Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik het woord vlekkeloos hoor, moet ik voortaan aan jou denken Nine! Ik heb ook zoiets van: het begint raar, met een prachtig resultaat!

Vanavond begin ik weer met gifmengen, zal weer even wennen zijn. Een vriendin vroeg of ik dat nieuwe hormoon weer had en toen bedacht ik dat ik dat eigenlijk niet heb kunnen uitvinden, of Menopur nou beter is... Was ongeveer een zelfde aantal follikels als bij ICSI 2 maar het is nooit tot een punctie gekomen dus ben benieuwd!

22 juni de eerste FM...

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend weer!!!

Wij hebben bij onze laatste poging ook de overstap op menopur gemaakt. Niet meer follikels en de groei ging iets minder snel (normaal turbo!!), maar de kwaliteit van de emmy's was wel beter!

Let it be!!

Succes meid en veel plezier met je thuislab ;-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Gelukkig dat het goed is afgelopen. En ik snap het wel hoor dat je in je eigen ziekenhuis de basis doet zeg maar. Het heen en weer gerij is toch een gedoe en dat vind ik al om elke keer naar het EMC te gaan terwijl het voor mij maar 10 min. rijden is. Het parkeren vind ik er zo crime. Maar ja dit is onze laatste keer dus dan is het over met het gezeur van de zkh.

Geplaatst

Nou, het heeft dus wel wat voeten in aarde gehad lees ik. Gewoon 'dom deur 'doen zeggen ze hier in onze buurt. (Focussen op waar je mee bezig bent.) Groet Joy1

Geplaatst

Hoi Caroline

Wat een gedoe, zeg, had heel wat om bij te lezen! Dit was voor mij de reden om wel 4x per week naar Rotterdam te rijden vanuit Bergen op Zoom, maar ik heb natuurlijk geen dochter waar ik oppas voor moet regelen! Gelukkig dat dit je eerste ervaring was van miscommunicatie! Fijn dat het allemaal goed is gekomen! Hoeveel menopur moet je spuiten! Ik zat op een gegeven moment aan 3 en een halve ampul, maar ze hadden me nooit verteld dat je met 1 vloeistof 3 droogstof kon mengen, dus ik spoot elke avond 3,5 ml vloeistof naar binnen haha.

Kwam hier pas deze poging achter!

Weet je al wanneer je eerste fm is? Misschien zie ik je nog wel in het EMC. Heb 28n juni de eerste echo! Spannend!!!!!!

Succes met alles, mijn duimen draaien!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Alice,

Ik spuit 225 Menopur, dus dat zijn 3 'potjes' op 1 buisje vloeistof. Gister weer begonnen, was meteen weer gewend maar daarna zie je alles op tafel liggen en dacht ik toch even: wat een gedoe zeg! Maar ik heb totaal geen moeite met spuiten dus dat scheelt. Vandaag is ook de hoofdpijn weg die ik de eerste 2 dagen van de deca had dus dat is fijn.

Ik heb dinsdag, de 22ste, de eerste FM bij dr. van G., mijn 'eigen' gyn. weer eens, dus das mooi, ben benieuwd. De vorige keer had ik hem ook bij de eerste meting en toen was hij een beetje somber over de hoeveelheid en grootte, maar het gaat bij mij nou eenmaal niet zo snel, kwam steeds wel weer goed, dus daar ga ik nu ook van uit.

In het EMC kom ik pas met de TP, dus dat zal over een dikke 2 weken pas zijn verwacht ik.

Veel succes, ben benieuwd, wat fijn dat je de eerste Bergse van het forum bent met een goed resultaat! Nu de rest nog!

Geplaatst

Hoi Caroline,

Dat gaat inderdaad een stuk beter 1 buije op 3 potjes, scheelt een hoop vloeistof! Ik heb gelukkig ook geen problemen met spuiten. Ik reageer ook zo slecht, en ik heb afgelopen keer 4 weken moeten spuiten voor een eiblaasje! Ik dacht dat dat slecht zou zijn voor de kwaliteit, maar zoals je ziet, het is gelukt! Kwaliteit boven kwantiteit!

Het zou idd fijn zijn als iedereen hier een goed resultaat mag halen!

Veel succes met je spuiten, ik lees wel hoe het verder groeit!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi caroline

Ik spuit ook Menopur (225), vorige poging (korte protocol) spoot ik 10 dagen en nu ben ik al 13 dagen aan het spuiten, straks weer een echo.

Alles groeit wel maar er was dinsdag 1 dominante en ze willen er tenminste 3 van 17mm hebben op he moment van inplanning.

Op zich vind ik het niet erg dat ik nu langer spuit, de vorige keer leek het allemaal iets te snel te gaan waardoor er maar van 2 embryos de deling mooi verliep.

de artsen (zowel in NL als Brussel) zagen liever een rustige gelijkmatige rijping.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Maakte ik toch bijna een grote blunder vanmorgen... ik was vergeten de spuiten en doosje gisteravond op te ruimen en mijn dochter kwam beneden om te ontbijten. Ze wilde aan tafel gaan zitten en ik kon alles nog net voor haar neus weggrissen, pfoeh! Ik zat later te denken, als ze het had zien liggen, wat had ik moeten zeggen? Geen idee eigenlijk...

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik bedank je hier even voor je succeswensen!

Jij natuurlijk ook heel veel succes! We lopen redelijk gelijk...

Geplaatst

Oeps Caroline...... Weet je dochter niet dat jullie bezig zijn om een broertje of zusje voor haar te maken? Of weet ze dat wel, maar niet dat je daar injecties voor moet nemen?

Toen wij een paar daagjes weggingen in mei hebben ze de spuiten gezien, en reageerden er heel nuchter onder toen ik uitlegde waar het voor was! Achteraf gezien ook wel goed dat ze het hebben gezien, want mijn nichtje vroeg zich af hoe het nu kan dat ik nu wel zwanger ben..... Ik heb in het begin om uit te kunnen leggen waarom wij geen kinderen hebben gezegd dat ik geen eitjes heb! Dat was iets makkelijker dat uit te leggen dan dat mijn hypofyse niet werkt!

Hoe gaat het spuiten? Heb je veel last? Spannend dinsdag de eerste echo, ben benieuwd of het al bij je groeit! Ik heb maandag intake MvM!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Alice,

Nee, mijn dochter weet van niks. Ik wil haar de teleurstelling besparen als het niet lukt. Ze wil heel graag een zusje en af en toe praat ze daar over, gelukkig niet zo vaak. Haar beste vriendinnetje hier in de straat heeft een oudere zus en een zusje van anderhalf waar ze helemaal dol op is en andersom. Ik zou het haar best uit kunnen leggen maar als ze zou weten dat ik bezig ben, zou ze denken dat ze een zusje of broertje krijgt en dat ook gaan rondbazuinen. Hoe ga ik haar dan vertellen dat het niet gelukt is? Ik moet er niet aan denken. Nee, ik hou het vaag, dat ik hoop dat het ooit nog gebeurt maar misschien ook niet.

Het gaat goed hoor, ik heb er gelukkig nooit zoveel last van, behalve af en toe hoofdpijn, maar dat was nu eigenlijk alleen de eerste 2 dagen. Inderdaad spannend dinsdag, ben benieuwd wat er te zien is! Zal het uiteraard hier laten weten.

Goh, MvM, gaat snel zo he! Is wel een leuke bevestiging. Ik heb het ook gedaan toen ik zwanger was, echt als enige van al mijn vriendinnen, die zagen dat allemaal niet zitten toen ze zwanger waren. Het is niet zo vanzelfsprekend denk ik als voor alle dames hier op het forum en dat is ook wel logisch denk ik. Veel plezier ermee!

Gast Sannie66
Geplaatst

Woensdag je 1e FM alweer! Hoop echt dat door de Menopur het lekker is gegroeid...

Geplaatst

Dinsdag schat... geeft niet. Las dat het redelijk goed met je gaat en je wat kleine dingen hebt gekocht? lijkt me een gezonde houding, van het positieve uit gaan! Ik ben ook heel benieuwd, vind deze eerste anderhalve week altijd zo raar: je spuit wel, maar je hebt geen idee wat er daarbinnen gebeurt, of het lekker groeit enzo...

Geplaatst

Hoi Caroline,

Hoe oud is je dochter eigenlijk? Ik snap dat je het niet verteld tegen je dochter, omdat ze er dan idd misschien vanuit gaat dat ze een broertje of zusje krijgt! Als je zwanger bent is het nog tijd genoeg om het te vertellen. Ik vergelijk altijd een beetje met mijn nichtjes, die vragen nu al wanneer de baby komt. dat duurt nog heeeeeeel lang!

Voor mij was de aanmelding bij MvM een heel logische stap! Dat was ook bijna het eerste wat ik deed na mijn positieve test! Das wel het minste wat ik kan doen, tenminste, zo voelt het voor mij. Ik moeyt zeggen iedereen in mijn omgeving, vruchtbaarheidsproblemen of geen vruchtbaarheidsproblemen, iedereen die zwanger was heeft eraan mee gedaan!

Ik had ook nooit last van de hormoonspuiten gelukkig! Hoelang ben je nu aan het spuiten?

Liefs Alice

Geplaatst

Carolien, Haha, Ik zie het al voor mij, de spullen wegritsen van tafel. Oeps. Gut, Ik zat ook al te denken wat ik zou zeggen. Toevallig moet ik onze hond ook spuiten dus misschien wat die richting op praten...Ik zou het geloof ik ook niet vertellen hoor. Ik vind wel dat je gelijk hebt. Alles te weten maakt niet gelukkig is het spreekwoord, ach voor een ieder is de situatie weer wat anders, elk kind is anders. Doen waarvan je denk wat wijs is. Succes met verder spuiten. groet Joy1

Geplaatst

Ik ben nu bijna een week bezig, begonnen op 13 juni. Mijn dochter is 6 (staat trouwens links bij mijn gegevens maar geeft niet hoor :-)) en ik heb al zitten denken dat als het lukt, ik ook een dilemma heb met MvM... Je mag toch met 6 weken beginnen? Ik denk dat ik sowieso eerst een eerste echo zou afwachten voordat ik haar iets vertel, dus dat wordt later beginnen denk ik. Valt natuurlijk wel op die kannen...

Ja, heel raar eigenlijk dat ik niemand ken die meedeed. Ze waren allemaal verbaasd dat ik het wel deed, toen had ik trouwens nooit kunnen denken dat ik het ooit zelf nodig zou hebben!

Geplaatst

Ja Carolien, die kannen vallen wel op. Ik las laatst dat ze nu blauw zijn.....Ik kreeg een nichtje/buurmeisje op bezoek die mij de vraag stelde...Wat is dat....Ik heb toen verteld dat er een stofje in de plas zat waar ze een medicijn van kunnen maken. En dat ik daar mijn plas in deed. Ze vroeg niet door...wel zei ze oh...dat is mooi!!Haha, ja was mijn reactie dat is zeker mooi!!

Geplaatst

Hee meiden,

Het zijn idd flinke blauwe kannen. En dan ook nog 2 kratjes op de stoep. Ik kon het voor de buren dus ook niet lang stil houden. Wilde namelijk dat ik de poort gewoon op slot kon doen en het moest dus in de voortuin staan.

Maar je kan ook later beginnen hoor! Alle hulp is welkom, dus je kan ook van de 10e tot de 16e week van je zwangerschap doneren!

Succes meiden, ik blijf jullie volgen!

Geplaatst

Oeps niet gezien Carolien:oops:

Wordt dan straks een drukke bedoening bij ons in de straat, er staan al bij 3 huizen van die kratten!!!! Zou iedereen weten waar die voor zijn? Of Alleen mensen die zelf meedoen of mee hebben gedaan?

Liefs Alice

Geplaatst

Ha ha Gerda, het lijkt wel of jij medewerkster van MvM bent!

Ik denk alleen mensen die zelf meedoen. Wat grappig dat er drie huizen zijn met van die kratten! Overigens werd mij 7 jaar geleden toen ik zwanger was verteld dat je het ook zelf ergens mag brengen, als je niet wilt dat het op je stoep staat. Voor de buren zou het me niks kunnen schelen (hebben we nauwelijks contact mee), de overburen misschien... maar het gaat mij om mijn dochter. Ik kan moeilijk die kannen verstoppen en ik ben bang dat ze het ook wel ruikt want dat kan ik me nog wel herinneren (toen waren ze groen trouwens). Ach laat ik eerst eens zwanger worden!!!

Geplaatst

Dus je dochter weet waar die kannen voor zijn? En je kan ook altijd na je eerste echo starten natuurlijk!

Ik vind het juist positief om hier al over na te denken! Gewoon ervan uit gaan dat je zwanger raakt!

Succes.....toi toi toi

Geplaatst

Hey Caroline,

Je kunt de kannen ook wegbrengen. Ben net klaar met MvM, bij kwamen ze halen. Ik verstopte ze achter een pot met een buxus bij de voordeur.

Verder stinken ze een stuk minder, ze hebben een nieuw desinfectiemiddel (ruikt wat naar Jenever)

Ik hoop zo dat je zover komt. Hoe gaat het verder? Veel last van de hormonen?

X Moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden