Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Even inbreken vanuit december. Vind het zo bijzonder om te lezen dat er al een februari 2011 topic is en ook heel herkenbaar van die onzekerheden en vragen die wij ook hebben gehad/gesteld in ons topic...

Meiden: allemaal van harte en probeer ervan te genieten nu jullie zwanger zijn. Het is en blijft een bijzonder proces....

Liefs,

San

Geplaatst

Hai,

Liesbeth Gefeliciteerd en welkom hier.

Ik heb een dag later dan jou de echo.

San, ik ga proberen te genieten alleen geloof ik het nog niet. Hoe gaat het met jou??

Sas

Geplaatst

Bedankt voor het warme welkom en de reacties. We zijn nog maar net een klein clubje maar ja de maand is ook nog maar net van start hihi.

ik hoop dat dit een lekker druk forum wordt en dat iedereen ook blijft en dat er dus niks misgaat. Wat een onzekerheid allemaal he.

Geplaatst

Hoi Liesbeth,

Jij ook gefeliciteerd! Ik vind het heel veel onzekerheid. Want alleen een bloedtest, tja. Ik hou het gevoel een beetje dat ik eerst iets wil zien!!!!

Geplaatst

Heb mazzel, mag over 2 weken al een echo bij de VK. ALs ik dan wat heb gezien dat goed lijkt, dan kan ik pas beetje meet genieten. Vind het echt niet grappig die stress, lijkt me ook niet gezond voor de beeb.

Geplaatst

Ik heb vandaag weer een echo gehad maar natuurlijk nog niks op te zien hoor. Maandag weer een echo, alles om de overstimulatie in de gaten te houden. Die was nog niet minder geworden. Dus no steeds rust (GRRR). Wel was mijn HCG mooi gestegen. Dus ook goed nieuws.

Geplaatst

Hey meiden, allemaal Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Heel misschien sluit ik me nog wel bij jullie aan, weet namelijk mijn datum niet precies, denk 31 januari, maar zou dus ook zo februari kunnen worden. Zit nu bij het januari topic, maar misschien kom ik jullie dus nog wel vergezellen. Heb op 21 juni de echo en dan weten we de juiste datum! Allemaal veel succes met deze onzekere tijd!

Geplaatst

Hai,

Lisbeth, je banner is gelukt hoor !!!!

Op welke datum heb je de echo.

Linda, wat jammer dat de overstimulatie niet minder wordt.

Liesjuh, wanneer heb je de punctie en de tp gehad.

Sas

Geplaatst

Hai,

Ik heb op 13 mei de punctie gehad, 17 mei de tp.

Dus dan klopt 31 januari wel.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas, Linda en Liesbeth,

Ik kom me hier melden..... vanaf vrijdag 3 keer positief getest! En de streep wordt steeds donkerder! Besef het nog niet goed! Net even jullie berichten gelezen, jullie voelen hetzelfde, op naar de eerste echo!

Volgens mijn berekeningen zou ik uitgerekend zijn op 10/02/2011. Spannend!

Linda hoe gaat het met je overstimulatie?

Liefs Alice

Geplaatst

Welkom en gefeliciteerd Alice!!

Wat zijn we nog maar met een klein clubje he??

Ik heb donderdag weer controle gehad. HCG was mooi gestegen. Vrijdagavond kreeg ik afschuwelijke pijn aan de zijkant van mjin rug (onder oksel). Ik kon niet eens meer liggen!!!

Zaterdagochtend noodnummer van AMC gebeld. Blijkt het mijn lever te zijn. In de bloedwaardes konden ze zien dat ik een verhoogde leverfunctie heb, ook veroorzaakt door de overstimulatie. Ben er maar mooi klaar mee, pffff!

Morgen weer een echo en bloedcontrole. Hoop zo dat ze deze week iets van een vruchtzakje kunnen zien. Wil zo graag bevestiging!

Geplaatst

Bedankt Linda

Jeetje wat heftig zeg! Ik hoop dat je leverfunctie snel weer normaal is! Kunnen ze of gaan ze daar wat aan doen?

Ik kan het ook nog niet geloven, eerst de echo maar zien. Maar stiekum geniet ik toch van dit allemaal, zover ben ik nog nooit gekomen!

Verder voel ik me juist super goed! Ik heb door mijn niet goed functionerende hypofyse ook een groeihormoontekort, er is mij verteld dat het vruchtje dat nu aanmaakt, en dat beteknd dat ik meer energie heb! Ik blijf positief, dat ben ik heel deze behandeling geweest, met resultaat!

Liefs Alice

Geplaatst

Hai,

Alice gefeliciteerd en welkom. Ik ben ook nog nooit zover geweest maar vind het helemaal geweldig. Ik voel me ook goed. Heb wel last van duizeligheid maar moet gewoon wat regelmatiger eten.

Wanneer heb je de echo.

Linda, wat balen dat je nog steeds zo`n last hebt van de overstimulatie. Wel goed dat je weet dat je hcg mooi gestegen is.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas

Bedankt!

Nog geen idee wanneer ik de echo heb. Ik was vrijdag heel onzeker omdat het streepje nog zo licht was. Ziekenhuis gebeld, en die zeiden maandag opnieuw testen en dan contact opnemen. Dus ga morgen nogmaals testen(alleen al omdat ik het zo geweldig vind 2 streepjes te zien hihi) Die zullen me dan wel vertellen wat verder te doen. Ik denk dat ik een afspraak moet maken bij een verloskundige! Volgens mij doet mijn ziekenhuis geen echo's.(die doen ze natuurlijk wel, maar niet in mijn situatie) We wachten af!

Fijn dat jij je ook zo goed voelt!

Liefs Alice

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb gelukkig 17 juni al een echo bij vk. Ben dan nog geen 7 weken, dus ik hoop dan al wel een kloppend hartje te zien.22 juni heb ik echo bij gyn in ziekenhuis. Dan ben ik wel ruim 7 weken. We wachten maar af. Heb ook niet echt kwaaltjes en dat maakt me onzeker... Vol spanning op naar de echo en dan kunnen we het misschien eindelijk een beetje gaan beseffen. maar inderdaad zover zijn we de afgelopen jaren nog niet gekomen, dus dat is al heel wat waard!

Zag op het juni test topi dat veel meiden zich alweer rood moesten kleuren, jammer hoor, had gehoopt hier snel een grote club te hebben! Het is een ieder zo gegund!

Geplaatst

Hoi Liesbeth

Das idd al snel 17 juni. Ik ga morgen bellen, en kijken waar ik een afspraak moet maken! Heb ook nog niet echt klachten, voel me eigenlijk super goed! Ben alleen 's ochtends al vroeg wakker, terwijl ik echt een uitslaper ben. Zal het allemaal maar zien als iets positiefs. Ik denk dat iedereen onzeker is tot de eerste echo!

Wel merk ik dat mijn smaak aan het veranderen is!

Probeer toch lekker te genieten!

Liefs Alice

Geplaatst

Hebben we in dit topic eigenlijk al een lijstje met wie wanneer is uitgerekend???? Misschien wel leuk om bij te gaan houden??

Ik mag zo weer richting het ziekenhuis voor alle controles rondom de overstimulatie!

Tot later!

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Lijkt dit iets????

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Eerste echo

Meisje81: donderdag 10 juni

Hallo ik mag me ook hier melden ben vandaag 5 weken zwanger. En gelukkig mag ik a.s. donderdag alvast een kijkje gaan nemen. Ik heb last van mijn borsten en van obsipatie verder nergens last van.

Gr Es

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden