Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is onmogelijk om in de tweede ww positief te blijven. Ik weet het zeker....:sorry:

Als een eerste zwangerschapssymtoom gewoon heel chagrijnig op alles en iedereen is, dan kom ik in aanmerking voor een drieling.

Wat een K dag ook met al die regen en dan ook nog in het weekend...geen werk, geen afleiding.

Ik heb alle "het is weer mis" scenarios wel weer doordacht vandaag. Maar goed, morgen weer lekker aan het werk. Mooi veel afleiding deze week dus hopelijk minder tijd op na te denken. Ik ben s avonds overigens wel echt dood en doodmoe en dat terwijl ik normaal een nachtbraker ben. Maar dat zal wel door die vieze bollen utrogestan komen ;-)

Zaterdag de 14e ga ik testen, dat is dan wachtdag 14, moet kunnen lijkt mij zonder pregnyl...dus nog 6 nachtjes....

Geplaatst

Lieve lieve tinkerbel het is ook echt niet makelijk om positief te blijven pfff meid wat heb ik het met je te doen

Ik wou dat ik de klok vooruit kon zetten en posi test kon schenken ;-)

Sterkte meid ik denk en duim voor je

Dikke knuf x

Geplaatst

Lieve Tinkerbell,

Natuurlijk niet het niet makkelijk om positief te blijven, kon je maar even in de tijd vooruit kijken. Meis we zijn er voor je! Dikke knuffel.

Jessica, kan me nu ineens niet meer voorstellen dat S ook zo klein is geweest, wat zelfs nog kleiner. Dan kan je wel zien hoe snel de ontwikkeling eigenlijk gaat.

Hier nog steeds wat last van mijn nek, hoop wel dat het snel over zal gaan bah, je wordt er zo moe van.

S is het er geloof ik even niet mee eens dat ik nu even aan het typen ben haha.

Linda hoe is het met jou?

Mon jij lekker in Noorwegen toch?

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbell, ik heb wel met je te doen hoor. Het is ook ongelooflijk moeilijk soms om positief te blijven. Je kan denk ik best al eerder testen. Heeft Stiertje ook gedaan.

Linda hoe is het met jou?

Mon heerlijk aan het genieten in Noorwegen.

Stiertje hoe is het met je kleine meid? Is de koorts alweer gezakt?

Jessica en Janis, leuke foto van jullie meiden op fb. Wat een verschil dan alweer he tussen S en I. Janis kun je je nog voorstellen dat S zo klein is geweest? Zo lang is het nog niet geleden maar als je het verschil nu al ziet tussen die twee. Het gaat veel te snel allemaal.

Joël heeft sinds een aantal dagen zijn stem echt ontdekt. Meestal is dat wel leuk want dan hoor je hem van die schattige gilgeluidjes maken.

Helaas kan hij sinds een aantal dagen ook flink krijsen en dan ook echt hard! De buren zullen wel denken...haha. Ik vind het wel lastig soms wat ik dan moet doen. Vanmorgen heb ik hem even uit bedje gehaald toen hij zo tekeer ging, even geknuffeld en toen weer weggelegd. Hij begon toen direct weer maar viel uiteindelijk toch in slaap na 5 minuten. Herkennen jullie dit? En zo ja wat doen jullie?

Liefs Ansje

Geplaatst

Janis gek hè dat s ook zo klein was

Ansje leuk hè ja tijd gaat heel snel

Nog 5 dagen en dan is ze een maand

Dat krijsen ken ik wel haha meestal pak ik haar en leg haar weer terug meestal werkt dat

Liefs

Geplaatst

Ansje, jah zo onvoorstelbaar hoe snel de ontwikkeling gaat, zo stevig als S al nu aanvoeld echt enorm bijzonder, wel ook erg leuk om een pas geboren baby te zien en te knuffelen.

maar voor J, S heeft ook haar momenten ook als ze tegen haar slaap aan zit, wat ik vaak doe is, het bedritueel, en dan ga ik weg en kijk op de klok en wacht even af, als ze dan nog niet slaapt dan druk ik even het speentje er in en zeg dat ik er ben en dan ga ik weer weg. Opzich werkt dat wel. Als ze echt over de rooie is dan pak ik haar er ook uit. En als ze rustig is dan leg ik haar weer terug.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ps jessica, je moet je banner veranderen hihi

Knuffel, Janis

Geplaatst

hier even een kort berichtje vanuit het prachtige noorwegen.

ben blij dat ik eindelijk even op internet kan, was zo benieuwd hoe het met tinkerbell is ( de rest van de dames ook hoor )

nog een paarr dagen en dan mag je testen he?

vallen de bolletjes je mee om ze in te brengen en dus geen pregnyl, dan zou je wat eerer kunnen testen toch???????? of toch maar niet.

nou mijn gedachten zijn bij je hoor en ook van hieruit ben ik druk aan het duimen.

zaterdag zijn we weer thuis dus dan reageer ik ook wel even op de rest.

tinkerbell succes en ik wil positieve berichten zien hoor..kom op!!!!!!!

liefs mon

Geplaatst

Hi Mon,

wat leuk dat je even komt gluren tijdens je vakantie!

ik mag pas de 16e testen maar ga het zaterdag (14e) al doen. Ik vind het zelf prettiger in het weekend en het moet kunnen zonder pregnyl.

Die bollen zijn goed te doen. Ik vind het prettiger dan Pregnyl omdat je er elke dag even "iets aan doet" en ik heb minder bijwerkingen. En je kunt eerder testen ;-))

ik heb wel zo'n bollen-schieter erbij, dat is een soort inbrenghuls die hadden ze in het ZH. Dat is een stuk makkelijker en ook minder vies dan met de hand. Het is andere best lastig om ze heel diep weg te zetten. Beetje smerig verhaal maar ja...ik vind het wel vervelend dat je elke 8 uur die dingen moet nemen. De gyn zei dat er wel eens een kwartier of halfuur tussen mocht zitten maar ik wil het natuurlijk allemaal precies op tijd doen. Dus laat naar bed en dan weer op tijd eruit ook in het weekend. Maar slaap daarna zo weer verder.

Geniet van je vakantie! Ik zet nog even door. Ging vandaag wel weer goed. Heb nog geen klachtjes ofzo maar we zullen zien dit weekend. Ik hoop op heel erg goed bericht als je weer thuis bent.

Geplaatst

Enneh Minoes, helemaal eens hoor die avatar en je handtekening moeten even aangepast! Zometeen ben je 52 weken zwanger....hahaha. Zou wel een wereldwonder zijn denk ik!

En verder bedankt voor al jullie steun! Doet me erg goed in deze spannende tijd. X

Geplaatst

Mon mooi dat je zo aan het genieten bent!

Tinkerbell, die inbrenghuls is inderdaad fijn, scheelt een hoop geklieder haha. Hoe is het met de shagrijnigheid? Haha, voel je je al weer iets beter?

Geplaatst

Hi Ansje,

Het gaat :-) ik ben gewoon erg snel opvliegend momenteel. Ik geef thuis die bollen gewoon de schuld maar ik merk ook op mijn werk dat het me snel teveel is. Kan gewoon weinig hebben momenteel.

verder ben ik wel weer redelijk optimistisch en hoopvol. Op naar zaterdag!

Geplaatst

Mon, wat leuk om wat te horen vanuit Noorwegen, hoop dat je het naar je zin hebt. Zaterdag aleweer voorbij.... jammer.

Tinkerbell, kan je huneurig van de bollen worden? Anders goed teken zou ik zeggen.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, heb geen idee of je opvliegend wordt van die bollen maar ik durf verder nergens aan te denken...

ik heb vandaag een vreemd gevoel heel laag in mijn onderbuik. Net of het daar steekt ofzo, heel vreemd gevoel achter mijn schaambeen.

Het kan mijn menstruatie zijn die eraan komt, als is dat erg vroeg (kan eigenlijk pas vanaf vrijdag en ik ben altijd op tijd) of iets anders...gaat nu wel echt spannend worden. Nou ja, ik voel in ieder geval 'iets' maar weet ook dat het niks hoeft te zeggen. Ik heb al veel vaker van alles gevoeld. Keep my fingers crossed.

Geplaatst

Tinkerbell de spanning stijgt!! Je voelt al wel iest ongewoons..dat kan positief zijn natuurlijk. Ik duim nog steeds en op naar zaterdag

liefs stiertje

Geplaatst

Weer een nachtje slapen achter de rug! Begint nu wel echt spannend te worden, ik kan donderdag of vrijdag ook ongy worden dus dat maakt het allemaal nog een slagje spannender. Wat zou het toch fijn zijn als dit vooralsnog mijn laatste wachtweken zouden zijn!

Verder kan ik er echt geen pijl op trekken. Ik had de eerste week allemaal klachtjes en die zijn nu weg. Maar ik denk dat die met de pregnyl te maken hadden. Toen die ongeveer uit mijn lijf was, waren alle klachten ook weg. Dus tsja...heb zo nu en dan een vreemd drukkend gevoel onderin mijn buik en had gisteren aan 1 kant dus naar mijn lies toe een stekend gevoel. Maar dat kan natuurlijk van alles zijn. Verder voel ik me eigenlijk gewoon heel normaal. Kan niks anders doen dan wachten...

Hoe is het met de rest van de dames? Alle baby's een beetje onder controle? Haha.

Minoes, voel je je weer wat beter?

Linda, al vakantieplannen?

Greetz!

Geplaatst

Tinkerbel spannend meid ik duim heel hard ;-)

Ik hoop dat dat trekkerig gevoel positief is

Ilana is wat onrustig maar doet het zo goed

Ze spuugt ook beetje meer dus zal wel ergens last van hebben

Gister op cb ze was 1 kilo gegroeid haha en hoezo 54 cm Umcg is heg ze was gister 51 ???

Liefs

Geplaatst

Tinkerbell: De spanning stijgt voor je!! Het is best logisch dat je zo sjacherijnig bent. Je emoties vliegen ook van hot naar her.

Ik kan me voorstellen dat je in het weekend gaat testen zodat het niet even snel voor je werk aan hoeft. Ik nam meestal vrij als het niet zo uit kwam dat ik in een weekend al kon testen.

Ja wij gaan over 4 weken naar Turkije.

@minoes: wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit. ZAl wel door de hormonen komen. Je moeder en tante zouden je komen helpen toch? maar die laten het nu afweten?

@Mon:leuk dat je even komt koekeloeren tijdens je vakantie.

@ansje: fijn dat we nu toch weer een datum hebben geprikt. Heb je nog steeds dezelfde wensen of heb je liever iets anders nu?

Geplaatst

Linda nog even en dan ga je lekker op vakantie even de boel de boel

ik wou nog even zeggen wat heb je ook een mooie zoon en wat doet die het goed fijn gevoel of niet

Ja precies ze zouden me helpen nu sta ik er alleen voor en in het weekend moet mijn man ook het huis nog doen en doe zelf ook weer genoeg

Liefs

Geplaatst

Linda, lekker weer naar turkije, waar zitten jullie?

Tinkerbell, nog een paar dagen meis, duim duim duim! Heb jij ook facebook? Ben wel benieuwd naar de echte tinkerbell.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier alles oke, nek knapt gelukkig op. Had vandaag schoonmaakbui haha. Nu weer lekker ff relaxed, hoop dat S ff slaapt zodat ik ook zo ff lekker op de bank kan.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda, dus naar Turkije. Heerlijk! Dan weet je zeker dat je van dit typische Hollandse weer verlost bent.

Je zult op Terschelling zitten met al die regen!? Wij gaan naar de Provence over 2 weken. Altijd mooi weer en ook goed te doen mocht ik zwanger zijn.

Janis, ik zit niet op facebook. Maar wat wil je weten? Hahaha. Vraag maar raak!

Ik ga door zo'n dag heen echt met ups en downs. Soms kan ik helemaal in mineur raken omdat ik bijv geen last van zere borsten heb of misselijk ben en soms ben ik helemaal enthousiast omdat ik toch écht iets voel wat anders is dan anders...nou een lekker emotioneel wrakje dus momenteel. Mijn man kan er wel gek van worden. Ik was vandaag zo boos op hem: had hij zaterdag afgesproken om te gaan zeilen en dat terwijl we s ochtends gaan testen. Zegt hij: nou ja, ik hoef pas om 10 uur weg dan hebben we toch allang getest.....grrrrrrr. Nou ja, mannen! Mannen beleven het toch anders naar mijn idee, hij is er veel laconieker onder. Hadden jullie dat ook?

Groetjes!

Geplaatst

Tinkerbell, tja mannen.......... Ik was gewoon benieuw hoe je er uit zag enz. Waarje woont, of je huisdieren hebt. Wat je hobbys zijn enz. Dan heb je er een gezicht bij

Maar ehh wij gaan wel naar Terschelling whahaha. Vaak is het daar wel mooi weer en is het op de.wal bagger

Meis nog een paar dagen, weet dat het moeilijk is maar probeer niet te veel naar je lichaam te voelen want die kan je enorm voor de gek houden. Op naar zaterdag. Op naar positief nieuws hier.

Dikke knuffel

Geplaatst

Hahaha, Janis. Echt waar? Terschelling?! Sorry. Ik zal duimen voor mooi weer voor je.

Ik ging vroeger met mijn ouders altijd naar Vlieland en als het mooi weer is dan hoef je echt niet ver weg. Maar ja, dat weer hè? Ach alles wat nu valt, valt dan niet.

Ik probeer ook niet alteveel op mijn lichaam te letten maar nu mijn menstruatiedatum steeds dichterbij komt wordt het wel steeds lastiger. Nog 2,5 dagen :-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden