Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Even een nieuw topic geopend, er gaat weer wat gebeuren... Ik heb een paar trouwe volgelingen :hello: en voor hen (en wie verder geïnteresseerd is natuurlijk) schrijf ik hier hoe deze poging verloopt. Ik zet mezelf niet op lijstjes en wachtbankje deze keer, wil het anders doen dan de andere keren en rustig houden (vooral mezelf).

Ben zojuist terug van de uitgangsecho en alles ziet er goed uit: geen cyste gelukkig en een stuk of wat kleine follikels en aan allebei de kanten een grotere. Ik heb laatst geleerd hier dat er inderdaad al wat te zien moet zijn, om te kunnen beginnen en heb me uit laten leggen dat er als het goed is altijd follikels klaar liggen, zelfs als je zwanger bent gaat dat door! Nooit geweten, ik dacht dat ik inmiddels aardig door de wol geverfd was maar weer wat geleerd.

Volgende week manlief nog een potje inleveren, om te kijken of de longontsteking schade heeft aangericht, zo nee, dan de eerstvolgende menstruatie starten, dat zal rond 10 juni zijn. Ik vind het toch wel weer een beetje spannend worden nu...

Wordt vervolgd!

Liefs, Caroline

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Hallo lieverd,

Dus toch vandaag (en niet 25 juni) je uitgangsecho... het gaat weer beginnen!

En goed nieuws met al die follikels die er al zijn... Meid, ga je zeker weer volgen!

Dikke kus...

San

Geplaatst

Hoi Caroline

Ik begrijp dat je weer de zenuwtjes begint te krijgen. Ik heb er namelijk ook last van. Ik ben nu in afwachting van mijn menstruatie en dan kan ik ook weer van start.

Ikzelf volg het korte protocol en mag ik op dag 3 al gaan prikken met Gonal-f.

Ook wordt het mijn 3de ICSI en hopelijk geldt voor ons "3 maal is scheepsrecht".

Dat zou mooi zijn toch.

Ik wens je heel veel succes en hopelijk mag je weer van start in juni.

Ik blijf je volgen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Zo leren we elke keer weer wat nieuws:-)

Heel veel succes Caroline!

Geplaatst

He Caroline, fijn (en spannend) dat het weer gaat beginnen! Ik ga je ook weer volgen, of course!

Dat van de follikels had ik ook vernomen, bij mijn miskraam. Terwijl de vrucht "afdroop" (excusez le mot) zagen ze alweer allerlei nieuwe follikels in de eierstokken zitten.

Veel succes de komende weken!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Ha Carolientje, wat een goed bericht weer! Spannend hoor, dat je weer mag beginnen. Ga ja natuurlijk weer volgen, want gun het je zo!!

(Ik dacht dat er alleen bij PCO dames al follikels zichtbaar waren, maar kennelijk heeft iedereen dat, grappig idd dat we toch nog weer wat opsteken, terwijl we inmiddels zelf halve IVF-artsen zijn!)

Geplaatst

Caroline, heel veel succes! Ik was ook verbaasd dat er met de uitgangecho al van alles klaar lag in de eierstokken... de arts gaf aan dat daaraan al te zien was of er in elk geval genoeg gestimuleerd kon worden (alleen is het dan natuurlijk nog de vraag hoeveel er ook echt gaan groeien).

Geplaatst

Caroline heel veel succes. Snap dat je wat meer afstand neemt deze keer. Doe ik zelf nu ook en met de komende cryo's. Hou je ons wel een beetje op de hoogte? Ik probeer je te volgen.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hai Caroline

wat een goed bericht, ik hoop dat het zaad van je man goedgekeurd wordt en dat jullie verder kunnen, spannend weer, ik ga waarschijliijk ook rond 10 juni starten

ik ga je volgen!!

liefs

Babeth

Geplaatst
He Caroline,

heel veel succes met ICSI 3!

groetjes, Sterremaud

(nov 09 topic)

He Sterre, dat is lang geleden!! Gaat alles goed met je? Voorspoedige zwangerschap?

{sorry Caro, off-topic, maar was even nieuwsgierig}

Geplaatst

Heel veel succes weer, Caroline! Ik hoop een kleine week na jou weer te starten, dus we gaan redelijk gelijk op lopen. Spannende tijden weer...

Geplaatst

Hoi Caroline

Ik heb het gevonden hoor! Ik ga je volgen.... Heel veel succes!

Enne snel het potje inleveren hè!:sign17:

Liefs Alice

• 2 weken later...
Gast Sannie66
Geplaatst

Ik duim dat je periode op tijd is donderdag...

Geplaatst

Heb liever dat ie helemaal niet komt San, spontaan toch zwanger op het nippertje lijkt me wel wat... maar die kans is bijna nihil helaas...

Dank jullie wel... ik heb nog niet veel te melden behalve dat ik vanmorgen de medicatie heb opgehaald bij de apotheek. En het ziekenhuis belde gister dat ze de uitslag van het zaadonderzoek ter beoordeling naar het Maasstad hebben gefaxt en ook naar ons sturen? Dat laatste verbaast me, wij kunnen er niet echt wijs uit worden lijkt me. Nooit eerder meegemaakt, vraag me ook af of manlief, die de telefoon aannam, dat wel goed heeft begrepen. Logischer lijkt me dat het naar gynaecologie is doorgestuurd, maar goed, ik zie wel.

Gast estrhalita
Geplaatst

Konden ze niet gelijk door de telefoon zeggen of het goed was de uitslag?

Spannend he, wanneer zou je dan beginnen.

Ik zit inmiddels midden in mijn 4de poging, maar doe het dit keer zonder forum zeg maar. Hopelijk geeft dat iets meer rust voor mijzelf.

Zie ik je nog in het EMC haha

Geplaatst

Hoi Esther, aan de telefoon zeggen ze niks, ik denk dat het gewoon het lab was dat wilde doorgeven dat ze gefaxt hadden... was namelijk onduidelijkheid over wie dat ging doen: gynaecologie of het lab zelf.

Ik ga morgen het Maasstad bellen, want ik verwacht morgen of overmorgen mijn menstruatie! Al zou het wel weer typisch iets zijn dat het weer iets langer duurt, bekend verhaal, als je er op zit te wachten...

Ik verwacht dan over een week of 3 in het EMC te zijn, jij?

Geplaatst

Hey Carolien,

Eindelijk kun je weer beginnen. Spannend hoor! Ik duim voor je dat alles goed gaat en ga het zeker volgen.

X Moontje

Geplaatst

Hee Caroline!

wat goed dat je weer mag beginnen (liever gehad dat het niet nodig was...)!

Heel veel succes en ik ga voor je duimen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden