Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé lieve meiden,

Dough: kan me voorstellen dat het heel erg omschakelen is met ineens zo'n afhankelijk, klein mannetje waar jij de zorgen voor hebt. Dan moet je echt een ritme vinden en dat zal vast wel eens zwaar vallen. Tuurlijk mag je hier daar even over zeuren, omdat wij allemaal zo'n lang traject achter de rug hebben wil niet zeggen dat het dan nu ineens allemaal rozengeur en manenschijn is en wij niet zouden mogen klagen. Wel fijn dat manlief nu halve dagen thuis is zodat jullie samen een ritme kunnen ontwikkelen en je af en toe ook even een momentje voor jezelf hebt, al is het maar om even lekker van een douche te genieten.

Karin: kan me voorstellen dat het dan toch ineens spannend is als je de kleine niet voelt. Onzekerheid blijf je gewoon houden, ik heb de illusie ook maar laten gaan dat ik na de 12 weken ineens geen onzekerheid meer hebt. Het blijft gewoon spannend, maar fijn om te lezen dat je wel gewoon een goed positief basisgevoel hebt. Het gaat nu al wel opschieten zeg bij je, je bent al over de helft. Weet je al wanneer je met verlof wilt gaan?

Linda: als het goed is, zit jij nu lekker in het hopelijk zonovergoten Turkije! Heerlijk hoor, echt genieten met z'n drietjes. Zodat je heel veel positieve energie mee terug neemt voor jullie cryootjes!

Janis: ook jij lekker vakantie gehad dus. En nu ook alweer ruim 13 weken, wat gaat het dan eigenlijk hard he?

Ansje: hoe is het op je werk gegaan? Kon je er weer een beetje inkomen, zo na de vakantie?

Met mij gaat het goed, ben nog wel veel misselijk, houd lang niet alles binnen gedurende de dag. Maar ja het is niet anders, hopelijk wordt het met een paar weekjes minder. Merk wel dat ik het lastig vind om in dit topic te schrijven hoe het is en te reageren op de andere zwangere dames. Het voelt soms zo dubbel.

Wil Linda, Minoes, Cherry-ann en de nieuwe meiden even een dikke knuffel geven. Hopelijk volgen jullie ons snel in deze positieve vibes. Hoop ook niet dat het andere nieuwe meiden die hier misschien af en toe meelezen, weerhoudt om te reageren en actief mee te schrijven. We lijken nu wel alleen nog maar een clubje zwangere of net bevallen dames, maar we kennen het traject eigen cyclus zo door en door dat we altijd iedereen willen steunen!

Dikke knuffel!

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje, hier schrik ik een beetje van. Wat plotseling ineens dat je wilt stoppen met het forum. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd waarom, misschien pb tje? Als je het wilt vertellen.

Ik wil je in ieder geval bedanken voor al je steun van het afgelopen jaar en zeker ook voor je info van de hyper behandeling, ik heb er veel aan gehad doordat jij iets op mij voorliep. Jij was voor mij toch een beetje de 'ervaringsdeskundige'

Ben blij dat alles goed is met jullie drietjes. Ik hoop dat we wat contact kunnen blijven houden via hyves, want ik ga je hier wel missen hoor!

Dikke knuffel en het ga je goed!

Sissy, nog steeds misselijk dus.. vervelend meid. Dubbel last dus van hormonen door de tweeling.

Inmiddels heb ik er al weer twee dagen werk op zitten, viel toch enorm mee hoor, vond het wel leuk om alle kinderen weer te zien en je zit er ook zo weer in.

Ik heb ook al eens gedacht om een nieuw topic te starten omdat er hier natuurlijk veel over de zwangerschappen gekletst wordt en ik weet ook niet hoe de meiden die nog in behandeling zitten hier tegenover staan. Ik vind ons clubje zo gezellig en heb ook het meeste met jullie op het forum. Ik schrijf ook op een ander topic mee maar die is veel drukker en daardoor wat minder persoonlijk vind ik.

Liefs Ansje

Geplaatst

Lieve meiden,

Nou daar was ik dan.

We hebben een lekkere vakantie gehad, we hebben gevaren, gefietst en gewandeld. Alleen dat laatste wilde niet al te best want ik kreeg vaak last van mijn buik, dus moest ik weer ff rusten.

Ben ook een aantal keren goed misselijk geweest en over gegeven, na het overgeven was de misselijkheid gelukkig wel weg en konden we wat ondernemen.

We hebben er echt een relax vakantie van gemaakt.

Het weer was opzich redelijk, we hebben maar een dag gehad waar het de hele dag regende, dus opzich viel dat mee.

Ben toch wel blij dat we weer thuis zijn, gister wezen shoppen en we hebben babyspulletjes gekocht, wel heel raar maar ook wel weer heel mooi om te doen, moergen gaan we een kinderwagen kopen.

Mijn vriend heeft al helemaal zin om de babykamer klaar te maken, wel leuk. oja ook zo grappig we waren voor de vakantie ook bij een babyzaak en we zagen daar dus ook babyfoons staan, mijn viend is opzich totaal niet van technische snufjes maar toen hij een babyfoon met webcam zag wilde hij die persee hebben, ik stond met mijn mond open naar hem te kijken hihi. Wat betreft de kinderwagen zijn we het gelukkig over eens.

Volgende week weer werken, zal wel weer enorm wennen zijn want het is echt zooooo lang geleden dat we drie weken vrij hebben gehad. Het heeft ons wel goed gedaan.

Stiertje, ik schrik hier ook van, maar je moet doen wat goed voor je is meis, een hele dikke knuffel, als je toch je verhaal kwijt wilt, mag je altijd pb-en of via hyves een berichtje sturen. Weet dat we er ook voor jou zijn!!!

Dough, hoe gaat het met de kleine, voelt het nu als normaal allemaal? (dat hij er altijd is geweest?)

Karin, hoe is het met jou?

Sissy, dus ook nog misselijk bah, hoop dat het snel over gaat. Snap je gevoel over het meeschrijven in deze topic.

Ansje, hoe gaat het nu met jou?

Linda, Jessica, Cherry-ann en voor alle andere meiden, die nog niet ons geluk hebben, mijn duimen draaien ook over uren voor jullie! En ik hoop zoo dat jullie ons snel zullen gaan volgen.

Liefs Janis

Geplaatst

hallo dames

ik ben maandag naar ziekenhuis (arnhem) geweest en we zijn begonnen met me 3 behandeling ik moet nu tot 26 sep de pil slikken en dan beginen met spuiten ze hebben tegewoordig iest nieuws bij de gonarol-f daar heb je nu een prik pen van en die ga ik dus nu gebruiken ook hebben ze de dosis verhoog naar225 dus wie weet ze gaan er nu ook 2 tp ook omdat dit de laaste behandeling is staat in mijn contract dus wie weet hih ik moet dan 13 okt terug voor een echo en als die goed is dan 2 dagen later de puctie en dan door naar utrecht pff dat vind ik nog wel het zwaart eerst de pucntie en dan door naar utrecht allemaal op een dag maarja heb het er voor over

nou dit was het wel even mag morgen me medicatie ophalen

gr sopje

Geplaatst

Ansje: fijn dat het werk ook wel weer goed ging en je zo weer gewend was. Blijft denk ik ook leuk om die kinderen weer te zien.

Janis: ook jij dus een lekkere vakantie gehad, fijn! En wat grappig om te lezen hoe je vriend nu ineens naar allerlei technische snufjes kijkt en nu zo'n babyfoon met camera wil. Haha, die mannen kunnen dan ineens bepaalde dingen heel interessant vinden. Leuk dat je ook al aan het shoppen bent en morgen de kinderwagen gaat kopen. Wij kijken regelmatig op internet voor een tweelingwagen. We weten al welke we willen hebben, er is niet zoveel keuze, vooral niet als je er ook 2 maxi-cosi's op wilt kunnen klikken. Dus we houden mp in de gaten haha.

Ik herken trouwens wel erg wat Ansje schrijft dat ik ook nog steeds wel graag hier in dit topic meeschrijf/meelees. We kennen mekaar hier al zo'n tijd en vormen zo'n leuk, hecht clubje. In het uitgerekend in-topic zijn gewoon veel meer meiden en dat is anders.

Sopje: veel succes weer met deze poging. Ik hoop dat het positief resultaat levert!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo meiden, welkom terug iedereen van vakantie! Hopelijk hebben jullie het heerlijk gehad!

Ik had deze maand even genoeg van alles pff we zijn wel doorgegaan met de volgende behandeling maar ik heb een soort van bozig gevoel en geen zin gehad om het veel aandacht te geven, een soort onverschillig gevoel....

Eigenlijk heeft het me wel heel relax gehouden, het is wat al die pogingen dab ging t de eerste keer een stuk 'makkelijker' maar goed nu op weg voor de punctie.... Hopelijk zit hij er nog en maken we een kans deze maand.

Veel geluk iedereen!

Geplaatst

Cherry-ann, goed om van je te horen. Ik snap helemaal van hoe je je voelt, dat soort bozigheid over je heen, is zo herkenbaar voor mij.

Begrijp ik het goed dat je eerdaags dan de punctie krijgt?

Mijn duimen draaien overuren voor je.

Sissy, heel veel succes met het opzoek gaan naar een tweelingwagen.

Sopje, jij ook succes.

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi Janis, heb net de punctie gehad ze moesten heel lang zoeken maar er was een eicel! Zaterdag worden we gebeld...

Omdat het zo lang duurt voelt het voor mij helemaal niet speciaal meer allemaal en dat doet me verdriet. Zo iets moois en ik voel me een patiënt, geen vruchtbare vrolijke spring in het veld maar alles staat stil en draait maar om 1 ding. Soms voelt het zo zwaar soms ook niet hoor... Maar nu even wel....

Liefs

Geplaatst

Cherry-ann: wat fijn dat de punctie gelukt is en dat er een eicel is gevonden. Ik duim heeeel hard voor je dat je een tp hebt van een toppertje zaterdag. Ik herken het trouwens echt dat je er zo mee bezig bent en je patient voelt i.p.v. je gewone zelf. Ik was mezelf ook af en toe best wel even kwijt in het traject. Heb toen een paar keer gesprek gehad met medisch maatschappelijk werkster in het UMCG en dat heeft me toen ook wel goed gedaan.

En de laatste poging heb ik vooral geprobeerd me op allerlei andere dingen te richten (soms makkelijker gezegd dan gedaan trouwens).

Meis, ik duim voor je!

liefs

Geplaatst

Cherry-ann, ben blij te lezen dat er toch een ei gevonden is. Op naar een goede bevruchting en terugplaatsing.

Weet je als je al zoveel hebt meegemaakt ga je er ook anders tegen aan kijken en dat is eigenlijk heel normaal, ik vond dat ik op de een of ander manier harder werd in alles. Men zegt nu ook tegen mij dat ik er nu ook beter en rustiger uit zie en niet meer zo hard in het gezicht.

Ik ben de poging waarin het gelukt in gegaan van, we zien wel waar het schip strand en wist echt niet wat mijn gevoel zei. Natuurlijk was ik stik nerveus voor de punctie, terugplaatsing en zelfs de tweede wachtweek, maar ik stond er wel in van nee hebben we jah kunnen we krijgen.

Ik weet niet of dat ons heeft geholpen of wat dan ook, maar ik hou me er wel wat aan vast.

Wij hadden toen ook besloten van als het deze x niet wil dan gaan we pas na de vakantie verder.

Ik wil je iig heel veel sterkte wensen en mijn duimen draaien overuren voor je dat je zaterdag een positief telefoontje krijgt en dat ze zaterdag een toppertje zullen terug plaatsen.

Dikke knuffel,

Geplaatst

Janis, zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad. Heerlijk toch even bijtanken en doen waar je zin in hebt.

Zal wel even wennen zijn dat je volgende week weer moet werken. Maar je zit er zo weer in.

Mijn eerste werkweek zit er al weer op en heb nu lekker weekend.

Ik ben er ook wel aan toe moet ik zeggen, ik vind het werken af en toe best wel zwaar, maar dat heeft ook met het werk te maken wat ik doe. Veel tillen/bukken enz.

Sopje succes met je derde poging. Ik hoop dat het deze keer mag lukken voor je!

Cherry Ann, ik herken je boosheid wel, ik heb het ook een tijdje gehad toen we aan het behandelen waren. Het is enorm frustrerend dat iets wat je heel graag wilt maar niet wil lukken. Gelukkig is er in ieder geval weer een eicel gevonden en nu op naar een mooie topper!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hee ladies,

Cherry-Ann, fijn weer van je te horen. Het is ook een enorme emo-achtbaan die behandelingen. Naar om te lezen dat de blijdschap van 'misschein wordt dit wel ons kindje, deze behandeling' helemaal weg is nu. Dat de hoop en het speciale even weg is. Maar ja, dat heeft de ervaring je toch ook geleerd?! Als jullie voor een tweede kindje gaan, krijg je blijkbaar een bak ellende over je heen, helaas.... Dan is het toch ook moeilijk om blij, hoopvol en vol vertrouwen in de volgende poging te stappen!

De ellendige hoop, de verschillende stappen, steeds weer vanaf nul beginnen en weer alle stappen bij langs moeten. Je gaat er mee om, je probeert er zo goed mogelijk mee om te gaan. Soms ben je boos, soms verdrietig, soms hoopvol, soms verslagen of afstandelijk. Elke poging sta je er weer anders in, merkte ik. Het zijn allemaal overlevingsstrategieën, om klappen op te kunnen vangen. Tegelijk moet je van jezelf positief blijven: weet weet lukt het dit keer.... Maar dan ben ej weer bang dat je te veel hoop hebt en dat de klap dan harder aankomt als het weer niet lukt. Het is echt ongelooflijk waar je allemaal doorheen gaat/ doorheen moet in dit proces. Het is ook echt niet te begrijpen voor mensen die huppa snel met elkaar het bed in kunnen duiken om een baby'tje te maken. Mensen die alleen maar hoeven te bedenken hoeveel leeftijdsverschil ze tussen kind 1 en kind 2 willen, mensen die een kindje kunnen 'plannen' die niet in de drukke decembermaand geboren wordt. Het is echt een andere wereld en de onze is ongelooflijk anders en zwaar en niet te bevatten als je er niet doorheen bent gegaan.

Voor jullie nu dus ei en zaad en nu afwachten. Jullie hebben wel vaak een tp, wij hadden dat ook. Dan denk je haast: dit keer vast ook wel. Maar dat durf je ook niet te denken, want je weet het helemaal niet zeker en je wilt jezelf niet te veel hoop geven....

Ik hoop wel voor jou! Morgen staan we hier weer in te loggen om te zien wat voor telefoontje je hebt gehad!!

Stiertje, wat jammer dat je niet meer zult komen forummen. Ik ben blij en gerustgesteld dat het lichamelijk goed is met jou en de tweeling, hoef ik daar niet bezorgd om te zijn, maar vraag me net als de rest natuurlijk af waarom je nu zo abrupt wilt/moet stoppen forummen. Als je het in een pb wel wilt vertellen, dan graag.

Voor nu bedankt voor de afgelopen tijd en heel veel succes (misschien heb je 't hard nodig?) de komende tijd! Mocht je weer terugkomen om te babbelen, dan merken we het graag! Dikke knuffel voor jou, meid!

Sissy, jij krijgt dus best een behoorlijk dosis tweelingzwangerschapskwaaltjes over je heen, alleen al de misselijkheid! Pfoeh! Ja, ik vond het ook altijd lastig om over m'n zwangerschap te schirjven. Ik was lange tijd de enige zwangere hier. Toen kwam Karin en nu ineens een hele hoos achter elkaar! De tegenstelling van zwanger/ neit zwanger is zo groot en je weet zelf wat een verdriet het is om nog niet zwanger te zijn. Dat ligt nu eenmaal erg gevoelig.

Ik merk dat nu er meerdere zwanger zijn, ik makkelijker er over typ. Maar tegelijkertijd weet ik dat het voor de niet-zwangeren als Minoes, Cherry-Ann en Linda zwaarder is als er steeds meer zwangeren bij komen (en zij niet, grrrrr!). Respect voor jullie lieve meiden!!! We hopen voor jullie en steunen jullie, hoor!! Ook als je een poosje niet wilt forummen.

Ik voel me ook veel minder thuis in het andere topic (augustus 2011 meiden), hoewel het nu wel erg leuk is, omdat er veel gebeurt: de meiden bevallen nu allemaal rond deze weken. Ik ken jullie, jullie kennen mij. Dan wil je liever hier dingen delen. Maar ja dat kan natuurlijk best gevoelig liggen...

Sopje, meid, heeeel veel succes deze poging. Is even wat anders dan eigen cyclus! Dat duurt even een paar maanden vanaf nu tot je een zwangerschapstest kunt doen! Nu dus de koelkast weer vol met spuitspul. Tjee. Die prikpen van Gonal-f wordt hier ook door de meiden in eigen cyclus gebruikt. Is best makkelijk, zo'n prikpen! En ook de minst pijnlijke!

Janis, wat fijn dat jullie het lekker hebben gehad op vakantie! Fijn dat het meeviel met de regen. Was ik een beetje bang voor. Maar je moest wel echt rekening houden met je zwangerschapskwaaltjes, dus. En nu lekker achter babyspulletjes aan! Grappig dat je man ineens die specifieke babyfoon wilde hebben, haha. Hij groeit er helemaal in!

Het gaat goed hier, dank je wel. Kan nog niet echt spreken van een ritme. En het voelt ook niet alsof ie er altijd al was. Ik vind het best wennen, de dagelijkse verzorging, het andere leven. Maar dat zijn praktische zaken over hoe je je tijd indeelt. Voor mijn gevoel ben ik niet anders. Ik voel niet anders nu, nu ik moeder ben. Ik voelde me altijd al mama, alleen nu is het verschil dat er een kind is waar ik de mama van ben. Nu weet ik van wie ik de mama ben, maar eerder voelde ik me ook altijd al moeder. Het is wel bikkelen die eerste weken, maar ook heel mooi zo'n heel klein baby'tje. Ik kijk er wel naar uit dat ie meer contact maakt, gaat lachen, motorisch dingen leert etc.!

Geplaatst

Hallo enorm lieve meiden!

Heerlijk om te merken dat jullie me begrijpen en dough je beschrijft het zo goed precies zoals ik me voel...

Iedereen om mij heen is ook zo lief maar nog steeds nade achtste behandel mand begrijpen ze niet hoe het allemaal zit en verliezen ze soms interesse logisch hoor maar voor mij word t steeds moeilijker niet makkelijker. Jullie weten precies wat ik doormaak en daarom vind ik het heerlijk mij ei hier kwijt te kunnen. Nu zijn een aantal van jullie zwanger en dat vind ik alleen maar prachtig! Zo hard geknokt en nu dat mooie wonder! Veel vriendinnen van mij zijn zwanger dus ik zit met mijn neus op de dikke buiken maar ik heb er geen moeite mee, ik heb immers een mooi wonder boven in haar bedje liggen. Maar o wat zal ik mij rijk voelen als het mij toch nog een keer gegunt is....

Dough, wennen hè en pittig hè die eerste weken. Na drie weken kwam die roze wolk bij ons pas voorbij! Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de tijd dat jullie kleine man wat meer kan. Nou ik ga slapen en hopelijk word ik 5 minuten voor 9 wakker! :-)

Geplaatst

Slecht nieuws helaas, wel bevrucht maar niet verder gedeeld. Kga vanmiddag heerlijk weer eens wat biertjes drinken op het strand, heb ik verdiend vind ik!!!

Fijn weekend allemaal

Liefs

Geplaatst

ooo nee cherry balen meid sterkte en geniet van je biertje.

Ik ben blij dat het met iedereen goed gaat.

Ik hou jullie wel in de gaten ;) maar typt niks omdat ik niet weet van hoe of wat.

maar ik gun iedereen het zwanger zijn en we volgen straks gewoon.

Iedereen fijn weekend

dat van mij is niet zo super het is een jaar gelden dat we ons kindje verloren.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hè, shit, Cherry-Ann!! Bah, bah, bah! Ja, ga je maar lekker bezatten!

Jessica, ik zag het al op Hyves. Moeilijke tijd! Knuffel!!

Geplaatst

Cherry-ann: jeetje meis, dat is weer een enorme domper zeg. Ga je inderdaad maar goed bezatten zoals Dough schrijft, dat heb je wel verdiend.

Minoes: lief dat je nog weer even schrijft hier. Sterkte meid in deze periode met veel herinneringen!

Dough: kan me best voorstellen dat het zwaar is in het begin, alles is ineens anders en je moet echt een nieuw ritme vinden. En dan nu uitkijken naar het moment dat ie wat meer kan en meer contact kan maken met jou en Doughman.

Meiden, wat fijn dat de zon eindelijk eens schijnt zeg! Ik zit nu lekker in de tuin te genieten. Doet mijn misselijkheid ook beter moet ik zeggen, lekker buiten kunnen zitten in plaats van binnen naar de regen staren...

liefs,

sissy

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Cherry Ann, wat weer een teleurstelling. Het staat hier de laatste tijd bol van de positieve verhalen maar dit brengt je weer even terug. Ik hoop dat de biertjes heerlijk hebben gesmaakt en die heb je zeker verdient! Het is weer een teleurstelling om te verwerken, dikke knuffel voor jou!

Jessica, ook dikke knuffel voor jou! Hebben jullie het samen nog op een bijzondere manier herdacht? Fijn dat je nog een beetje meeleest.

Geplaatst

Cherry Ann, wat vervelend, weer een teleurstelling....we gingen zo goed op dit forum en het was mooi geweest als jij gevolgd had in de positieve flow.

Ik hoop dat de biertjes op het terras je gesmaakt hebben. Gaan jullie gelijk weer door of nemen jullie rust? Hoeveel pogingen mag je nog doen?

Minoes, wat een rotperiode zal dit voor je zijn....het is een jaar geleden nu maar vergeten doe je het nooit. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Karin hoe gaat het met jou? Is de babykamer al helemaal klaar?

Sissy hoe gaat het met de misselijkheid?

Hier gaat het prima. Van misselijkheid heb ik geen last meer. Ik heb sowieso het idee dat de kwaaltjes wat minder worden. Morgen ben ik 12 week.

Het wordt nu wel steeds echter allemaal. We zijn al gaan kijken voor kinderkamers en een kinderwagen hebben we ook al. Lang leve marktplaats. We hebben een licht/donker grijze gekocht. Dat is nog een beetje neutraal en kan voor allebei.

14 oktober hebben we de 20 weken echo. Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden. We willen het wel weten.

Meiden fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey meiden

Al druk bezig met de voor bereidingen super.

Ja we hebben het heel bijzonder her dacht ik heb een bloem bij het grafje neer gelegd en ik had de shirt aan die ik als eerst had gekocht toen ik zwanger was en sávond hebben we een borrel gedronken op een nieuw jaar met nieuwe kansen lied dat jullie er naar vragen.

J het blijft moeilijk maar we moeten nu verder we gaan eerst straks op vakantie als mijn voet geheeld is en daarna gaan we weer van start

Iedreen dikke knuffel liefs Jessica

Geplaatst

Minoes: wat mooi om te lezen dat jullie op een voor jullie speciale manier herdacht hebben. Het is toch jullie kindje geweest. Hoop dat je straks lekker kan genieten van de vakantie, het is je gegund!

Ansje: wat leuk om te lezen dat je je ook bezig gaat houden met de babykamer en de kinderwagen. En inderdaad, lang leve Marktplaats. Wij speuren dat ook af, vooral voor de tweelingwagen.

De misselijkheid is nog steeds wel aanwezig bij me. Hoewel ik nu af en toe een dag ertussen heb zitten dat ik helemaal niet hoef over te geven, dus het gaat de goede kant op. Wel fijn dat het nou eindelijk beter weer is zeg! Dat zonnetje heb ik echt gemist!

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Zo daar ben ik weer!!! Ik zal eerst eens even op iedereen gaan reageren

"Cherry-ann : Wat een enorme domper weer zeg dat het embryo niet verder is gedeeld. Bah wat rot voor jullie. En nu gaan jullie meteen verder of nemen jullie eerst rust?

@Sopje: dus je bent weer bezig met de volgende en laatste poging. Hopen dat het verhogen van de dosering iets doet.

@Stiertje: ik kijk er ook nog al van op dat je zo abrupt stopt hier. Ik dacht even dat er iets was gebeurt tijdens mijn vakantie dus ik heb nog eens goed terug gelezen maar ik kan niks vinden. Ik begrijp het dan ook niet helemaal maar respecteer ook je keus. Hopenlijk wil je ons nog wel via hyves op de hoogte houden van je zwangerschap?

@minoes: ik las het ook op hyves dat het al weer een jaar geleden is dat jullie jullie kindje hebben verloren. Fijn dat jullie deze dag op deze manier hebben verwerkt.

@ansje: dus ook al druk aan het kijken voor de baby uitzet. Prachtig werk toch! Wat voor wagen hebben jullie gekocht? Heb je al een idee wat voor meubels jullie willen? Dus jullie willen wel weten wat het word. Ga je het ook aan ons verklappen of moeten wij afwachten?

@sissy: Vervelend dat je nog regelmatig misselijk bent. Zal ook wel dubbel op gaan met die kwaaltjes? Willen jullie ook weten wat het word? Het is in ieder geval zeker dat het wel 2 kindjes van hetzelfde geslacht gaan worden. Dus ook al druk aan het neuzen voor de uitzet. Heb je tweeling wagens waar de maxi cosi's ook op kunnen?

Gaan jullie 1 kamertjes maken of doen jullie ze meteen op 2 kamertjes? Of hebben jullie daar nog helemaal niet over na gedacht?

@Dough: gaat het inmiddels al wat beter met de kleine man zijn krampjes? En voel je jezelf al weer wat beter in je vel? Het is ook niet niks allemaal die eerste weken/ maanden. Weet je al wanneer je weer aan het werk moet trouwens? Of neem je vakantie er achter aan?

@Karin: hoe is het met jou? Eng dan he als je de baby even niet voelt. Ik heb Julian bijna nooit gevoeld omdat hij vanwege mijn baarmoeder is een rare stuitligging lag. Alleen met 20 weken hebben we hem een week lang heel veel gevoeld. Toen reageerde hij ook al we een beetje gingen porren in mijn buik en daarna was hij heeeel rustig. Af en toe eens een flinke schop in mijn blaas en daar mocht ik het mee doen.

En dan zal ik nu even in het kort onze vakantie proberen te omschrijven. Het was super!!! Een graadje of 40 en 's avonds 30 graden met een briesje heerlijk!

Hotel was geweldig maar wel erg groot. Julian had vanaf de eerste dag meteen een groep vriendjes waaronder een jongen hier uit Groningen. Zo kregen wij weer contact met die ouders en hadden wij ook een hoop aanspraak van mensen. Gezellig.

Dus wij hadden ook alle tijd om zelf lekker relaxed aan het zwembad te liggen want Julian was de hele dag druk met vriendjes en glijbanen en af en toe kwam hij geld halen voor de game hal waar hij op de playstation kon. Er werden ook voetbalwedstrijden uitgezonden dus uiteraard was meneer daar ook steed haha.

Wel vervelend was dat we meteen de eerste dag al zijn oordop zijn verloren. Hij heeft nu voor het eerst de hele week gezwommen zonder oordop. En dat ging hartstikke goed. Tot gisteren toen kreeg hij pijn. En nu heeft hij weer veel last. Zijn oor loopt weer en er zit een hele dikke prop. Ik heb de dokter al gebeld maar die kunnen er ook niks mee.

Ik zou de 2e dag al ongesteld worden en daarom had ik een primolut kuur gekregen om het uit te stellen. Maar thuis las ik al in de bijsluiter dat het niet verstandig is als je met de bloeddruk en hartritme stoornissen zit en omdat ik nog steeds onderzocht word daarvoor vond ik het al niet verstandig om die tabletten te nemen. En ook was ik bang dat mijn cyclus dan weer in de war zou raken. Dus ik heb het niet genomen en dacht ik zie wel wanneer het komt.

Gelukkig voor mij kwam het pas gisteren vlak voordat we opgehaald werden dus ik heb de hele vakantie gewoon lekker alles kunnen doen.

Vannacht waren we pas om 4.00 thuis van Schiphol dus we hebben tot 13.00 geslapen en Denny en Julian liggen nu al weer allebei te knorren. Nu nog vrij tot maandag en dan moeten we er maanden weer aan geloven....

Oja om nog even terug te komen op dat jullie schrijven dat er nu veel zwangeren zijn en of dat niet lullig is voor ons. Maar ik vind het geen probleem hoor. Ik heb er geen moeite mee. Ik kan alleen maar genieten van jullie verhalen.Dus schrijf gewoon alles wat je wil hoor!

Geplaatst

hoi hoi

vandaag begin ik aan de pil wel gek hoor dat ik nu aan me laaste kans ben begonen tog een raal gevoel als dit niet lukt ik geen kinderen mis krijg maarja laten we hopen en duimen dat dit nu wle lukt als het aan mij lig wel hihi

vooral dat ze nu er 2terug zetten hih en mag hopen dat ze allebij blijven zitten hih

13 okt heb ik mij eerste echo weer ben benieuwt of het met de hoge dosis lekkr veel emies komen hihi

nou ik ga weer ff veder hier pff word gek van het huis houden vooral om dat ik nu niet werk wat ik graag wil doen maarja he moet nog tot april 2012 thuis zitten pfff

gr sopje

Geplaatst

Linda welkom terug in ons regenrijk landje! Fijn te lezen dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad.

Leuk voor Julian dat hij gelijk al vriendjes had. Voor jullie ook lekker want als je kind zich vermaakt, vermaak je je als ouders ook.

Wel vervelend dat hij nu weer met een loopoor zit, ik hoop dat het snel over is.

Wij zijn inderdaad druk bezig met spulletjes verzamelen voor de baby. Kinderwagen hebben we van Mutsy urban rider. de kleur is grijs/antraciet. We hebben hem via marktplaats op de kop getikt.

Zag er nog prima uit en ze liggen er maar zo kort in dat we het zonde vinden om zo'n duur merk als bv. bugaboo te kopen.

De babykamer hebben we ook al besteld, ach je kan het maar vast klaar hebben toch? hihi

Oja jullie mogen zeker weten wat het wordt hoor. We vertellen het gewoon aan iedereen zodra we het weten. Ik kan zoiets toch niet goed voor me houden:laugh:

Sopje, met de pil begonnen dus je poging is nu officieel van start. Hoe lang moet je de pil nu slikken?

Ik hoop echt dat deze poging jullie wens laat uitkomen. Het lijkt mij zo'n dubbel gevoel, het is de laatste poging dus er op of eronder. Geen fijne situatie om in te staan. Meid succes en we denken aan je!

Minoes, wat een mooie manier om stil te staan bij jullie kindje! Ik hoop echt dat dit jaar je geluk gaat brengen. Ik las op hyves dat je bijna met vakantie gaat.

Heel veel plezier en rust lekker uit.

Liefs ansje

Geplaatst

Linda: wat leuk om te lezen dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. En heerlijk dat Julian het zo naar zijn zin hebt gehad. Dat is als ouders zijnde toch het mooiste denk ik, dat je kind zich lekker vermaakt. Dan vermaak je jezelf ook direct prima. En mooi dat je menstruatie gelukkig pas aan het eind van je vakantie begon.

Sopje: succes met deze poging meid! Ik hoop dat dit eindelijk het positieve resultaat oplevert.

Ansje: wat leuk om te lezen dat jullie al dingen aan het kopen zijn. De Mutsy is erg mooi, mijn beste vriendin heeft ook zo'n wagen. En de babykamer dus ook al besteld! Leuk! En straks horen wij dus ook of jullie een prinsje of prinsesje verwachten, leuk hoor.

Met mij gaat het goed, misselijkheid nog wel aanwezig, hopelijk straks wat minder. Wij zijn er ook al over uit welke tweelingwagen we willen kopen. Daar kunnen ook 2 maxi-cosi's op. Dat lijkt me toch wel heel handig. We zijn druk marktplaats aan het afspeuren, want een nieuwe vinden we echt veel te duur. En gelukkig zijn er nogal wat te vinden op mp. Wij willen straks trouwens ook weten of we twee meisjes of twee jongens krijgen. We houden het dan wel verder voor onszelf (ja, jullie mogen het natuurlijk wel weten). Want 4 namen bedenken vinden we ook best veel, 2 is wel genoeg. Verder leggen we de kleintjes eerst op 1 kamer. We gaan dus op zoek naar een leuke kast, commode en 2 ledikantjes.

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden