Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wilma: ik had al op het andere forum gereageerd maar bij deze wil ik je nogmaals sterkte wensen. En vanaf maandag doe ik met je mee hoor met afvallen. Ik ben de afgelopen weken weer helemaal los gegaan met eten dus het word de hoogste tijd. Ik loop hard zo'n 45 min per keer maar ik val er niks van af hoor.

@Tinkerbell: en hoe was de controle echo? Is de bloeduitstorting weg? Zouden ze niet heel toevallig ietsjepietje meer kunnen zien?

@Janis: wat heerlijk om te lezen dat je zo ontzettend aan het genieten bent!

Hier begint de spanning toch wat toe te nemen nu de testdag in zicht komt. Ik heb alvast een cb digitale test besteld. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik er wel klaar mee ben maar als de est negatief zou zijn dan zou ik er natuurlijk wel enorm van balen.

@Tinkerbell: je schreef dat je het idee had dat de zwangeren meer kwalen hebben dan jij hebt en daardoor denkt dat het niet goed zit maar daar zou ik me niet druk om maken hoor. Het zegt helemaal niks. Ik had trouwens altijd iedereen maand wel van die verschijnselen en toen ik daadwerkelijk zwanger was voelde ik helemaal niks. Dus de hoop niet opgeven hoor.

@stiertje: het was je dus even niet gegund om hier te schrijven. Ik las op facebook ook al dat ze elkaar lekker aan het afwisselen zijn? Hoe gaat het 'nachts dan? Krijgen jullie een beetje slaap?

@sissy: hoe is het met jou en de meiden?

@Ansje: hoe is het met jullie kleine man?

Hoe zou het met cherry- ann zijn? Beetje flauw vind ik dat ze nooit meer iets heeft laten horen toen ze zelf zwanger bleek.

@dough: Hoe is het bij jullie? De kleine man groeit snel he?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Linda,

Gaat nu echt spannend worden hè? De laatste dagen zijn wel echt killing. Jij mag de 9e testen zie ik, ik dus een dagje later.

Ik denk ook maar niet meer teveel na bij alles wat ik voel want ik kan er geen pijl op trekken, het is simpelweg duimen draaien en afwachten. Ik vind het vanaf morgen wel echt echt echt spannend omdat dat de dag is waarop ik ongesteld zou moeten worden, de vorige keer was ik 1 dagje later. En de allereerste keer pas op de testdag. Dus ook daar is geen pijl op te trekken maar het maakt het wel spannender.

De bloeduitstorting zat er nog wel maar was flink kleiner geworden, gaat dus de goede kant op! Verder kon ze helaas echt niks zien...heb het wel gevraagd. Het is te klein om op de echo te ontdekken. Mijn baarmoederslijmvlies was nog wel lekker dik, dat is een goed teken. Maar volgens mij houdt de Pregnyl dat in stand, ik heb zondag de laatste prik gehad dus tsja....

Hopelijk hebben we allebei een fantastisch weekend met een super goed bericht!

Geplaatst

Moet even wennen aan nieuwe forum

Tinkerbel je kan er geen pijl op trekken zo spannend ik hoop het zo

Ook voor jou Linda ik duim me rot sterkte met de laaste dagen

Ja vind het ook jammer van cherry

Merk wel van veel mensen dat als ze zwanger zijn dat ze dan niet neer reageren heel jammer

Janis lekker hè met je kleine meid geniet er van

Hoest met de andere dames?

Liefs x

Ik heb toneel gezellig;)

Geplaatst

Even een kort laatste bericht van mij. Dit omdat ik zojuist lees dat sommige het flauw vinden dat ik niet meer reageer. Was benieuwd hoe het iedereen was vergaan. Ik kon en kan het niet meer opbrengen. Zit enorm met mn gevoelens in de knoop. Ben boos en zet me af. Ik begin een beetje rust te vinden maar doe dat in mn eigen coconnetje op mijn eigen manier. Best egoistisch maar anders red ik het niet. Kan het niet meer handelen dat er van alles van me verlangt word. Heb een paar klappen te veel gehad denk ik. Pas als deze ellende en angstbis afgesloten met de geboorte van ons kindje kan ik weer verder gaan.... Hoop dat het jullie allemaal super vergaat! Veel geluk. En ik hoop dat jullie wat begrip kunnen hebben voor mijn afwezigheid.

Groetjes

Geplaatst

Cherrie-Ann, wij hebben elkaar nog niet ontmoet op het forum. Maar ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat de geboorte van je kindje rust gaat brengen.

Hier een onzekere avond....allemaal krampjes in m'n buik en rug. Gevoel ongi te gaan worden en toch weer niet. Steken, zere lies, zelfs een zeer been. Snap er niks van.

Mijn man heeft wat met me ;-)

Ik zou echt graag willen dat ik het wat meer los kan laten en gewoon rustig afwachten. Maar Phoe wat is dat moeilijk. Hoop dat jullie meeduimen voor n goede afloop!

Hoe is het met de kersverse moeders?

Geplaatst

Cherry ik snap je gevoel heel goed maar we leven zo met je mee en ik dacht van of het is niet goed gegaan of wat dat ook kan dat je nu reageerd is toch een teken dat je mee leeft en kijkt ,maar goed dan kunnen wij ook niet zien maar we leven wel met je mee snapje ik wens je heel veel succes en dat je straks een mooi klein wondertje in je armen mag hebben

Tinkerbel ja je wil het zo graag naast je neer leggen maar dag gaat gewoon niet dat onzekere blijft helaas

Ik duin me voor jou ook helemaal rot

Succes meid

Liefs x

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Wat een spanning hier. Nog een paar dagen en dan mogen Linda en Tinkerbell een test doen. Die laatste dagen voor de test zijn altijd zo spannend. Je gaat op elke signaal van je lichaam letten. Ik duim voor jullie hoor en denk ook veel aan jullie allemaal ondanks dat ik hier nu even wat minder ben door de drukte.

Wilma wat rot dat het weer niet gelukt is. Je had toch wel een beetje goede hoop las ik...en nu dan toch weer een teleurstelling te verwerken. Sterkte en wie weet doet een pauze je goed en kan je wat kilootjes afvallen.

Stiertje druk in het kwadraat haha. Tja als de dames elkaar afwisselen dan heb je weinig momenten voor jezelf. Gaat alles verder goed met jou en je meiden?

Janis wat schrijf je mooi over je kleine meisje. Het geluk spat er van af! Heerlijk voor je en leuk om te lezen. Gelukkig dat je zelf ook weer wat opkrabbeld. Het hoeft niet snel te gaan en zal per dag steeds een stukje beter gaan. Dat van die kraamtranen herken ik. De eerste week stroomden ze bij mij ook volop en zo erg dat ik dacht van komt dit ooit nog goed? Ik heb soms nog steeds wel mijn emo buien, slaaptekort speelt bij mij ook erg mee. Alles is zo overweldigend allemaal en af en toe kan ik om de kleinste dingen onzeker zijn. Nou heb ik zoveel werkervaring met kinderen maar als het je eigen kind is, is het toch totaal anders.

Cherry Ann leuk om even te lezen hoe het gaat. Je moet doen waar je je goed bij voelt en als dat betekend dat je niet veel op het forum bent dan moet je dat zeker niet doen. We vroegen ons gewoon af hoe het met je gaat, maar voel je niet verplicht te reageren als je dat niet wilt hoor. We lezen vanzelf wat van je als jij daar behoefte aan hebt.

Linda hoe is het nu met je zus?

Sissy, nog steeds druk met alle ziekenhuisbezoekjes? Ik hoop dat je de meiden gauw thuis mag hebben.

Met ons gaat het goed. We beginnen steeds meer onze draai te vinden. De eerste weken was het erg wennen allemaal. Joël was de tweede dag al 10/% van zijn geboortegewicht kwijt dus de hele kraamweek zijn we druk doende geweest om hem weer op gewicht te laten komen. Bijvoeding, kolven, om de drie uur voeden enz enz. Dat vergde alles bij elkaar behoorlijk wat energie en tijd. Maar onze jongen is gegroeid! Gisteren is hij door de wijkverpleegkundige gewogen en zat hij op 3800 gram! Alle moeite is dus niet voor niets geweest en ik ben blij dat hij gewoon weer aan de borst kan. Joël is verder een lief rustig kereltje. Hij slaapt nog veel. Eerst had ik hem overdag in de kinderwagenbak bij mij beneden staan maar al twee avonden op rij krijst hij het uit als we hem boven te slapen leggen. Zo zielig. Waarschijnlijk kreeg hij toch te veel prikkels mee als hij beneden sliep door mensen over de vloer en radio en tv die aan stonden.

Nu maar eens proberen hoe het gaat als hij de slaapjes gewoon boven doet zowel overdag als 's avonds. Ben benieuwd.

Liefs Ansje

Geplaatst

@tinkebell: oooo wat frustrerend he al die krampjes etc. Gek word je ervan. Er zit echt niks anders op dan wachten, wachten en nog eens wachten. Wel een positief teken dat je baarmoederslijmvlies dik was.

Van ons drien moet het toch wel bij IEMAND lukken deze maand. Wilma helaas niet en ik geloof er ook niet in dus moet JIJ het wel zijn.

Ik begin wel wat gespannend te worden hoor. Ook al heb ik het al een beetje geaccepteerd nu de dag dichterbij komt wordt het toch een beetje eng om het straks echt definitief at te moeten sluiten. Maargoed dan gaan we gewoon lekker met ons drietjes op de toekomst richten. De meubeltjes kunnen op mp en dan kunnen we Julian zijn kamer groots aanpakken en op de gehoopte babykamer grote kasten enzo kopen. Je ziet ik ben er al op voorbereid haha. Misschien is het ook wel een stukje zelfbescherming en stort ik vrijdag in maar dat verwacht ik niet hoor. Het is goed om het nu af te sluiten en ons na 8 jaar te richten op de toekomst.

@Ansje: Fijn dat jullie mannetje lekker groeit nu. Zijn jullie al aan de wandel geweest? Als alles straks wat rustiger is wil ik graag even langskomen als je dat goed vind.

@Cherry-ann: fijn dat je even iets laat horen. Wel vervelend dat het niet zo lekker met je gaat. Ik vond het jammer dat je nooit meer iets van je hebt laten horen en dat je alleen maar actief was toen je zelf een behandeling deed. We kunnen je niet dwingen en als jij je er niet goed bij voelt dan moet je niet mee schrijven maar dan vind ik het wel bijzonder dat je dan nu ineens heel toevallig wel leest en reageerd. Maargoed dat ik mijn mening.

Het ga je goed en ik hoop dat je straks een voorspoedige bevalling hebt en je kunt genieten van je gezinnetje.

@minoes: fijn dat alles goed was bij de vk!! Hoe gaat het nu met het kamertje? Staan de meubeltjes al in elkaar? We worden ongeduldig hoor ik wil foto's zien haha.

Geplaatst

Ansje wat fijn dat het nu zo goed met jullie gaat

En dat jullie knul lekker aangekomen is

Geniet er lekker van met jullie gezin

Linda meid ik hoop dat het goed komt schat Ooo vind het ook zo spannend

Bleh weet niet zo goed hoe ik je op kan beuren dikke knuf

Alleen kast en comode moet nog in mekaar man is door zijn enkel gegaan dus gaat niet zo snel haha

Liefs

Geplaatst

Linda, ik ga voor 2 zwangeren deze maand ;-)) ik gun jou ook v harte die tweede!

Zou toch mooi zijn dwars tegen alle kansberekening en statistieken in!

De punctie is vandaag precies 2 weken geleden...gaat nu toch echt opschieten. Spannend, duimen, hopen....

Geplaatst

Hallo meiden,

Ansje, wat fijn dat jullie mannetje goed is gegroeid! En jah het kan zijn dat hij te veel prikkels mee krijgt, als ik veel visite heb gehad, en er best hard gepraakt word en druk is, dan merk ik het ook aan onze meid, dan is ze een stuk onrustiger.

Sissy, hoe gaat het met jou en je meiden?

Linda, ooohh meis, ik hoop en duim echt zo voor je dat je de spulletjes nog niet op MP hoeft te zetten.

Tinkerbell, natuurlijk duim en hoop ik ook voor jou! Jij en Linda moeten gewoon deze maand goed afsluiten( pff de maand is nog maar net begonnen).

Jessica, dus je man door zijn enkel gegaan, suffert, hoop dat het snel opknapt. Hoe gaat het nu met je bandenpijn.

Cherry-ann, leuk van je te horen, jammer dat je er doorheen zit.

De rest van de meiden, Dikke knuffel.

Liefs Janis

Geplaatst

Bedankt voor jullie begrip! Fijn...

Linda; ik heb wel vaker eventjes op het forum gelezen in mijn afwezigheid en het klopt dat ik hier vooral actief was als ik een behandeling deed. Ik zocht die steun en vond die hier. Ik heb misschien te weinig steun terug gegeven maar was/ben daar ook niet toe in staat. Ik begrijp dat jij vind dat het een wisselwerking moet zijn maar ik ben erg blij met de belangeloze steun die ik heb gekregen. Heeft me echt geholpen. Je berichtje voelt voor mij niet zo prettig maar ik begrijp het wel....

Groetjes

Geplaatst

@cherry- ann: Vervelend dat mijn berichtje voor jou niet prettig voelt. Het is niet lullig bedoeld maar ik geef gewoon mijn mening. Ik vind niet perse dat er een wisselwerking moet zijn maar ik vind het wel altijd jammer als mensen alleen maar komen schijven als ze zelf iets te melden hebben en het wel op prijs stellen dat iemand hun steunt maar dan geen steun terug kunnen geven. Ieder mens is nou eenmaal anders dus als jij dat niet kan is dat prima en je moet je ook niet verplicht voelen om op een ander te reageren want dat is helemaal niet fijn.

@minoes: o balen zeg dat je man door zijn enkel is gegaan. Hopenlijk kan hij snel weer verder want jij het natuurlijk ook graag af zien.

@Janis: bedankt voor je lieve woordjes.

Geplaatst

pfff daar ben ik weer...2 dagen laterrrrr..wat een lachertje!

Allereerst Linda ik moet de hele tijd aan je denken..sjezus wat moet het nu spannend zijn voor jou zeg! Ik duim volop hoor!

Tinkerbell ook jij de 9e testen of eerder? sorry ik ben er niet meer zo bij maar leef wel mee hoop ookr dat het voor jou nu raak is natuurlijk!

Jessica ik las dat alles weer goed was met de kleine heerlijk he?! geniet er maar van hoor je hebt het zooo verdiend. Iedereen hier trouwens we hebben met z'n allen genoeg shit meegemaakt toch?!

PS vind je fot zo mooi op FB die van je buik met dat bloementruitje, echt prachtig! al wel een grote buik, hoeveel ben je al aangekomen? of is dat geheim haha!

Anjse wat mooi dat je kereltje het zo goed doet zeg, en een mooi gewichtje ook! Die van ons leggen we ook vanaf een uur of 6 boven neer en dat geeft hun (en ons) veel rust!

Sissy meid trek je het nog een beetje met het op en neer reizen naar het ziekenhuis? zwaar hoor, ik heb het 2 weken moeten doen en zqat er toen behoorlijk doorheen. Ik denk aan je en hoop dat je dametjes snel naar huis mogen! wel al super gewichtjes zeg!

Wilma, balen sterkte!

Janis, we mailen op fb, prachtig hoor die meid van jou!

Met ons gaat het goed maar echt mega druk!, slapen doe ik tussen de flessen door en snachts ben ik vaak hele nachten op omdat ze niet tegelijk komen (gelukkig) en mijn man moet werken en dus niet kan helpen. met andere woorden...ZWAAR MAAR WEL ERG MOOI.

Geplaatst

ahhh stiertje wat een mooie meiden!! ik smelt helemaal haha.

linda en tinkerbell jullie houden het wel spannend, ik duim hoor!!!

ik heb maandag echt een baal dag gehad, heb flink gejankt en veeeel chips gegeten, ben vandaag ongi geworden, en ik moet zeggen, het voelt al een opluchting, ik voelde me zo opgeblazen, en das nu weg, ik voel me lichamelijk een stuk beter!! die hormonsters ook...........

trouwens had ik jullie al verteld dat verpleegkundige ineke me maandag middag belde? ik zou zelf bellen maar kwam er niet aan toe, mijn laatste 2 puncties waren echt een hel, en dat houd me tegen om weer een poging te doen, dat begreep ze heel goed, het staat allemaal in mijn status. nu gaan ze in het grote overleg, bespreken of ik de volgende punctie onder narcose mag doen. die bespreking is pas volgende week maandag, dus nog ff afwachten, ik ben benieuwd.

minoes, lekker he dat zwemmen, heb ik ook gedaan, totdat het niet meer ging met mijn bekken instabiliteit.

ansje, wat jij schrijft over de rust sávonds dat herken ik ook!! onze maureen was ook veel beneden en ging met ons mee naar boven als wij naar bed gingen, totdat ook wij voor de rust haar rond 18:00 in de wieg boven neer legden, onze boef wilde niet meer slapen als het te stil was..... dat was ff een kwestie van wennen., en vanaf dat moment was ze een geweldige slaapster!!! en nog steeds,

alle nieuwe mama's geniet van de kostbare wonderen!!!

en alle zwangere meiden, koester je buikie, je gaat hem straks nog missen!! en zoals iedereen zegt, het is zo voorbij. ( al wil je tegen het einde dat het maar vast voorbij was)

liefs wilma

Geplaatst

@stiertje: erg leuke foto van de meiden! Ik had hem al op fb gezien maar kan er geen genoeg van krijgen haha.

@Wilma: Dus toch een flinke baaldag gehad maandag? Heerlijk he om je emoties dan weg te eten. Ik ben toch wel een beetje bang dat ik morgen ook wel in een zwart gat val hoor als het definitief wordt.

@Minoes: lekker aan het zwemmen geweest? 24 weken las ik net! Gaat echt heel snel hoor.

Ik heb gisteren bij mijn werkgever de opleiding voor kraamhulp aangevraagd. Lijkt me geweldig. Ik werk nu al 14 jaar in de thuiszorg en ben nu wel toe aan een nieuwe uitdaging. Als het goed is krijg ik binnen een week een uitnodiging voir een intake.

Geplaatst

@wilma: vergeet ik te zeggen dat het een mooie oplossing voor je zou zijn als je de punctie onder narcose zou mogen! Ik zelf wordt altijd doodziek van een narcose. Ook van de fentanyl wordt ik ziek dus de laatste punctie heb ik gevraagd om weinig verdoving zodat ik minder ziek zou worden. Dan maar meer pijn.

Maar mn punctie's waren ook altijd normaal en met maar weinig eicellen dus dat is ook een heel verschil.

Ik ben benieuwd of het mag! Lijkt me wel toch?

Geplaatst

Wilma, begrijp goed dat je even een flinke baaldag had! Ook wel lekker om er even aan toe te geven.

Maar fijn dat je evt een volgende keer onder narcose mag. Zeker na van die horrorpuncties, daar wordt je ook niet rustiger van ;-)

Ik ben ook wel wat angstiger geworden na de laatste keer....een week lang pijn is echt een drama.

Linda, niet aan het zwarte gat denken, het wordt gewoon een feestdag morgen!

Ik mag zaterdag past testen. Als ik i.i.g. niet eerder ongesteld wordt. Voel van alles, ben er niet gerust op.

Sterker nog, ik wordt elke ochtend om 5 uur al wakker en meteen zenuwachtig. Voel al dagen ongesteldheidskrampjes die dan ook weer weggaan. Gisteren echt keiharde steken in mijn onderbuik. Maar vooral die onzekerheid maakt me heel onrustig. Eigenlijk wil ik het gewoon weten waar ik aan toe ben. De uitkomst daar kan ik hoe dan ook wel meeleven al hoop ik natuurlijk heel heel heel hard dat het gewoon lekker raak is.

Geplaatst

Wilma ja logies dat je baal dag hebt gehad gatsie het is ook niet niks elke x teleurstelling sterkte lieverd

Linda meid het word gewoon een feestdagen morgen voor ons allemaal als ik iemand het gun ben jij het wel

Nog een dag meid ik denk er ook steeds aan

Tinkerbel meid jij nog 2 dagen spannends ik hoop het zo toi toi toi

Ja al weer 24 week spannend komt ineens dicht bij babykamer bijna klaar haha alleen nog grote kast en dan zal ik foto plaatsen

Hoest met de andere dames ?

Liefs

Geplaatst

Jessica, het gaat nu hard he? Al 24 weken! Nog lekker genieten van het getrappel van je kleine meid.

Wilma goed dat je alles er toch even uit hebt gegooid en lekker hebt toegegeven aan zo'n baaldag. Het is ook gewoon kl*te allemaal. Ik kan me voorstellen dat je niet zit te springen op weer zo'n horrorpunctie. Ik hoop dat je de volgende keer onder narcose mag. Dat zou al zoveel schelen.

Linda nog één dagje. Ik denk wel veel aan je hoor. Ik vind het zó spannend voor je en ik hoop morgen goed nieuws te lezen.

Gezellig als je langs wilt komen voor kraamvisite.

Tinkerbell, voor jou ook nog twee dagen in spanning zitten. Hoe is je gevoel?

Stiertje wat een prachtige meisjes heb je!

Hier alles oke. Vanaf gisteren leg ik de kleine man voor zijn slaapjes boven neer. Hij komt nu alleen beneden voor voeden en even knuffelen en spelen. Tot nu toe gaat het goed en heb ik wel het idee dat het helpt om hem boven neer te leggen. Hij heeft een stuk minder prikkels nu en dat merk ik 's nachts ook. Dan meldt hij zich voor een voeding en slaapt daarna ook zo weer verder.

Vanmorgen even lekker gewandeld en boodschapjes gedaan. Het is heerlijk weer.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, mijn gevoel? Phoe.

Ik was altijd erg positief, heb diep v binnen altijd het gevoel gehad dat het bij ons gewoon zou gaan lukken ondanks wat hobbels.

Heb eigenlijk nooit het gevoel dat er nooit een baby zal komen, weet alleen dat het niet zo makkelijk is.

Maar nu na 2 mislukte terugplaatsingen ben ik ineens toch wel wat angstiger geworden. Was er elke keer redelijk laconiek onder maar merk nu wel dat ik toch heel graag van al dat medische gedoe af wil zijn en ook wel bang aan het worden ben dat het helemaal niet meer gaat lukken....dat probeer ik dan ook maar weer snel van me af te zetten want jullie zijn er het levende voorbeeld van! Het kan....maar dat speelt wel door mijn hoofd.

Verder voel ik deze keer wel echt van alles itt de vorige keer. Hele zere borsten (wordt erger ipv minder) steken in m'n lies en moe. Maar toch, ik ken de bijwerkingen van Pregnyl dus weet ook hoe die je voor de gek kunnen houden. Al met al is deze keer anders dan de andere. Laten we hopen dat de uitkomst ook anders is!

Geplaatst

tinkerbell, wat je beschrijft kan ook goede dingen betekenen hoor!! toen ik zwanger was, heb ik de 1e maanden vreselijke ongesteldheids krampjes gehad en ik bleef maar broekloeren, als je zwanger bent dan is de emmy druk aan het verbouwen in jou buikhuisje hoor!! maar je word er wel onzeker van. zet'm op nog een paar dagen!!

en linda, phoe nog 1 dag he, nog niet stiekum een testje gedaan??

meiden als jullie zwanger zijn dan viert het hele forum feest!!!

ik duim nog hard voor jullie!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden