Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin, gelukkig dat de 20 weken echo er goed uit zag! Wel jammer dat jullie de kleine niet helemaal goed konden zien maar als alles maar goed is. Daar gaat het om. Wat leuk dat jullie niet willen weten wat het wordt, dat hoor je zoals Cherry Ann al zei niet zo vaak meer. Heb je nog een leuke verrassing bij de bevalling.

Linda, oh oh die Julian toch, ik moest ook wel even lachen om dat kereltje van jou! Maar jeuk is ook zo vervelend. Daar wil je natuurlijk vanaf en waarom dan niet met een potlood? hihi. Dus nu ook weer nieuw gips dus.

Dus je gaat primolut gebruiken? Ik kan me voorstellen dat je niet op je menstruatie zit te wachten in de vakantie en al helemaal niet in een warm land.

Ik mag trouwens gewoon vliegen, op internet lees je wisselende verhalen dus ik heb het even in het ziekenhuis gevraagd toen ik de echo kreeg. Dat kon geen kwaad zei ze. Ik mag alleen vanaf week 36 geloof ik niet meer vliegen maar dat was ik ook niet van plan haha:laugh:

Cherry Ann, fijne vakantie! Waar ga je naartoe?

Ik heb een verloskundige in de buurt gevonden en ik mag 12 augustus langskomen voor de intake, ook krijg ik 's middags weer een echo, dan ben ik ongeveer 10 weken. Kinderopvang ga ik ook vast regelen. Het geeft me rust als ik weet dat het allemaal goed geregeld is.

Er gaat wel een wereld voor je open zeg als je eenmaal zwanger bent. Ik ben erg dankbaar dat ik daar nu ook deel van mag uitmaken.

Liefs Ansje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ansje: Dus je bent nu officieel een normale zwangere haha. 12Aug de eerste keer naar de verloskundige. Dat is op mijn verjaardag. Ik heb trouwens geen goede ervaring met de verloskundigen praktijk hier in Hoogezand. Maar die nieuwe ( Ellen) schijnt wel een goede te zijn.

Ben je al een beetje aan het baby shoppen?

Dus je mag gewoon vliegen? Ik weet het ook niet hoor maar Denny zei het laatst. Heb ook geen idee hoe hij aan die info komt.

Lekker vooruitzicht ook om naar de warmte te gaan he. Ik word met de dag ook blijer dat we toch besloten hebben om te gaan. Anders hadden wij het met de week Limburg moeten doen. Is ook geen ramp natuurlijk maar om een week ergens in de regen ( en ook nog kou) te zitten daar word ik niet vrolijk van.

Hoe is het met vriend trouwens? Is hij helemaal hersteld van de operatie?

Geplaatst

hey dames

jeetje karin alweer 20 weken wat gat het snel

Ansje naar de verloskundige leuk man ik mag dat niet met mijn medi achtergrond

Cherry fijne vakantie.

Linda haha wat ene grapjas die zoon van jullie met potlood ik kan me dat wel voor stellen als je jeuk hebt;)

Sopje dat geeft niet we begrijpen wel wat je bedoeld ik draai de boel altijd om

Iedereen fijn weekend ik ben het hele weekend druk vanaf feest morgen foto shoot en dat is het weekend om haha

Liefs jessi

Geplaatst

Ha meiden,

zo hé, moest even bijlezen zeg. En dan natuurlijk het grote nieuws van Dough: bevallen van haar prachtige zoon. Toch in mijn vakantie dus he!

Ansje: wat fijn dat je 1e echo goed was en je nu als 'normaal' zwangere lekker naar de vk kan! Helemaal geweldig. En nu dus lekker vakantie, op naar de zon. Goed plan, aangezien het hier meer herfst is dan zomer.

Cherry-ann: wat goed dat je een tp hebt gehad! En het zegt idd niet zoveel hoeveel cellig het is, want als je een uurtje later was geweest, was het misschien wel 4-cellig geweest. Als het UMCG het goed vindt, plaatsen ze het terug. Daar moet je je maar aan vasthouden. En wat de pregnyl en uitstel van menstruatie betreft: ik ben nooit voor de testdag ongesteld geworden. Bij 1e tp werd ik later die dag ongesteld en bij de 3e tp één dag later. Bij de 2e tp was ik zwanger en heb ik een paar dagen een vroege miskraam gehad, dus dat is anders. Ik hoop dat je 1 augustus gewoon hartstikke positief test! Ik duim voor je meid!

Stiertje: oh wat fijn, jij ook weer zo'n mooie echo van je beebjes. Lijkt me nog steeds een heel bijzonder gevoel om twee beebjes te zien op het echoscherm. Wel vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Zal misschien ook wel te maken hebben omdat je een tweeling bij je draagt? Wel lekker straks op vakantie naar Italië.

Linda: wat een mooi knulletje hebben jullie zeg, nou hij een potloodpunt afgebroken in zijn gips. Moest er weer nieuw gips omheen. Ach, dan hebben ze genoeg te doen in het ziekenhuis. Wel mooi dat je nu een regelmatige cyclus hebt. En dus aan de primolut om niet in Turkije ongesteld te worden. Je ging ook nog naar Limburg toe toch? Wanneer was dat?

Janis: wat fijn dat jij nu ook naar de vk kan. Jij hebt 2 echo's gehad in het UMCG. Was daar een speciale reden voor, aangezien Ansje er maar 1 hoefde? Ik heb zelf volgende week de echo, dus ben ook wel benieuwd of dat dan meteen de laatste is.

Karin: wat mooi dat de 20-weken echo goed was zeg! Weer een grote mijlpaal verder. En bijzonder dat je niet wilt weten wat het wordt, tegenwoordig hoor je dat niet vaak meer. Wij willen het waarschijnlijk wel weten, maar houden het dan verder voor onszelf. Eindelijk weer iets dat echt van ons tweetjes is (op jullie na natuurlijk haha, hier meld ik het wel... maar goed, dat duurt nog even...).

Sopje: spannend he die wachtweken. Echt killing zijn. Ik hoop dat je straks een mooie positieve test in handen hebt.

Minoes: meis, wat heb jij het zwaar volgens mij op dit moment. En ook erg last van wisselende stemmingen als ik dit zo lees. Je hebt al een behoorlijke geschiedenis en dan is zo'n ivf-traject echt slopend. Ik hoop zo meis dat jij binnenkort ook een geslaagde poging hebt en weer die positieve test in handen hebt. En dat alles dan natuurlijk goed gaat!

Met mij gaat het goed, net teruggekomen van weekje Frankrijk. Helaas heel veel regen gehad, dus dat was wat minder. Maar ach, we waren er even samen tussenuit en dat was wel even fijn na die hectische verbouwings-verhuizingsperiode. Verder voel ik me ook nog goed, niet echt heel veel last van kwaaltjes, dus mag niet klagen vind ik zelf. Ben alleen maar heel blij en nog steeds verbaasd dat het nu gelukt is. Kan niet wachten tot de echo a.s. donderdag. Dan gaat het denk ik wat meer leven, want vind het nog steeds ook wel heel erg onwerkelijk hoor.

Nou meiden, manlief roept dat hij het eten klaar heeft (de schat), dus ik sluit de computer af.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hey Sissy,

Leuke vakantie gehad dus. Jammer van de regen zeg maar jullie hebben jullie er wel om vermaakt dus.

Ja Julian houd ons en de gipskamer wel bezig. Ach hebben we onze dure ziektekosten er ook weer uit haha.

We gaan 5 aug naar Limburg.

Geplaatst

hallo allemaal

helaas gisteren ongesteld geworden ik moest donderdag testen maar ik weet zeker dat ik dus niet zwanger ben en bel maandag naar het ziekenhuis ik wil gouw met me 3de en laaste icisi behandeling beginnen en ga vragen of als er genoeg embryos zijn om 2 tp ik hoop wel dat we nu meer dat 2 embryos er zijn

mag ik wel hier blijven of moet ik er uit nu

vind het fijn om hier te schrijven en daar bij hou ik ook een eigen site bij als jullie willen kijken en zin hebben http://www.dewegnaaronskindje.come2me.nl je mag altijd wel wat achterlaten in gasteboek

gr sophia

Geplaatst

hoi meiden

ik ben ongesteld geworden helaas niet geluk ik ga maandag ziekenhuis bellen want ik wil weer begingen met me 3 icsi behandelingen

ik vind het fijn om hier te schrijven maar moet ik nu hier weg?

ik heb ook een eigen site http://www.dewegnaaronskindje.come2me.nl jullie zijn welkom op mijn site en mag nartuurlijk wat achterlaten in me gasteboek hihi

nou meid hoop dat het bij jullie lukt

gr sophia

Geplaatst

Sopje meid, wat ontzettend jammer dat deze poging niet gelukt is. Wat verdrietig weer, heel veel sterkte meis! Wat een mooi gedicht staat er bij je handtekening.

Sissy welkom terug!:laugh:

Liefs Ansje

Geplaatst

Sophje wat shit dat het nu gelukt is, sterkte!

Sissy welkom terug! Wat fijn dat je niet echt klachtjes hebt, geniet ervan! Op naar de echo donderdag..ik ben donderdag al op weg naar italie maar vanuit de auto duim ik voor je!!

Karin wat fijn dat de 20 weken echo goed was, altijd weer zo'n spannend moment! Grappig dat jullie het niet willen weten, dat hoor je inderdaad niet vaak meer.

Ansje, dus ook al door naar de verloskundige? ik dacht dat ze altijd eerst 2 echo's deden bij iedereen. wat komt er veel bij kijken he als je een maal zwanger bent haha.

Wij hebben gisteren onze eerste aankoop gedaan voor de babies...een tweelingkinderwagen!! Via marktplaats een prachtige ABC zoom gekocht..moesten er wel helemaal voor naar utrecht maar ik ben er superblij mee!!

liefs stiertje

Geplaatst

hallo meiden

heb het ziekenhuis gebeld heb 15 aug een afspraak er staan voor gesprek en we gaan gelijk beginne met de laaste poging

ik heb best wel verdriet gehad maar ik weet er nu mee om te gaan dat vind ik fijn

maar hoop dat ik hier nog wel mag blijven schrijven over hoe het met me gaat als jullie het niet erg vinden

gr sopje

Geplaatst

Stiertje, wat leuk jullie eerste aankoop is binnen! Jij vertrekt donderdag naar Italië, heerlijk hoor, wij vertrekken woensdag ook het mooie weer tegemoet.

Ik weet ook niet waarom ik maar één echo in het ziekenhuis had, want jij hebt er twee gehad en Janis ook.

Bij mij zei ze dat alles er goed uit zag en ik een vk. mocht zoeken. Volgens mij had het iets met het nieuwe protocol te maken ofzo. Ik weet het niet precies meer.

Hoe gaat het met je vermoeidheid en misselijkheid? Wordt het al wat beter nu? Ik hoop het voor je.

Sopje, natuurlijk mag je met ons mee blijven schrijven! Dat hoef je niet te vragen hoor. Het is toch fijn om je verhaal kwijt te kunnen en steun te vinden.

Liefs Ansje

Geplaatst

Sopje, jammer dat je ongi geworden bent, heel veel succes straks met het gesprek in augustus.

Stiertje, de eerste inkopen al binnen, leuk he? Wij krijgen een heleboel van mensen uit ons omgeving, vind dat wel lief, maar vind het ook wel leuk om zelf dingen uit te zoeken. Na de vakantie gaan we pas dingen aanschaffen/ophalen. Vriend en ik zullen van de week nog even bij een zaak kijken, ook om te zien of ze misschien kleding in de uitverkoop hebben. Ben dol op koopjes!!!!!

Sissy, welkom terug, lekker al een weekje weg geweest.

Linda, dat Julian de gipskamer bezet houd hahahaha, ach houd die mensen ook van de straat he hihi.

Hier, nog een paar dagen werken, dingen afronden, huis es goed schoonmaken en dan zaterdag steek ik mijn middelvinger op en gaan we lekker weg. Hoop wel dat het weer beter wordt.

Liefs Janis

Geplaatst

Haha Janis steek jij maar lekker je middel vinger op hoor! Dat doe ik volgende week haha.

@Sopje: wat ontzettend balen zeg dat het weer niet is gelukt. Een dikke knuffel van mij. En tuurlijk mag jij gewoon mee blijven schrijven.

@Stiertje: dus al een tweelingwagen gekocht! Tof ja. Foto!!! Past hij trouwens bij jullie door de voordeur? Ik weet nog goed dat ik me mijn moeder en mijn zusjes voor de eerste keer zou gaan wandelen. Babies er in en hup door de deur ....maar dat pastte dus niet. Moeders helemaal in tranen. Toen hebben ze hem omgeruild voor zo'n ding achter elkaar. Maar ik heb het nu wel over 15 jaar geleden dus er zal een hoop veranderd zijn ondertussen.

Geplaatst

Ps, die middelvinger is niet voor jullie bedoeld hoor, als we op vakantie zijn dan blijf ik wel kijken en meeschrijven via de telefoon....... Hoezo verslaafd.

Geplaatst

Haha Janis: ik had die middelvinger ook niet voor ons opgevat hoor... Grappig dat je via je telefoon blijft meelezen/schrijven. Ik heb geen internet op mijn tel dus kon vorige week helemaal niets. Was ook wel beetje vreemd. Zelfs manlief zei: goh, mis je het forum nou niet?

Sopje: jammer dat je ongie bent geworden en deze poging is mislukt! Sterkte!

Stiertje: wat leuk, een tweelingwagen gekocht! Ben je binnen al aan het proefrijden? Of buiten door de plassen? Jemig, het lijkt nog steeds herfst hoewel het vandaag ook tenminste af en toe droog was.

Morgenochtend vroeg heb ik echo, heb namelijk sinds vanmorgen bloedverlies. Helemaal in de stress natuurlijk en direct UMCG gebeld. Verpleegkundige heeft me later op de ochtend nog teruggebeld na overleg met de arts. Ze vonden het beter dat ik morgen kwam voor echo in plaats van vandaag (ze hadden gewoon geen plek meer). Maar hun verhaal was dat ze dan juist beter konden zien of het zou doorzetten. Nou ja, gelukkig merk ik zelf nu dat ik sinds vanmiddag minder vloei en ik heb ook helemaal geen buikpijn of krampen ofzo. Ik hoop dus heel erg dat het iets onschuldigs is en dat we morgen gewoon een kloppend hartje zien. Maar ik knijp hem behoorlijk!

liefs,

sissy

Geplaatst

Ohhh Sissy, wat een stress, hoop dat het niks is, en ik zal keihard voor jullie duimen.

Een hele dikke knuffel en ik hoop dat jullie vannacht een beetje kunnen slapen en dat jullie morgen vroeg de echo zullen krijgen.

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy wat lees ik nou joh, wat een schrik!!! Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht?

Als je geen krampen hebt en het zet niet door dan denk ik dat het wel goed zit, maar ja afwachten dus. Gelukkig mag je vanochtend voor de echo.

Ik duim heel hard voor je meid!!

liefs stiertje

Geplaatst

Sopje sterkte meid en je blijft gewoon lekker mee kleppen ;)

Sissy meid succes en dat alles goed mag zijn

Liefs jessica

Reageer straks meer haha

Geplaatst

Eyz dames,

Ik kom even binnenvallen bij jullie.

Vind het prettig om jullie verhalen te lezen,

zo blijf je ervan bewust dat je niet de enige bent die

dit allemaal mee maakt.

Als jullie het goed vinden zal ik graag met jullie meekletsen.

Liefs Ilona

Geplaatst

Dag dames,

Raak een beetje in de stress dat er nog geen bericht van Sissy is. Sissy, kom asjeblief met goed nieuws!

Denk aan je hoor.

Geplaatst

Man o man, Sissy, ik raak ook hier in de stress, kom alsjeblieft met goed nieuws.

Ilona welkom hier, ben je al bezig met de behandeling?

Liefs Janis

Geplaatst

Hé dames,

sorry dat ik nog niets van me had laten horen, maar ben vanuit UMCG direct naar vrienden en hun zoontje gegaan, dus zit nu op hun laptop. Moet toch eens internet op mijn mobiel regelen.

Maar goed: we hebben goed nieuws! Er was een kloppend hartje te zien. En nu komt de grote verrassing.......

het zijn er twee! We hebben twee kloppende hartjes gezien!

Ja, ik weet het. Het is echt waar, we hebben maar 1 emmy teruggeplaatst gekregen, maar die heeft zich blijkbaar spontaan gesplitst. Ik ben dus nu zwanger van een een-eeige tweeling. We kunnen het zelf nog nauwelijks geloven en dokter M. vond het ook heel bijzonder. Dit komt echt maar heel weinig voor binnen ec-behandeling. Ze hebben juist de ec-behandeling ontwikkeld om meerlingzwangerschappen te voorkomen.

Ik moet nu uiteraard net als Stiertje onder controle blijven in het UMCG. Over een paar weken krijg ik een oproep van Verloskunde. Bij kamer 9 word ik niet meer verwacht. Tenzij ik weer een bloeding krijg en het niet vertrouw uiteraard. Maar nu zag alles er rustig uit en konden ze dus ook niet echt verklaren waar die bloeding vandaan kwam.

liefs van een nog steeds heel verbaasde sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden