wordt met de oefeningen.

Verder zijn we nu druk bezig met het uitzoeken en ideeën opdoen wat we met de kinderkamer willen. Gisteren behang wezen kijken, pfffffff.... wat een keuze..... moeilijk hoor! Het kamertje is inmiddels ontruimd boven en nu mogen de mannen aan de slag, ik roep wel hoe ik het hebben wil, hahaha.....

Hebben jullie nog tips voor mij wat betreft de kinderwagen? I.v.m. mijn rugklachten zoek ik een goede kinderwagen, we moeten hiervoor nog op onderzoek uit, maar aangezien jullie veel verder zijn met alles aanschaffen was ik benieuwd of jullie hier ook naar geinformeerd hebben?

Sandra, zie dat je vandaag de 20-weken echo hebt, spannend..... ben benieuwd hoe het was!

Hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Hee dames!

Wij zijn net terug van de 20 weken echo, en alles zag er heel goed uit. We zijn zo blij!!:yah:

HIJ was erg beweeglijk, waardoor zij wat moeite had om alles goed te bekijken, maar dat vonden we natuurlijk niet zo erg, want zo konden we nog wat langer van ons zoontje genieten!

Wat een schatje zeg (nu al)!

We moesten allebei wel even omschakelen, want we hadden echt gedacht dat het een meisje was, haha! We zijn meteen even doorgereden naar de babywinkel om wat leuke stoere kleertjes te kopen, echt schattig.

Nu gaan we ons bezig houden met de aankleding van het babykamertje, waarschijnlijk met grijs, zilver en rood. Het klussen etc. wilden we de aankomende weken gaan doen, maar door een tegenvaller in de badkamer (2 lekkage's) moeten we eerst de badkamer helemaal vernieuwen. En aangezien er verwarmingsbuizen door de babykamer naar de badkamer lopen, laten we die buizen meteen allemaal in de muur wegwerken. Geeft ons iig de tijd om goed na te denken over de inrichting :-)

@Lisette: Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kindje! Wel vervelend dat je bekkeninstabiliteit hebt. Hopelijk werken de oefeningen goed!

@Ciska: Jij hebt morgen de 20 weken echo, spannend! Ben benieuwd. Willen jullie het geslacht van jullie kindjes weten?

@Miep: Hoe is het met jou? Jij had gisteren de 20 weken echo. Alles goed gegaan?

@de rest: Hoe gaat het met jullie? Wat komen er veel jongens in januari, hè!

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling)

11-01-2011 Ciska (tweeling)

18-01-2011 Elvira (ZOON)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

26-08-2010 Ciska 20wk echo

Fijne dag allemaal!

Liefs, Sandra

Geplaatst

Hoi dames,

Even snelle reactie:

Liesjuh, misschien is het verstandig eens bij een osteopaat langs te gaan voor je bekken? Ik kon tot een paar weken geleden ook moeilijk lopen, opstaan, etc, maar dat is echt zo veel beter na 1 bezoek aan de osteopaat! En dat terwijl de fysio vertelde dat hij niet veel voor mij kon doen en ik idd moest oefenen.

Ps: Sandra wat leuk een zoon!

Geplaatst

gister de 20 weken echo gehad en????

we krijgen een jongen en een meisje!!!!!we zijn er zo blij mee. stiekem had ik dit steeds al gehoopt maar nu het zo is ben ik helemaal in de wolken en gelijk aan het shoppen geslagen hahaha.

de twins doen het goed, zijn ruim 20 cm en alles zit erop en eraan. zo bijzonder om te zien hoe zo een kindje zich ontwikkeld. mijn man schrok erg hoe groot ze al zijn. hij was voor het laatste met de echo van 10 weken mee geweest dus dat was wel gek voor hem. vanaf nu krijg ik om de 2 weken een echo, word goed in de gaten gehouden dus. en het word ook spannend allemaal. ik moet een week of 15 volhouden en dan mogen ze komen. zelf hoop ik op 17 maar langer ook niet want dan kun je me denk ik wegrollen!

verder voel ik me nog steeds top, ben weer aan het werk (nieuwe baan) sport weer lekker na de zomerstop en voel me gewoon goed. wat een luxe!!

gr miep

ps fijn om te lezen dat het goed met iedereen gaat en dat de meeste ook lekker aan het klussen zijn. lekker nestje bouwen!!

Geplaatst

Wat leuk Miep, ook een jongen en een meisje! Kan me voorstellen dat je op een roze wolk zit. En dat je daar nog lang op mag blijven! Geniet ervan!

Liefs, Sandra

Geplaatst

Net terug van de 20 weken echo, alles lijkt goed te gaan met de kleintjes. Ze zijn ongeveer even groot. Doordat ze niet lekker in beeld wilde zijn we 1,5 uur bezig geweest, en tussen door heeft de echoscopist nog iemand anders geholpen. Maar we kunnen met zekerheid zeggen dat 1 van de 2 een jongen is. De andere is nog een mysterie, maar ze denkt een meisje. Maar helaas nog niet zeker!

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (ZOON)

20-01-2011 Zoey

23-01-2011 Ren

25-01-2011 Arzu (ZOON)

Volgende afspraken:

31-08-2010 Ciska controle gyn

Geplaatst

Hoi,

@Paula, thanx voor de tip!

Vanmorgen ben ik weer bij de fysio geweest en ik krijg oefeningen waarvan ik het gevoel heb dat het wel helpt. Ik zie dit nog even aan en als het niet beter wordt kan ik alsnog naar een osteopaat gaan.

@Sandra, fijn dat de echo goed was en wat leuk dat jij ook een zoon krijgt!

@Miep, leuk een jongen en een meisje, een koningspaar!

@Ciska, wat lijkt het me leuk dat ze zo lang bezig waren met de echo, kun je de kleintjes lekker lang bekijken! Het blijft dus nog een verrassing wat beeb nr 2 is, wanneer gaan ze dit opnieuw bekijken?

Heb vanuit hier ook nog een nieuwtje met een dubbel gevoel.....

Ik was al een tijd bezig om zwanger te worden. Mijn zus is inmiddels 2x bij me geweest om te zeggen dat ze zwanger is (nu 35 weken van de 2e). Mijn andere zus heeft 2 kids van 3 en 5 jaar. Nu is ze de afgelopen tijd erg misselijk, moest veel overgeven en was erg moe. Het kwartje bij haar viel nog niet dat ze "per ongeluk" zwanger kon zijn. Anderen vroegen hierom en dus heeft ze een test gedaan met als uitslag positief! Gisteren is ze bij de huisarts geweest en ze is uitgedroogd met als gevolg ziekenhuisopname, ze ligt nu aan het infuus. Uit de echo bleek dat ze nu 9 weken zwanger is.

Het gevoel hierbij is enorm dubbel..... enerzijds ben ik blij en vind ik het erg bijzonder om met alle zussen tegelijk zwanger te zijn. De kids hebben dan ook dezelfde leeftijd wat erg leuk is. Anderzijds gun ik het velen op dit forum zo en zij wordt "per ongeluk" zwanger, het is niet altijd even eerlijk..... weet niet hoe ik zou reageren als ik nu niet zwanger was. Maar ja, ik ben het wel en moet er verder misschien niet over nadenken...

Geplaatst

Allemaal een heel fijn weekend!

Wij zijn 2 daagjes weg (familie weekend), dus ben ik even niet op t forum.

Overigens valt me op dat ik mijn jas nu al niet meer aan kan, maar het is zulk gek weer (warm-koud-nat-droog). Ik heb geen idee wat voor jas ik nu voor tijdelijk zal kopen. Iemand ideeen? Misschien toch een poncho ofzo.

Geplaatst

Hoi meiden

Hoe is het met iedereen

Hier alles goed,van het weekend naar duitsland geweest bij fam was super gezellig alleen jammer van het vele regen weer,ook nog schattige babykleertjes gekregen zo lief!!

vanmiddag de 20 weken echo super spannend

Paula heb je ook een fijn weekend gehad

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Elvira!

Veel plezier vanmiddag, kunnen jullie je zoontje weer zien! :)

Wij hebben ook een fijn weekend gehad, wel een beetje zonde van de regen, maar zaterdag overdag was het droog. Dat was wel fijn.

Verder alles goed hier!

Geplaatst

Hey dames

net terug van het zkh en de 20 weken is goed!! alleen had de vk het wel mooi mis het geslacht het was duidelijk een meisje ipv jongetje we zijn hoe dan ook super blij dat de beeb goed gezond is

liefs Elvira

Geplaatst

Jeetje elvira toch een dochtertje!

Wat een fout:misc_expressions-wh

Maar ook harstikke leuk:D

En goed dat alles er goed uitzag.

xxxx

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo te lezen hebben jullie paula en elvira een lekker weekendje achter de rug! Heerlijk!!!

Elvira toch een dochtertje! wat leuk! oeps foutje zei je vk? ;)

Hier de 1ste werkdag erop zitten,pff was best pittig weer, na 3 weken letterlijk relaxen.verder gaat het prima met me en de beebs.

Geplaatst

Hoi dames,

@ Ramona: ja dat is weer even wennen hè, moest ik ook ff na 3wk vakantie.

@ Elvira: whooooh een meisje, was je niet erg verrast dat ze dat zei? Dacht je niet "hoe kan dat nou"?

Geplaatst

Hey Dames

Ja ik was totaal verrast ik zei al tegen de gyn hoe kan dat nou

waarschijnlijk heeft de vk de navelstreng aangezien voor een pipie

gelukkig was alles verder goed met de kleine meid

lag wel steeds met het hoofdje naar beneden waardoor ze op het laatst vaginaal een echo hebben gemaakt om de hersentjes te bekijken en de ogen,neusje en mond was wel gevoelig eventjes maar duurde maar kort gelukkig

nu kan vriendjelief de kozijnen rose gaan maken was allemaal blauw geverft hihi

Gaan jullie je trouwens nog opgeven voor een zwangerschapcursus,ikzelf ben er eigenlijk nog niet over uit

Liefs Elvira

Geplaatst

Tjee... Elvira... wat apart om ineens te horen of niet? Heb je ook al roze kleertjes of ander dingen gekocht?

Ik heb me al wel opgegeven voor een zwangerschapscursus, denk dat het wel nuttig is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden