Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Fren, ze hebben het in ieder geval warm genoeg vandaag pfff...

Je gelooft het niet, maar we hadden op de terugweg pech met de auto! Hebben 2 uur zitten wachten op de hulpdienst, toen weer terug naar de garage in Rotterdam, vervangend vervoer regelen... Het eerst kwartier voetbal hebben we daar zitten kijken, om kwart over 5 waren we pas thuis!! Wat een dag, dit kon er kennelijk ook nog wel bij. (Kan nou niks normaal gaan deze keer? Nee dus...)

Maar goed, waar het om gaat: ik heb 2 embryootjes teruggekregen! Er waren 10 eicellen, ze heeft er 8 kunnen injecteren (gelukkig maar, als je ziet hoe dat gegaan is), er waren 5 embryo's ontstaan en 3 hebben zich doorgedeeld. De 2 mooiste heb ik gekregen waren 4- cellig en 7-cellig.

Toen ik enigszins teleurgesteld reageerde op de 4-cellige werd mij verzekerd dat die zich bij wijze van spreken vandaag nog kan delen... Die laatste laten ze tot morgen om eventueel in te vriezen maar daar geloof ik niet meer in.

Nu maar weer afwachten! Door de vertraging kon ik niet op tijd de bollen nemen dus heb ik pas om kwart over 5 gedaan... zal wel geen ramp zijn neem ik aan.

Ik heb nu zo'n proppenschieter maar vraag me af wat het handigst is? Ik ga er maar even een topic voor openen, dan krijg ik meer respons.

Nou meiden, voorlopig gebeurt er hier niet zo veel...

Geplaatst

Hoi Caroline

Dit moet wel een succes worden met alle strubbelingen er omheen. Alles wat tegen kon zitten...... Toch best een mooie score? Morgen hoor je dan of die ene toch een cryo wordt? Nu de spannende wachtweken in! Lekker broeden.....Ik duim voor je!

Toi toi toi!

Ik ben nu wel heel benieuwd naar dr H. haha. Ik zie het wel! Ik heb in de afgelopen jaren veel geleerd, dus laat me niet zomaar meer met een kluitje in het riet sturen!

Ik laat weten hoe het was!

Groetjes Alice

Gast Shanna42
Geplaatst

Je hebt later in ieder geval een mooi verhaal aan je kind te vertellen ;-) succes de komende wachtweken.

Liefs van Shan

Geplaatst

Ja dat had ik ook al bedacht Shanna... en ook nog gewonnen van Brazilie wat ik echt niet had verwacht... Een bijzondere dag.

Alice ik moet wachten op de brief voor die eventuele cryo, maar zoals je in mijn handtekening kunt zien heb ik die nog nooit gehad ondanks veel embryo's dus lijkt me sterk dat ze deze ene nou hebben ingevroren.

Geplaatst

Hai Caroline

Jeetje jullie hebben een zeer bewogen dag achter de rug zeg, gelukkig de pech na de tp en niet net van te voren....met heel jullie aanloop naar deze tp moet het toch wel goed gaan nu!?

Mooi dat er 2 mooitjes zijn teruggeplaatst, heel veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

De auto deed eigenlijk al een paar dagen raar, reed zaterdag naar mijn ouders en hij trok niet goed op op de snelweg. Daarom had ik gevraagd of die moeder van school ons met haar eigen auto wilde brengen met de punctie. Vanochtend zat ik te twijfelen om een auto te lenen, maar we moesten vrij snel weg, dus dacht ik ach, zal wel goed zijn. Ook mijn vriend had zo iets van: dit klopt niet, maar we waren ruim op tijd. Maar op de terugweg ging het inderdaad mis: ik kon niet meer harder dan 80 en net na de Heinenoordtunnel viel ie stil... Gelukkig niet in de tunnel en inderdaad niet op de heenweg. Maar we hadden echt zoiets van: nou dit weer...

Geplaatst

Met zoveel pech op dit traject dan kan het niet anders dan dat het goed gaat!!!!

Billen tegen elkaar en broeden maar!

Gast Sannie66
Geplaatst

Ben benieuwd of er nog meer gebeurt in deze ´Caroline´s soap´... maar je hebt nu wel 2 emmies bij je. Nu mag je lichaam het werk doen...

Liefs,

San

Geplaatst

Doet me denken aan verhaal van iemand die ik ken. Icsi gehad, voortraject al gedoe ivm medicatie voor haar man. Uiteindelijk van veel eitjes, één embryo terug, geen cryo's. Aan eind vd wachtweken dreigende overstimulatie, zij naar het ziekenhuis, halverwege de Beneluxtunnel hield de auto ermee op, door de politie (!) naar het EMC begeleid, na bloedprikken viel het buisje kapot, moest het overnieuw en toen opeens tussen de wegenwacht en de bloeduitslagen door kwam de gyn door de gang lopen 'hebben ze al wel gezegd dat je zwanger bent?' Arrrrghhhh!!! En inmiddels is dat een prachtige dochter. Dus wie weet brengt al die tegenslag wel geluk, ik hoop het echt voor jullie!

Gast estrhalita
Geplaatst

Zoveel tegenslag moet eindigen met goed nieuws joh. Kan niet anders.

Geplaatst

Wow Caroline.. wat een verhaal weer.. a real life soap!

Nu duimen dat deze 2 kanjers lekker gaan nestelen en je baarmoeder gaan behangen en schilderijtjes op gaan hangen, zodat ze er 8-9 mnd lekker kunnen wonen!

Geplaatst

Even een update wat betreft het autodrama: dacht gister ik ga een paar honderd euro betalen en mijn leenauto omwisselen tegen mijn eigen auto. Belde de garage dat er een nieuwe catalysator in moet en dat het me, inclusief arbeidsloon, 1200 euro gaat kosten!! Ja daaag, daar heb ik geen zin in! Ik heb al steeds gedonder met die auto (wat ik wel erg vind want hij is pas 6 jaar oud) dus als ik nu betaal, wat is er dan volgende maand weer mee? Ik vertrouw 'm niet meer dus wil 'm proberen in te ruilen. Ze hebben me een paar voorstellen gedaan, maar dat is voor nog oudere auto's dus dat wil ik niet. Maar intussen staat mijn auto nog steeds in Rotterdam en heb ik hier de leenauto die ze vandaag wel terug zullen willen? Wat nu? En dan te bedenken dat ik me voornam bij deze poging geen stress te hebben... je weet het toch nooit, wat er op je pad komt... Nee, ''Caroline's soap" is nog lang niet voorbij...

En on topic: ik had vannacht steeds krampen/steken heel laag in mijn buik, eigenlijk zelfs achter mijn... venusheuvel zeg maar. Daar zit mijn baarmoeder toch helemaal niet? En bovendien kan het niets met innestelen te maken hebben want ik zit nu pas op dag 4? Heel vreemd... gelukkig is het nu weg. Ik heb nog steeds last van gevoelige buik trouwens, bij het opstaan enzo, de vorige twee keren duurde dat niet zo lang.

Tot zover weer een berichtje van mij. Ga nu maar weer eens met de garage en de verzekering bellen enzo, zucht...

Geplaatst

Gaat lekker met je Caroline....pfff wat een bedrag.

Die stress kun je er nu inderdaad niet bij hebben.

Het moet nu toch echt even ophouden hoor!!!

En volgens mij kunnen die steken toch wel met een innesteling te maken hebben?

Kan toch al vanaf dag 3?

Geplaatst

Hai Caroline

wat klote van de auto en helemaal als je nu zo snel alle moet regelen (teruggave leenauto ed), dit komt ook vast wel weer goed.

Wat het innestelen betreft, mij is verteld dat de innesteling van ergens vaanf dag 5 tot dag 10 na de bevruchting is...kan dan toch wel kloppen.

Ik had juist steekjes bij mijn schaambeen, en dat was vroeg en nieuw voor mij destijds!

succes

liefs

Babeth

Geplaatst

Jemig Caro, wat een gez**k allemaal! Ik weet hoe het voelt, reparaties aan auto's doen altijd pijn in je portemonnee, vind het ook altijd zo zonde van mn geld, tis net eenn bodemloze put waar je het in stort!

Maare, on topic: vind het wel goed klinken hoor, wat je voelt, al is het natuurlijk koffiedik kijken. Hou je je buik wel in de gaten? Je wilt geen overstimulatie erbij hebben (al past het wel in Caro's Soap, moet ik zeggen :icon_geek:). Genoeg drinken en je een beetje rustig houden! Wanneer mag/ga je testen?

Geplaatst

Nou, overstimulatie geeft wel meer klachten, naar wat ik zo lees hier, dus daar ben ik niet zo bang voor. Bovendien was het alleen vannacht. Maar inderdaad zeggen ze bij het EMC ook 5 tot 10 dagen na de TP voor het innestelen en het was bij mij op 2 juli en het is nu pas 6 juli! En het was vannacht, dus eigenlijk zelfs pas 3 en een halve dag! Bovendien was het zo laag, volgens mij toch echt onder waar mijn baarmoeder zit...

Inmiddels heb ik mijn moeder gesproken en die is bereid om financieel bij te dragen. Had ik ook wel verwacht maar ik wilde het in eerste instantie alleen oplossen... Maar om nou een auto uit 2002 te kopen heb ik ook niet zo'n zin in, dus nu worden er weer nieuwe offertes gemaakt voor iets jongere auto's. Zo lang hij daarmee bezig is, zal hij ook niet vragen om de leenauto terug te brengen dus dit geeft wel rust.

Grappig is dat ik het over minder ruimte had met mijn moeder en ze zei: 'jullie hebben toch niet zoveel ruimte nodig? Dochter kan binnenkort uit haar stoeltje (is bijna 1 m 35) en je hoeft ook geen buggy's enzo meer mee te slepen'... Ze weten van niks natuurlijk, zou wel grappig zijn om 'm volgend jaar weer te moeten inruilen omdat de kinderwagen er niet in past haha!

Oja Fren, ik heb deze keer geen testdatum meegekregen, heel raar. Maar ik hou maar weer 15 dagen na de TP aan dus pas 17 juli! Moet ik het wel halen deze keer...

Geplaatst
Nou, overstimulatie geeft wel meer klachten, naar wat ik zo lees hier, dus daar ben ik niet zo bang voor. Bovendien was het alleen vannacht. Maar inderdaad zeggen ze bij het EMC ook 5 tot 10 dagen na de TP voor het innestelen en het was bij mij op 2 juli en het is nu pas 6 juli! En het was vannacht, dus eigenlijk zelfs pas 3 en een halve dag! Bovendien was het zo laag, volgens mij toch echt onder waar mijn baarmoeder zit...

Hai Caroline

bij ons zeggen ze de innesteling van dag 5 tot 10 na de punctie....en niet na de tp, scheelt weer 2 a 3 dagen nietwaar?

heel veel succes en lieve moeder heb je!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden