Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tinkerbell ik zou zeggen afzeggen die in november is hopelijk niet meer nodig.

Heb eindelijk een mobiel met Internet, dus ff proberen of het zo lukt,maar zo te zien wel.

Kan ik jullie straks ook vanuit de wachtkamer op de hoogte houden ha ha

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet niet precies wanneer ze 1 en wanneer ze 2 terugplaatsen maar bij cryo's is het redelijk gebruikelijk om er 2 te doen. Dus ik ga maar voor 2 deze maand!!! En er is ook nog een normale eisprong dus met heeeeeeeeeeel veel geluk worden het er 3. Dat zou wel een giller zijn...mijn man en ik hebben wel gesproken over een tweeling, mocht dat gebeuren, en dat zien we wel zitten. Maar 3....haha...ach dat is dan maar zo. Tot nu toe zijn er 4 toppers verloren gegaan dus zo'n vaart zal het vast niet lopen. De kans om zwanger te worden van een cryo is 10-15 procent en dus veel minder dan bij een verse poging. Met een TP van 2 tegelijkertijd heb je toch dubbele kansen. Dus ik ga er maar een keer voor. Ben dan wel meteen door de cryo's heen....

Mon, je mobiele internet werkt zo te zien prima :toppie:

Hopen dat de echo woensdag oke is, dan ben ik weer een stapje verder. Het ontdooien vind ik wel echt spannend. Lees daar heel verschillende verhalen over. In sommige ziekenhuizen gaat het vaak fout. Het UMCG is er wel erg goed in en haalt een score van 90% dus dat geeft wel hoop.

Geplaatst

oeioei het wordt hier weer spannend..Tinkerbel ik ga voor je duimen hoor!! dus je laat 2 terugplaatsen met kans op een tweeling..is hartstikke leuk hoor!! tis niet zo goed voor je lijf maar dat is bijzaak haha!

Ik was een tijdej geleden bij het CB met de dames en toen kwam er een dame binnenn met een drieling..wow!! maar ja of je dan twee of drie hebt maakt dan ok al niet meer uit!

Mon lekker even chillen op mallorca..zucht ik krijg heimwee haha!

Minoes jouw kleine heeft dus veel last van de warmte? Die van mij trekken zich er niks van aan..nog altijd even actief en slapen gaat ook prima. Leuke foto's hoor van Ilana op FB!

Ansje nog twee weekjes en dan ben je vrij...wanneer begin je met de opleiding? Ik kreeg na mijn vakantie ook ff zomaar te horen dat ik op straat sta...ze hadden zich prima gered zonder mij tijdens mijn verlof dus nu wilden ze afscheid van me nemen...eikels. Nou ja per 1 november sta ik dus ook op straat. Heb wel een vaste baan dus heb er nog een vergoeding uitgesleept maar leuk is anders!

Iemand nog een collega nodig...??!!

Vianne welkom en leuk dat je meeschrijft!!

fijne dag allemaal!

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje actief geweest op dit forum maar ben er na een tijdje meegestopt omdat ik het toch lastig vond iedereen te volgen. Er liepen zoveel verhalen.

Ik zal proberen om zelf ook actief te blijven.

Groet!

Geplaatst

Hey dames

Even snel het word echt spannend hier leuk man

Ansje gaat het hard hè jullie zoon al weer half jaar

Dus lekker gezwommen trouwens vind j het wel lekker koud water Ilana niet haha

Stiertje Ilana slaapt en eet wel goed ze is alleen zo warm echt zielig

Fijn dat het goed gaat met jullie meisjes jij ook leuke foto's op fb schatjes

Puck leuk dat je weer mee komt schrijven

Hoest met de rest?

Liefs

Geplaatst

hoeraaaa! ik ben tante geworden van een gezond nichtje! Ik heb net even het huis van mijn zus en zwager roze versiert. Bleek ik een dyslectische slinger te hebben gekocht: Heora, een meisje!

@Stiertje, bedankt voor je welkom! Wat ontzettend shit om er zo uit te vliegen,hopelijk vind je snel wat anders! Mijn man is ook onverwachts er uit geknikkert, aan het einde van zijn proeftijd bedachten ze ineens dat het crisis was en dat zijn nieuwe functie toch niet uitkon...Dan sta je dus helemaal nergens want er was nog geen contract en zijn oude baan was natuurlijk wel opgezegd. Wel ja dat kon er ook nog wel bij!

Nou ja, dat komt ook wel weer een keer goed uiteindelijk, POSITIEF BLIJVEN maar weer! Vanmiddag gaan we ergens op kraamvisite bij vrienden die een dochter hebben via icsi, dus dat is altijd goed voor de positieve vibes!

Geplaatst

Puck welcome back!

Het is redelijk overzichtelijk hoor:

-Mon gaat in sept/okt voor haar eerste ICSI hyper na 6x eigen cyclus

-lLinda haar laatste poging is helaas uitgelopen op een miskraam en ze is aan het kijken of er nog vervolg stappen zijn

-Vianne is ook net mee gaan schrijven en begint ook aan haar eerste ICSI hyper na 6x eigen cyclus

-Wilma schrijft zo nu en dan mee en is bezig aan haar 2e ICSI dacht ik na de eigen cyclus

-en ik heb 6 x eigen cyclus achter de rug en ben nu toe aan de cryo's van ICSI hyper 1

Stiertje, Janis, Minoes, Ansje en Sissy zijn het afgelopen jaar allemaal bevallen!

Ik hoop dat ik nu niemand ben vergeten maar dan vult de volgende schrijver het vast wel ff aan :-))

Stiertje, wat een rotnieuws zeg. Nu zit je dus per 1 november zonder werk. Is er in jouw regio iets te vinden voor je? Zal niet meevallen in deze tijd denk ik. Al hoopt iedereen dat het aan het einde van het jaar allemaal toch weer wat beter gaat worden. Ik ken echt zoveel mensen die hun baan zijn kwijt geraakt de afgelopen tijd...ik hoop dat je snel weer iets nieuws vindt!

Ik ga morgen voor echo nummer 2.

Geplaatst

Hoi allemaal,

In juli zijn we begonnen met de eerste hyperstimulatie nadat de vorige was afgebroken. Vorige week zondag (12 augustus) zijn er 2 embryo's bij mij teruggeplaatst en 1 embryo kon worden ingevroren. De eerste wachtweek zijn we nog wel redelijk makkelijk doorgekomen. Ook afgelopen weekend lekker een paar dagen naar Berlijn geweest. De komende dagen kunnen we wel wegkijken. Vind het heel spannend en durf nog niet te denken aan de uitkomsten van een test.

we blijven goede hoop houden.

Groet, Jennie

Geplaatst

Wat spannend Jennie!

Die tweede wachtweek vind ik echt killing. Ik las deze vakantie een amerikaans boek over IVF en het blijkt dat bijna alle vrouwen de eerste 4 -5 dagen nog positief zijn en dan langzamerhand steeds meer last krijgen van die wachtweken. Ga je pas testen op de testdag of doe je het eerder?

Ik heb bij mijn aller eerste TP eerder getest (3 dagen en 2 dagen voor de datum) en testte toen positief. Terwijl ik op de dag zelf negatief testte. De keren daarna durfte ik niet meer en heb ik afgewacht. De laatste keer 2 dagen eerder getest en negatief, bleef ook negatief. Ze hebben ook onderzoek naar eventuele vroege zwangerschapskwaaltjes gedaan en bleek dat vrouwen die niet zwanger waren evenveel of weinig kwaaltjes hadden als de zwangeren. Dus ook daar kun je niks uit afleiden....Ik zal voor je duimen de komende week! Lekker veel afleiding zoeken helpt vaak het beste.

Ik heb vanochtend echo nr2 gehad. De follikel was 18mm en dus net Pregnyl gespoten. Maandag worden de cryo's terug geplaatst. Althans, als ze goed ontdooien. Dat vind ik echt zoooo spannend. Als we niks horen moeten we kwart v 4 in het UMCG zijn. Als ze bellen dan zijn ze niet goed ontdooit. Dat is dus echt de hele dag afwachten....brrrrr. Dus meiden laat maandag de duimen maar draaien!!!

Geplaatst

Hoi allemaal!

@Tinkerbell ik hoop jullie dat je een cryo teruggeplaatst hebt gekregen. Spannend!

Ik heb vandaag een test gedaan: negatief. Mocht eigenlijk pas maandag testen. Maar sinds maandag heb ik steeds een beetje bloedverlies en vandaag werd dat erger en kreeg daarbij ook nog buikpijn bij.

alleen zet het bloedverlies niet door en wordt de buikpijn ook niet erger. Vreemd... Ik ga er vanuit dat deze poging niet is gelukt.

groet!

Geplaatst

Ooh balen Puck, altijd weer even heel erg moeilijk, die teleurstelling. Het medische gedoe kan ik altijd wel handelen maar je wordt (althans ik wel) steeds banger voor teleurstellingen. Sterkte!

Cryootje al aan boord Tinkerbell?

Ik had vanmorgen de uitgangsecho dus we zijn weer los, het zag er allemaal uit zoals het moest gelukkig en nu dan een dosis van 150 spuiten. Ze heeft nog even uitgelegd (was een dokter die ik in gedachten altijd "de Vindicater"noem, ze klinkt een beetje als een vindicatmeisje, verder heel aardig hoor, prima dokter!) hoe ze nou aan die 100 i.e. van de vorige ronde kwam, dat gaat via een "flowchart": als je zo oud bent en je hebt meer dan zoveel follikels klaarliggen dan start je met dosis zus en als die factoren weer hoger of lager zijn dan met dosis zo. Alles om maar te voorkomen dat er overstimulatie ontstaat. Kennelijk is dat wel lastig te besturen want ik hoor toch best wel vaak eens dat iemand dat toch wel heeft.

Nou ja, whatever, hopelijk gaat het nu beter en hebben we een beetje gelijkmatig groeiende eitjes en een mooi aantal! Go follikels go!

Geplaatst

Puck het kan toch alle kanten op ik hoop het nog zo voor je sterkte

Vianne heel veel succes op naar mooi resultaat

Wij gaan dit weekend weg naar ameland mijn vader neemt ons mee huisje met zwembad enz was last minute heb er zin in

Ons meisje was ook flink gegroeid 5880 haha beste dame

Liefs

Geplaatst

Minoes, veel plezier op Ameland. Ben er al kind vaak geweest. Leuk dorp, mooi strand en hopelijk een beetje zon voor je.

Vianne, nu gaat het dus echt los. Leuk hoor. Enneh, goed dat je even hebt gevraagd naar die 100e. Nu hopen op lekker veel follikels en eicellen. Ik heb wel eens een terugplaatsing gehad bij die Vindicat dokter ;-)

Linda, al terug uit Turkije? Hoop dat je het fijn gehad hebt.

Ik heb maandag pas de terugplaatsing en hoor dan dus ook of het ontdooien goed gegaan is dus duimen dat ze niet bellen maandag (dan is het goed, als ze wel bellen is er iets mis)

Geplaatst

Puckie, ik vergat op jouw te reageren. Hoop dat het toch nog meevalt...een beetje oud bloed hoeft niet verkeerd te zijn.

Sterkte als het wel mis is....altijd zo K die teleurstellingen. Bah. Zal voor je duimen.

Geplaatst

Het is zo apart. De menstruatie zet (geluk) niet door. Gisteren overdag de hele dag buikpijn zoals tijdens de menstruatie en gisteravond was het overdag. Nog maar even een paar dagen geduld.... Fijn weekend allemaal.

ik ga met een vriendin 2 dagen afleiding zoeken in Utrecht.

Minods, veel plezier op Ameland.

Tinkerbell, ik ga voor je duimen.

Vianne, veel succes!

Geplaatst

Hey Puckie, mijn ervaring is inmiddels dat de gekste dingen gebeuren in deze "scene" dus wie weet, was het misschien innestelingsbloed of oud bloed of weet ik veel. Hopelijk wordt het toch nog wat!

Maandag dus Tinkerbell, duimen dat ze goed ontdooien! En Minoes veel plezier op Ameland, vaak geweest, mooi relaxeiland!

De eerste puregonnen zijn er hier alweer in gejast en daar gaan we weer! Ik heb net, Florence Nightingale als ik ben, even een ovenschotel voor mijn zus en zwager gemaakt. Scheelt weer als je niet hoeft te koken tijdens de kraamtijd. Dus die ga ik zo eens even brengen, even wat babyvibes opslurpen!

Geplaatst

Zo daar ben ik weer! Woensdagochtend om 04.00 zijn we thuisgekomen. Het was super!!! De foto's staan op fb. Alleen een minpuntje dat Denny een behoorlijke infectie aan zijn voet. Dus die kon naar de dokter daar. Godzijdank werkte de ab na een paar dagen want we knepen hem wel even flink. OAD heeft uiteindelijk nog een rolstoel geregeld zodat Denny toch van zijn kamer af kon. En wonder boven wonder is mijn oma er ook nog!

Nu zal ik even proberen op iedereen te reageren en ik hoop dat ik niemand vergeet.

@Vianne: Welkom hier. Gek eigenlijk dat je toch op de natuurlijke manier een zoontje hebt gekregen en het nu met icsi niet lukt. Balen dat je eerste hyper is afgebroken. Mijn eerste hyper werd ook bijna afgebroken omdat ik maar 3 follikels had ondanks de max dosering. De 2e had ik er ook maar 5 dus ook niet mega veel maar uiteindelijk nog wel 2 cryo's waar ik van de laatste zwanger ben geworden wat helaas is geeindigd in een miskraam. Nu is het voor ons na 8 jaar afgelopen.

@Stiertje: mooi balen dat je ontslag hebt gekregen. Leuke terugkomst van vakantie. Wat voor werk deed je? Je mag zat toch ook een beetje op de wip met zijn werk?

@Ansje: OOk een leuke vakantie gehad dus? Viel het mee allemaal voor het eerst met zijn drietjes weg?

@minoes: Veel plezier op Ameland

@Puck: Hmmm wat moet je daar nu allemaal van denken he? Toch nog een beetje moed proberen te houden.

@tinkerbell:Maandag de cryo tp!!! Ze worden allebei terug geplaatst als ze beiden goed ontdooiien? Ik had er 2 en ze zijn beide goed ontooit!

@mon: Hoe is het met jou?

Ik heb inmiddels bericht dat ik 17 september naar de anesthesist moet. Dus dan zal de operatie zo'n 4-6 weken later zijn.

Geplaatst

Linda welkom terug! Ik zag de foto's al op fb. Zijn leuk geworden! Wat balen dat Denny een infectie had. Hoe kwam hij daar zo aan? Hoe was het andere hotel? Beviel die net zo goed als waar jullie normaal gesproken heen gaan?

Vakantie met zijn drietjes was erg leuk, tuurlijk is het wel anders met een kleine er bij en moet je wat meer plannen en rekening houden met...maar bovenal was het erg gezellig om samen te zijn.

Spannend dat de operatie al bijna in zicht komt voor je. Het duurt nog wel even maar je weet nu ongeveer wanneer het gaat gebeuren.

Jessica veel plezier op Ameland!

Vianne welkom, de eerste puregon er al weer in. Succes met de behandeling en we duimen!

Puckie wat balen dat de test negatief was en dat je al wat bloedverlies had. Als het nu niet is gelukt heb je dan nog cryo's over?

Ik ga straks even met mijn moeder de stad in. Ik wil graag een origineel afscheidskadootje kopen voor het kinderdagverblijf waar ik werk. Volgende week is mijn laatste werkweek. Als jullie nog suggesties hebben?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hier lekker op ameland

Ilana vind zwemmen heerlijk en douchen ook

Het is gewoon lekker kwa weer

Puck spannend zeg ik duim voor je

Linda

Geplaatst

Linda lekkere vakantie gehad zag ik lekker dat je genoten hebt jammer van Denny dat die ontsteking had

Dus bijna naar ziekenhuis spannend zeg zie je tegen operatie op?

Tinkerbel spannend zeg ik hoop voor je dat ze goed ontdooien succes

Vianne dus ook flink aan de slag weer

Ansje lekker shoppen geniet er van

Dus je laatste dagen op kv jammer zeg

Oja warm jullie weer op regel met jullie menstruatie naar bevalling?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden