Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames!

Nou, gister de eerste keer zwangerschapsyoga. Was erg leuk. Klein groepje (er zouden 6 dames komen, maar we waren maar met 5). Voor 4 dames is het de eerste zwangerschap! Leuk!

Maandag is het bedje gekomen, dus het kamertje is eigenlijk wel af nu. Gister heeft mijn vriend de "klamboe" opgehangen. Het kamertje staat wel even vol zo met de wandelwagen, wippertje, maxi cosi en auto stoel. Tegen de tijd dat de kleine komt vinden de spulletjes vast hun plaats wel.

Verder ben ik een beetje aan het stoeien met een bekkenband. Ik merk dat het helpt als ik 'm 's middags draag.

Hier nog even een keer het lijstje:

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK (24wk)

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

20-09-2010 Ramona controle gyn (24wk)

28-09-2010 Carolina echo (pret)

11-10-2010 Paula controle VK (28wk)

14-10-2010 Carolina placenta lokalisatie echo (28wk)

18-10-2010 Lisette controle gyn

20-10-2010 Carolina VK (29wk)

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Geplaatst

Dag dames...hier met ons gaat alle sook goed. Gisteren had ik een hele kleine dipje. Ik voelde me zoooo zwaar en groot, en toen dacht ik, jeetje , ik heb nog 3 maanden te gaan. Hoe moet dat dan;-0 Maar ja, zoals mijn vriend zegt, wees blij dat het kindje zo goed doorgroeit. Voor de rest, net zoals Paula, ik probeer mijn buikband met name 's middags te dragen, want dan voel ik het wel ( de zwaarte van de buik) Ik begin volgende week met zwemmen en yoga. Dus ik hoop dat dit ook helpt.

Oh ja, trouwens, ik ben opnieuw tante geworden. Mijn zusje in Sydney is maandag ochtend bevallen van een prachtige dochtertje: Ella Rose. Een volle kopje donker haar, mooi kleine neusje en mondje met prachtige rode wangetjes:-))

Geplaatst

@ Wombat: dat heb ik ook hoor, dat ik me een slagschip voel. Ik ben met de hormonen toen 5 kilo aangekomen en nu 9 door de zwangerschap. Dat is 14 kilo!! Dat merk je wel even aan je lichaam. Het leuke is dat iedereen zegt: goh dat zie je écht niet. Je hebt alleen een aardige buik. Hahaha, dat stelt me dan wel weer gerust. Ben ik vast niet zo'n slagschip als ik me voel (ik weeg nu 79 kilo en ben 172cm).

Ik moest van de week wel lachen, want deze week staat er onder mijn ticker: je zou nu GELIJKMATIG gewicht aan moeten komen van nu af aan. Het eerste wat ik dacht: HOEZO NU PAS!? Ik ben al zo zwaar, hahahaha. Maar het is precies zoals de vriend van Wombat zegt: het is het allemaal waard, als de kleine maar gezond is!

@ Ramona: hoe gaat het met je? Nog in het ZH? Blijven de baby's binnen?

@ Elvira: hoe is het met je bekken en de therapie? Hoe reageerden ze op je werk?

Nog even een foto van ons kamertje:

1120937265_5_HJLk.jpeg

1120938805_5_8ULJ.jpeg

Geplaatst

hey Meiden

@Arzu ja dat heb ik ook af en toe dat je gewoon niet weet wat je moet schrijven hihi

@Wombat ook fijn om te horen dat het goed gaat!

@Paula wat een leuk kamertje zeg!!

Ja heb nog steeds last van men bekken soms zo erg dat ik men benen niet eens kan strekken/buigen

gelukkig hebben ze men roosters aangepast ik werk nu alleen nog smorgens dus hopelijk kan ik dat vol houden tot men verlof

En verder last van maagzuur bah ik heb nu standaard een glas water naast men bed staan en verder ook al behoorlijk wat aangekomen bij de vorige vk controle woog ik 67,5 en nu al 70,2 dus begint te komen haahaha

Liefs Elvira

Geplaatst

Mooi kamertje is het geworden Paula!!

Wombat, wat jammer dat je je zo voelt.

Ik herken het niet eigenlijk.

Ben alleen maar meer trots als hij groter groeit:D

Geplaatst

Heej meiden,

Eindelijks weer een berichtje van mij....

@Paula, hoe is het met je bekken nu, helpt de bekkenband je? Lees dat je op zwangerschapsyoga zit, leuk joh! Ik begin dinsdag met zwangerschapsgym, lijkt me erg leerzaam allemaal!!! Wat heb je een mooi kamertje gekregen, helemaal super!!!

@Ramona, hoe is het nu met je, lig je nog in het ziekenhuis? Hoop dat de weeënremmers je goed geholpen hebben en alles goed is!!!

@Wombat, Gefeliciteerd met je nichtje! Alles goed met moeder en dochter? Verder met jou ook alles goed, nu je rustiger aan doet??? Jammer dat je je zo voelt wat betreft de groei van je buik, ik ben helemaal trots op mijn dikke buik, hahaha..... nog nooit zo blij geweest met een dikke buik!!!

@Arzu, fijn dat je je zo goed voelt!!!

@Elvira, balen dat je zo'n last hebt van je bekken, fijn dat je nu alleen 's morgens kunt werken en als dit ook niet gaat aan de bel trekken hoor!!!

Ik moet in het vervolg toch eerder reageren, want het is zo wel errug veel teruglezen..... hopelijk niemand vergeten!!!

Met mij gaat het wel redelijk goed, ik zit al langere tijd in de ziektewet, dus doe het rustig aan. Maak me soms wel zorgen om de kleine, omdat ik nu al last heb van harde buiken volgens mij, voelt erg gespannen en strak aan. Mijn rug en bekken zijn ook duidelijk aanwezig, dus ik ga regelmatig effe plat liggen, dat helpt wel.

A.s. dinsdag begin ik met zwangerschapsgym, lijkt me erg leuk en leerzaam. Morgen gaan we de kinderkamer behangen, gordijnen zijn binnen, dus alleen nog een vloerbedekkingkje uitzoeken en het is klaar!!! Verder druk aan het shoppen geweest, heb veel leuke spullen gekocht, volgende week gaan we nog effe naar de Baby Dump, schijnt ook een leuke winkel te zijn. Ook heb ik super buurvrouwen, van de één krijg ik al een hoop (al eerder verteld) en van de ander heb ik ook nog veel spullen gekregen, helemaal geweldig!!! Wat op dit moment nog zo moeilijk is zijn de namen..... ben er nog niet uit hoor..... jullie wel????

Hahahaha..... wel een heel lang verhaal zo, zal in het vervolg eerder tikken!!!!

Iedereen een fijn weekend!!!

@

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier ben ik weer! Ben gister thuis gekomen.alles is tot nu toe rustig hier zit ook aan de weeenremmers,die ik moet slikken t/m week 32.

We worden mss nov/dec papa en mama,ligt eraan wat mn lichaam doet na dat ik gestopt ben met de remmers.

@ paula wat een mooi kamertje hebben jullie! helaas moet ik de laatste dingen uit handen geven,maar ben wel strikt en streng :))

@ Hoe vergaat het de rest dan met hun zwangersschap?alles soepeltjes hoop ik.

@elvira: Vies is dat he maagzuur!! heb er ook mega last van.af en toe een rennie en dan word het minder.

ga weer effe liggen!

groetjes!

Geplaatst

Ha allemaal,

Een tijd niet on-line geweest.... Alles erg goed, op wat kleine dingetjes na (zoals jullie allemaal). Het meest vervelend is een onrustige arm (en soms benen) waardoor ik soms 4-5 keer per nacht uit bed moet.

Verder nu ook begonnen met zwemmen, heerlijk. Ik fiets nog steeds 14 km naar het werk en terug, heerlijk. Ik zit er aan te denken om een sticker op mijn jas te plakken ('baby on board') wat het verkeer is heftig hier.

Ik weet nog niet helemaal zeker of het een jongen wordt (99%) maar volgende week komt mijn moeder over en gaan we een 3D-4D echo laten maken.

We zullen het dan wel zien denk ik!

Vanmiddag weer een echo (nu 24 weken), toch weer spannend.

Oja, mijn navel is er nu bijna 'uitgepopt', bij jullie ook al?

Geplaatst

Hallo dames...goed om te horen dat het wat beter gaat met iedereen.

@ Paula...prachtig babykamer hoor. Nu de baby nog:-)

@ Elvira.....vervelend dat je bekken zo veel klachten geven. Draag je ook een buikband?? Ik vind zelf dat het erg goed helpt.

@Ramona....fantastisch om te horen dat je weer thuis ben en dat het nog goed gaat met de babies. Zo door gaan dan:-)

Wij hebben gisteren de maxi-cosi, wipstoel en box binnen:-0 Het wordt steeds echter!!! Volgende week woensdag hebben we een afspraak voor een pret-echo. Erg benieuwd hoe de kleine het doet. We doen de echo zonder geslachtsbepaling om het spannend te houden!!

Geplaatst

Goede morgen!

@ Ren: mijn navel is wel minder diep, maar nog niet er uit geplopt, hihi. Komt wrs omdat de kleine erg laag ligt bij mij en dus nu pas voorbij mijn navel aan het komen is. Wat leuk dat je moeder over komt en dan samen een echo!

@ Ramona: wat fijn dat je thuis bent, hou je goed rustig hoor! Ik heb last van maagzuur als ik ga liggen, dus slaap ik met een extra kussen.

@ Wombat: ja leuk hè, zo wordt het steeds "echter".

Geplaatst

Hoi,

We zijn net terug uit het ziekenhuis, ik was erg ongerust/onzeker. Heb de laatste dagen last van buikpijn en lage rugpijn, maar vannacht was het wel heel heftig. Dus toch maar even gebeld met het ziekenhuis en het leek hen verstandig dat ik langskwam. Er is een echo gemaakt, hierop was te zien dat alles goed was met de kleine, hij/zij zwaaide zelfs naar ons! Toen urine afgenomen om te checken of ik geen blaasontsteking had, maar gelukkig was dit ook prima. Het komt w.s. door de banden, de kleine heeft nu een groeispurt waardoor de banden erg trekken aan buik en rug.... dus weer gerustgesteld! Wat kun je soms toch onzeker zijn hè!

Geplaatst

Hoi Hoi

Lissette gelukkig is alles goed!Is idd wel schrikken als je buikpijn en rugpijn krijgt maar kan idd de banden zijn of de heupen

@wobat ja ik heb wel een buikband maar het helpt niet zo goed tegen de bekkeninstabiliteit,dus moet gewoon meer rust nemen en oefeningen doen

@Ramona ja is idd vies dat maagzuur heb nu standaard een emmer naast men bed staan want soms word ik wakker snachts en zit men keel/mond vol bah en merk nu ook dat na het eten ik niet lekker kan gaan liggen anders komt dat ook meteen omhoog.maar ik vind het wel heerlijk om zwanger te zijn en nu ook al een behoorlijke dikke buik en ze trappeld ook al flink soms kan ik de klok er gelijk op zetten hahaha

Meiden een heel goed weekend

Liefs Elvira

Geplaatst

Ik breek heel even in hoor. Paula,leuk kamertje zeg! Hij is mooi geworden.

(dit wou ik effe zeggen,aangezien ik al op hyves etc gelezen had dat het bedje zou komen!)

Geplaatst

Vinden jullie t trouwens leuk om een foto te plaatsen van onze steeds groter wordende buik?

Ik zal starten (heb wel mn hoofd van het plaatje gesneden, blijft het nog een beetje anoniem hè? Het is en blijft toch internet natuurlijk):

attachment.php?attachmentid=69&d=1286717945

Geplaatst

@ Paula, leuk idee hor. Ik zal 1 van mijn plaatjes proberen te plaatsen.

@ Liesjuh...gelukig is alles goed met de baby. Ja, onvoorstelbaar hoe onzeker je kan worden met alle veranderingen dat het lichaam met zo een zwangerschap ondergaat:-)

Wij hebben gisteren de kinderwagen (bugaboo) opgehaald. Erg leuk, en zo gebruiksvriendelijk. Ook goed dat alle textiele onderdelen kunnen gewoon in de wasmachine. Nu allen nog de ledikant, commode en wiegje!!!!

Geplaatst

Goede morgen!

Maandag weer naar de verloskundige geweest. Alles was goed, maar ze bracht me toch even aan het twijfelen. Op alle echo's (tot 10 dagen terug) was te zien dat de kleine heel diep met het koppie in mijn bekken ligt. Voor de grap werd al wel eens gezegd: nou, 1x niezen en de kleine ligt al buiten. Nu zei ze ineens: volgens mij ligt ie in een stuit.

Dus ik was een beetje verbaasd, niet omdat ik schrok omdat de kleine in een stuit zou liggen maar omdat dat volgens mijn gevoel niet klopte. Dus toen ik dat zo tegen haar zei, zei zij heel nonchalant: oh, het kan best zijn dat ie nog zo ligt.

???

Ik kon me niet voorstellen dat de kleine zich gedraaid zou hebben, dat voel je wel lijkt me. Dus ik voor de zekerheid even naar mijn werk gegaan om een echo te laten maken, en ja hoor: hij lag nog even diep als altijd. Grinnik. Ik moest wel lachen om mezelf die dag, zwangere vrouwen - hormonen - gevoelens. Hahahaha... Don't mess with me...

Gisteravond weer lekker naar Yoga geweest en nu weer naar het werk.

Hoe is het met jullie dames?

Het is zo stil!

Geplaatst

Hey Paula

gelukkig is alles is goed bij de vk

en idd voor jezelf opkomen lijkt me wel ideeal om via werk te checken of alles okay is hihihi

de kleine bij mij ligt ook nog steeds laag in het bekken kan geen kwaad en als ze zich omdraaien lijkt me ook wel dat je het merkt

Ik moet morgen weer heen voor controle spannend

Liefs Elvira

Geplaatst

Ff een berichtje vanuit het ziekenhuis. Kreeg gisterochtend vanuit t niets heel erge krAmpen vk gebeld en die heeft direct n ambulance gestuurd omdat het leek op weeen. Het zijn nierkolieken en heb erbij een fikse urineweginfectie. Ik lig aan een infuus met medicijnen tegen de koliekpijn en penciline voor de ontsteking.ik moest hier in elk gevL enkele dagen blijven zeiden ze. Met de bAby is allds goed heb 2 ecg gehad. Placenta blijkt nog steeds totaal voor de uitgang te liggen dus moeten uitgAAn van n keizersnede krijg nog wel extra echos mAar de kans dat t nog opschuift is klein. Hoop dat verder met iedereen goed gaat groetjrs carolina

Geplaatst

@ Elvira: veel succes morgen op controle. Ik moest gewoon wel lachen om mezelf maandag. Niemand die mij wijsmaakt dat het kindje anders was gaan liggen, hahaha, hoezo veel hormonen in je lichaam?!

@ Carolina: nou dat is niet zo mooi, heel veel beterschap en zo lang het met de kleine goed gaat kom jij er wel weer bovenop. Jammer dat de placenta niet wil opschuiven. Word maar snel beter en hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Hoi Meiden

ben net weer terug van de vk en alles is goed!!bloeddruk was keurig 105/50 RR en urine was ook schoon en de baby groeit presies goed,ze ligt met het hoofdje boven en voetjes naar beneden. hartje klopte ook mooi 140 bpm dus ben super blij

@Carolina veel beterschap hopelijk knap je snel weer op!

Geplaatst

@ Elvira: heel mooi!

@ Carolina: hoe is het met je? Al bekend wanneer je naar huis mag?

@ Liesjuh: hoe gaat het met je banden?

@ Ramona: alles nog onder controle? Ben je nog steeds "gewoon" lekker thuis?

@ Allemaal: jippie het is weer bijna weekend! Nog plannen?

Uitgerekende datum:

02-01-2011 Hanneke

02-01-2011 Samsam

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (ZOON)

11-01-2011 Miep (tweeling: ZOON en DOCHTER)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en ?)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (VERRASSING)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011 Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (ZOON)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011 Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

31-01-2011 Lisette (VERRASSING)

Volgende afspraken:

06-09-2010 Ramona 24 wk echo gyn

13-09-2010 Paula controle VK (24wk)

15-09-2010 Lisette 20 wk echo

20-09-2010 Ramona controle gyn (24wk)

28-09-2010 Carolina echo (pret)

11-10-2010 Paula controle VK (28wk)

14-10-2010 Carolina placenta lokalisatie echo (28wk)

18-10-2010 Lisette controle gyn

20-10-2010 Carolina VK (29wk)

03-11-2010 Paula controle VK (31wk)

08-11-2010 Paula echo (32wk) Radboud ZH Nijmegen

18-11-2010 Lisette Controle gyn

Geplaatst

Hey Paula

Ik heb nog 2 niewe afspraken ik weet niet hoe ik ze er tussen krijg

11 nov controle vk+30 weken info omtrend pijnbestrijding en 24 nov 19.30 voorlichting bevallen in het zieknhuis,zou je ze er tussen willen zetten alvast bedankt!

Ja bijna weekend ,ik moet helaas zondag werken ivm ziekte collega's en morgen ga ik lekker in men huispak rond huis huppelen hihi'

Lfs Elvira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden