Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ansje: kan 's morgens? 's Middags is Julian namelijk ook vrij. Waar heb je belang bij ? Kleertjes of speelgoedjes ?

@Minoes: Ik moet er om 11.30 zijn dus we zien elkaar niet denk ik. Of je moet op mij blijven wachten haha. Dus de paarse kamer was er sowieso gekomen? Ik zat gisteren even op het net te neuzen en zag hele leuke lakentjes enzo met rood. Een soort pip achtig iets. Maar echt voor meisjes. Ik ben helemaal van het rood op het moment dus was meteen verliefd. Maar dit is echt voor een meisje en omdat wij het niet willen weten kunnen we het niet kopen. Wel wil ik een knalrode kinderwagen dat weet ik in elk geval wel.

@tinkerbell: even een rustpauze is inderdaad wel lekker. Het is toch elke keer weer een aanslag op je lijf.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ik ben helemaal fan van paars dan was de paars iets minder vel geworden we hebben ook paarse kinderwagen

Ja rood heb ik tijd geleden fan van geweest vind wel mooi pip behang maar straks word voor jou jongen haha

Ja heb om half 11 nog een afspraak dus weer niet Hoelang duurd moet ik 10 min op jou wachten dan doe ik dat wel even ben ik daar zo klaar dan zien we elkaar zomer

Liefs

Geplaatst

minoes: wat een parachtige babykamer, mooie kleur paars, handig ja als je het geslacht dan weet.

ansje: fijn dat het zo goed met jullie gaat, heerlijk zo'n rustig en tevreden mannetje, begrijp je helemaal als je naar hem kijkt dat je dan denkt wat een wonder het is en dat je daar ontzettend van geniet, hoop het ooit ook mee te mogen maken.

linda: fijn dat je echo een dagje eerder mag scheelt alweer, komt nu wel dichterbij en dat je af en toe misselijk bent is alleen maar een goed teken denk ik.

tinkerbell: dus even een paar dagen naar het buitenland voor werk, naar een lekkert warm land of valt dat tegen?

hier evn een heftig weekend achter de rug, nou ja al een week, mijn schoonmoeder was vorige week geopereerd, ze hebben een tumor weggehaald die aan het staartbeen vast zat, maar leek allemaal goed te gaan en ze mocht ook snel weer naar huis, donderdag geholpen en zaterdag thuis, dus dat leek mooi, maar het weekend ging het steeds minder goed en de wond begon erg te bloeden en lekken dus weer contact opgenomen en gisteravond laat hebben ze haar met de ambu opgehaal en naar groningen gebracht, tot half 5 vanmorgen op de seh gezeten en ze hebbenbesloten morgen haar weer te opereren en de wond weer open te maken en schoon te maken, hopelijk komt het dan goed, maar blijft spannend want de uislag moet ook nog komen van de tumor.

Dus weer een weekje op en neer naar groningen, kan het ziekenhuis dan ook even niet meer zien, ben zo blij dat ik zelf deze maand niet ben begonnen.

nou weer een hele gebeurtenis en verhaal pffff het lijkt ook maar niet op te houden met zienhuis bezoeken.

nu maar even lekker onderuit op de bank.

fijne avond allemaal

Geplaatst

Linda ik kan volgende week woensdag de ochtend wel. Uurtje of 10.00/10.30? Leuk dat je langskomt! We willen wel graag iets van woezel en pip, een speelgoedje of zo. Vinden we helemaal leuk! Mobiele telefoon van woezel en Pip heeft J al.

Tinkerbell helemaal in het hoge noorden dus...het lijkt me zó mooi daar!

Mon pfff heftig verhaal van je schoonmoeder. Hoe is het nu met haar? Is de operatie gister goed gegaan?

Jessica paars kan ook prima voor jongens, maar nu je een meisje krijgt kun je wel helemaal los gaan met kleur haha.

Voor meisjes kun je meer kanten op dan met jongens. Ik vind jongenskleertjes vaak ook zo somber van kleur. Het is een hele uitdaging om wat leuks met een beetje leuke felle kleurtjes te vinden maar het lukt me tot nu toe wel, als je maar goed zoekt. haha

Liefs Ansje

Geplaatst

Ja is het heel leuk al die kleren kopen ik vind voor jongens ook maar weinig leuk stoer spul

Hier drukke week pff drie x deze week toneel laat thuis en zaterdag uitvoering valt niet mee haha

Mag de blije doos vandaag halen joehoe en 2 april komt kraamhulp al

Morgen 26 week gaat nu snel

Liefs Jessica

Geplaatst

@ansje: Woensdagochtend lukt me dus niet. Omdat de echo verschoven is naar dinsdag haal ik mijn werk op woensdagochtend in. 's Middags moet wel lukken. Ik weet niet of het jou dan past? Ik zal kijken voor Woezel en Pip.

@Minoes: 26 weken al weer zeg! Wat gaat dat je snel. Ik wou dat de weken bij mij zo omvlogen. Kraamhulp komt nu thuis alles controleren toch? Dat was bij Julian niet zo toen ging dat gewoon telefonisch.

Misschien zien we elkaar woensdag dus nog even? Als jou 2e bezoek uit loopt? Maar jij zit beneden en ik moet boven zijn he.

Ik heb trouwens sinds een paar dagen flinke pijn in mijn rug. Vandaag is het ook drama terwijl ik vandaag vrij was. Ik heb alleen maar beneden alle ramen en vitrage's gewassen en een paar wassen opgehangen en gestreken. De rest van de middag heerlijk in de tuin zitten lezen. Wat was het heerlijk weer he!

Mijn buik is trouwens ook flink opgezet. Ik lijk wel 4 maanden zwanger. Hadden jullie dat ook? Jij wel toch Minoes?

Geplaatst

Linda ik was ook gelijk opgezwollen haha

Maar naar paar maandjes krijgt het een hele mooie vorm al zeg ik het zelf;)

Die pijn in mijn rug had ik ook en nu nog steeds is van groei maar banden pijn gegaan wel goed teken

Die tijd gaat snel genoeg hoor Linda in begin had ik Ansje en de rest voor me zitten dat ik dacht ik wil ook zo snel gaan en kijk nu haha

Als ik uitloop wacht ik wel even op de gang

Rustig aan meid en kan wel zeggen geniet maar ik was en ben soms nog zo bang

Dikke knuffel en dat het snel dinsdag mag zijn

Liefs

Geplaatst

Linda, woensdagmiddag kan ik ook wel hoor. Uurtje of 15.00? Past jou dat?

Mijn buik was aan het begin van de zwangerschap ook al flink opgezet, ook net of ik 4 maand zwanger was. Ik weet nog dat ik dacht, dit kan nog wat worden als ie nu al zo dik is haha. Er gebeurt nu veel in je buik en al je organen moeten nu plaats maken voor je baarmoeder.

Jessica wat vond je van de blije doos?

Met Joël gaat alles goed. Ik kan wel merken dat hij zwaarder wordt en goed groeit. Hij begint al echt een bolle toet te krijgen :)

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje fijn hè zo'n bolle toet vind ik ook zo lekker

Ging wel doos viel beetje tegen haha heb ik altijd

Ik heb zulke leuke dingen van mijn moeder gekregen zo schattig

Oja 31 maart op mijn man zijn verjaardag hebben we 3D echo kan niet wachten

Liefs

Geplaatst

Fijn dat ik niet de enige ben haha. En die onzekerheid is ook wel normaal denk ik. Ik wou dat het maar dinsdag was dan kunnen we hopenlijk beginnen met genieten.

@ansje: ja 15.00 is prima. Zie je me dan.

Geplaatst

Hallo!

Terug in de lente, heerlijk hoor hier in NL. Gisteren zat ik nog in een metertje sneeuw ;-)

Linda, so far so good zie ik. Nog even doorzetten en dan volgende week alde echo!

Hier deze maand dus helemaal geen spanning. Ook wel even lekker.

Wilma en Mon hoe is het bij jullie?

Wilma wanneer ga jij weer starten?

Mon, hoe gaat het verder met je?

Meiden, geniet lekker van de lente, hoop dat jullie een leuke kraamvisite hebben gehad.

Geplaatst

Tinkerbell, heerlijk even een maandje rust. even met andere dingen bezig zijn in plaats van de bezoekjes aan het ziekenhuis.

Wat een weertje he dames? Ik vind het toch wel wel heerlijk hoor het mooie weer dat er aan komt. Jullie nog plannen vandaag?

Wij krijgen vanmiddag kraamvisite.

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel in de sneeuw fijn als je dan thuis komt met mooi weer

Lekker even niks is ook wel even fijn

Hier uitvoering van toneel gehad gister zo leuk ben wel blij dat het klaar is

Mijn schoonmoeder heeft de aankleding voor de wieg klaar zo mooi

Ansje ja ik heb ook zo'n zin in de lente mmmm

Liefs x

Geplaatst

tinkerbell: lekker he dit weer een stuk beter dan die sneeuw!!! en bevalt het maandje rust je een beetje?

ansje: fijn dat alles goed gaat met j en dat hij lekker groeit, een bolle toet is altijd zo schattig bij baby's!!!!

minoes: dus een geslaagde avond gehad met toneel, leuk hoor!!

linda: bijna de echo en dan echt lekker gaan genieten, nog erg last van kwaaltjes???

wilma: hoe is het met jou?

Hier is het allemaal wat hectisch, schoonmoeder ligt nog in groningen, de uitslag is binnen, positief is dat ze de tumor helemaal verwijderd hebben, maar ze moet nog wel bestraald worden, dus ze is voorlopig nog niet klaar, we zijn de hele week al heen en weer aan het scheuren naar groningen, hopelijk mag ze deze week naar huis, het begint wel wat zijn tol te eisen voor de familie.

Maar de 2 maanden rust hebben mij echt super goed gedaan, zit een stuk beter in mijn vel en voelt weer alsof ik alles weer aan kan.

Is wel zo dat mijn schoonmoeder straks naar huis mag en dan begin ik weer, dus echt rust van groningen heb ik niet gehad, maar moet zeggen dat ik er wel weer aan toe ben om te beginnen, zou bijna zeggen zin in, maar dat is niet echt de goede benaming.

over hopelijk anderhalve week weer van start.

tinkerbell, wanneer moet jij ongeveer ongie worden?? gaan we weer wat gelijk op??? zou wel fijn zijn!

janis: met jullie ook alles goed???

Geplaatst

hoi allemaal

hier eindelijk weer een berichtje van mij, ik lees wel mee hoor, en leef ook zeker mee, zie allemaal leuke mooie foto's op facebook /hyves voorbij komen, geweldig!!

Linda nog een paar dagen meid, ik vind het zo spannend!!! ik blijf duimen!! sterkte met het wachten tot het zo ver is.

Mon, sterkte met alles, fijn dat de tumor bij je oma helemaal weg is.

hier genieten we volop van het mooi weer, als het ff kan ga ik met Maureen fietsen of spelen hier in het dorp op de speelweide met speeltuintje, en beesten.

inmiddels heb ik ook weer het umcg gebeld en de bedoeling is dat ik in week 23 de punctie zal hebben onder narcose! dus ws week 20 of 21 starten met de stimulatie. (eind mei) Ik kon wel eerder starten , maar heb dit in overleg met mijn werkgever gedaan omdat ik 1,5 week vakantie opneem na de punctie. en dat kan niet in mei omdat er dan veel collega's al vakantie hebben.

nu heb ik mooi nog even de tijd om wat gewicht te verliezen, en dat gaat nog niet heel hard haha.

liefs voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier weer even een teken van leven van mij, heb het best wel druk met van alles en nog wat en in de avond lig ik al best vroeg op bed zo kapot ben ik, het lukt me namelijk niet om overdag te gaan slapen, vooral met dit weer niet, dan wil ik er op uit.

Met ons meisje gaat alle goed, ze is zeer tevreden, groeit als kool en slaapt 's nachts eigenlijk best goed. Mag niet klagen!

Lichamelijk knapt het ook wel weer wat op, moet nog wel rustig aan doen, zo had ik vrijdag ff stofgezogen en gedweild, nou dat heb ik geweten, heb echt de rest van de dag en nacht pijn in mijn buik gehad, dus dat laat ik nog maar ff aan een ander over.

Ansje fijn dan J goed groeit.

Jessica, lekker aan het genieten, zeker wel blij dat toneel voorbij is nu. Hoe gaat het lichamelijk verder met je?

Sissy en Stiertje hoe gaat het met jullie en de meiden?

Linda, nog even en dan heb je de echo, wel spannend of niet?

Wilma, dus weer van start, fijn dat de puncie onder narcose gebeurt, wel om denken dat je de dagen daarna niet veel doet, narcose is rotzooi.

Mon heel veel sterkte met je schoonmoeder, hoop dat ze snel weer naar huis mag of naar een ziekenhuis in de buurt. Wanneer gaan jullie weer van start?

Tinkerbel, hoe is het verder met jou?

Nou meiden ga stoppen dochter roept me,

Liefs Janis

Geplaatst

Morgen de echo en ik ben hartstikke zenuwachtig. Je leest toch best vaak dat het hartje niet klopt. Eigenlijk moet je die verhalen helemaal niet lezen want ik word er doodnerveus van. Ik test nog steeds iedere dag. Echt kwaaltjes heb ik niet. Alleen zere borsten en heel af en toe kokhalsen. Bij Julian had ik ook nergens last van.

@Wilma: Super dat jullie nu weer een datum in zicht hebben.

@Mon: Gelukkig dus wel positief nieuws over de tumor. Wel een domper dat ze toch nog bestraald moet worden. En dan binnenkort ook weer starten. Wie weet weer tegelijk op met tinkerbell.

@tinkerbell: weer lekker terug in het heerlijke Nederland. Vaak is het net andersom als je terug komt hier dan is het vaak koud en regenachtig.

@Minoes: ik zag al een foto van de wieg ! Prachtig. Heb jij of je man er zelf ook ingelegen?

@Janis: Dus je hebt nog veel last van de wond? Ik heb dat ook nog best lang gehad hoor. Heel af en toe nog wel als ik tegen bv een aanrecht aansta dat het van binnen vervelend trekt. Luister goed naar je lichaam. Fijn dat het met S allemaal goed gaat.

@Ansje: gezellig kraambezoek gehad? Ik durf het bijna niet te zeggen maar moet even kijken of het me woensdag lukt. Julian gaat namelijk naar een ander voetbal team en moet dan op woensdagmiddag trainen. Anders kan ik vrijdagmiddag wel....

Geplaatst

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heel verhaal op mijn tel en weg is het

Poging 2

Mon gelukkig hebben ze de turmor helemaal verwijderd ik hoop dat de chemo aanslaat en dat ze weer gauw op de been is

Ik was ook altijd weer blij en had er zin in om te gaan beginnen na pauze dus klinkt dan gek maar wel logies

Spannend allemaal weer

Hopelijk ga je weer gelijkt met tinkerbel

Wilma dus eind mei punctie onder nacose voor je het weet zitten we weer in mei

Dus met de mooie weer met de kleine meid op pad lekker zeg het is ook zulk mooi weer

Janis fijn dat alles goed met jullie gaat en dat je buik ook beter word

Ja en s'middags slapen zou ik ook niet doen met dit mooie weer haha

Straks word dat vast allemala anders

Linda morgen meid spannend komt helemaal goed

Half 12 moet je er zijn toch??

Nee de wieg hebben we nieuw gekocht de wieg waar mijn moeder in heeft gelegen is bij fam zoek geraakt baal daar als een stekker van maar wil dat wel beetje in takt houden vandaar deze hij was nieuw 100 euro en mijn schoonmoeder heeft er een randje opgezet zo mooi

Word nu wel zwaar niet echt kwa gewicht maar buik haha het enigste waar het op gaan zitten is buik billen en borsten haha verder niet had ik niet gedacht

Ooo en dat getrappel nou trappel trap ben wel blij dat we drukke uk hebben maakt je toch zekerder

Hoest met de andere dames???

Ik ga met vriendin op pad vanmiddag erg gezellig en van de zon genieten

Liefs X

Geplaatst

Linda vrijdag heb ik al wat anders. Kan je anders volgende week een keertje? Dan heb ik nog bijna niets staan.

Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor morgen. Hoe laat mag je komen voor een echo? Ik duim voor je hoor dat jullie een mooi kloppend hartje zien!

Wilma wat fijn dat de volgende punctie onder narcose kan. Dan hoef je er tenminste ook niet tegenop te zien. Mooi dat je weer een datum hebt. Wat heerlijk om er met je kleine meid op uit te gaan. Lekker genieten van het mooie weer!

Mon wat mooi dat ze de tumor helemaal hebben kunnen verwijderen bij je schoonmoeder. Dat is alvast positief nieuws. Wel balen dat ze nog wel bestraald moet worden. Het is wel een lang traject zo maar als ze maar weer beter wordt. Dat is het belangrijkste!

Mooi dat je weer 'zin' hebt om weer verder te gaan met de behandelingen. Dat had ik zelf ook na een rustpauze. Want dan heb je tenminste weer kans op zwangerschap. Dat vond ik ook wel iets om naar uit te kijken.

Jessica veel plezier met je vriendin vanmiddag!

Janis fijn dat alles zo goed met jullie gaat. Vervelend dat je nog zo'n last van je buik hebt. Wat een nasleep kun je hebben van een keizersnee. Dan ben ik toch blij dat ik 'alleen maar' een knip had. Hulptroepen maar even blijven inschakelen dus.

J had een onrustige nacht en ik dus ook. Hij had erg last van krampjes, zo zielig. Ik kijk het vandaag nog aan en anders haal ik even wat voor hem op om het te verlichten.

Zo ik ga onze tuin eens even zomerproof maken.

Fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey meiden,

weer even kort berichtje van mij. De dagen zijn erg snel vol en net zoals Janis ook al schrijft, ik lig er ook vaak op tijd in om alvast een beetje slaap te pakken voor de laatste voeding 's avonds. En dan 's nachts er weer samen uit voor onze meiden. De meiden doen het hartstikke goed, vanmorgen naar controle bij de kinderarts geweest. Wat een onderneming om 2 meiden op tijd gewassen, schone kleertjes, gevoed en al in de auto te krijgen. Ze groeien harstikke goed, waren nu iets meer dan 3300 gram en zo'n 50 cm lang, dus hartstikke mooi! De nachten gaan ook best goed, ene nacht beter dan de andere. Merk dat ik al blij ben als ik 3 uurtjes achter elkaar kan slapen...

Komende woensdag krijgen ze hun eerste inentingen. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

lukt me nu ff niet om op iedereen te reageren, komt vast wel weer.

Linda: heel veel succes morgen! Ik duim heeel hard voor je en zal aan je denken. Hoop op een heel mooi kloppend hartje meis!

liefs,

sissy

Geplaatst

Linda, ik hoop dat je een beetje slaapt vannacht..wat een zenuwslopende tjd he tot de 1e echo?!

Denk aan je en duim dat het een pracht van een echo wordt!!

Veel lief stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden