Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

Ook even een kort berichtje vanaf hier.

Fijn dat je opknapt Dough, vrijdag mag je testen? Had jij altijd van die bollen, ik moest nog 3x pregnyl spuiten naar de tp. Weet jij wat het verschil is?

Ansje, fijn dat je aan het genieten bent en dat je al weet dat je niet meer start dit jaar. Het zijn wel wat rottijden met al die feestdagen. 'Oh.. jij was natuurlijk niet bij Sinterklaas, nee dat is niets aan als je geen kinderen hebt' ghrrr..

Jessica, fijn dat je hcg gedaald is. Is het ook voldoende om weer te starten?

Hoest met Sissy en Stiertje?

Ik had gisteren een babyshower!!! Maar heb het gelukkig overleeft! Het was een verrassing voor die vriendin en ze wist ook van mijn mislukte poging. Weet dat ze het er moeilijk mee heeft dat wij al zo lang proberen en zij na 1 x zwanger was maar ja. Het ging goed, gewoon lekker negeren en fijn mee doen.

Deze week ga ik weer starten met de echo's, ben benieuwd. Ben al wat minder opgewonden dan vorige keer, we zullen zien.

Fijne avond allemaal nog,

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat je opknapt Dough, vrijdag mag je testen? Had jij altijd van die bollen, ik moest nog 3x pregnyl spuiten naar de tp. Weet jij wat het verschil is?

Dank je wel, Ansje, Minoes en Karin. Standaard schrijft het UMCG 3 x Pregnyl voor in de eigen cyclusbehandeling. Bij de gestimuleerde poging is een toediening van steeds hCG in de Pregnyl niet wenselijk, dat is niet goed ivm de kans op overstimulatie. hCG kan dat verergeren.

Maar de werking van de Utrogestanbollen en de Pregnylprikken is hetzelfde: het in stand houden van het dikke baarmoederslijmvlies waardoor het embryo mogelijk makkelijker kan innestelen. Het is volgende de arts trouwens helemaal niet wetenschappelijk aangetoond dat de middelen de kans op zwangerschap zouden vergroten. Ze schrijven het gewoon voor de zekerheid voor: baat het niet dan schaadt het niet.

Ik heb altijd vroegtijdig wat bloedverlies, de week voor ik ga testen. Dat blijft bij mij bij het gebruik van Pregnyl. Toen mocht ik na 2 embryo's met Pregnyl de Utrogestan proberen. Dan is het nog iets gedoceerder (3 keer daags, 2 en een halve week lang) en blijft bij mij tot de testdatum het bloedverlies weg. Dat geeft mij veel rust tot de testdatum. Anders ben ik een week na de tp al verdrietig en kom ik een week lang op de wc steeds een veegje bruin tegen en me dan een week lang afvragen of het door zal zetten (wat altijd gebeurde tot nu toe).

Tjee, een babyshower!! Dat is een beproeving. Nog erger lijkt me dan een kraamvisite. Want dan ben je er vaak alleen. En de meeste mensen waarbij ik op kraamvisite ga die weten hoe het bij ons zit, dus die zullen niet elke minuut zeggen hoe prachtig, geweldig, ongelooflijk het is om mee te maken. Eén van de moeilijkste dingen vind ik dat andere mensen, zeker in een groep, heel enthousiast en met veel kreten en blijdschap praten over hoe leuk en fantastisch het kindje is of zal zijn. Die hebben vaak niet echt een stopknop...

Succes komende week met de tweede poging vanaf deze week, Karin.

FIjn dat het wel gaat Ansje. Tuurlijk met de bijbehorende downs. Ik ben nooit echt helemaal gelukkig, in welk stadium we ook zitten. Wel behandelend, niet behandelend. En het overvalt je soms zomaar thuis op de bank, maar ook door onverwachte confrontaties met mensen/voorvallen/opmerkingen van buitenaf.

Hoop dat je binnenkort wat uit je dip raakt, Minoes. Heb het idee dat wanneer je helemaal schoon bent, helemaal hCG-vrij dat je dan deze periode pas kunt afsluiten en weer vooruit kunt kijken. Want dan pas kún je echt verder met behandelen. Hoop dat het mooi gedaald is!

Geplaatst

hey dames

karin ik moet morgen blied prikken og het gedaald is haha dus weet ik niet als het wel zo is mag ik wel direct weer beginnen.

jeetje een baby shower dat kan je ook wel gebruiken (niet dus)begin je direct weer of wacht je nog even?

Dough ja het is nu allemaal zo vervelend ik was 6 dagen overtijd en dat is zo verschrikkelijk en dan is de test nega grrrr ik denk ook als we weer kunnen beginnen dan kunnen we verder.

En ik hoop zo dat het bij jou blijft zitten en ik blijf voor je duimen draaien.

alle andere heel veel succes en moed om na elke tegenslag weer verder te gaan.

Liefs Jessica

Geplaatst

Minoes, wat vervelend dat het niet zo goed gaat. Ik hoop op goed nieuws van het ziekenhuis, dat je hcg maar mooi gedaald mag zijn. Dan kan je eindelijk weer verder en deze zware periode afsluiten.

Dough, je omschrijft het goed en het is iets wat ik helaas maar al te goed herken, het nooit helemaal gelukkig zijn, het knagende gevoel hebben dat er altijd iets ontbreekt en voelt als een gemis. Ze zeggen wel eens wat je niet hebt kun je ook niet missen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat wij allemaal héél goed weten wat we missen, al weten we (helaas) nog niet hoe het voelt om echt moeder te zijn. Dough, ik hoop dat je vrijdag positief nieuws hebt!

Karin, je gaat weer van start, succes deze week!

Sissy ben je er al uit wat je doet?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi allemaal, ik reageer even snel want zit tot over mijn oren in het werk na een paar dagen cursus. Vanochtend een echo gehad en links is ie al 12mm en recht ongeveer 10 en nog wat kleintjes...maar waarschijnlijk zet alleen die linker door. Morgen weer terugkomen. Ik reageer morgen even wat uitgebreider.

Veel liefs en succces/sterkte en een fijne dag voor iedereen

stiertje

Geplaatst

Hé meiden,

was even weg van het forum, maar heb me even bijgelezen.

Dough: wat vervelend dat je zo ziek was. Hoop echt dat je embryootje een echte bikkel is en lekker lang bij je blijft zitten. Ik duim voor een positieve test voor je.

Minoes: jeetje meis, het schiet bij jou ook niet op. Ik hoop wel dat je vandaag positief nieuws krijgt in het UMCG en dat je hcg eindelijk gedaald is zodat je nu weer kan beginnen. Kan je tenminste weer verder!

Stiertje: er groeit alweer een goed ei bij je! Top. Dat het deze poging maar mag lukken. We kunnen wel wat positieve berichten hier gebruiken.

Karin: jij mag ook alweer bijna beginnen. Ervaar je het nu anders, nu het de 2e poging wordt? Bij mij was dat wel zo, was er iets minder mee bezig (in hoeverre dat kan...). Wel stoer trouwens dat je naar een babyshower bent geweest. Lijkt me knap lastig.

Ansje: ik herken heel erg wat je schrijft, dat je dat gemis gewoon wel voelt. Ook ik ben het er niet mee eens dat je iets niet kunt missen dat je niet hebt. Want om je heen zie je wel mensen met kinderen en dat wil je zelf ook zo graag. Het hele Sinterklaasgebeuren kan mij ook wel een beetje gestolen worden nu. Ik ben er altijd heel erg fan van en kijk vaak naar de intocht, maar deze keer ging het over een babypiet! Grrr... Ook daar kom je baby's tegen.

Met mij gaat het redelijk. Merk dat ik de laatste tijd meer ben gaan beseffen wat er allemaal het afgelopen jaar is gebeurd. Juist doordat we nu even geen behandeling hebben, krijg ik meer de kans om te beseffen en te voelen hoe het gaat en kan daar soms heel erg boos en verdrietig om zijn. We weten ook nog niet goed of we nog voor een poging gaan in december. Ik ga denk ik de beslissing nemen op het moment dat ik ongesteld word en weet of het dan nog wel of niet kan. Ik vind even rust ook wel even lekker, ik ben erg druk in mijn hoofd op dit moment en misschien is zo'n pauze dan wel even goed. Dan kan ik in het nieuwe jaar met frisse moed weer starten!

liefs,

sissy

Geplaatst

He hallo,

Wat vervelend Sissy dat je je zo rot voelt, een flinke dip! Het schommelt allemaal zo, een echte achtbaan. Op het ene moment kan je de wereld aan en voel je je sterk en het ander moment kruip je het liefste met de man in bed voor een winterslaap van een paar maanden! Goed dat je het allemaal maar even laat gebeuren en het wel ziet wanneer je ongesteld wordt. Veel sterkte er mee.

Ik ben vandaag ook weer gestart met de echo's. Bij mij waren ze 8 en 10, op dag 12! En dan komt Stiertje om de hoek met haar super follikels/eieren, op dag 7! Ze zeiden dat het allemaal niet uit maakte en maar moesten zien. Sta er nu idd al anders in, ik laat het (tot nu toe) maar een beetje gebeuren.

We hebben een ander leuk vooruitzicht: we laten ons 'inschrijven' op een pup. We zitten hier al ruim 2 jaar over te twijfelen maar hebben nu de knoop doorgehakt. We kunnen dit ook wel weer gaan proberen te plannen (eerst baby, minder werken) maar ik heb daar geen zin meer in, we zoeken dan wel weer een oplossing en misschien duurt het nog jaren voordat het gaat lukken. Heb er zo'n ongelooflijk veel zin in. Als het goed is worden ze rond kerst geboren en krijgen we de pup eind feb/begin maart dus dat duurt ook nog even.

Geplaatst

Hey dames

Dough spannend ik hoop het zo posi nieuws is nu wel lekker.

Stiertje en karin spannend ik hoop op mooi eitjes voor jullie en bevruchting en natuurlijk baby's.

Ansje en kom je lekker tot rust even de elende vergeten en weer opladen voor janu geniet.

Sissy het is ook niet raar dat je het moeilijk hebt je was zo blij en dat word het in 1 ruk afgepakt dat is logies en als jij je moet opladen dan moet je dat doet dan ga je ook frisser je nieuwe poging tegemoed succes en sterkte.

Hier gaat het goed mijn man heefd eindelijk zijn baan waar hij bij de ander ontslagen is ben zo blij zolang thuis gezeten geluk kan niet op ik zie weer licht aan het einde van de tunnel.

Heb vandaag bloed laten prikken maar nog niks gehoord morgen nog niks gehoord dan bel ik morgen.

Ik moet volgende week met de bus snik snik haha ben zo blij dat we eindelijk weer de goeie kant op gaan.

Iedreen een fijne avond liefs Jessica

Geplaatst

Hey Ladies,

Vanochtend was het eitje al 18mm en heb ik dus gelijk cetrocide moeten prikken, Gonal F hoef ik eigenlijk nooit te gebruiken dus da's wel lekker. Net telefoontje gehad vanacht om 00:15 pregnyl spuiten en donderdag de punctie...pfff daar gaan we weer in sneltreinvaart:happy8:

spannend weer hoor...weetje waar ik nog de meeste angst voor heb is dat ze weer bellen dat de bevruchting niet goed is gegaan..dom heh? Maar goed we wachten af.

Jessica, heb je al iets gehoord van het ziekenhuis over je bloedwaarden? Ik hoop dat het goed is en dat je ook kunt beginnen met de poging. Gefeliciteerd met je man zijn baan, superrrrr!!!

Sissy, er gebeurt inderdaad veel met iemand als die de MMM in gaat en het is zo'n soort achtbaan rit..omhoog..en in 1 keer donder je weer omlaag en alles in een snelle vaart. Ik hoop natuurlijk dat deze ronde goed gaat voor mij maar asl dat niet zo is vind ik een maandje pauze ook wel effe lekker.

Karin..ik heb inderdaad een "miep miep zoef" 1e helft van mij cyclus..hihi, maar goed dat zegt natuurlijk nog niks over het verdere verloop. En ja ze zeggen wel es ..hardlopers zijn doodlopers..maar ik blijf positief:happydance: wanneer moet jij weer heen?

Hey maar een puppie..da's echt leuk!! wij hebben onze jack russel ook met 8 weken gekregen en het is serieus waar net een kind die je op moet voeden...handen vol werk hahaha..maar wel superleuk! wat voor 1 gaat het worden?

Dough hoe voel je je? AL wat klachtjes misschien..of vole je helemaal nada..? (behalve die griep dan..)

Ansje hoe gaat ie met jou?

liefs stiertje

Geplaatst

Tjee Stiertje gaat weer als een speertje! Natuurlijk ben je bang dat waar het de afgelopen keer het op misliep, weer gebeurt. Maar de kans is net zo aanwezig dat er wel een bevruchting is! Dat vind ik het zenuwslopendste stukje behandeling: wachten op telefoon over wel/geen terugplaatsing. Werkelijk nachtmerries in de voorgaande nacht gehad.

Karin, jij succes met de verdere follikelmetingen. Maakt niks uit hoe rap of sloom het gaat, uiteindelijk is een ei een ei, echt waar.

En een pup! Geweldig! Ik hik daar ook al jaren tegenaan. Hebben vorig jaar een kat genomen. Voor een kat is ze geloof ik wel een erg lieve en makkelijke, maar tja, 't is geen hond, hè? Ben ook erg benieuwd voor welk ras jullie zijn gegaan.

Wat super Minoes, dat je man weer een baan heeft! Geweldig, taartdagje!

En wat raar dat je niet bent gebeld over 't hCG. Dat hebben ze binnen een paar uur die uitslag. Raar, hoor. Ik word altijd gebeld als ze me dat beloven. Hier geen enkel nare ervaring met IVF-team!

En Sissy, ja, die babypiet. Ik kon de intocht niet zien, ik kijk ook altijd. Maar toen ik hoorde dat het over n babypiet ging hoefde ik helemaal niks meer terug te zien!

Zomaar een knuffel voor ansje!

En hier, ja, nog een paar nachtjes..... Kan nu nog bedenken 'misschien ben ik zwanger' en 'misschien is de hele ellende nu wel voorbij en komt er een kindje!' En over een paar dagen is het misschien allemaal weer over. Pffff, ik ga echt niet durven testen, volgens mij.

Ik wil de tweede streep wel tevoorschijn toveren! Alles behalve weer 'n teleurstelling! Please!!

Geplaatst

Joehoeeeeeeeeeeeeeee!!!! we mogen weer beginnen vrijdag is de dag ben zo blij het kan allemaal niet meer stuk, en als klap op de vuurpijl heb ik vandaag een hele mooi tel gekregen zo lief al mijn tweede kadootje voor mijn verjaardag en ben nog niet eens jarig 18 dec pas haha en mischien krijg ik wel een super kadoooooooooooooo.

Stiertje goed bezig spannend op naar een mooie bevruchting als die er uit is toi toi meid we gaan allemaal wel mooi achter elkaar aan spannend.

Dough ik wens jou heel veel succes de laatste slopende dagen ik ben nog steeds aan het duimen draaien jij ook toi toi toi

En de andere meiden ook een hele dikke digitale knuffel van mij

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica super dat je weer mag beginnen..joehoe!!alleen maar goeie berichten aan jouw kant dus.

Dough bedankt voor de bemoedigende woorden, inderdaad ik vind dat ook het meest zenuwslopende..dat wachten op het verlossende telefoontje.

Wanneer ga je testen?

Weet iemand trouwens hoe het zit met terugplaatsingen in het weekend? wordt dat ook 's middags gedaan of doen ze het ook wel 's ochtends? Ik hoop dat het zaterdagochtend kan want anders kan er echt niemand mee. Mijn man moet zwarte piet spelen bij een intocht hier in de buurt en mijn moeder moet oppassen op mijn neefje...nah jah...dan maar Remi alleen..snik

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje,

Ze doen de tp's altijd na de puncties. Dat is meestal dan einde ochtend of begin middag. Ligt er net aan hoe druk het komende zaterdag is hoe laat het wordt. In het weekend is het over het algemeen rustiger, maar er werken dan ook altijd maar 1 of 2 ivf-artsen. Ze kunnen je denk ik donderdag na alle fm's en puncties of anders vrijdag wel zeggen of het waarschijnlijk late terugplaatsingen worden, of vroege. Je kunt even bellen vrijdagochtend met secretariaat. Mijn ervaring is dat wanneer je vroeg moet voor punctie (half 9), je ook 2 dagen later vroeg moet voor tp (rond 11 uur).

Ik heb een keer een goede vriendin meegenomen, omdat ik alleen niet prettig vond. Heb haar fotootje van embryo laten maken voor manlief.

Geplaatst

Dikke knuffel voor alle mmmeiden die het pijn doet dat er weer iemand zwanger is, maar zij zelf nog niet. Ik weet hoe het voelt, en dat is K*T!

Nogmaals hele dikke knuffel!!

Geplaatst

YOEHOE Doug! Wat spannend, ik word er helemaal vrolijk van. Ik hoop zo dat je het goede voorbeeld gaat geven en wij er in polonaise achteraan komen.

Durf je het een beetje te geloven? Wat zal dat gek zijn na zoveel pogingen.

Ontzettend gefeliciteerd!

Geplaatst

Joehoe dough joehoe joehoe joehoe joehoe jeetje ben helemaal joehoe haha super gefeliciteerd.

Het voeld niet k*t ben blij jeetje zeg je laatste in eigen was dat toch jeetje haha ben zo blij voor je.

En alle andere dames we gan volgen de polonese joehoe joehoe haha.

Er lekker van gaan genieten dough joehoe.

Liefs Jessica

Geplaatst

DOUGH........:toppie::clap2::alright::woohoo::woohoo::confettistars::bum::blob1::blob1::hello2::good1::36_1_13::happydance::goodnews:..oeps die van die billen hoort er niet tussen maar die vond ik gewoon erg grappig haha.

Geplaatst

Vaonchtend punctie gehad....ow man dat viel tegen!!! Zo makkelijk en pijnloos als het de eerste keer ging was me een tweede keer niet gegund..pfff.. Eierstok links lang verscholen achter de baarmoeder..sjezus dan moeten ze wel duwen en zuigen zeg!! Nah jah ,ik leef nog dus dat scheelt haha. Mooi ei gevonden (da's ook altijd weer zenuwslopend heh..zit er een ei in of niet...) en nu wachten tot zaterdag en hopen:duimen draaien:dat er een mooie bevruchting ontstaat..Ik vind het allemaal wel een aanslag op je stresslevels en zenuwen hoor..pfff maar ja zo'n bericht van Dough geeft dan gelijk weer moed!!!:bpotda:

liefs stiertje

Geplaatst

He Stiertje,

Super dat er een ei is gevonden. Dacht al dat ik me vorige keer aanstelde maar dit klinkt herkenbaar idd. We gaan voor een mooie bevruchting en een relaxte terugplaatsing in het weekend! En dan sluit jij aan in de polonaise. Ben van het weekend veel weg maar probeer het in de gaten te houden.

Jessica, fijn dat je vrijdag weer los mag! Spannend, je klinkt/ziet er ook opgewonden van spanning uit. Superleuk voor jullie, allemaal goed nieuws.

Dough, zweef jij nog ergens op een wolkje?

Sissy en Ansje, hoop dat het ook goed gaat met jullie. Misschien wel even goed teken dat jullie hier niet mee bezig zijn. Hoop dat jullie even van andere dingen aan het genieten zijn.

Geplaatst

Hey dames

stiertje succes en op naar een bevruchting.

Ik had trouwens de twee x ook meer last kreeg een co haha mischien lag het daar wel aan.

Karin wanneer hoor jij wat? spannend zeg ook voor jou op naar een mooie bevruchting toi toi toi.

En de rest een hele dikke digitale knuffel

Liefs Jessica

Geplaatst

He meiden,

Dough: wat super! Heb je vanmorgen op je officiele testdag ook een positieve test? Ik hoop het zo voor je, het zou zo mooi zijn voor je. En wat lief dat je dan ook een berichtje neerzet dat je beseft dat het soms zo dubbel is als iemand zwanger wordt, maar wij dat zelf nog niet zijn.

Stiertje: wat goed dat ze weer een mooi ei hebben gevonden. En nu duimen voor een goede bevruchting. Hopelijk mag je morgen lekker weer naar het UMCG voor de TP! Bij mij deed de 2e punctie trouwens ook meer pijn, dus dat is heel herkenbaar.

Karin: hoe zit het met jouw ei? Groeit die goed? En ben je al druk aan het hormonen spuiten?

Minoes: wat fijn dat je eindelijk weer mag beginnen! Vandaag de 1e echo dus? Op naar een mooie bevruchting en zwangerschap natuurlijk!

Ansje: hoe is het me jou? Lekker even geprobeerd afstand te nemen en je aandacht richten op wat anders?

Ik heb nu eindelijk ook de knoop doorgehakt. Ik ga geen poging meer doen dit jaar. Eigenlijk was dat al heel lang mijn gevoel en daar ben ik maar eens naar gaan luisteren. Ik wil de decembermaand gewoon lekker doorbrengen zonder ziekenhuisbezoekjes en hormonen. Dat voelt mij voor het beste. Verder heb ik afgelopen week ook een heel goed gesprek gehad met de medisch maatschappelijk werkster in UMCG. Daardoor ben ik weer even gaan beseffen dat ik zelf de regie in eigen handen heb en zelf moet/mag bepalen hoe en wat. En dus dat ik in december geen poging wil doen. Ik wil me weer wat meer richten op de andere dingen, want heb toch wel gemerkt dat ik het ziekenhuisgebeuren de afgelopen tijd de overhand heb laten zijn. Heel begrijpelijk, maar voelde me daardoor niet zo goed. Ga nu proberen weer te genieten van andere dingen en we zien begin 2011 dan wel wanneer we er weer aan toe zijn om een poging te gaan doen.

Hé meiden, een hele dikke digitale knuffel van mij. Ik zal denk ik wat minder actief zijn op het forum, juist omdat ik me ook wat meer op andere dingen wil richten. Maar mijn gedachten zijn vaak bij jullie en ik kan het ook niet laten om af toe echt wel te kijken hoe het met jullie gaat.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Hoe gaat het met u allen..:santa2:sorry ben een beetje in sinterklaassfeer want mijn man is morgen zwarte piet tijdens de intocht in onze wijk..haha lach me nu al een bult.

Verder ben ik stikzenuwachtig en zit ik constant naar mijn telefoon te kijken omdat ik zo'n angst heb dat ze weer bellen dat het niet goed gedeeld is...stom heh. Ik weet dat de kans fifty fifty is maar ik meet het af aan mijn eerste ervaring omdat het de enige is die ik heb. Ik zou echt heel verdrietig zijn als het nu weer niet tot een terugplaatsing komt..zucht.

Jessica, succes bij je echo vandaag..hoop dat er al iets moois te zien is!!

Sissy, goed dat je een beslissing hebt genomen..dat geeft vast veel rust

Kaaarinnnn...:icon_flower: hoe gaat het met je ei??

Dough, ben je al lekker aan het wegdromen...:pregwalk:over een maand of 7 zie je er misschien wel zo uit haha

Ansje, how's life?

Moet zelf zo naar de huisarts want mijn oog en oor zijn ontstoken, doet echt helse pijn maar antibiotica mag ik niet hebben denk ik..maar even goed navaragen.

liefs stiertje

PS wat een sneeuw heh! hier ligt volgens mij wel 3 a 4 centimeter!

Geplaatst

Hee meiden,

Heel erg bedankt voor jullie felicitaties. Ja, ik durf het helemaal te geloven. Het was gisteren een hele dikke vette tweede streep!:bfp:

We zijn bij onze ouders geweest en twee stellen vrienden. En wat telefoontjes er aan besteed. Iedereen superblij en emotioneel!

Heeeeeel onwerkelijk om mee te maken. Eindelijk gaat het over mij! Eindelijk is het écht gebeurd!

Heb ook gelijk bij de HEMA heel schattig broekje en mutsje gekocht maatje 50-56. Eindelijk iets kopen voor MIJN kind en niet steeds voor anderen.

Interesseert me niks dat 't nog pril is. Dit vind ik leuk en ik geniet er van.

Gelijk ook flink aan 't brainstormen voor jongensnamen (meisjesnaam hebben we al heel lang). Dat soort dingen waren we allemaal mee opgehouden in de loop van de nare mmm. Maar nu kan het weer en dat voelt geweldig!

Inderdaad de laatste keer in eigen cyclus. Op de valreep, vlak voor de gestimuleerde poging. Bijzonder hoor. En inderdaad wel leuk hè, hier in het topic. Het bewijs dat het kan lukken in de eigen cyclus.

Stiertje, wat akelig dat de punctie zo pijnlijk was. Bij mij is het meestal heel goed te doen, maar er was ook 1 keer dat het heel erg pijn deed!! Dat was op het moment zelf. De napijn verschilt heel erg per keer. Soms een hele middag zeurend pijntje, soms nergens last van.

Hopelijk morgen mooi telefoontje!!!

Sissy, fijn dat je tot een besluit bent gekomen waar je je goed bij voelt. Ik vond de maatsch.werkster van IVF ook erg fijn. Neem lekker afstand, dat deed ik ook toen ik even niet behandelde. Dat kan soms heel prettig zijn! Dikke knuffel voor jou!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden