Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbel wat lief dat je het vraagt

Ja je leven is wel anders je moet ineens rekening houden

Maar wat je er voor terug krijgt ze verandert met de week en gaat ook elke x andere dingen doen haha en als ze honger heeft haha pffff gillen is net sirene haha maar het is zo'n schat

En jij nu lekker op je ei broeden en gewoon doen waar je goed bij voeld

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat zou ik graag een luikje in mijn buik willen!

Ben zooooo benieuwd hoe het daar binnen gaat.

Stilletjes hier hoor. Mon op vakantie.

Maar met de rest alles oké?

Geplaatst

Tinkerbell, hoe je het nog een beetje uit? Ja wat zou het mooi zijn om een luikje te hebben zodat je ziet wat er in je buik gebeurd. Heb je nog napijn gehad van de punctie?

Hier alles okee. Beetje moe van de drukke werkweek, ik moest ook nog extra werken omdat ik niet voldoende vakantie uren heb, dus moet na onze zomervakantie ook nog twee weken door. Joël heeft lopen spoken vannacht dus ben erg brak nu. Maar vroeg mijn bed in vanavond.

Hebben jullie babyboom nog gezien? Wat emotioneel he? Ik zat weer met tranen in de ogen te kijken. Al die stellen die hetzelfde meemaken als wij allemaal, als je dat dan zo weer ziet dan komt alles weer boven, hoeveel verdriet we hebben gehad en hoe je leeft tussen hoop en vrees. Wat een heftige tijd. Ik ben heel blij dat het voor ons zo goed is gegaan maar ik weet nog zo goed hoe de pijn voelde van toen het maar niet wilde lukken. Het zal altijd wel een beetje bij je blijven denk ik, maar dat mag ook.

Hoe is het met de andere meiden?

Liefs Ansje

Geplaatst

@tinkerbell: ja wat zou dat fijn zijn he als je in je buik kon kijken. Nu kunnen ze tegenwoordig zo veel maar helaas kun je na een tp niks anders doen dan afwachten. Van de bolletjes had ik inderdaad ook hele pijnlijke borsten.

Fijn dat je wat later op je werk kunt beginnen!

@minoes: Fijn dat het allemaal lekker gaat! Mooi meisje is ze hoor. Wel grappig want het shirtje hangt hier in de kamer te pronken en iedereen die hem ziet zegt: wat leuk een nichtje? Euh nou nee iemand van het forum en ze heeft toevallig dezelfde ( bijzondere) achternaam.

@Ansje: Jeee wat balen zeg moet je ook nog eens langer werken na je vakantie. Daar heb je dan toch helemaal geen zin meer in.

Ik heb babyboom net ook gezien en heb wat traantjes gelaten. Heel confronterend en herkenbaar allemaal. Eigenlijk zou ik er helemaal niet naar moeten kijken maar toch kon ik het niet laten.

Geplaatst

Linda vind knap dat je na baby boom kijkt ik kijk niet ben veel te emo

Ja toevallig hè onze naam ;-) wel grappig dat mensen het vragen

Hier gaat wat minder heb heel veel last van flash backs en ben dan heel prikkelbaar en Ilana is ook heel onrustig de laatste twee dagen dus reageer soms heel vel ook naar mijn man en word me dan te veel mensen zouden me helpen en niemand is er heel moeilijk en bloeddruk gaat niet goed

Sorry voor mijn geklaag moet heel even mijn ei kwijt voel me zo'n slecht mens

Hoest met andere dames?

Liefs

Geplaatst

Ik kijk geen babyboom...laat da soort zaken maar lekker aan me voorbij gaan. Zit er zelf middenin en heb daar wel genoeg aan.

Minoes, meid dat kan gewoon hoor. Je hebt zo je dagen. En dat is echt niet ontevreden of raar. Natuurlijk ben je bevoorrecht met zo'n prachtig meisje maar dat betekent niet dat je je nooit meer eens ongelukkig mag voelen. Dat mag gewoon hoor! Ik zou zeggen dat is volstrekt normaal en daar is niks vervelends aan. Daarnaast is je leventje totaal verandert, staan al je hormonen op de kop en heb je een best pittige operatie achter de rug. Dat gaat niet in je koude kleren zitten en dan heb je soms wel eens van dit soort dagen. Ik zou zeggen laatje lekker verwennen en voel je niet schuldig!!!

Geplaatst

Thanks tinkerbel voel me door mensen in de steek gelaten sta er gewoon alleen voor maakt het niet makelijker op

Maar goed we komen er wel :-)

Hoest met jou trek je het nog? Knuf

Geplaatst

Jessica wat rot he dat je af en toe een mindere dag hebt. Misschien begin je nu pas een beetje te beseffen wat er allemaal is gebeurd de afgelopen tijd.

het is ook niet niks en voel je absoluut niet schuldig dat je je af en toe wat minder voelt. I voelt jouw stemming vast aan en reageert daarop door onrustig te zijn. Heel normaal. Ik kan alleen maar zeggen, neem tijd voor jezelf als je dat nodig hebt. Daar kun je van opknappen en dat werkt ook weer positief door op je meisje.

Tinkerbell, hoe gaat het nu?

Liefs

Geplaatst

Lieve Jessica, Heb je gister al ff gebeld, maar wil je via deze weg ook ff zeggen dat ik het ook had, je hele leven is veranderd en dat moet allemaal een plekje krijgen en dat is niet zo 123 gedaan. Ik snap heel goed dat als er je wat beloofd is en ze het niet doen dat je daar van baalt, doe ik ook, maar je moet gewoon de mensen vragen om je te helpen, vaak doen ze het toch niet uit hun zelf. Kom op meis, je kan het. Ik denk dat ik voor de andere prille moeders ook wel mag spreken wij hebben het soms ook wel even lastig, dus het hoort er allemaal bij, het wordt straks echt makkelijker. Dikke knuffel. (ps je bent hier geen zeur hoor, we zijn er hier voor je!)

Ansje, wat balen man dat je nog langer door moet, bahhhhh. Hoe gaat het nu met de BV?

Tinkerbell, hoe gaat het met je?

En de rest van de meiden, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed, heb alleen een zere nek, maar voel al een stuk beter haha.

Met mijn BV gaat het wat minder, dus ik geef s nu ook fles bij, en rijstebloempap en fruithap. Ze groeit op dit moment als kool. Ze is zo'n lekker meisie.

Vanmiddag even met z'n drieen bootschappen doen en een kraamkadootje halen, pff moet echt gaan kijken van wat er leuk is haha moeilijk hihi.

Nou meiden fijn weekend.

Liefs Janis

Geplaatst

Bedankt dames doet me goed

Gelukkig dat het erbij hoord

Voelde me zo'n slecht mens

Gister avond en vanacht ging het allemaal al weer wat beter

En zie ik het allemaal anders

Janis kraam kado wat leuk weer een baby erbij ;-)

Balen dat de bv niet lekker loopt maar goed jullie meid groei d goed

Liefs

Geplaatst

Jessica, fijn dat je je al weer wat beter voelt! jah kraamkado, er is een heel mooi meisje 3 weken geleden geboren en daar gaan we morgen heen, om te bewonderen en mamma ff op te vrolijken!

Geplaatst

Janis, wij geven sinds een aantal weken ook een fles kunstvoeding per dag erbij omdat Joël niet genoeg heeft aan alleen de borstvoeding. Als ik aan het werk ben kolf ik maar zo'n 100-120 ml per keer. Als ik thuis ben iets meer. Overdag krijgt hij de borst, 's avonds tussen 7 en 8 200ml kunstvoeding. Dan slaapt hij door tot de volgende ochtend. Ik kolf dan 's avonds voordat ik naar bed ga nog een keer zodat ik voorraad voor de komende week kan opbouwen. Flessen van 180 drinkt hij zo leeg. Dus jij geeft ook al wat bij? Hoe vind ze de rijstebloem en fruithap?

Jessica fijn dat het nu wat beter gaat. Wat Janis ook al zei, gewoon om hulp vragen als je het nodig bent hoor. Mensen willen vaak graag helpen.

Tinkerbell kun je de spanning nog aan?

liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, ik geen 's ochtends en 's avonds rijstebloem bij de fles er bij, ze vind dat heerlijk, dan slaapt ze ook lekker door. fruithap vind ze ook erg lekker, maak vaak zelf.

Ik geef haar in de middag na iedere voeding KV bij, de ene keer drink ze 100 en de andere keer helemaal niet.

's avonds voor bed gaan dan krijgt ze eerst de borst weer en daarna de fles pap.

Ze doet het er super op zo.

Geef jij al rijstebloem en fruithap?

Liefs Janis

Geplaatst

Nee, ik geef nog geen fruithap en ook nog geen rijstebloem. Zolang het goed gaat zoals ik het nu doe willen we wachten tot J een half jaar is. Ben wel heel benieuwd hoe hij zal reageren op fruit. Maar P wil echt nog wachten, ook ivm met allergieën.

Pfff hebben jullie het ook zo warm? Het zweet gutst van m'n lijf als ik maar een stap verzet. Straks even langs vrienden lekker buiten in het zonnetje. Papa blijft lekker alleen thuis. Kan hij een keertje zijn eigen gang gaan ;)

Geplaatst

Heerlijk al die flesjes en fruithapjes ;-) hoop er over 9 maanden ook over mee te kunnen praten. Maar wat fijn dat het met jullie baby's allemaal zo goed gaat! Minoes, gaat het weer wat met je? Gewoon hulp vragen hoor, ik durf dat zelf ook niet zo snel maar meestal zijn er genoeg mensen die wel even willen helpen alleen er zelf niet mee komen.Met mij gaat het wat op en af. Aan de ene kant zijn de wachtweken fijn want er is heel veel hoop op een goede afloop en aan de andere kant zijn ze killing. Ik voel alles in mijn lijf, of juist niet. Zou ik de innesteling niet moeten voelen, zou mijn lijf al HCG aanmaken en ik me anders moeten voelen?mijn borsten doen pijn maar doen ze nu minder pijn dan vorige week? Ik voel niks anders en dan voel ik alweer dat verdrietige gevoel van 'het is vast wéér mislukt. En toch wil ik gewoon positief blijven want ik weet best dat je 9 van de 10 keer niks voelt en weet ik dat ik mezelf gek loop te maken. En het is tenslotte nog niet eens een week. vervelend hoor! En als ik dan bedenkt dat ik over een dikke week mag testen dan wordt ik echt doodsbang. Straks weer een teleurstelling... Maar ja, soms gaat het ook best hoor. En als ik lekker veel afleiding heb al helemaal. Ik mag de 16e testen, ik heb geen pregnyl gebruikt deze keer dus ik denk dat ik het iets eerder ga doen in het weekend volgende week. Dan hoef ik tenminste niet meteen te werken!Nou ik zet nog even een weekje door! Blijf duimen!!!! Thanks

Geplaatst

Tinkerbell, natuurlijk blijven we duimen!

Ansje, hoop voor je dat je bv goed blijft doen, rijstebloempap kan je ook eventueel ,savonds geven dat vult dan meer. En geeft geen allergische reacties volgens mij.

Jessica, het is gelukt om een leuk kadootje, ben benieuwd wat mams en paps er van vinden.......

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbel meid het is ook niet niks ik hoop dat je over 9 maanden een kleintje in je armen hebt

Ik duim me een ongeluk ;-)

Leuk ja janis ik hoop ook dat de ouders het leuk vinden ;-)

Ansje je kan ook zelf hapjes maken doe ik nu voor me zelf voor extra ijzer

Liefs

Geplaatst

Tinkerbel, vervelend he al de emoties en onzekerheden die komen kijken bij het zwanger worden..pfff...maar je moet inderdaad met testen doen wat jou het beste lijkt.

Sommigen vnden testen voor de testdatum erg onverstandig omdat je dan een positieve test kunt hebben en twee dagen later ongesteld kunt zijn, maar ik ben bv al begonnen met testen 1 week na de tp omdat ik op die manier het beste naar de testdatum toe kon leven. En wonder boven wonder had ik al een heeeeel licht streepje toen en werd die elke dag dat ik teste donkerder. En als die test geen tweede streepje zou geven dan kon ik me dagelijks een beetje meer voorbereiden op het verdriet van mislukking, snap je..dan komt de klap niet in 1 keer maar in gedeeltes ..nou ja ..misschien vaag verhaal..haha.

Minoes, vervelend dat je een dipje hebt/had..ik kan me dat helemaal voorstellen hoor..heb ik ookgehad en nu soms nog..tis ook allemaal niet niks. En jammer dat de mensen die je zouden helpen je nu in de steek laten, weet je wel weer gelijk wat je aan ze hebt en dat je niet op ze kunt rekenen. En jij kan het meid..jij bent een supermama!!:spoton:.

pfff.ik ben ook een beetje klaar met die warmte hoor..zweet me kapot en de dames hebben het 28 graden op hun kamertjes..we hebben maar ventialtoren neergezet en dat helpt goed. ! dame is een beetje ziekjes, krijg er maar weinig melk in en ze heeft beetje verhoging..zielig.

fijne dag allemaal!

Geplaatst

stiertje, wat vervelend dat een van je dames wat ziekjes is, vooral met deze temperaturen. Hoop dat ze snel weer opknapt en gaat drinken, misschien zo nu en dan wat water bij geven met deze temperaturen? Jou dames krijgen toch al wel fruithap? Meende ze foto,s gezien te hebben.

Hoe gaat het verder met jou?

Wij gaan vandaag op kraamvisite, ben zo benieuwd naar dat kleine poppie.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis veel plezier op kraamvisite vandaag!

Tinkerbell, ik kan me zo goed voorstellen dat je onzeker bent! het wachten is killing. Het is fijn omdat je hoop kan hebben op een zwangerschap en je weet dat je nu pas écht een kans maakt, maar aan de andere kant?...pff. Je wilt van alles voelen maar voel je van alles ga je weer twijfelen of dat kan komen doordat je zwanger bent of toch ongesteld kan worden. Het is gewoon zwaar. Maar je doet het goed hoor meid! Zoek maar veel afleiding. Gelukkig heb je ook dagen dat het goed gaat. Ik had het precies zo in die wachtweken. Aan de ene kant het vertrouwen van het komt wel goed, maar dat kon zo weer omslaan in pure wanhoop, want stel nou dat het niet gelukt is?

Het gekke was dat ik ook niet superveel voelde in de wachtweken. De buikpijn die ik had kwam nog van de punctie. De zere borsten kon van de bolletjes zijn. Ik had pas de laatste dagen voor testdatum een ander soort buikpijn, het voelde wel een beetje alsof in ongesteld moest worden maar toch was het anders.

We blijven voor je duimen!

Stiertje wat vervelend dat je kleine meisje koorts heeft en dan ook nog met die warmte!

28 graden op hun kamertje is warm. Bij Joël is het ook 26 graden. Ik krijg het ook maar niet koeler daar. Alleen met romper in zijn slaapzakje als ie slaapt.

Liefs Ansje

Geplaatst

Dank je stiertje ja mensen pfff ;-)

Wat zielig dat je kleine meid ziek was

Wel druk zeker met twee kleintjes

Mag van mij ook wel kouder Ilana drinkt overdag iets minder maar wil s'avonds meer

Janis veel plezier mensen niet te veel plagen hè ;-)

Hier een topper ze heeft van half 12 tot 5 uur geslapen

We reden gister terug met de auto krijsen haha wat nou weer ja honger en wil dan niet in de auto was helemaal nog geen tijd drama terug reis in de auto al de zoveelste x heen niks aan de hand terug haha

Liefs

Geplaatst

Jessica, juist de ouders veel plagen das nou leuk whahaha. Straks lekker babyknuffelen en foto,s maken heb er zin in.

Xx

Geplaatst

echt niet was erg rustig voor mijn doen, wel zeer gezellig en wat hebben jullie een mooi meisje, wat klein weer, kan me niet voorstellen dat s ook zo is geweest. Foto staat op facebook. Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden