Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier zegt manlief net, ik houdt me vast:eek:.

Dadelijk zeggen ze volgende week een meid:eek:

Niet dat het uit zou maken en opnieuw de hele kamer verven zou hij niet doen hahahaha charm.

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zojuist weer ter controle bij mijn gyn geweest en helaas wil de 2e kleine frummel nog steeds niet laten zien wat hij/zij is.

Maar veel belangrijker, alles gaat nog steeds goed met ze.

Hierbij weer de ijst geüpdatet!

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

04-08-2010 Carolina controle VK

09-08-2010 Paula controle VK (19wk)

10-08-2010 Miep controle (18wk)

16-08-2010 Paula uitgebreide 20wk echo (GUO) Radboud ZH

17-08-2010 Ramona uitgebreide 20wk echo (GUO)

19-08-2010 Wombat 20wk echo

20-08-2010 Carolina 20wk echo

20-08-2010 Elvira controle VK

24-08-2010 Miep 20wk echo

25-08-2010 Sandra 20wk echo

25-08-2010 Lisette controle gyn

26-08-2010 Sandra controle VK

30-08-2010 Elvira uitgebreide 20wk echo GUO

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

28-09-2010 Ciska controle gyn + echo

18-10-2010 Lisette Controle gyn

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Geplaatst

Wat is het hier rustig?

Vandaag met de arbo gebeld en ik ben nu voor 100% ziek gemeld.

Moet de hele dag in de winkel staan en dat breekt me nu op,veel rug en heup klachten.dus we gaan maar lekker genieten.

Hebben jullie daar ook last van rug en heup klachten?

en nog een vraag,mss een rare vraag: hebben jullie ook last van afscheiding/vocht? of ben ik de enige? Moet maandag toch naar de gyn ga ik het daar ook maar eens navragen.

liefs

Geplaatst

@Ramona..de afscheiding is normaal en heet leucorea. Het is een soort reinigings mechanisme van je lichaam op de geboorte canaal. Dit beperkt ook de risico op vaginale infecties wegens de veranderingen in de hormone huishouding van het lichaam tijdens de zwangerschap. Zolang er verder geen sterke geur aan zit en dat de kleur is verdre normaal (geen bloed erbij) hoef je geen zorgen te maken. Het kan zelfs hoe verder je in de zwangerschap ben, toenemen als voorbereiding op de bevalling!!!Ik heb dit eigenlijk van begin af (kleien beetjes) maar met de maanden is het iets toegenomen. Inlegkruisjes zijn nu echt handig. Dit is ook een veel voorkomende zwangerschapsklacht dat niet veel mensen over praten, waarschijnlijk omdat ze vinden het genant. Maar nogmaals; het is normaal.

Geplaatst

@ wombat: Thanx voor je reactie! lang leven de inlegkruisjes! :)

Vond het niet echt vreemd maar het werd meer en meer. Maar het hoort er dus bij.

Bedankt!!

Geplaatst

Goede morgen!

Ik heb daar ook veel last van hoor, soms echt in vlagen. Ik heb vanaf het begin al meer afscheiding. In het begin dacht ik nog wel eens dat misschien mn menstruatie begon, dus naar de wc rennen enzo. Gelukkig was en is het altijd helder vocht.

@ Ramona: chips zeg dat je nu al in de ziektewet zit!

Geplaatst

Hey Ladies,

Ik heb ook veel last van mijn rug en bekken. Heb me zojuist ook ziek gemeld, ik zit in de ww en had sollicitatieplicht, deze is nu verheven.

Ik heb niet veel last van afscheiding, zou me haast zorgen gaan maken dat ik het niet heb, aangezien het normaal is.....

Geplaatst

mijn arme schouder! hij doet helemaal pijn van een weekendje klussen. al het behang moest er op beide kamer af want van de week komt de behanger. wat een klus zeg, maar goed het is af. we hebben gelijk de vloer bedekking eruit gehaald want die zag er ook niet meer uit bleek nu. dan maar in een keer goed toch? nu alleen nog verfen op de kamer van marente en het is klaar. dan kan het leukste (het inrichten) beginnen.

en ik had jullie toch verteld dat de kinderwagen die we 2e hands gekocht hadden stuk bleek te zijn? nou die hebben we kunnen laten maken (op kosten van de verkoper) en dat viel erg mee, slechts 30 euro compleet met apk keuring, nieuwe banden en wat er stuk was meer gemaakt. gelukkig maar want we waren net zo weg van deze kleur wagen. in de stad gelijk dekens en lakens gekocht voor in de wagen en klaar zijn we.

ondertussen met ik nu dat ik iets te druk ben geweest dit weekend. heb echt een harde buik. beetje pijnlijk maar het zakt wel weer. nog een ding en dan kan de pc uit. moeten nog via internet behang bestellen. het behang dat we hadden vonden we niet mooi. tja hormonen he? ;)

ook gelijk voor dochterlief haar kamer behang besteld en dan komt donderdag de behanger en is het dus bijna klaar.

deze week veel werken, mag ook wel, geld vliegt eruit hahahah

gr miep

ps zijn er ook mensen naar het freya dagje uit gaan 18 sept? dat is speciaal voor mensen die een kindje hebben dankzij vruchtbaarheids behandelingen. we gaan naar de dierentuin in rhenen. leuk dat ze zoiets organiseren.

en natuurlijk gaan we ook in nov naar de jonge gezinnen beurs, zie gaat er ook??

Geplaatst

He meiden

Even weer een berichtje uit Ierland (waar het nu erg hard regent)...

Deze donderdag hebben we de 20 weken-scan, spannend! Inmiddels ook met prenatale yoga begonnen, erg leuk. De meeste meiden waren verder dan ik.

Ik was benieuwd hoeveel jullie tot nu toe zijn aangekomen?

Tot nu toe ben ik al 7,5 kilo aangekomen (en de laatste weken steeds bijna 1 kilo wat een beetje teveel is (moet niet meer dan rond de 450 gr per week zijn).

Oja, zijn jullie al uit namen?

Wombat, hoe gaat het met de rusteloze benen?

Hugs from a Dubliner

Geplaatst

@ Ren72, he balen van het weer, ik ben blij dat het hier weer een beetje op een nazomer lijkt. Yoga klinkt ook erg fijn, zelf ga ik vanavond voor het eerst naar zwangerschapszwem. Ik ben nu 2,5 kilo aankomen, maar in het begin natuurlijk erg ziek geweest du toen stond het stil. Stiekum hoop ik dat het zo langzaam blijft gaan en ik rond de 10/12 kilo uitkom. Maar tjah schijnt vanaf nu hard te gaan. Namen hebbenw e nog niet, wel beetje ideeën maar vooral veel voor meiden en we weten nog niet of die er bij zit. Jij al wel?

@ Miep, Jeetje wat ben je al aan het klussen zeg. Wel fijn dat je en behanger hebt, die stress heb je nu idd niet nodig. En leuk dat je dochter ook een nieuw printje krijgt, dan voelt ze zich ook nog even heel speciaal voordat de kleintjes de aandacht gaan opeisen. Wij gaan deze maand de vloer op de gehele beneden verdieping vervangen (word een gietvloer). En hierna komt de nieuwe keuken erin. Daarna is het pas tijd voor de kinderkamer. 1 November streefdatum om alles af te hebben.

Geplaatst

Hey Meiden

Hier gaat alles ook goed,de kleine laat zich steeds vaker voelen

zon mooi gezicht is dat zie ik men huid omhoog komen en dan van die plopjes

heb alleen gigalast van men rug,ga een voedingskussen halen het schijnt dat het erg goed helpt ter ondersteuning van de rug

van de week schattige meisjeskleding gekregen en leuke rose fotolijstjes voor op de babykamer aangezien we een dochter krijgen hihi

Hoe is het met de andere dames

Liefs Elvira

Geplaatst

Hallo dames,

Wat fijn dat het met iedereen goed gaat! hier vandaag ook weer een echo gehad en alles zag er goed uit. onze boy woog 500gr en onze girl 469gr. en ze zijn zeker bewegelijk!! Babykamer is bijna klaar alleen nog gordijntjes en dan is het af! lekker basic wit met grijs en donker paars acc. kan voor allebei.

ik ben in totaal nu 7 kilo aangekomen,maar tis ook alleen maar buik,merk erzelf weinig van. heb een bikini aangeschaft en wil ook gaan zwemmen,lijkt me zo heerlijk!

vandaag info gekregen over borstvoeding,weet nog niet wat ik ga doen. vind het wel moeilijk,zit met 2 hongerige baby's straks en papa is zowiezo een maand thuis dan is het ideaal 1 bij mama en de andere de fles bij papa. maar goed ik heb nog ff de tijd om er over na te denken.

We zijn er over eens met de namen en hebben al een proef geboortekaartje besteld en die is binnen gekomen,en bevalt ons prima. Dus we zijn het helemaal met mekaar eens.

Geplaatst

terug van vakantie : )

Dat was eigenlijk echt geen doen , heb de eerste dagen bijna helemaal niet kunnen lopen door opgezwollen en pijnlijke voeten en dat heeft me de rest vd week ook beperkt.Bovendien was ik na t eten kapot moe dus ook niet echt gezellig voor mn moeder met wie ik op vakantie was.

Ik had me het toch anders voorgesteld zeg maar.

Wel hele leuke dingetjes voor de baby gekocht daar : )

Tijdens de vakantie gebeurde er iets ' nieuws '

natte vlekjes in mn shirt, ik draag dus nu van die pads in mn bh.

Ik lees bij een aangtal van jullie over gewichten , wegen jullie zelf of doet de VK dat? (ik heb me bij onze vk nog nooit hoeven wegen) zelf een keer gedaan maar aangezien wij zelf geen weegschaal hebben en ik geen idee heb wat ik vlak hiervoor woog schiet dat ook niet echt op.Ik weet alleen wat ik een half jaar daarvoor woog en als ik daarvanuit ga ....: (

Ik heb een heeeeeele dikke buik helemaal in vergelijking met andere zwangeren in mijn omgeving die net zover of verder zijn.

Succes en groetjes allemaal!

Geplaatst

Hoi Carolina,

Ik ben een paar keer bij de verloskundige gewogen.

Laatste keer was de weegschaal defect, hihi.

Vanavond lekker zwemmen.

Ik heb ook best wel een buik trouwens voor mijn 23 weken. Ik merk tegenwoordig iets grappigs. Ons kleine ventje ligt heel erg laag en is het er niet mee eens als ik iets "knellends" (ik heb zittend werk en bepaalde broeken knellen een beetje als ik zit) aan heb. Dan krijg ik me toch reactie binnen (mama doe die rot broek uit, zo heb ik weinig ruimte). Hahaha, ik lach me rot.

Legging en tuniek is favoriet!

Wij hebben overigens ook al namen verzonnen en er zelfs al eentje uitgekozen! Inmiddels via http://eigen.hipdesign.nl/collecties een kaartje ontworpen en een proefversie besteld, gaat heel makkelijk.

Geplaatst

Dames hier vandaag de 20 weken echo en alles was goed we zijn zooooooo blij!!

Hij ligt ook een paar dagen voor qua groei.

hij weegt 378 gram , ongelooflijk hoe elke keer zo'n wondertje groeit en veranderd.

EN maar zwaaien zo lief

xxx

Geplaatst

Heey Arzu, wat een geweldig nieuws! Inderdaad bijzonder om te zien hoe bij elke echo je wondertje veranderd en zich verder heeft ontwikkeld!

Ik moet nog een weekje wachten, heb volgende week woensdag de 20-weken echo..... spannend!

Geplaatst

Liesjuh ook heeeeeeeeel veel succes dan.

het is zo ongelooflijk!!

En we konden echt al zijn gezichtje zien zo lief!

Geplaatst

Wowie, even wennen hier op het nieuwe forum.

Afgelopen dinsdag dus gaan zwemmen en sindsdien is de kleine echt zó actief, niet normaal.

Wel leuk.

Hoe is het met jullie verder?

Geplaatst

Hey Paula,

Wat leuk dat de kleine al zo actief is, lijkt me bijzonder om te voelen.

Ik voel nog helemaal niks, kan ook nog wel effe duren, aangezien ik de placenta aan de voorkant heb liggen!

Heb helemaal zin in morgen, dan ga ik samen met m'n zussen foto's maken, we zijn alledrie tegelijk zwanger, dus dat moet effe vastgelegd worden natuurlijk!

Geplaatst

@ Ren...gelukkig zijn de onrustige benen voorbij:-)

Wat gewicht betreft, in de afgelopen 22 weken ben ik 4 kg in totaal aangekomen. Best goed vindt ik. Merk helemaal niks aan d erest van mijn lichaam. Lijkt als of alles zit op de buik. Heb wel begin van de week veel last van mijn buik gehad. Die voelde echt hard en en zwaar. Heb van een vriendin een buikband ( te ondersteuning van het merk pretty mum) geleend en dat maakte echt een groot verschil. Volgens mij is het gewoon het oprekken van de baarmoeder en buik, want het heeft maar 1 dag geduurd. Zoals ik al eerder zei, wij hebben een heeeel bewegelijk kindje. Ik voelde het al vanaf week 16 (flutters) maar nu zijn het echte trappen. Vriendje lief vondt het erg leuk. Gisteren avond in bed lag hij zijn handen op mijn buik en de baby ging hard tegen aan trappelen....lol Hij vondt het echt bijzonder...:-) Af en toe van de somersault bewegingen, en dan kreeg ik een grote bult aan de ene kant van mijn buik, en als je dan de bult aait, begingt die de trappelen of de andere kant op te draaien. Voor de rest genieten we enorm van d ezwangerschap. Erg druk met werk enzovoorts. Aanstaande weekend een congres in Geneva en over 1 week een reisje met z'n tweeen naar Marokko. Even een weekje samen voor de hectic van de laatste dingen regelen voor de zwangerschapsverlof en de babykamer.. Nou, goed om te horen dat het zo goed gaat met iedereen. Genieten de komende weken van alle leuke ontwikkelingen en ervaringen van het zwanger zijnde..:-)

Geplaatst
...Ik voel nog helemaal niks, kan ook nog wel effe duren, aangezien ik de placenta aan de voorkant heb liggen! Heb helemaal zin in morgen, dan ga ik samen met m'n zussen foto's maken, we zijn alledrie tegelijk zwanger...

Bij mij ligt de placenta ook voor!

Ik begon de kleine ergens in de 20e week voorzichtig te voelen, maar tot aan dinsdag was dat niet zo heel veel. Wel is de kleine erg braaf, als mama slapen gaat, keert de rust in mijn buik weer terug. smile.gif

Heel veel plezier vandaag!

Geplaatst

Fijn te horen dat jij de kleine in de 20e week begon te voelen, dat is maandag al namelijk....

Hoop dat dat bij mij dan ook gebeurd, vindt het soms eng, omdat ik niets voel! Maar m'n buik groeit goed, dus het zal vast goed zijn, we hebben woensdag de 20-weken echo, dus zal dan weer gerustgesteld zijn.

Als de foto's genomen zijn dat kan ik er misschien wel ééntje showen hier, dan moet ik effe uitvogelen hoe dat werkt icon_study.gif

Geplaatst

Wombat wat heerlijk dat je je zo goed voelt.Veel plezier op t congres in Geneva en t reisje naar Marokko.

Liesjuh ik voelde de baby ook pas laat veel plezier met de fotoshoot wat leuk alle 3 tegelijk zwanger!

Geplaatst

Wombat wat leuk dat je de kleine zo voelt.

Hier ook vanaf week 17 dat we hem kunnen voelen.

Vandaag wel de schrik van mijn leven gehad, ik stond op voor naar het toilet te gaan , bloed!!!

Eerst bruin maar daarna ook wat rood en het kwam en ging.

Toch maar naar de eerste hulp gegaan en daar hebben ze een echo gemaakt.

Het ligt aan mijn baarmoederhals schijnbaar, die was al erg gevoelig maar nu nog extra gevoelig.

De kleine had nergens last van en was hevig aan het bewegen met trappen enz.

Waar ik nog niet alles van voel dat bleek:D

Gelukkig zijn we wat gerustgesteld maar toch echt schrikken hoor bah.

xxxx

Geplaatst

Arzu, dat is zeker schrikken zeg!

Gelukkig dat je gerustgesteld bent na de echo, je zult hier dan w.s. wel vaker last van krijgen?

Blij dat alles goed met jou en de kleine is!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden