Ga naar inhoud

Welk stimulatie hormoon gebruik je?


Henne

Welk stimulatiehormoon gebuik je?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk stimulatiehormoon gebuik je?

    • Gonal-f
    • Puregon
    • Menopur
    • Overgestapt van Gonal-f/Puregon op Menopur
    • Overgestapt van Menopur opf Gonal-f/Puregon
    • Anders


Aanbevolen Berichten

1ste IVF behandeling (lang protocol)2006 Lucrin en Gonalf 150IE, later verhoogd naar 225IE. 6a7 Follikels, 6 eicellen, 4 bevrucht, 2 teruggeplaatst, zwanger van 1 beebje, zoon geboren op 27 juni 2007

 

 

 

1ste IVF behandeling (lang protocol) januari 2010 Decapeptyl en GonalF 225IE. 8 Follikels, 3 eicellen, 2 bevrucht, 2 teruggeplaatst, niet zwanger

 

 

 

2de IVF behandeling april 2010 (Flare up behandeling) Decapeptyl en GonalF 300IE, 5 Follikels, 6 eicellen, 3 mei horen we hoeveel er bevrucht zijn en dan 5 mei de terugplaatsing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79

Hoi Henne,

 

 

 

Ik heb wel 4 tp's gehad, maar dat kwam uit 1 punctie.

 

 

 

Ik heb gespoten met de laagste dosering puregon (100) en moest eerder stoppen vanwege het hoge aantal follikels. Uiteindelijk werden er 21 eicellen gevonden.

 

 

 

Spuiten voor de volgende poging lagen al klaar toen ik zwanger bleek van onze laatste cryo. Ik zou dan weer gaan spuiten met puregon, maar dan 75 ie.

 

 

 

Groetjes,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 x icsibehandeling gehad tot nu toe, en de 1e heb ik

 

gonal F gebruikt en bij de 2e puregon.

 

De artsen zeiden dat dit hetzelfde hormoon is, alleen dan met een

 

andere naam.

 

Toch denk ik zelf wel eens, of er geen verschil in zit?

 

Bij de 1e behandeling had ik 20 eicellen waarvan 5 toppers, en daar zijn

 

er toen 4 van ingevroren.

 

En ook zwanger van ben geworden.

 

Nu bij de 2e had ik 16 eicellen,maar geen enkele topper, er zijn er

 

toen wel 2 teruggeplaatst met fragmentatie, maar geen zwangerschap.

 

Dus soms vraag ik mij wel eens af of dit er dan niets mee

 

te maken heeft gehad.

 

Ga het de volgende keer toch eens navragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne

 

 

 

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

 

Maar over de topic..... Volgens mij ligt het aan je situatie. Ligt eraan of je lichaam de LH zelf aanmaakt! Anders krijg je puregon of gonal-f!

 

 

 

Raar dat ze in het EMC geen menopur wilde geven. Ik ben ook daar onder behandeling.

 

Veel succes, hoop dat deze behandeling aanslaat!

 

 

 

Liefs Alice toi, toi toi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben nieuw op dit forum.

 

Op 7 juni hebben wij de eerste intake voor de IVF.

 

 

 

Ik zal eerst iets over mijzelf vertellen:

 

Mei 2008 spiraaltje verwijderd.

 

Kreeg de cyclus niet goed op gang. Elke keer zaten er meer dan 3 maanden tussen. Dec 2008 naar huisarts. Verwijzing naar gyn. Na allerlei onderzoeken bleek ik geen regelmatige eisprong te hebben. Mei 2009 start Clomid. FM eitje 22 mm. zwanger! 4 juli 2009 we gingen voor de 8wkn echo. Die in een ramp resulteerde BBZ 5 juli spoedoperatie. Eileider verwijderd. September 2009 HSG. Kon niets door de eileider heen. Maart 2010 Laparoscopie. eileider verwijderd. Endometriose gediagnosticeerd.

 

7 juni 2010 intake IVF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne,

 

 

 

Wij hebben nu twee pogingen gedaan, alle twee met deca en puregon 300ie.

 

25 mei hebben we een evaluatiegesprek, hierin wil ik toch vragen of andere medicatie wellicht voor wat meer follikels zal zorgen. Bij beide pogingen had ik 4 en 5 follikels waarbij 2 en 3 bevruchtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne,

 

 

 

Wij hebben nu 3 pogingen achter de rug en helaas geen zwangerschap. Ik heb het volgende gebruikt:

 

 

 

1e keer Deca + 200 E Puregon - 8 follikels, 7 eicellen - 5 bevrucht, 2 teruggeplaatst, 1 cryo.

 

2e keer Deca + 300 E Puregon - 7 follikels, 6 eicellen - 3 bevrucht, 3 teruggeplaatst.

 

3e keer Deca + 300 E Menopur - 9 follikels, 8 eicellen - 5 bevrucht, 4 goedgenoeg voor terugplaatsing en ook teruggeplaatst.

 

 

 

Ik heb zelf het beste gevoel gehad over de laatste keer. Ondanks dat ik erg veel last van bijwerkingen gehad heb en de laatste dagen voor de punctie niet eens meer kon werken. De stimulatie ging met Menopur ook trager dan met Puregon en ook de kwaliteit van de embryo's was het beste de laatste keer.

 

 

 

Mijn leeftijd is trouwens ruim 43 jaar en ik heb begrepen dat Menopur zeker beter werkt bij vrouwen op leeftijd of vrouwen die oudere eicellen hebben.

 

 

 

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je vandaag nog een prachtig verlaat cadeau hebt gekregen bij de punctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin - tegen wil en dank - ook een interessant geval te worden, zucht...

 

1e ICSI - Gonal-F 150 IE + Cetrotide - 6 eicellen - 3 embryo's - niet zwanger

 

2e ICSI - Gonal-F 225 IE + Cetrotide - 4 eicellen - 1 embryo - niet zwanger

 

3e ICSI - Gonal-F 300 IE + Orgalutron - nog te beginnen

 

 

 

In een wanhoopspoging om nou eindelijk eens wat meer eicellen te krijgen gaan we de volgende ronde wéér ophogen met de Gonal. Verder krijg ik Orgalutran i.p.v. Cetrotide omdat ik steeds ergere overgevoeligheids-/allergische reacties kreeg van de Cetrotide. Overigens waren onze weinige embryo's wel steeds van topkwaliteit, maar ja, blijkbaar zegt dat ook maar weinig want zwanger raak ik er niet van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de menopur lijkt hier zijn werk gedaan te hebben: 17 eitjes, 13 goed genoeg voor icsi en daarvan 7, misschien 8, bevrucht en doorgedeeld!!

 

 

 

Ik moet er wel bij zeggen dat het ook aan de combinatie met deca ligt. Voorheen had ik Cetrotide en daarmee had toch mijn eigen cyclus te veel invloed. Daardoor had ik telkens een paar grotere follikels, de rest bleef achter. En met cetrotide kan je ze blijkbaar ook niet al te lang door laten groeien, hoorde ik van de week. Met deca kan dit wel. En nu had ik dus 17 mooie grote follikels die zeker rond de 20 mm waren allemaal.

 

 

 

Wat ik dus maar wil zeggen: als de opbrengst tegenvalt, in hoeveelheid en / of kwaliteit. Laat je dan niet te snel afschepen met een standaard verhaaltje en hetzelfde schema. Er zijn nu eenmaal mensen bij wie dat níet werkt al is het voor de meerderheid goed. Vraag door, zoek zelf dingen op, ga desnoods eens in een ander ziekenhuis praten, vraag extra onderzoek (er werd gesuggereerd dat de slechte kwaliteit eitjes door mijn leeftijd kwam, maar mijn fsh en amh bleken voorbeeldig!) Er zijn zoveel combinaties mogelijk en het kán echt uitmaken. Daarvan ben ik inmiddels het levende bewijs :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij ook niet! Ik denk dat we nu evenveel eitjes hadden als de vorige drie pogingen bij elkaar. En meer dan dubbel zoveel embryo's (3x1 en nu 7 of 8). Zo zie je maar weer wat een andere aanpak kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je al eerder schreef, zkh hangen teveel aan een bepaald protocol.

 

Je bent pas 35, zo slecht hoeven je eitjes niet te zijn.

 

 

 

Jammer dat er niet wat vaker buiten het hokje wordt gekeken.

 

Ik heb 1 cryo, als dat niet lukt wil ik misschien weer iui proberen omdat de zaadkwaliteit aanzienlijk is verbeterd, mijn voorstel werd meteen afgewezen.

 

Dat is een stap terug, nou ja, wie niet waagt wie niet wint denk ik dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

 

 

 

Ik vraag me af of het idd wat te maken heeft met de combi die je volgens mij over het algemeen krijgt in Voorburg? Ik kreeg ook decapeptyl, menopur en pregnyl en had uiteindelijk 22 follikels, waaruit 19 eitjes en uiteindelijk 13 bevruchtingen door ICSI. 8 bleken ook geschikt voor cryo. Een vriendin van me heeft daar ook die combi gekregen en had ook zulke resultaten...

 

 

 

Succes Henne, met deze positieve start, ik duim voor je voor een net zo positief resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat ze daar ook 'gewoon' met Gonal-f werken, want dat wilden ze bij mij eerst ook automatisch (?) doen. Maar wat me ook is opgevallen is dat ze de follikels veel verder door laten groeien. In het EMC werd de punctie gepland als de grootsten 18mm. waren. Hier waren ze 20 en mochten ze nog een dagje doorgroeien. Dus tja, waar het door komt weet ik niet, maar er is duidelijk wel verschil in aanpak en resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan zal het wellicht toeval zijn? Bij mij lieten ze de follikels ook iets verder doorgroeien, ze vertelden mij dat door de deca er toch geen spontane eisprong kon plaatsvinden. Soms laten ze ze daar doorgroeien tot 24 mm! Zo groeien de kleinere follikels misschien net dat kleine beetje om er nog een goede rijpe eicel uit te halen.

 

 

 

Weet je al wanneer je zou kunnen testen? Als wij donderdag een terugplaatsing hebben kunnen we na een dag of 8 geloof ik al testen, das toch wel heel wat anders dan met een verse poging. Ik vond die weken echt slopend!

 

 

 

Ik duim voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen pregnyl, dus in principe zou ik 15 dagen na de punctie kunnen testen. Dat was in het EMC ook de officiele testdatum. Hier is het misschien 15 dagen na de tp.... zie het wel. Ik kijk gewoon hoe het gaat en hoe ik me voel. Ik denk wel dat ik iets eerder test (de 16e) zodat we in het weekend al een idee hebben. Zo lullig om op je werk ongesteld te worden en het zo te weten te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Nathalie, de punctie op zich viel weer reuze mee. Maar ik had nogal veel dormicum gekregen volgens mij, ben half slapend het ziekenhuis uitgewandeld en thuis direct in slaap gevallen. En verder de afgelopen twee dagen heel erge last van darmkrampen. Ik heb een prikkelbare darm en al die hormonen, pijstilling en fijn even op mijn buik duwen is daar niet écht heel erg goed voor. Gelukkig lijkt dat vandaag af te nemen, wil morgen wel graag een beetje soepele buik hebben in plaats van een strak staand bolletje :lac:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is nog wel even een dilemma. We hebben vanaf het begin gezegd dat we er twee wilden, maar hadden telkens maar één embryo. En in dit ziekenhuis hebben we het er eigenlijk nooit zo duidelijk over gehad. In overleg, werd er gezegd.

 

 

 

Heb het gisteren nog even gevraagd en we kunnen dit donderdag beslissen. Op zich zou het kunnen, twee terug. Ik ben 35, het is onze 4e poging. Maar de arts heeft wel het laatste woord. We denken er nu over het af te laten hangen van de kwaliteit. Als de overigen de vriezer in kunnen eentje en anders twee. Ik blijf het heel moeilijk vinden, kansen afwegen tegen risico's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne,

 

 

Wat een geweldig resultaat! Dit is toch boven verwachtingen, super!

 

 

Ik volg je al een tijdje en wou nog even iets zeggen: Wat goed van je dat je van ziekenhuis bent veranderd!

 

 

Ik ben het helemaal met je eens dat je verder moet gaan kijken wanneer je denkt dat je ziekenhuis niet met je mee wil denken/werken. Zelf liepen wij ook voor onze 1e & 2e poging in het EMC. Ik ben er niet helemaal negatief over maar desondanks had ik er toch ook geen goed gevoel bij. Ik vond hun steeds weer erg op het standaard protocol terugvallen en dat zat mij tegen en dit vond ik redenen genoeg om op te stappen. Nu lopen wij onder behandeling in Gent en merk wel degelijk verschil van aanpak (meer bloedonderzoeken, follikels langer door laten groeien etc.) en ben tevreden. Donderdag heb ik de laatste fm en verwacht zaterdag de punctie. Ben nu dus ook erg benieuwd of wij door hun behandelschema meer eicellen zullen hebben, follikels zijn het er al 16! De vorige pogingen hadden we alleen maar 3-4 eicellen. We zullen zien, het is spannend!

 

 

Trouwens, ook ik ben vorige week 35 geworden J

 

 

Heel veel geluk donderdag & ik duim voor een mooi embryo!

 

 

Gr, roestvlek

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henne; super resultaat zeg!! Nu hopen dat de embryootjes morgen ook gaan blijven plakken.

 

 

 

Ik heb zelf nog geen IVF/ICSI gehad. Ben nu bezig met mijn 5e iui. En in ons (streek)ziekenhuis doen ze standaard iui met menopur. Dus elke keer 75 eenheden spuiten tot bij de echo de follikel rond de 2 cm groot is. En dan pregnyl spuiten.

 

Wat betreft bijwerkingen: elke dag na de eerste spuit menopur ben ik misselijk en moe. Daarna gaat het wel weer. Ook heb ik al sinds ik aan de menopur ben melkuitvloeiing uit mijn borsten en als laatste ook nog eens in de afgelopen 8 maanden 8 kilo aangekomen. Daar baal ik wel redelijk van, eet gewoon hetzelfde als altijd en sport er nog bij, maar ieder maandje weer een kilootje er bij. Ach tja, het is wel voor het goede doel denk ik dan....

 

Die melkuitvloeiing schijnt volgens de gynaecologen niet zo vaak voor te komen. Ben ook nog eens extra op de mammapoli onderzocht geweest, maar het is wrs. toch gewoon de menopur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden