Jump to content

Kan een negatieve test nog positief worden?

Sowiebo

Recommended Posts

Meiden,

Ik kan het niet laten om dit topic te openen. Gelukkig zijn er al een aantal lieve meiden geweest die in het topic van wachtbankje mei geantwoord hebben.

Maar ben op zoek naar nog meer ervaringen.

Inmiddels zit ik op WD11 en heb vanmorgen negatief getest met ochtendurine. Vanaf toen is al mijn hoop eigenlijk vervlogen. Ik weet dat het te vroeg kan zijn, alleen geloof ik daar niet zo in. Naar mijn idee is een embryo 14 dagen na punctie toch wel eens ingenesteld?

Of zal ik dan toch bij die kleine uitzonderingsgroep horen die laat HCG aanmaakt? Ik weet het niet.....

Vanmiddag ook verhalen gevonden op het internet.... dat doe ik als ik onzeker ben, niet handig, maar goed.... waarin meiden vertelden dat ze een negatieve zwangerschapstest hadden, maar wel een positieve bloedtest.

Ik ben erg benieuwd wie van jullie ook eerst negatief heeft getest en later TOCH positief.

Ik zal moeten wachten tot woensdagmiddag voor de bloeduitslag ( WD 13), maar doordat ik er nu best wel over in zit.... duren de dagen nóg langer.

Verder iedereen heel veel succes met je behandeling/zwangerschap. En alvast bedankt voor jullie steun en reactie.

Liefs Sonja

Sonja nogmaals vervelend dat je nu in deze *** situatie zit.

Mij is altijd verteld in het ziekenhuis dat de bloedtest eerder positief is dan een thuistest.

Sterkte en succes met de laatste loodjes wachten!!!!!

Meiden met positieve verhalen kom op!!! Dat kan Sonja heel goed gebruiken!!!

Sonja? Ik heb al even in het andere topic gereageerd maar hier ook nog even. Het kan echt! Ik heb in de namiddag van de 13e wachtdag negatief getest, op de 14e dag na tp testte ik positief! Dit wondertje mag ik zo weer uit haar bedje gaan halen.

Hou deze gedachte vast en lees vooral veel positieve verhalen op internet, dit heeft mij ook menig maal door een rotdag heen getrokken! Niets mis mee dus!

Liefs,

Vanessa

hoi Sonja, ik heb zelf geen ervaring (ben zelf nog aan het wachten tijdens onze eerste ivf-ronde), maar ik heb van twee mensen uit onze kennissenkring gehoord dat eentje een week voor de testdag negatief thuis getest had en op de officiële testdag positief. Zij heeft nu vrijdag de eerste echo (dus dan is ze rond 7-8 weken) en de ander had een dag voor de officiële testdag negatief getest (was hun allerlaatste poging, na 7 jaar proberen) en op de officiële testdag is het positief en hun dochtertje is daar het bewijs van...dus geef de hoop niet op...mss komt het door die bolletjes dat je nu op dit moment negatief test...bij ons in het zh hebben ze ook gezegd dat eerder testen in principe geen zin heeft, omdat door die bolletjes de menstruatie kan uitblijven...

houd moed....dat probeer ik ook...maar ook ik ben reuze benieuwd, want ik moet nog tot vrijdag wachten...heb nog niet getest, durf het niet, want ik ben ook bang dat ie negatief is en dat ik dan ook alle hoop verloren ben...maar geen bloed, geeft moed...zullen we maar zeggen..

Vanessa...ik ga een voorbeeld aan jou nemen ;-)

liefs,

Nico

Meiden, bedankt!!!!

Ik probeer me vanaf nu maar aan jullie positieve verhalen vast te houden, morgen mag ik voor de bloedtest ( WD 13).

Officieel mag ik pas donderdag, maar dan is het HEmelvaart en is het lab dus gesloten.

Ik hoop echt dat ik net bij de kleine groep mensen hoor bij wie het allemaal wat langer duurt.

Ik was nl. erg positief ingesteld met 2 toppers aan boord, maar ja.... dat zegt ook niet alles, dat weet ik.

Meiden nogmaals bedankt, jullie zijn schatten :)

Ik weet van mijn moeder, die welliswaar geen IFV gedaan heeft, dat ze pas 2 weken na de testdatum positief kon testen met een zwangeschapstest. Ik weet alleen niet hoe het zat met de testen van toen natuurlijk. Ben zelf nu bijna 27 dus het is al wel lang geleden.

Wat een onzekerheid he!

Maar dan wil ik je nu graag vertellen dat het zeker kan. Ik heb 5 zwangerschappen gehad en alleen bij de 5de zwangerschap, na een IVF heb ik positief getest met een thuistest bij de andere 4 zwangerschappen testte ik steeds negatief en toch was ik zwanger.

Mijn 1ste zwangerschap had ik ene test gedaan maar was negatief en al snel werd ik ongesteld echter voelde ik mij na een aantal weken heel erg slecht, ik was duizelig, moest veel spugen en viel regelmatig flauw. Ik ben toen naar de HA gegaan en moest bloed laten prikken voor mijn HB en vitamine B12. Dezelfde middag werd ik gebeld door mijn HA ik moest onmiddelijk en met spoed naar het ziekenhuis want mijn HB was maar 1.3 en ook mijn vitamine B12 was veel te weinig. Zo kwam ik die middag bij een internist en daar werd ontdekt dat ik zwanger was, er werd een gynaecoloog bij geroepen en moest een echo ondergaan voordat de internist verder mocht. De echo werd gemaakt en er kwam gelijk een heel mooi "groot" kind al in beeld ik bleek al ruim 26 weken zwanger te zijn dat was schrikken maar toen was het wel duidelijk waarom ik zo ziek was. Ik moest onder controle van de gyn blijven omdat het kindje voor de zwangerschapsduur erg klein was en dat bleef ook zo tot in de 36ste week en toen nam ze een groeispurt. Ik ben de rest van de zwangerschap erg ziek gebleven en moest regelmatig vit B12 spuiten hebben. We moesten rekening houden met een couveuze baby maar uiteindelijk is er een kerngezond meisje geboren met een gewicht van maar liefst 3850 gram. Ik ben deze hele zwangerschap elke maand "ongesteld" geweest.

Ruim 3 jaar later had ik weer het vermoeden dat we zwanger waren maar weer een negatieve test, na een aantal weken een bloedtest gehad en deze was wel positief. Ook in deze zwangerschap werd ik "ongesteld" maar met 4 maand zwangerschap hield dat op. Met 36 weken is ons 2de meisje geboren

Al snel na de 2de wilde we er weer voor gaan en zo heb ik weer een test gedaan toen ik dacht weer zwanger te zijn maar weer negatief. Week later werd ik ongesteld maar een aantal weken later toen we op vakantie waren kreeg ik ontzettend veel pijn in mijn buik en dacht aan een blindedarmontsteking, we zijn naar het ziekenhuis in Heerlen gegaan waar het ontzettend druk was op SEH echt een vrijdag de 13de. Ruim 4 uur na binnenkomst werd ik voor het eerst geholpen en hebben ze bloed geprikt, ik had erg veel pijn en wist niet waar ik het zoeken moest. Een uur later kwam de uitslag geen blindedarmontsteking er werd gevraagd of ik misschien zwanger was ehh ja dat zou kunnen maar ik weet het zelf nog niet mits begin ik ook ontzettend te bloeden. Ze vroegen of ze van het overgebleven bloed een zwangerschapstest mochten doen en dat was prima. Eeen kwartier later horen we dat deze test positief is en dat ik waarschijnlijk een missed abortion of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ik werd naar boven gebracht waar een gyn klaar stond om een echo te maken maar eerst heeft hij uitgelegd wat er ging gebeuren als het om een BBZ ging. Het was dus een BBZ ik moest direct geopereerd worden maar de ok's waren bezet, ik werd op een kamertje gelegd en een verpleegster mocht mij niet uit het oog verliezen wat ze wel deed, ze mocht mijn kamer eigenlijk helemaal niet af en deed het toch. Ik voelde mij wegzakken en dacht dat het gebeurt was, ik kreeg het steeds kouder en mijn handen en voeten werden steeds klammer. Op eens zegt mijn partner tegen een verpleegster is dat wel goed? Hij wees naar de automatische bloeddrukmeter en mijn bloeddruk was nog maar 35 over 40 PANIEK bij verpleegkundige en mijn partner, ik kreeg een extra infuus en die werd er in een no time ingepompt. Eindelijk was er een ok vrij en moest er met spoed heen (ik zelf weet hier niets maar van, vanaf het moment dat ik wegzakte weet ik niets meer, maar mijn partner heeft alles verteld), ik kreeg een aantal zakken bloed en mijn rechtereileider en vruchtje werden verwijderd.

Toen ik op de fadeling lag kwam de gyn langs en vertelde dat ik niet 5 min later geopereerd moest worden want dan had ik het niet gered. Ik had ruim 3 liter bloed in mijn buikholte, mijn eileider was geknapt en ik bleek ruim 11 weken zwanger te zijn.

In 2003 weer een test gedaan en weer negatief een paar weken later voelde ik dezelfde pijn als in 2001 met mijn 1ste BBZ. We zijn direct naar de HAP gegaan waar de arts mij niet serieus nam ik bleef echter op mijn strepen staan dat ik een bloedtest wilde en uiteindleijk om mij gerust te stellen kreeg ik die en weer was hij positief. De gyn werd gebeld en idd weer een BBZ maar kon niet geopereerd worden omdat ik net nog gegeten had, ik werd wel opgenomen. Even leek het erop dat mijn lichaam het zelf zou oplossen maar helaas 5 dagen na de opname ben ik alsnog geopereerd dit keer dmv een grote buikoperatie. Mijn linkereileider en vruchtje moesten ook verwijderd worden, tijdens de operatie is mijn eileider gescheurd. Weer was ik ruim 11 weken zwanger.

In 2006 gingen we voor de 1ste IVF behandeling en 3 dagen voor de testdatum hbben we ene test gedaan en deze was binnen een minuut positief, dit was mijn allereerste thuistest die positief was. In juni 2007 is onze zoon geboren.

Nu zitten we in de wachtweken van onze 2de IVF, de 1ste in jan 2010 is niet gelukt. 19 mei mogen we een test doen.

Ik ga heel hard duimen dat jij een positieve bloedtest zult hebben!

• 3 weeks later...

helaas zit ik precies in hetzelfde schuitje! ik dacht dat ik paar dagen terug heel licht positief teste. super licht streepje. maar vanmorgen is het streepje nog niet donkerder geworden. dus denk ik dat het streepje een indrooglijntje moet zijn ofzo. woensdag mag ik bloedprikken. ben zo bang voor dat het mislukt is...

• 4 weeks later...

Ik heb het ook meerdere malen meegemaakt dat de thuis testen negatief waren en de bloedtesten positief.

A.s vrijdag zou ik bloed prikken voor me test maar me menstruatie is vandaag gekomen.

Ben eingelijk benieuwd hoe snel je terugplaatsing weer kan krijgen???

En stiekem hoop ik dat me bloedtest toch positief word je weet maar nooit.

x moeki

• 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use