Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Caroline!

Punctie komt alweer dichterbij.. Gaat stiekem wel snel, maar waarschijnlijk duurt het voor jullie toch te lang..

De duimen draaien hier volop voor jullie.

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden! Beetje laat maar de hele dag naar mijn ouders geweest, lekker aardbeien en asperges gegeten, de eerst van beide voor mij dit seizoen!

Kogel is door de kerk: dinsdag heb ik de punctie. Wat een hork is die man toch zeg! Ik zal jullie de details besparen maar er zit weinig menselijkheid in, getverdemme, hoop hem nu echt nooit meer te treffen... Hij heeft overleg gehad met Rotterdam, ik had maandag of woensdag verwacht, niet dinsdag eigenlijk, het komt heel slecht uit qua dag omdat een vriendin ons zou brengen en die kan juist dinsdag niet! Moet nu iemand anders gaan zoeken. Ook het tijdstip ga ik nog proberen te veranderen, mag morgen nog bellen of er nog echo's zijn bijgekomen zo niet dan hoop ik een uurtje later ivm files en dochter die naar school gebracht moet worden... Zat even in de stress vanochtend, combinatie van die vervelende gyn. en hoe moet dat nou met rijden en dochter? Maar komt vast wel goed.

Het goeie nieuws is eigenlijk belangrijker: deze keer zag hij er aan beide kanten 7! Ze zijn mooi gegroeid, nog wel een paar kleintjes erbij maar vanavond nog spuiten en hopelijk gaan die meedoen. Nu heeft hij op het schema als grootste 1 van 21 en 1 van 23 gezet... het meten gaat kennelijk ook bij 1 persoon steeds anders.

Nou ja, ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen dinsdag!! Jullie horen het uiteraard. Groetjes!

Geplaatst

Hai Caroline

wow, de punctie is gepland..... komt vast wel goed met het logisitieke stukje, tot nu toe heb je het iedere keer nog goed geregeld gekregen toch?

Van de Pregnyl krijgen de follikels ook nog een boost dus wie weet wat de opbrengst zal zijn. Ik verbnaas me er wel over dat er zo´n hork een dergelijke functie kan uitoefenen, zou toch niet mogen kunnen eigenlijk!?

in ieder grval alvast heel veel succes!!! weten jullie al hoeveel jullie er terug gaan laten plaatsen?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ja, 2 dit keer! Als het kan natuurlijk, maar daar ga ik wel van uit eigenlijk. Mijn vriend wilde er steeds maar 1 maar omdat dit de laatste keer is... ik denk toch dat je iets meer kans hebt met 2.

Deze man werkt er het langst en heeft echt de instelling van: de arts bepaalt alles en de patient heeft het maar te pikken. Hij ging ook overleggen zonder mij erbij en wilde mijn vragen tijdens het meten niet beantwoorden. Ik vroeg hoe het nou zit met het BMS, omdat ik een lichte plek kon zien in mijn baarmoeder en toen zei hij alleen maar: dat leg ik u nog wel een keer uit. Wanneer dan? Echt geen woord teveel kwam er uit... Ik zat, omdat het weekend is, op de kraamafdeling en ik dacht bij mezelf: mocht ik in het ziekenhuis moeten bevallen, hoop ik toch niet dat ik hem aan mijn bed krijg!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Succes dinsdag. Hopelijk komt alles goed.

Geplaatst

Hoi Caroline

Ik weet precies wat je bedoelt! Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, en hoop ook niet dat ik hem aan mijn bed krijg. Als ik hem wel ooit een keer krijg zal ik hem zijn ongelijk nog wel een keer onder zijn neus wrijven! Maar goed dat hij de punctie niet hoeft te doen!

Wel een mooie score! Ben benieuwd hoeveel ze er uiteindelijk uit zullen halen! Succes met de punctie, en het regelen van het vervoer! Maar dat komt vast helemaal goed!

Ik duim voor je!

Liefs Alice

Geplaatst

Ha Carolientje, wat een mooie score zeg! En dinsdag al de punctie... gaat ineens toch nog snel. Heel spannend allemaal hoor, duim voor je. En ik deel je gevoel over 2 terug laten plaatsen, mijn gevoel zegt ook dat je meer kans hebt dan, al scheelt het maar een paar %. (vroeg het in het Vu en daar gaven ze aan dat de kans van slagen bij 1 25-30% is en bij 2 30-35%, de moeite waard dus!).

En die logistiek, dat lost zichzelf ook wel weer op, toch?

Vanavond dus pregnyl? Pas op voor je vingers :toothy4:

Geplaatst

Joh, daar lach ik om! Ik heb nu 2 keer bijna 2 weken Menopur gespoten, iedere avond zo'n flesje breken, als ik daar aan denk, dat ik daar toen zo moeilijk over deed... haha!

Wat ik overigens wel raar vind: nu moet ik vanavond ook nog decapeptyl spuiten, terwijl de vorige keer door een andere arts werd gezegd dat dat niet hoefde, omdat die eisprong nu echt wel stil is gelegd...

Geplaatst

Gonal? Op de avond van de pregnyl zet je toch geen stimuleringshormoon meer? Dat heb ik nog nooit gedaan en moet ik vanavond ook niet meer doen: alleen deca en pregnyl.

Dank je Moontje! (en anderen) Nu nog effe regelen wie rijdt (dochter is geregeld) en dan kan ik er rustig naartoe leven...

Geplaatst

Ja, gelukkig hebben we een zwembadje staan om af en toe af te koelen. Ik werd er al in gegooid met kleren en al vanochtend en van schrik vergat ik om 12 uur te bellen of de punctie later gepland kon worden. Stress!! Om half 1 dacht ik er weer aan en gelukkig was de arts die de punctie doet nog aanwezig, pfieuw... een half uurtje later, nou ja, scheelt weer. idioot dat ik 2 dagen aan niks anders kon denken en opeens het tijdstip om te bellen voorbij liet gaan...

Heb ik weer, punctie (en TP) met een hittegolf.

Geplaatst

Hee Caroline,

Bijzonder dat je nu de deca ook nog moet zetten. Ik mocht alleen de pregnyl zetten..

Heel veel succes voor dinsdag en hopen op een mooie oogst!

Enneh... hopen dat ze airco hebben daar!

Geplaatst

Ja zie je ik vond het ook raar, maar goed, het zal geen kwaad kunnen.

Gelukkig is de afdeling in de kelder van het ziekenhuis, op 2 dagen na precies een jaar geleden zat ik daar ook, toen was het ook heel warm maar boden ze me een dekentje aan!

Ik ben helaas wel een beetje aan het stressen nu: heb nog steeds geen vervoer geregeld... Net de vierde persoon die niet kan heeft gesms't, noodgeval, moet met zijn moeder naar het ziekenhuis... Heb nu ingesproken bij een vriendin maar zij is eigenlijk de laatste die ik zou weten... Ik zat al te denken: na hoeveel tijd zou ik zelf kunnen rijden? Maar als ik de papieren er op nasla wordt dat toch wel heel sterk afgeraden!

Dat vlekkeloze van deze poging wil maar niet komen...

Geplaatst

He Caro, je moet maar zo zien: al die vlekkeloze pogingen hebben tot niets geleid, misschien moet het wel zo zijn dat er nu meer gedoe omheen zit... Beetje in het teken van 'slechte generale...' Komt goed!! :luck:

Geplaatst

Ja, zo spreek ik mezelf ook toe... net de pregnyl gezet, de laatste spuit zit er in!! Was het ook wel een beetje zat moet ik zeggen. Zal wel wennen zijn morgenavond, denk vast er klopt iets niet.

Ik hoop dat ik kan slapen straks, we zitten met z'n tweeen allemaal mensen te bedenken die kunnen rijden, maar het is niet alleen dat, maar ook vriendlief naar het EMC brengen, daar anderhalf uur wachten (of een stukje wandelen natuurlijk) weer terug naar het Maasstad om mij op te halen en weer naar BoZ... Dus je vraagt wel even wat van iemand, en ook nog 's morgens heel vroeg, willen we niet zomaar iemand vragen, maar alle goeie vrienden zitten vast! Zucht... ik heb gewoon geen rust voor het geregeld is, snappie?

Geplaatst

iehhh Caroline wat ellendig! ik kan me voorstellen dat het niet handig is om naderhand zelf te rijden, een vriendin van me heeft dat overigens wel ooit gedaan...

Ik hoop dat je het nog goed geregeld krijgt!

Geplaatst

Ai, Caro, ik kan me je stress voorstellen... ik hoop dat er deze dag nog een engel (met rijbewijs) op je pad komt!

Wel een mooie oogst, he, 7 aan elke kant.

Succes, ik leef met je mee!

Liefs, Nine

Geplaatst

Zo, eindelijk geregeld... de laatste strohalm, moeder van een vriendinnetje van mijn dochter, wil wel rijden. Ze heeft zelf 2 kinderen maar haar man is zo lief om die morgenochtend naar school te brengen en haar schoonvader haalt ze tussen de middag op. Ik kan haar wel zoenen, ben zo blij, valt een last van me af...

Kom maar op met die punctie!! (Vergat bijna het goeie nieuws inderdaad van 14 follikels dus hopelijk een mooi aantal eitjes, door deze hele toestand).

Geplaatst

hai Caroline

wat een geweldige mama die dat zo geregeld heeft, toppie! nu dit aantal, dat moet toch goed gaan komen nietwaar?!!! heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Carolien, Ik las net je stressverhaal. Pff. ik kreeg het al plaatsvervangend warm van.(Naast de enorme hitte in deze omgeving....) Helemaal geweldig zo! :hello2:Wat lief he, zo'n moeder. Eeen engel op je pad zou Nine zeggen. Dat is wel een last die van je schouders afglijd he? Nu kun je je richten op het andere, de punctie. Heel veel succes en het ziet er veelbelovend uit. Samen met heeel veel geluk en een beetje magie en wat er nog meer bij komt kijken hoop ik met je/jullie dat je de komende 9 maanden lachend op de stress kunt terugkijken! Alle goeds meid! Joy1

Geplaatst

Dank jullie wel! Ik ben eigenlijk heel ontspannen nu, net voetbal gekeken bij de vriendin waar ik mijn dochter morgenvroeg ga afleveren, ze zegt tot morgenochtend en ik dacht: Oh ja... Was het gewoon effe vergeten, das raar...

Ponsplaatjes zitten in mijn tas, gekeken wat ik morgen aandoe, wekker staat op half 7... worden om half 8 opgehaald, dus ik laat alles maar over me heen komen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden